mars 29, 2024, 01:15:40 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 47
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Stropping av bil på henger  (Lest 460199 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #870 på: mars 02, 2013, 23:47:12 pm »

selvom du  sier all anne last skal festet stumt til hengeren er ikke det ikke automatikk i att hengeren får best mulig veiholdning???
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #871 på: mars 02, 2013, 23:48:06 pm »

Vi får stroppe et par biler på henger og denge rundt på bane og se hvilken som ramler av først. Gliser

1. strekke kan være innkjørings veien til Gardermoen racway!  der får i allefall undestell kjørt seg..
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #872 på: mars 02, 2013, 23:52:08 pm »

DENNE bør man lese:
http://www.transportutstyr.no/images/Marketing/Norwegian/Produkter/Lastsikring/Sikring_av_last/VEILEDNING_lastsikring.pdf
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #873 på: mars 02, 2013, 23:55:35 pm »

Jeg har ringt tredal og snakket med konstruktørene deres om hjulopphenget de monterer, med demper og fjærer , og de ville ikke på noen måte være med på at deres oppheng var bedre enn knott og tilsvarende.


Hva ligger best på veien av en cadillac 72 og en gocart??  


Hvem har lengst fjæringsvei? Komfort??  Who gives a fuck?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #874 på: mars 02, 2013, 23:58:41 pm »


Dette er en halvhjertet oversettelse av den svenske, i den svenske viser man hva man gjør når man flytter hjulastere over 30 tonn også....  Stropper i chassis seff.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #875 på: mars 03, 2013, 00:00:04 am »

Nå frakter vi biler, ikke hjullastere, de har forresten ikke fjæring...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #876 på: mars 03, 2013, 00:02:41 am »

Nå frakter vi biler, ikke hjullastere, de har forresten ikke fjæring...

Aldri sett en hjulaster kjøre? De gynger frem og tilbake på dekkene så det er noe å snakke om.
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #877 på: mars 03, 2013, 00:02:52 am »



Hva ligger best på veien av en cadillac 72 og en gocart??  



kjørt mye på humpet vei med gocart??
har hengeren din slicks som en gocart?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #878 på: mars 03, 2013, 00:06:25 am »

selvom du  sier all anne last skal festet stumt til hengeren er ikke det ikke automatikk i att hengeren får best mulig veiholdning???

Det får den av å ha en fjærende bil oppå?
Bilen på hengern ser ikke hva som kommer til å skje og når hengeren plutselig gjør en bevegelse skal man ha litt flaks for at bilens hjuloppheng hjelper til istedenfor å jobbe imot bevegelsen til hengeren.
Kjør fort rundt en sving. Hengeren krenger litt. Bilen oppå krenger også. Gjør det veiholdningen bedre?
Enda verre; dump i sving. Det skal mye til men hengeren kan i verste fall gjøre et byks sidelengs. Stumt festet vil lasten da følge hengerens bevegelser. Stroppet i hjula vil den krenge enda mer når hengeren plutselig stopper sidelengsbevegelsen.
Dårlig/humpete vei.. Det er bare i en perfekt verden at hengeren hopper opp og ned mens bilen oppå "står stille i lufta" siden dens hjuloppheng tar opp bevegelsene til hengeren. I praksis er den for treg til å oppfatte hva som skjer og vil jobbe i mot.
Alt dette er satt på spissen og lettere å se for seg om man antar at bilen på hengeren er et tungt beist med myke fjærer..
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #879 på: mars 03, 2013, 00:08:27 am »

hvorfor sier du alltid bare fjører??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #880 på: mars 03, 2013, 00:10:34 am »

det som redder en gocart eller en asfaktracer fra å miste totalt grepet ved f.eks ett "hopp" på en curbs er for det meste slicksdekkets enorme grep. hadde du gjort samme med gatedekk hadde de veldig mye oftere gått ut i sladd.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #881 på: mars 03, 2013, 00:12:06 am »



Hva ligger best på veien av en cadillac 72 og en gocart??  



kjørt mye på humpet vei med gocart??
har hengeren din slicks som en gocart?


Hva ligger best på veien var spørsmålet.
Loggført

Speed is no substitute for direction
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #882 på: mars 03, 2013, 00:14:37 am »

Berger: Du skulle bruke mer tid på å skille sak og person. Alle verdens utdritingsforsøk vil ikke hjelpe saken din.

95% av det som skal fraktes i verden skal settes fast i henhold til lover og regler.
(stykkgods, mennsker, tømmer, båter, møbler, sekker, kasser, gaffeltrucker og lignende)

Du er helt sikkert ikke enig i dette heller, men da er det vel myndighetene som har bevisbyrden som du er så opptatt av.

De resterende 5% av frakt  som omfatter stortsett bare biler og dyr har fått lemfedige regler for at det skal være praktisk og lett å frakte for glade amatører/ og sleipe profesjonelle aktører.

Vi (som ønsker sikkerhet på veien) mener man bør gjøre sitt ytterste for å følge samme regler som gjelder de 95%. Det er da ett helt naturlig standpunkt å ha?? At vi definerer et bilvrak som "last" og ikke "bil". Men da får man høre at man har nærvefeil, man er snøblind, og at man tvinger egne "teorier" (det er slett ikke våre teorier det er de anerkjente reglene som følger 95% av all last) over hode på noen.

Mener du SERIØST at ikke motparten her har forklart og gjort hva som KAN gjøres for å forklare dette??

Det er de som bruker lemfeldige regler som har en eventuel bevisbyrde...



Hvis du mener at jeg har angrep noen personlig må du være så snill å fortelle meg hvor, det var i så fall ikke meningen. Kun å få fram mitt poeng, som jeg har etterlyst mange ganger i denne tråden, at dette må forklares ut i fra de fysiske lover og teorier slik det henvises til. Og det kan jeg ennå ikke se har kommet.

Hva er det du mener med å legge ut denne professor historien din da? Regner med at vi på andre siden av bordet leste den nøyaktig slik du ville vi skulle.



Det var ment å vise hvordan jeg oppfatter saken lagt frem, og en annen måte å si at dette må forklares på bakgrunn av de fysiske lover og teorier det henvises til. Beklager hvis du tok det fornærmende  Flau
Trekker meg ut av denne tråden nå.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #883 på: mars 03, 2013, 00:14:57 am »

Vi får stroppe et par biler på henger og denge rundt på bane og se hvilken som ramler av først. Gliser

1. strekke kan være innkjørings veien til Gardermoen racway!  der får i allefall undestell kjørt seg..
Ja, også tar vi en brå sving inn til venstre ved nedbremsingssonen til stripa. Må prøve å legge ut i sladd da, for det er det drifting-gutta gjør i den svingen...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #884 på: mars 03, 2013, 00:15:16 am »

det som redder en gocart eller en asfaktracer fra å miste totalt grepet ved f.eks ett "hopp" på en curbs er for det meste slicksdekkets enorme grep. hadde du gjort samme med gatedekk hadde de veldig mye oftere gått ut i sladd.


Tenk deg at du har en firhjuling oppå gokarten...  Som er " avstemt " til gokartens alle nykker...  Sånn magisk...  Da blir det skikkelig bra.
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #885 på: mars 03, 2013, 00:15:59 am »



Hva ligger best på veien av en cadillac 72 og en gocart??  



kjørt mye på humpet vei med gocart??
har hengeren din slicks som en gocart?


Hva ligger best på veien var spørsmålet.

hvilken vei?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #886 på: mars 03, 2013, 00:17:03 am »

det som redder en gocart eller en asfaktracer fra å miste totalt grepet ved f.eks ett "hopp" på en curbs er for det meste slicksdekkets enorme grep. hadde du gjort samme med gatedekk hadde de veldig mye oftere gått ut i sladd.


Tenk deg at du har en firhjuling oppå gokarten...  Som er " avstemt " til gokartens alle nykker...  Sånn magisk...  Da blir det skikkelig bra.
ja det er faktisk ikke umulig , på en f.eks en vei med vaskebrett.
må prøves!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #887 på: mars 03, 2013, 00:18:39 am »

hvorfor sier du alltid bare fjører??


Fordi det er så slitsomt å si "fjører og støtdempere" hele tiden  Osteaktig Det eneste en støtdemper gjør er å gjøre bevegelsene tregere. Det samme skjer bare ikke like fort..

For å sitere meg selv nok en gang:
Har noen her noen gang hatt problemer med at en lastet henger hopper og spretter og vil av veien? Følt behov for støtdempere? At hengeren rister og oppfører seg dårlig tom er ikke et argument. Hjulopphenget er selvfølgelig designet for å fungere best under maks last, det er da det er viktig at ting er på stell. Det er litt mye forventet at det samme hjulopphenget skal fungere maksimalt på tom henger, da har man fjernet 4/5 av vekten.. Hjulopphenget på en 1500kg bil fungerer nok også heller dårlig om vekten reduserers til 300kg.
All "unødvendig" fjøring på hengeren vil bare gjøre at den krenger mer, med overtung last gir det bare dårligere veiholdning..
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #888 på: mars 03, 2013, 00:19:43 am »

Berger: Du skulle bruke mer tid på å skille sak og person. Alle verdens utdritingsforsøk vil ikke hjelpe saken din.

95% av det som skal fraktes i verden skal settes fast i henhold til lover og regler.
(stykkgods, mennsker, tømmer, båter, møbler, sekker, kasser, gaffeltrucker og lignende)

Du er helt sikkert ikke enig i dette heller, men da er det vel myndighetene som har bevisbyrden som du er så opptatt av.

De resterende 5% av frakt  som omfatter stortsett bare biler og dyr har fått lemfedige regler for at det skal være praktisk og lett å frakte for glade amatører/ og sleipe profesjonelle aktører.

Vi (som ønsker sikkerhet på veien) mener man bør gjøre sitt ytterste for å følge samme regler som gjelder de 95%. Det er da ett helt naturlig standpunkt å ha?? At vi definerer et bilvrak som "last" og ikke "bil". Men da får man høre at man har nærvefeil, man er snøblind, og at man tvinger egne "teorier" (det er slett ikke våre teorier det er de anerkjente reglene som følger 95% av all last) over hode på noen.

Mener du SERIØST at ikke motparten her har forklart og gjort hva som KAN gjøres for å forklare dette??

Det er de som bruker lemfeldige regler som har en eventuel bevisbyrde...



Hvis du mener at jeg har angrep noen personlig må du være så snill å fortelle meg hvor, det var i så fall ikke meningen. Kun å få fram mitt poeng, som jeg har etterlyst mange ganger i denne tråden, at dette må forklares ut i fra de fysiske lover og teorier slik det henvises til. Og det kan jeg ennå ikke se har kommet.

Hva er det du mener med å legge ut denne professor historien din da? Regner med at vi på andre siden av bordet leste den nøyaktig slik du ville vi skulle.



Det var ment å vise hvordan jeg oppfatter saken lagt frem, og en annen måte å si at dette må forklares på bakgrunn av de fysiske lover og teorier det henvises til. Beklager hvis du tok det fornærmende  Flau
Trekker meg ut av denne tråden nå.

Du har gått lastsikkringskurs? Forklarte ikke læreren alt da?
Det er viktigere at du er med i tråden enn at jeg unngår å bli fornærmet...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #889 på: mars 03, 2013, 00:20:29 am »

å belæra folk som ikkje er open for ny informasjon er ikkje spøk! 30sider folkens! Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #890 på: mars 03, 2013, 00:21:03 am »



Hva ligger best på veien av en cadillac 72 og en gocart??  



kjørt mye på humpet vei med gocart??
har hengeren din slicks som en gocart?


Hva ligger best på veien var spørsmålet.

hvilken vei?

Ring 3 mot Ulven krysset.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #891 på: mars 03, 2013, 00:23:59 am »

å belæra folk som ikkje er open for ny informasjon er ikkje spøk! 30sider folkens! Gliser
Denne er fin Gliser


Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #892 på: mars 03, 2013, 00:26:33 am »

hvorfor sier du alltid bare fjører??


Fordi det er så slitsomt å si "fjører og støtdempere" hele tiden  Osteaktig Det eneste en støtdemper gjør er å gjøre bevegelsene tregere. Det samme skjer bare ikke like fort..



"Bare" er vel ikke helt korrekt.
en vanlig demper har jo mye mindre motstand i fjørens komprimerings fase, slik att fjøren skal ta opp energien raskt.
så når fjøren ekspanderer igjen så er det mye mere motstand som skal bremse den energien.  
 var målet bare å lage bevegelsen tregere hadde man ikke trengt dyre dempere .b
bare trege foringer!!! Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #893 på: mars 03, 2013, 00:27:58 am »



Hva ligger best på veien av en cadillac 72 og en gocart??  



kjørt mye på humpet vei med gocart??
har hengeren din slicks som en gocart?


Hva ligger best på veien var spørsmålet.

hvilken vei?

Ring 3 mot Ulven krysset.

OK  du får kjøre der først, så tar du tur til Bromma via sigdal  etterpå
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #894 på: mars 03, 2013, 00:46:11 am »

Hjulstropping av bil med sporvidde endring ved fjæring er rett og slett farlig.

Jeg stiller opp hvorsomhelst og mot åkkensomhelst for elgtest med henger og bil. Glad

Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #895 på: mars 03, 2013, 00:47:54 am »

Hjulstropping av bil med sporvidde endring ved fjæring er rett og slett farlig.

Jeg stiller opp hvorsomhelst og mot åkkensomhelst for elgtest med henger og bil. Glad



med eller uten dumper, på vintervei med vaske brett , dumper og isføre , tørt?
regner med du er Elgen
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #896 på: mars 03, 2013, 08:27:53 am »

Driver og bygger, så jeg var avgårde for og handle et lass sand i dag. Har selvsagt fulgt med i denne tråden, så jeg hadde med meg stropper så jeg skulle få stroppet lasten stumt. Men tror dere ikke den fordømte sanden bare sklei unna når jeg skulle stroppe! Til slutt måtte jeg gi opp, skal love dere at jeg satt med hjertet i halsen på vei hjem! Var sikker på at det skulle gå galt, men kjørt så sakte og forsiktig som mulig. Var overlykkelig når jeg svingte inn på gårdsplassen.  

Jeg tror du sitter i samme båt som flere av de som er med i denne diskusjonen... du har tydeligvis overhode ikke forstått diskusjonen.... skal du prøve å skåre billige poeng på tønntige kommentarer burde du skjønne diskusjonen... eksempet  sand er vel det eksemplet jeg selv har brukt for å illustere hvordan det hadde vært ideellt at en bil oppførte seg på en bilhenger. Om du vil eller ikke så ligger sand stumt på en henger..
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #897 på: mars 03, 2013, 09:01:10 am »

Driver og bygger, så jeg var avgårde for og handle et lass sand i dag. Har selvsagt fulgt med i denne tråden, så jeg hadde med meg stropper så jeg skulle få stroppet lasten stumt. Men tror dere ikke den fordømte sanden bare sklei unna når jeg skulle stroppe! Til slutt måtte jeg gi opp, skal love dere at jeg satt med hjertet i halsen på vei hjem! Var sikker på at det skulle gå galt, men kjørt så sakte og forsiktig som mulig. Var overlykkelig når jeg svingte inn på gårdsplassen.  

Jeg tror du sitter i samme båt som flere av de som er med i denne diskusjonen... du har tydeligvis overhode ikke forstått diskusjonen.... skal du prøve å skåre billige poeng på tønntige kommentarer burde du skjønne diskusjonen... eksempet  sand er vel det eksemplet jeg selv har brukt for å illustere hvordan det hadde vært ideellt at en bil oppførte seg på en bilhenger. Om du vil eller ikke så ligger sand stumt på en henger..

Om jeg har forstått eller ikke har du ingen anelse om, så det syns jeg ikke du skal hevde noe om. Ref teori/praksis tråden så ble du jo enig med meg til slutt. Jeg forlyster meg med tråden, har mine tanker om hva som er best - og hva som er godt nok. Beklager at jeg prøvde og trekke inn litt humor, det var absolutt ikke ment for og såre noen.

Men bare en liten tanken, om man kjører helt idiot med sand på hengeren så vil lasten forskyve seg - prøv. Men ved normal kjøring er det mer enn bra nok.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #898 på: mars 03, 2013, 09:32:12 am »

Det er lenge siden denne diskusjoner var morro... nå er den dødsviktig.... Jeg kan bare ikke fatte at voksne mennesker ikke forstår at jo "dødere" en last på en henger er, jo bedre er det... Det hadde jo vært gøy og høre hvordan Knasten og Berger ville fraktet en båt på en båthenger, den er jo i ro på hengeren, jeg antar at dere mener den er for rolig... hvor burde det blitt bygget inn et fjæringssystem i en slik henger? Eller burde egentlig båthengeren settes oppå en bilhenger før kjøringen starter? Knasten og Berger hva mener dere?
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #899 på: mars 03, 2013, 10:25:47 am »

Det har seg jo slik at en henger er konstruert for sitt formål.
Båthenger=båt
Varehenger=pall med øl
Bilhenger=bil
En bilhenger er også veldig lav for å få bilen nærmest mulig veien og tyngdepunktet lavest mulig slik at understellet på bilen demper svingningene, nesten akkurat som når man kjører bilen.

Flott og fint å holde lasten i ro, men du skal ikke ødelegge kjærra ved stroppe den ned.

Helt greit flott og fint å stroppe stumt, men da må understellet på bilen sikres først med klosser, dekktrykk osv. (Men da kan det hende at bilhengern begynner å hoppe, men dette kan jo prøves ut)
Dette er det jo ingen her som sier, her skal det bare jekkes ned til bilen står dødt på hengern og da er det feil, veldig feil å stroppe stumt.

Jeg foreslår at vi lager en test for å se.
En vei, en bil, 3 forskjellige stroppemetoder.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 47
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!