juni 10, 2024, 19:04:37 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bastarden 1952 Mix  (Lest 13555 ganger)
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« på: februar 08, 2010, 22:43:40 pm »

Fått endel bekymringsmeldinger etter at jeg la ut ett sett pilutkapp fra en 52 splitt .
Aase-bilen som flere kaller den er ikke hugget, slik som mange har fått for seg.
Hadde egentlig ingen planer om å lage en prosjekttråd på denne, da ikke alt blir "riktig".
Store planer om å ha denne på veien til sommeren, så her kommer noen bilder av hvordan ståa er.

Bakstilling

* HPIM1465.JPG (94.33 KB. 640x480 - vist 485 ganger.)

Midlertidig forstilling for å tilpasse karosseri.

* HPIM1464.JPG (101.33 KB. 640x480 - vist 456 ganger.)

Påbegynt tilpassing av bakre karosserifeste.

* HPIM1474.JPG (124.99 KB. 640x480 - vist 469 ganger.)

Rust

* HPIM1469.JPG (95.45 KB. 640x480 - vist 441 ganger.)

Høl.

* HPIM1471.JPG (114.5 KB. 640x480 - vist 534 ganger.)

« Siste redigering: mars 05, 2010, 20:53:34 pm av H-MEK » Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 28, 2010, 19:18:45 pm »

Helt klart både spennende OG riktig!

Fortsett med bilder etterhvert som progresjonen går fremover  Glad
Loggført
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #2 på: februar 28, 2010, 20:08:29 pm »

Blir bra dette Henning! Bra du har fått tak over "hodet"!  Gliser
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #3 på: februar 28, 2010, 21:23:50 pm »

Skjer ikke akkurat stort med denne om dagen. Mangler noe motivasjon etter at jeg begynte å kappe vekk rust. Begynte å kappe pent, men det bare støvet og gnisten uteble fra kappeskiva. Bitene som er kappet ut har blitt i overkant store.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #4 på: februar 28, 2010, 22:33:44 pm »

Stå på! Det er kjempemoro å få denne bilen tilbake på veien igjen. Selvfølgelig alt for god til å bli vinterbil Blunker
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: februar 28, 2010, 22:39:32 pm »

Ja det er for seint å snu no! Du må begynna å fylla i hola før du kappar fleire ut! Snart vert detta ein Lucky Bastard Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: mars 01, 2010, 10:40:07 am »

Skjer ikke akkurat stort med denne om dagen. Mangler noe motivasjon etter at jeg begynte å kappe vekk rust. Begynte å kappe pent, men det bare støvet og gnisten uteble fra kappeskiva. Bitene som er kappet ut har blitt i overkant store.

Kjenner følelsen…har også vært der!
Fokuser på å sette inn den ene biten du jobber med…en og en bit av gangen…og ikke på alt som er igjen….funka for meg i hvert fall..

Litt syregrunning etter at du har slipt sveiseskjøtene….er seff. ikke nødvendig der og da…men det blir så pent å se på, og det kan av og til være godt å ha noe helt og pent å se på når det er mye igjen… Glad


* etter henting.jpg (21.24 KB, 448x336 - vist 464 ganger.)
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #7 på: mars 01, 2010, 15:31:24 pm »

Joda, hjelper med noen kommentarer. Ble noen timer idag, med litt tilpassing og en liten hjultest.

Hullet begynner å bli mindre:

* HPIM1486.JPG (117.16 KB. 640x480 - vist 424 ganger.)

Feil form og pressing, men man tager hva man haver..

* HPIM1487.JPG (128.72 KB. 640x480 - vist 409 ganger.)

Hjul:

* HPIM1484.JPG (107.41 KB. 640x480 - vist 429 ganger.)


* HPIM1485.JPG (97.06 KB. 640x480 - vist 318 ganger.)

Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
nik
Seniormedlem
****
Innlegg: 294
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #8 på: mars 01, 2010, 17:07:37 pm »

Kom igjen Henning,rust er til for å fikses. Må ta en tur en dag.
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #9 på: mars 05, 2010, 18:37:30 pm »

Endelig fått skikkelig trua på å kjøre splitt.
Legger ikke så mye jobb i å slipe ned igjen sveis i denne omgang.
Hovedfokus på å få satt sammen bilen til sessongen starter.


* HPIM1524.JPG (98.69 KB, 640x480 - vist 408 ganger.)

* HPIM1525.JPG (89.15 KB, 640x480 - vist 350 ganger.)

* HPIM1526.JPG (90.89 KB, 640x480 - vist 400 ganger.)
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #10 på: mars 06, 2010, 16:37:36 pm »

Haff.. Mye kapping uten gnistregn idag også. Utrolig hvor mye som ser bra ut, men er pill råttent alikevel.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #11 på: mars 06, 2010, 18:15:59 pm »

Haff.. Mye kapping uten gnistregn idag også. Utrolig hvor mye som ser bra ut, men er pill råttent alikevel.

Fant mye av dette på fruen sin også.... Stå på Henning, blir bra detta Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #12 på: mars 07, 2010, 12:25:06 pm »

Haff.. Mye kapping uten gnistregn idag også. Utrolig hvor mye som ser bra ut, men er pill råttent alikevel.

Fant mye av dette på fruen sin også.... Stå på Henning, blir bra detta Gliser

Blir nok ikke bra karosserimessig, men jeg skal få den tett slik at jeg ikke blir bløt på beina ved regnvær! Blunker
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #13 på: mars 12, 2010, 21:52:16 pm »

Fått gjort litt denne uka også:


* HPIM1536.JPG (110.55 KB, 640x480 - vist 381 ganger.)

* HPIM1537.JPG (98.49 KB, 640x480 - vist 326 ganger.)

* HPIM1538.JPG (106.69 KB, 640x480 - vist 297 ganger.)
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #14 på: mars 12, 2010, 21:55:22 pm »

Driver med bil til frua også. Greit å ha noe anna å gjøre når rustfrustrasjonen angriper.


* HPIM1528.JPG (102.07 KB, 640x480 - vist 556 ganger.)
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #15 på: mars 12, 2010, 22:13:24 pm »

Veldig lekkert! Glad

Stor kontrast på korleis hjula står på bastarden ifårhånd til konebilen!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #16 på: mars 12, 2010, 22:32:58 pm »

Veldig lekkert! Glad

Stor kontrast på korleis hjula står på bastarden ifårhånd til konebilen!

Bastarden blir "Ass up, nose down", men fruas blir nok "rett så lav".  Blunker
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #17 på: mars 12, 2010, 22:50:41 pm »

Tenkte meir på den store camber forskjellen Blunker

Men den koneraggen ser gromm ut! du må laga tråd på den og
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #18 på: mars 12, 2010, 22:53:12 pm »

Tenkte meir på den store camber forskjellen Blunker

Men den koneraggen ser gromm ut! du må laga tråd på den og

Blir kanskje tråd på den etterhvert. Er irs på bastarden, så da skal det ikke bli store utslag på camberen.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #19 på: mars 12, 2010, 23:01:45 pm »

Vil nesten påstå det er mykje flottare med IRS camber enn vanlig svingaksl.. men kva motor skal du ha i herligheiten då?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #20 på: mars 12, 2010, 23:10:49 pm »

Vil nesten påstå det er mykje flottare med IRS camber enn vanlig svingaksl.. men kva motor skal du ha i herligheiten då?

Bastarden får type4 2liter, og frua 1680.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #21 på: mars 13, 2010, 18:24:13 pm »

Jaggu skjedd litt idag også. Karosseri og bunn er sammenskrudd, og begynt å montere litt.


* HPIM1540.JPG (100.88 KB, 640x480 - vist 410 ganger.)

* HPIM1542.JPG (98.39 KB, 640x480 - vist 321 ganger.)

* HPIM1546.JPG (113.32 KB, 640x480 - vist 358 ganger.)

* HPIM1547.JPG (96.72 KB, 640x480 - vist 285 ganger.)

* HPIM1543.JPG (94.86 KB, 640x480 - vist 265 ganger.)

* HPIM1548.JPG (107.06 KB, 640x480 - vist 312 ganger.)
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #22 på: mars 13, 2010, 22:23:55 pm »

Morro!
få det på veien!  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #23 på: mars 13, 2010, 22:43:42 pm »

Morro!
få det på veien!  Kult

Denna skal helt klart på veien, og brukes ja.

Litt overrasket over respons og kommentarer egentlig.
Så mye visninger, og bare noen få innlegg av andre enn meg selv.
Er kanskje ikke noe mer spennende dette enn en middels 60taller..
Takker for de tilbakemeldingene jeg har fått!
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #24 på: mars 13, 2010, 22:48:18 pm »

er jo DETTA som er gøy!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #25 på: mars 13, 2010, 22:50:30 pm »

Stille tider no kanskje? Splittbobler fortjener mykje meir oppmerksomheit!
Men det er ivertfall heilt klart att du jobbar fort! Eitpar dagar til ogso er jo bilen klar Glad
Godt å sjå ongane er med i garasjen og!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
roarrag57
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: dokka



Vis profil
« Svar #26 på: mars 13, 2010, 23:26:13 pm »

det her blir bra Kult
stå på
Loggført

bumblebee
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #27 på: mars 14, 2010, 08:32:30 am »

Knallbra Henning, topp med bruksbobler. At det i tillegg er en splitt er jo rått. Ser ut som det går skikkelig unna også
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #28 på: mars 14, 2010, 08:40:45 am »

men fruas blir nok "rett så lav".  Blunker
[/quote]
hmmm...... det liker vi henning  Gliser
 
stå på Henning dette blir bra
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #29 på: mars 14, 2010, 09:59:12 am »

Ikke noe å si på entusiasmen, ta det som ett godt tegn når det er mange innom og ser ;-)

Blir spennede å se denna på veien.  Stå på.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!