mars 28, 2024, 17:42:19 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 2,7 liter T4.  (Lest 149761 ganger)
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #210 på: februar 17, 2013, 17:27:16 pm »

De sylinderen jeg har brukt tidligere er ovale og blir byttet ut med deutz sylindere.



Nå snakker vi sylinder med stor S!!
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #211 på: mai 07, 2013, 14:36:06 pm »

Geir, noen oppdateringer?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #212 på: juni 28, 2013, 10:43:09 am »

Det er ikke mye som skjer med bilen for tiden, men har nå fått dreiet sylinderene.
Her er en jigg for og spenne de opp i dreiebenken og når de skal hones.


* IMG_4409 (Small).JPG (33.35 KB, 640x480 - vist 459 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #213 på: juni 28, 2013, 10:44:31 am »

Ferdig dreide sylindere.


* IMG_4410 (Small).JPG (51.19 KB, 640x480 - vist 544 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #214 på: juni 28, 2013, 10:46:13 am »

Her et bilde av gammel og ny sylinder.


* IMG_4411 (Small).JPG (48.42 KB, 640x480 - vist 598 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #215 på: juni 28, 2013, 11:06:13 am »

Innsugene og spjellene er nesten ferdig.


* IMG_4414 (Small).JPG (52.58 KB, 640x480 - vist 610 ganger.)

* IMG_4415 (Small).JPG (42.49 KB, 640x480 - vist 533 ganger.)

* IMG_4416 (Small).JPG (48.51 KB, 640x480 - vist 542 ganger.)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #216 på: juni 28, 2013, 11:11:08 am »

me like innsug og dyseplasseriinger ! Rekker tunge
du skal prøve staged injectors?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #217 på: juni 28, 2013, 11:29:16 am »

me like innsug og dyseplasseriinger ! Rekker tunge
du skal prøve staged injectors?


Ja det var planen og prøve med staged injetors.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #218 på: juni 28, 2013, 11:52:55 am »

klar til SCC?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #219 på: juni 28, 2013, 11:55:39 am »

SCC blir jeg ikke klar til, skal dessverre på jobb. Hæ
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #220 på: juni 28, 2013, 12:25:49 pm »

 Trist synd
dette er en motor(bil) jeg virkelig gleder meg til å se og høre og prate om Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #221 på: desember 06, 2013, 09:39:18 am »

Har nå endelig kommet igang med og bygge ny girkasse.
Den nye kassen blir en 091 busskasse med sperre og nye alle 4 girene fra Albins.
Her er det mange deler som skal sammen i riktig rekkefølge.


* Bilde 004 (Small).jpg (62.38 KB, 640x480 - vist 447 ganger.)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #222 på: desember 06, 2013, 09:45:06 am »

nice.  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #223 på: desember 06, 2013, 09:56:39 am »

Nå er alle drevene på plass.


* Bilde 007 (Small).jpg (58.26 KB, 640x480 - vist 406 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #224 på: desember 06, 2013, 10:57:53 am »

For og bruke busskasse i boble uten og få giroverføringen over tunellen har jeg kjøpt et slikt mellomkassehus slik at jeg kan bruke type1 nesekon.


* Bilde 010 (Small).jpg (46.5 KB, 640x480 - vist 378 ganger.)
Loggført
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #225 på: desember 06, 2013, 11:10:21 am »

Boring har du på magirusene? Hvilke stempler ska du bruke? Bilde av hvordan du spenner det opp i dreiebenken?Glad helrått prosjekt! Likær ælt Glad
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #226 på: desember 06, 2013, 11:22:57 am »

Boringen er 105mm, jeg bruker de gamle JE stemplene jeg har kjørt med før.
Har ikke noe bilde av oppspenningen i dreiebenken.
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #227 på: desember 06, 2013, 11:28:02 am »

    Her er en kalkulator som viser hvordan giringen vil bli.



    Gear        1        2        3        4      Final
    Ratios:   2.910    1.860    1.260    0.850    4,571

    RPM Limit:          8200
    RPM @Peak Power:    7000
    Tyre Size:          unknown
    Tyre Diameter:      620.00 mm
    Tyre Circumference: 0.00 mm


    Gear   Km/h per 1000 RPM  Km/h @7000 RPM  Km/h @8200 RPM
    --------------------------------------------------------
      1         8.79                62              72
      2        13.75                96             113
      3        20.29               142             166
      4        30.08               211             247
   
    Km/h         RPM (in Gears)
    ----------------------------------------
                1         2           3         4       
    ----------------------------------------
      10     1138      727      493      332
      20     2276     1455      986      665
      30     3415     2182     1478      997
      40     4553     2910     1971     1330
      50     5691     3637     2464     1662
      60     6829     4365     2957     1995
      70     7967     5092     3450     2327
      80                5820      3943     2660
      90                6547     4435      2992
     100               7275     4928      3325
     110               8002     5421      3657
     120                           5914     3990
     130                           6407     4322
     140                           6899     4654
     150                           7392     4987
     160                           7885     5319
     170                                      5652
     180                                      5984
     190                                      6317
     200                                      6649
     210                                      6982
     220                                      7314
     230                                      7647
     240                                      7979
   
    Gear Change  RPM drop (change @7000)  RPM drop (change @8200)
    -------------------------------------------------------------
      1 -> 2         -2526 (to 4474)          -2959 (to 5241)
      2 -> 3         -2258 (to 4742)          -2645 (to 5555)
      3 -> 4         -2278 (to 4722)          -2668 (to 5532)
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #228 på: desember 06, 2013, 12:01:49 pm »

Det kommer til å fungere helt knall.
Har nesten identisk utveksling i ovalen, men endel mindre effekt enn hva du kommer til å ende opp med tror jeg Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #229 på: desember 06, 2013, 21:40:57 pm »

Har nå montert hubbene på plass i mellomhuset.
Skiftegafler og skiftaksler er fra typ1 mens lagerene i mellomhuset er fra busskassen.


* Bilde 011 (Small).jpg (47.03 KB, 640x480 - vist 384 ganger.)

* Bilde 012 (Small).jpg (38.51 KB, 640x480 - vist 355 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #230 på: desember 11, 2013, 20:23:46 pm »

Har nå montert i revers gir med tilbehør.


* image.jpg (53.18 KB, 450x600 - vist 353 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #231 på: desember 11, 2013, 20:25:48 pm »

Har nå justert inn skiftegafflene i denne jigen.


* image.jpg (96.12 KB, 640x480 - vist 414 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #232 på: januar 03, 2014, 12:33:30 pm »

Har nå vært nede hos GetBackOnTrack i danmark og flowet toppen min.
Flowingen ble gjort med innsug og spjellene montert på toppen.

   eksos   innsug
2   45   46
4   81   92
6   120   141
8   148   177
10   162   205
12   173   223
14   180   234
16   183   244
18   183   251


* Uten navn.jpg (72.61 KB, 393x526 - vist 300 ganger.)
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #233 på: januar 03, 2014, 13:06:47 pm »

Flotte tall!

Hvor mye løft har du?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #234 på: januar 03, 2014, 13:56:04 pm »

Jeg har 15,54mm løft.
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #235 på: januar 06, 2014, 20:45:28 pm »

Har nå montert girene på girkasse huset.


* Bilde 014 (Small) (2).jpg (56.34 KB, 640x480 - vist 344 ganger.)

* bilde 2 (Small).JPG (50.39 KB, 640x480 - vist 359 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #236 på: januar 06, 2014, 21:01:11 pm »

Her er diffen i biter, klar til og monteres sammen igjen.


* bilde 4 (Small).JPG (8.22 KB, 640x480 - vist 328 ganger.)
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #237 på: januar 07, 2014, 11:07:11 am »

Få kommentarer i tråden din Geir.. forum medlemmene er mål løse :-)
Men kjør på med poster og bilder - jeg tror det er interessant for alle!

Fine tall på toppene dine :-)
Du har sikkert sett denen tråden, kommer godt ut dine om en sammenligner.
http://shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=1&t=123542&hilit=flow&start=15
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #238 på: januar 07, 2014, 14:49:32 pm »

Så var diffen sammen igjen.


* bilde 1 (1) (Small).JPG (29.37 KB, 360x480 - vist 287 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #239 på: januar 07, 2014, 15:17:32 pm »

Diffen montert i girkassen.


* bilde 4 (1) (Small).JPG (29.42 KB, 360x480 - vist 279 ganger.)

* bilde 2 (1) (Small).JPG (44.61 KB, 640x480 - vist 261 ganger.)

* bilde 3 (1) (Small).JPG (37.29 KB, 450x600 - vist 277 ganger.)
Loggført
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!