mars 28, 2024, 15:59:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1975 Dobbelkabiner  (Lest 38271 ganger)
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #90 på: april 19, 2013, 19:06:47 pm »

Sommeren nærmer seg fort, levert nye fangere, motordeksler og viftehus til pulverlakkering. 

Bilen er til sandblåsing/grunning av understell, tectyl behandling neste uke =)






'

Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #91 på: mai 02, 2013, 19:15:08 pm »

Motordeksler og fangere tilbake fra pulverlakk, ble fantastisk bra!



Lakkert eksos med Jøtul Ovnslakk så får vi se hvordan det holder seg.  Synes det var dårlig kvalitet på varmepottene fra danmark, måtte finne frem sveiseapparatet for og tette alle gliper og hull....







Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #92 på: mai 02, 2013, 20:10:24 pm »

nye varmepotter er ogso kjent for ein an ting; vesentlig mindre varmeeffekt enn dei orginale. men da kan henda da er godt nok om du ikkje skal bruka den om vinteren:)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #93 på: mai 02, 2013, 20:26:56 pm »

Ja det er vesentlig forskell på ribbene, men blir kun godværs bil. Men kjekt at alt virker på en gammel bil =)
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #94 på: mai 02, 2013, 23:39:04 pm »

har du dei gamle endå er eg intrisert i å kjøpa dei:)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #95 på: mai 02, 2013, 23:41:02 pm »

har du dei gamle endå er eg intrisert i å kjøpa dei:)

har de liggende, hadde tenkt og legge ut alt jeg har til overs når jeg er ferdig med restaureringen, reiser til Canada på jobb nå, så blir til sommeren en gang =)
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 720
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #96 på: mai 03, 2013, 08:29:26 am »

Fin bil. Lagt ned en del jobb her.
Loggført
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #97 på: juni 22, 2013, 14:41:31 pm »

Ferdig sandblåst, grunnet og tectylert unner =) Vask og montering av interiør gjenstår.. jihuuu =D



Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
JarleA
Seniormedlem
****
Innlegg: 296
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #98 på: juni 26, 2013, 13:30:33 pm »

Fikk sett på bilen din i dag mens du stod parkert på gjesteparkeringen til Oceaneering! Ser veldig bra ut! Må være godt å ha en så hel og pen bil!

Gratulerer med vel utført jobb!

Loggført

sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #99 på: juni 28, 2013, 20:38:05 pm »

Fikk sett på bilen din i dag mens du stod parkert på gjesteparkeringen til Oceaneering! Ser veldig bra ut! Må være godt å ha en så hel og pen bil!

Gratulerer med vel utført jobb!



Takk for det du =)  Begynner og bli bra nå ja =)
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #100 på: juni 28, 2013, 21:06:46 pm »

Har enedelig fått på plastikk i dørene, veldig mye jobb for og få det til slik det skal være, men nå er det slik det skal være =)










Bytta den gamle høytaleren med ny =)










Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #101 på: juni 28, 2013, 21:46:13 pm »

Strøken bay  Glad
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #102 på: juni 29, 2013, 10:52:26 am »

Strøken bay  Glad
x 2  som om den kom rett fra fabrikken  Glad   
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #103 på: juli 13, 2013, 22:44:07 pm »

Klinker til med noen bilder som er i litt bedre kvalitet =)










Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #104 på: juli 14, 2013, 21:24:40 pm »

Utrolig strøken  Glad
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #105 på: juli 14, 2013, 22:19:28 pm »

Fikk gleden av en kjøretur med denne i Egersund,,,,superstrøken kjerre !! Glad
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #106 på: juli 14, 2013, 23:03:20 pm »

Sees på Scc om jeg kommer meg hjem fra jobb i rett tid Glad
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
BAC
Supermedlem
*****
Innlegg: 715
Bosted: grimstad


Vis profil

« Svar #107 på: februar 13, 2014, 23:20:37 pm »

Lekker bil og klapp på skuldra for fin restaurering. Det var jeg som eide denne bilen når den var i Grimstad.
Loggført
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #108 på: februar 14, 2014, 00:07:36 am »

Lekker bil og klapp på skuldra for fin restaurering. Det var jeg som eide denne bilen når den var i Grimstad.

Takk for det =) et "lite" prosjekt som tok så alt for lang tid...

Har register fra vegvesenet, ser du eide den fra 2001-2005?  Vet du når 2.0 literen ble satt i ?
« Siste redigering: februar 14, 2014, 00:31:27 am av sveinongen » Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
BAC
Supermedlem
*****
Innlegg: 715
Bosted: grimstad


Vis profil

« Svar #109 på: februar 14, 2014, 09:19:59 am »

Se PM
Loggført
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #110 på: august 26, 2016, 10:14:50 am »

Er i gang med en overhaling av motoren  (2liter CJ, tror den er fra 1976) etter at topp pakningene gikk dunderen i sommer.  Har hatt toppene til maskinering hos Unneberg da det var noe utgravinger der pakningene hadde blåst.

Målte også ende slark på veiv til 0.185 så da var det også en god mulighet til og splitte motoren for og ta en inspeksjon av veiven og kamaksel.
Har i utgangspunktet ikke tenkt og trimme motoren, men ønsker og gjøre forbedringer og anbefalte oppgraderinger nå som jeg har den oppe.
Har lest litt om å gjenge og plugge boringene til oljekanalene, er det noe vits i og gjøre det så lenge det ikke lekker fra de orginale?

Hva anbefales det og gjøre av forbedringer på disse motorene?
Skal måle toleranser når jeg får kjøpt, evt lånt utstyr til det, som en ser på bildet trenger jeg ikke måle kamaksel. Den er det vell bare og kjøpe ny.







* IMG_6339.jpg (98.47 KB, 800x600 - vist 286 ganger.)

* IMG_6340.jpg (38.43 KB, 800x600 - vist 266 ganger.)

* IMG_6341.jpg (44.62 KB, 800x600 - vist 264 ganger.)

* IMG_6342.jpg (77.16 KB, 800x600 - vist 250 ganger.)
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #111 på: august 26, 2016, 10:21:27 am »

Skadene på stempel kommer fra noe som har løsnet og havnet inn i sylinder.


* IMG_6345.jpg (61.72 KB, 800x600 - vist 268 ganger.)

* IMG_6346.jpg (53.21 KB, 800x600 - vist 236 ganger.)

* IMG_6343.JPG (20.68 KB, 800x600 - vist 227 ganger.)

* IMG_6344.JPG (39.46 KB, 800x600 - vist 249 ganger.)
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #112 på: august 26, 2016, 11:42:22 am »

Man tapper oljekanalene så man kan rense de for all den gamle dritten som er der. Og mtp det som var på fingeren din kan det være lurt.

Har lest dele meninger når det kommer til cam. Noen mener at de sliter og man burde bytte cam når motoren først er oppe. Vil du ha litt pver hundre hester så finn en mild trim-kam. Port toppene mildt og litt høyere komp. Men ikke for mye da den er i en buss. Og 40mm idf eller 36/40mm drla. 110 hk ish. Husker ikke hvilken men en webcam er ypperlig til type 4 med godt bunndrag.

Sitter flere motor guruer her så de må gjerne rette på meg om jeg har feil Glad

Utrolig fin bus!

Og balanser alt perfekt
Loggført
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #113 på: august 26, 2016, 13:32:58 pm »

Man tapper oljekanalene så man kan rense de for all den gamle dritten som er der. Og mtp det som var på fingeren din kan det være lurt.

Har lest dele meninger når det kommer til cam. Noen mener at de sliter og man burde bytte cam når motoren først er oppe. Vil du ha litt pver hundre hester så finn en mild trim-kam. Port toppene mildt og litt høyere komp. Men ikke for mye da den er i en buss. Og 40mm idf eller 36/40mm drla. 110 hk ish. Husker ikke hvilken men en webcam er ypperlig til type 4 med godt bunndrag.

Sitter flere motor guruer her så de må gjerne rette på meg om jeg har feil Glad

Utrolig fin bus!

Og balanser alt perfekt
Takk =)
Jeg starter en egen prosjekttråd for motor =)
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #114 på: august 28, 2016, 16:03:19 pm »

Mange timer gjør gode resultater. Det er denne tråden et bevis på. Kjempeflott resultat av en kjempefin bil
Loggført


Old bugs never die
Sider: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!