april 28, 2024, 23:06:22 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Espen`s T1 66  (Lest 35020 ganger)
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« på: februar 16, 2008, 10:18:45 am »

Hallo  Glad
Etter ca 17 år siden restaurering så hadde det blitt litt og kose seg med i garasjen.... Da min beste venn Rust kom frem i dagslyset igjen.. Gliser
Så nå er det på`n igjen, få på nye dulper og gjøre den klar igjen til de neste 20-30 årene  Blunker

Hva som står på timeplaner er:

Karosseri OK
Rust sveising av bunn
Lakkering av karosseri
Brannlakkering av forstilling
Skifte alle bremserør og slanger
Wide 5 skivebremser rundt om hele bilen.
MSD ignition OK
Montere moon bensintank OK
Holey black ful pump+ regulator
KEP Stage1 clutch
Street Eliminator topper fra CB Performance. 90,5mm borring. 42 x 37 ventiler. Dobble fjærer.
Porta og maskinert hos Gene Berg. Polerte og matchporta innsug.
1835ccm sylindersatts med smidde stempler fra mahle OK
11,2 i komp OK
Full Flow av blokk OK
Tune up kit til gassere 40mm fra CB OK
Felger OK
++++
Motor er  en 1776 med 2 dobble 40mm delorto. Byggd av Ola Svendsen Motor Company.
Skal bli 1835ccm med 11,2 komp, engel 130 kam..++

Kommer snart mer info og bilder Glad
Er mitt første prosjekt så all hjelp og ideer tas i mot med takk:)Glad

Er det foresten noen som kjenner igjen denne bilen, noe historie eller noe. Jeg her funnet igjen noen bilder av den på noen treff.


* 135-3560_IMG.JPG (164.09 KB, 640x480 - vist 435 ganger.)

* 135-3561_IMG.JPG (166.68 KB, 640x480 - vist 446 ganger.)

* Boble 001.jpg (145.55 KB, 640x480 - vist 407 ganger.)

* Boble 004.jpg (137.86 KB, 640x480 - vist 468 ganger.)

* Boble 006.jpg (143.82 KB, 640x480 - vist 413 ganger.)

* Boble 007.jpg (113.8 KB, 640x480 - vist 371 ganger.)

* Boble 008.jpg (111.16 KB, 640x480 - vist 394 ganger.)

* Boble 010.jpg (105.81 KB, 640x480 - vist 414 ganger.)
« Siste redigering: juni 23, 2010, 07:22:28 am av Espen T1 66 » Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 16, 2008, 11:04:43 am »

ser her ja broder, her er det bare å gå på med fatt mot og få bilen klar til BugCamp, Mantorp og scc  Blunker

Keep going, bilen blir bra den med tankene du har, det vet jeg Kult
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: februar 16, 2008, 12:02:27 pm »

Alltid kjekt med litt rust Blunker
Må jo ha noko å gjera på bilen, sånn att når bilen er ferdig, så føler du att du virkelig har gjort ein innsats Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #3 på: februar 16, 2008, 18:03:15 pm »

Hvor lønner deg seg og kjøpe deler til rustsveising da?.. Er det flere steder en hot shop og veng?.. Tenker litt på kvalitet og pris.
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #4 på: februar 16, 2008, 18:05:10 pm »

Rust er altid morro.. hehe. Får kjøpe et lass med sveise deler så blir det nok bra tenker jeg Glad
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #5 på: februar 16, 2008, 18:14:14 pm »

Hvor lønner deg seg og kjøpe deler til rustsveising da?.. Er det flere steder en hot shop og veng?.. Tenker litt på kvalitet og pris.

Hør med Unneberg Bil eller VWService, de har også bra deler tror jeg. Muligens billigere enn Hot Shop  Blunker
Loggført

RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #6 på: februar 16, 2008, 19:57:12 pm »

Om mulig og du ønsker det beste, prøv å få tak i det du kan fra småskala-produsenter (håndlagde deler med perfekt passform) som
http://www.wolfparts.com og http://www.hookyspanelshop.com 
Lykke til - god gammel morro her ser det ut til! Blunker
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: februar 16, 2008, 20:58:28 pm »

Vert nok fin denna bilen Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #8 på: februar 16, 2008, 21:07:34 pm »

Vært inn på siden din og kikket nå, har samme type rust du som meg ser jeg Glad Planer har du for bilen din?
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #9 på: februar 16, 2008, 21:38:14 pm »

Skal vel gå for ein 98% orginal bil. Dei 2% vert spandert på motor og ant dill-dall
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #10 på: februar 19, 2008, 18:14:48 pm »

Modifisert bakplate så man kommer letter til på motor og eksos. Bare og ta ut de to nederste skruene til bakskjermene så er den løs:)


* Boble 012.jpg (167.45 KB, 640x480 - vist 472 ganger.)

* Boble 013.jpg (126.03 KB, 640x480 - vist 358 ganger.)

* Boble 014.jpg (129.43 KB, 640x480 - vist 406 ganger.)
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #11 på: februar 19, 2008, 19:24:40 pm »

Denne bilen var SKREMMENDE lik den første bilen jeg restaurerte i 1986-87... Men så vidt jeg husker var min en '69, og jeg hadde stående lykter, og så kjenner jeg ikke igjen registreringsnummeret, men både skjermene og nummeret kan være byttet senere.

HVIS det er den bilen, kjøpte jeg den når jeg var 16 og restaurerte den så den var klar til jeg fikk lappen. Hvis du har et bilde av interiøret/innertaket og innsiden av venstre førerdør (skal evt være en bulk i det lakkerte stykket øverst på døra), så kan jeg bekrefte om dette er samme bilen. Hvis ikke så var det i alle fall skremmende likt. SAAB indisk gul var fargekoden på min.

Roy
Loggført
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #12 på: februar 19, 2008, 19:47:34 pm »

Jeg har snakket med noen av de jeg kjenner som har hatt den før og de snakke på at den var restaurert på begynelsen av 90 tallet, men jeg skal sjekke opp det du skrev i morgen og ta noen bilder av det:)
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #13 på: februar 19, 2008, 21:31:12 pm »

mener min var DC- eller DB-registrert, så det kan jo hende du kan sjekke med biltilsynet om hvilket nummer den hadde før.

Ellers så tviler jeg ærlig talt på om min bil har overlevd så lenge :-D

Kult prosjekt, uansett, og jeg har i alle fall et original-ratt lakkert Indisk gul hengende på veggen om du er interessert :-)
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #14 på: februar 19, 2008, 21:40:23 pm »

Modifisert bakplate så man kommer letter til på motor og eksos. Bare og ta ut de to nederste skruene til bakskjermene så er den løs:)

Er det bare å borre ut punktene som som bakplata er sveiset med for å løsne denne?
Eller må det noe mer kapping til?

Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #15 på: februar 19, 2008, 21:45:54 pm »

Du borrer ut punktene langs ytterkant og noen inni motorrom. Og så må du fjerne en slags tinning som ligger i skjøten. Raskt og enkelt med et punktsveisbor. Mener å huske at det ikke var noen skikkelige helsveiser.



Loggført
Håvard Hoem
Seniormedlem
****
Innlegg: 333
Bosted: Toten


Klubbløs #002


Vis profil
« Svar #16 på: februar 20, 2008, 10:43:55 am »

Se der ja, Espen, da er du igang... Glad

Blir spennende å følge med på denne utover våren (og sommeren)...

Svinger innom å tar en titt i helga...

Håvard
Loggført

70 1300
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #17 på: februar 20, 2008, 16:23:37 pm »

Se der ja, Espen, da er du igang... Glad

Blir spennende å følge med på denne utover våren (og sommeren)...

Svinger innom å tar en titt i helga...

Håvard
Får håpe det blir bil igjen av det da... Glad Men går vel greit tenker jeg, her sett prosjekter som har vært mye værre en dette som det har blitt bil igjen av.
Jeg får se om jeg har noe kaffe til du kommer da Blunker (kanskje en liten kake bit og)
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #18 på: februar 20, 2008, 16:26:50 pm »

Modifisert bakplate så man kommer letter til på motor og eksos. Bare og ta ut de to nederste skruene til bakskjermene så er den løs:)

Er det bare å borre ut punktene som som bakplata er sveiset med for å løsne denne?
Eller må det noe mer kapping til?


Bilen var sånn når jeg kjøpte den, men kan ta litt mer bilder av det hvis du er intr. i det:)
Men er nok ikke så mye mer en det som JTWE skriver.
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #19 på: februar 20, 2008, 16:27:57 pm »

Om mulig og du ønsker det beste, prøv å få tak i det du kan fra småskala-produsenter (håndlagde deler med perfekt passform) som
http://www.wolfparts.com og http://www.hookyspanelshop.com 
Lykke til - god gammel morro her ser det ut til! Blunker
Takk for det, skal sjekke det ut:)
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 724
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #20 på: februar 20, 2008, 18:59:29 pm »

Denne bilen var jeg å så på i 1997/98 mener jeg på huske. Ble nesten kjøp. Så antydning til noe rust da også. Det fine med bilen din er at det står i vognkortet at den er bygget om til skivebremser og at det er montert 1776 med dobble gassere. Mener det sto 149 hk der også. Trolig godkjent av en trafikkstasjon på hedemarken et sted. Dette skjedde i 1990.

Men en fin bil, og helt klart verdt å ta vare på. Den virket bra bygd da, og motoren var nyoverhalt i -97 ifølge forrige eier, den gikk ihvertfall bra.
Loggført
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #21 på: februar 20, 2008, 21:23:29 pm »

Denne bilen var jeg å så på i 1997/98 mener jeg på huske. Ble nesten kjøp. Så antydning til noe rust da også. Det fine med bilen din er at det står i vognkortet at den er bygget om til skivebremser og at det er montert 1776 med dobble gassere. Mener det sto 149 hk der også. Trolig godkjent av en trafikkstasjon på hedemarken et sted. Dette skjedde i 1990.

Men en fin bil, og helt klart verdt å ta vare på. Den virket bra bygd da, og motoren var nyoverhalt i -97 ifølge forrige eier, den gikk ihvertfall bra.
Stemmer det ja, godkjent med alt det Gliser 
Går bra og, har vært noen gti biler som har prøvd seg noen ganger ja..... men ble borte i støvet Kult
Det skal ha vært reportasje om bilen i Bilsport en gang på 90 tallet og, vært gromt og fått tak i det bladet Glad Glad Hvem var det som hadde bilen da, husker du det?..
Jeg veit det har vært en brann i motor rommet på den en gang og da ble motoren overhalt.
Kjempegøy med historie, og verden er ikke så stor som man tror til tider..hehe
« Siste redigering: februar 20, 2008, 21:26:54 pm av Sandyboy(Espen) » Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 724
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #22 på: februar 20, 2008, 21:38:00 pm »

Mener han som hadde den da også het Espen jeg. Og det var i år 2000/2001,  IKKE i 97/98. Tror bilen ble bygget av en herre i Moss. Kjøpte vel stor sett alle bilsportblader på den tiden, men kan ikke huske noen reportasje på akkurat denne.
Loggført
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #23 på: februar 20, 2008, 21:48:41 pm »

Mener han som hadde den da også het Espen jeg. Og det var i år 2000/2001,  IKKE i 97/98. Tror bilen ble bygget av en herre i Moss. Kjøpte vel stor sett alle bilsportblader på den tiden, men kan ikke huske noen reportasje på akkurat denne.
Var og snakket med han i dag, han heter Bjørn Espen:)
Vi jobber nesten på samme sted.
Det var han som sa den hadde vært med der en gang, var noe reportasje fra et treff mente han.
Den ble solgt rundt da til en annen jeg kjenner før jeg kjøpte den.
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #24 på: februar 20, 2008, 23:01:42 pm »

Hva meiner dere som har litt peiling på dette om all den sparkel som er brukt på hjørnet her, bør det slipes helt ned igjen eller kan det bare være sånn. Det er vel sparklet ca 5-7mm der.
Virker som det sitter bra, har pirket av alt det løse.


* Boble 008.jpg (111.16 KB, 640x480 - vist 315 ganger.)
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Håvard Hoem
Seniormedlem
****
Innlegg: 333
Bosted: Toten


Klubbløs #002


Vis profil
« Svar #25 på: februar 21, 2008, 00:00:17 am »

En kamerat på Hamar kjøpte denne i 1998, mener han hentet den i Tønsberg traktene. Han ga da kr 13000 for den. Jeg kjøpte den av han i 99, og solgte den til Bjørn Espen samme år, i 2000 havnet den på Kapp. Der var den vel ett par år før du kjøpte den, Espen.

Den hadde en liten brann i motor i 1999, som medførte at stempel ringer ble byttet, honet sylindrene og renset gasserene.

Husker også godt han gutten på jobben som nylig hadde kjøpt seg Golf VR6, hele 174hk som gikk som F...   
Han var jammen skuffet over bilen sin etter at han tapte mot ei gammel billig boble...

Bobla går bra den....

Håvard
Loggført

70 1300
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #26 på: februar 24, 2008, 12:25:05 pm »

Dobbel W lokk som jeg skal pusse opp og sette på bilen Glad


* Boble 015.jpg (114.85 KB, 640x480 - vist 271 ganger.)
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #27 på: februar 24, 2008, 12:29:19 pm »

Sånn ser det ut etter at det har vært brann i motor rommet Rekker tunge
Må nok sette i nytt tak trekk Glad


* Boble 018.jpg (130.85 KB, 640x480 - vist 320 ganger.)

* Boble 019.jpg (124.95 KB, 640x480 - vist 310 ganger.)
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #28 på: februar 24, 2008, 12:30:22 pm »

Dørpannel


* Boble 016.jpg (97.79 KB, 640x480 - vist 347 ganger.)
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #29 på: februar 25, 2008, 09:19:11 am »

Regner med at du skal bruke de dørpanelene videre Espen?
Gleder meg til å se når du blir ferdig med sveis. Keep up the goodwork
Loggført

Sider: [1] 2 3 ... 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!