mars 28, 2024, 22:47:45 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 14
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 2,7 liter T4.  (Lest 149774 ganger)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #240 på: januar 07, 2014, 17:04:44 pm »

Mållaus er ordet,Torgeir
detta ser jo heilt sinnsjukt bra ut!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #241 på: januar 08, 2014, 09:53:37 am »

Få kommentarer i tråden din Geir.. forum medlemmene er mål løse :-)
Men kjør på med poster og bilder - jeg tror det er interessant for alle!

Fine tall på toppene dine :-)
Du har sikkert sett denen tråden, kommer godt ut dine om en sammenligner.
http://shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=1&t=123542&hilit=flow&start=15



Ja jeg har sett denne tråden tidligere og når jeg ser på de tallene er jeg SUPER fornøyd med flow tallene mine. Toppene og innsug/spjell bør kunne yte 250+
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #242 på: januar 08, 2014, 12:04:58 pm »

Skal ikke se bort i fra 250+ nei.
Blir spennende å se hva det blir av effekt Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #243 på: januar 08, 2014, 14:43:05 pm »

Har nå en komplett girkasse.


* bilde 1 (2) (Small).JPG (29.12 KB, 360x480 - vist 384 ganger.)

* bilde 3 (2) (Small).JPG (31.89 KB, 360x480 - vist 432 ganger.)
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #244 på: januar 08, 2014, 14:49:19 pm »

Hva malte du med Geir?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #245 på: januar 08, 2014, 14:55:11 pm »

Hva malte du med Geir?

Jeg sprayet først med alu primer fra Biltema og så sort felgspray fra Biltema.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #246 på: januar 08, 2014, 17:20:53 pm »

Det funker knall.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #247 på: januar 08, 2014, 17:41:51 pm »

Mange takk for tips!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #248 på: januar 10, 2014, 21:22:54 pm »

Har kan dere se forskjellen på lengden på en type1 og en 091 kasse.
091 kassen som skal inn i bilen min er 35mm lenger enn en type1 kasse.
Det jeg har gjort er og slipe av feste på nesekone med 7mm, så har jeg flyttet innfestningen på bilen til nesekonet så langt fram som mulig.
Med stumme fester på kommer nå motoren bare 5mm lenger bak en den stod med typ1 kassen.


* bilde 3 (3) (Small).JPG (26.79 KB, 360x480 - vist 453 ganger.)
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #249 på: januar 11, 2014, 16:18:49 pm »

du får 5 trinns kasse nå
?
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #250 på: januar 11, 2014, 17:50:29 pm »

du får 5 trinns kasse nå
?

Se post 227 så ser du at det er 4 trinns kasse.
Loggført

1961 T1 - Custom
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #251 på: januar 15, 2014, 18:23:58 pm »

For og få montert inn en busskasse i en boble må falsen på gaffelene kappes delvis bort.
En busskasse har diffen ca.10mm ut av senter, mot venstre.
Derfor har jeg fjernet mer av falsen på venstre side.
Falsen ble kappet bort og sveist.


* bilde 1 (6) (Small).JPG (58.12 KB, 640x478 - vist 451 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #252 på: januar 15, 2014, 18:44:52 pm »

Laget et feste til toppen av girkassen,da denne kassen har motorfeste på toppen også.
Monterte også et par strekkfisker fra fest nede på gaffelen og opp til vinkel jernet i toppen.


* bilde 4 (4) (Small).JPG (36.31 KB, 640x478 - vist 406 ganger.)

* bilde 3 (4) (Small).JPG (54.65 KB, 640x478 - vist 510 ganger.)

* bilde 5 (Small).JPG (24.62 KB, 359x480 - vist 510 ganger.)
Loggført
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #253 på: januar 22, 2014, 13:52:17 pm »

Den ene strekkfisker ser ut til å stå i veien for startermotor, eller?
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #254 på: januar 22, 2014, 19:34:30 pm »

Det kan se slik ut fra den vinkelen bilde er tatt men jeg hadde montert starten på girkassen når jeg laget festene.
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #255 på: februar 04, 2014, 22:04:59 pm »

Har nå montert trigger hjulet og hall sensoren.


* Bilde 024 (Large).jpg (60.89 KB, 800x600 - vist 358 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #256 på: februar 04, 2014, 22:09:07 pm »

temp.sensoren for motoren monterte jeg i toppen.


* Bilde 025 (Large).jpg (32.39 KB, 450x600 - vist 335 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #257 på: februar 04, 2014, 22:13:52 pm »

Bankesensor montert bak på blokken.


* Bilde 028 (Large).jpg (53.87 KB, 800x600 - vist 346 ganger.)
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #258 på: februar 05, 2014, 07:25:26 am »

Veldig bra Geir!

Hva er tanken med plasseringen av tempsensoren? Selv kjører jeg med olje og luft kompensasjon. Og kan jeg spørre hvilken bankesensor du har benyttet? Ettermarked eller fra noen bil?

På forhånd takk,

Mvh
Kalle
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #259 på: februar 05, 2014, 09:34:55 am »

Veldig bra Geir!

Hva er tanken med plasseringen av tempsensoren? Selv kjører jeg med olje og luft kompensasjon. Og kan jeg spørre hvilken bankesensor du har benyttet? Ettermarked eller fra noen bil?

På forhånd takk,

Mvh
Kalle


Tanken med og plassere sensoren i bunnen av den ene toppen var forde det var enkelt og når jeg kjører med tørrsump pumpe har jeg ikke noe særlig med olje i bunnen av motoren.
Banksensoren kjøpte jeg her.
http://www.viatrack.ca
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #260 på: februar 05, 2014, 10:08:37 am »

Spjellene, innsugene og dysene er ferdig tilpasset og prøvemontert.


* Bilde 020 (Large).jpg (74.71 KB, 800x600 - vist 403 ganger.)

* Bilde 021 (Large).jpg (75.15 KB, 800x600 - vist 401 ganger.)

* Bilde 023 (Large).jpg (80.58 KB, 800x600 - vist 390 ganger.)
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #261 på: februar 05, 2014, 10:13:34 am »

Er det åndeboks som sitter på doghouse plassering? Har planner om å bygge en slik selv, hvordan har du fikset returen på eventuell olje?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #262 på: februar 05, 2014, 10:19:47 am »

Ser utrolig bra ut Glad Gleder meg til å høre hvordan kjørbarheten er med toppspredere i tillegg.

Hvor store dyser kjører du oppe/nede?


Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #263 på: februar 05, 2014, 10:35:09 am »

blir spennende med de extra dysene på toppen der Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #264 på: februar 05, 2014, 10:43:57 am »

Dette ser utrolig bra ut, men blir det ikke veldig vanskelig å få justert inn korrekt? Kuttes de nederste dysene ut når de øverste tar over, eller gir de drivstoff hele tiden?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #265 på: februar 05, 2014, 10:45:47 am »

Dette ser utrolig bra ut, men blir det ikke veldig vanskelig å få justert inn korrekt? Kuttes de nederste dysene ut når de øverste tar over, eller gir de drivstoff hele tiden?

det kan man velge i megasquirt hvordan man vil gå over til extra dysene,
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #266 på: februar 05, 2014, 11:58:31 am »

Er det åndeboks som sitter på doghouse plassering? Har planner om å bygge en slik selv, hvordan har du fikset returen på eventuell olje?

Det er åndeboksen du ser bak på viftehuset ja.
Den nederste slangen på åndeboksen går ned til ventildekslet slik av eventuell olje fra boksen renner ned dit.


* Bilde 022 (Large).jpg (85 KB, 800x600 - vist 410 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #267 på: februar 05, 2014, 20:51:45 pm »

Har nå så smått begynt med det elektriske til innsspruten.
Tok en 4mm plexiplate og kappet til slik at den passer under baksete på førersiden.
Monterte på relerer, sikringer og megasquirten på den lakerte plexiplaten.


* Bilde 029 (Medium).jpg (73.57 KB, 800x600 - vist 312 ganger.)

* Bilde 032 (Medium).jpg (99.44 KB, 800x600 - vist 347 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #268 på: februar 05, 2014, 21:13:50 pm »

Det er ganske mange kabler og holde styr på.


* Bilde 031 (Large).jpg (55.61 KB, 800x600 - vist 278 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #269 på: februar 05, 2014, 22:54:34 pm »

Ser utrolig bra ut Glad Gleder meg til å høre hvordan kjørbarheten er med toppspredere i tillegg.

Hvor store dyser kjører du oppe/nede?




Oppe bruker jeg org. Dysene til ducati.

Magneti Marelli 46lb/hr 491cc/min Short Racing Injectors
The characteristics of the injector are a fast pulse response, high precision, high dynamic range and optimum fuel atomisation. These are achieved by a high performance ON-OFF actuating electromagnet with opposing expansion poles that moves an internal injector valve on high-precision ground cylindrical slides, and a high precision nozzle.

The injector has a stainless steel body, a fuel-resistant plastic connector, martensitic stainless steel internal valve and an electromagnet with a low carbon content stainless steel armature.

Static Flow Rate: 44.0 lb/hr, 491 cc/min Dynamic Flow @ 2.5ms PW @ 100Hz: Not specified Coil Resistance: 14.6 Ohms (nominal) (This high-impedance injector will work with all factory ECM/PCM injector drivers)

Technical Data Performance - Typical

Linearity range (Tj = 4 ms): ± 2.5 %
Max. fuel pressure allowed: 500 kPa
Maximum duty cycle: 90 %
Operating temperature range : -30 to 110 °C
Vibration (peak): 30 g
Test conditions

Fluid: N-Heptane
density (@ 20°C) : 0.684 kg/litre
Ambient and fluid temperature: 23 °C
Power supply : 14 Vdc
Injection frequency: Fully open
Pulse duration: n/a
Pressure : 3 bar
Mechanical Characteristics

Height : 47.2 mm
Outside diameter (connector excluded) : 15.3 mm
Weight : 35 g
Electrical Characteristics

Power supply : 8 ÷ 16 Vdc
Resistance: 14.5 Ohm
Inductance (at 1KHz: 12.0 mH
Driver type : ON-OFF

Manufactured by: Magneti Marelli

Equivalent Part Numbers: IWP-069
Model: IWP-069


De ned er volvo 940 16v dyser, tror de gir 337 cc/min.
Loggført
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 14
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!