Jee
|
|
« Svar #270 på: oktober 15, 2013, 22:04:17 pm » |
|
94mm bor. Så det er en sånn storkubikare...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #271 på: oktober 15, 2013, 22:05:26 pm » |
|
såpass ja
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #273 på: oktober 20, 2013, 16:58:21 pm » |
|
Oh no.. Ruller blir det nok aldri. Om det hadde vært plass til det kunne jeg vurdert Dynapac.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #274 på: oktober 20, 2013, 17:01:17 pm » |
|
Oh no.. Ruller blir det nok aldri. Om det hadde vært plass til det kunne jeg vurdert Dynapac.
Plass? Du må bare slutte å være garasje i tillegg
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #275 på: oktober 20, 2013, 19:09:58 pm » |
|
Lettere å pakke bort dynapackene kanskje. Rulle hadde vært dritlekkert å ha Kunne montert den på en henger
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #276 på: oktober 23, 2013, 15:27:43 pm » |
|
Moro at det kan bo 200ho i gode gamle SF 42x37,5 Grattis
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #277 på: november 05, 2013, 01:27:00 am » |
|
Da har'n prøvd ett havari også. Mot alle odds knakk det av 1cm bit av spirolock'n som igjen ble sugd opp i oljepumpa og knakk inngående aksel på denne. Resultatet ble null oljetrykk og havari på alle lager. Stod bom fast. Min egen motor dette. Veiv, en råde, samtlige lager og oljepumpa går til gjenvinning. Resten kan reddes med litt TLC. To umulige havarier på ett år bør holde. Alle gode ting er tre
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #278 på: november 05, 2013, 08:04:55 am » |
|
Moro at det kan bo 200ho i gode gamle SF 42x37,5 Grattis
Arto Vatja hadde en 2276ccm motor med Superflow og 42 x 38 ventiler i sin røde 69 modell. Med den kjørte han 11.03 og 194 kmt. Motoren hadde som mest 255hk og ble kjørt på gata. En råde sviktet på 8000 - 9000 omdr med fatale følger og kun toppene var mulig å redde. Synd med raset Jee. Får håpe det blir med den ene -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #279 på: november 05, 2013, 20:23:47 pm » |
|
Hvor satt denne spiro locken? Har fått med meg såpass at det er en "fancy" seegerring. Kjører du uten noen form for sil på pickupen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #280 på: november 05, 2013, 22:10:19 pm » |
|
Hvor satt denne spiro locken? Har fått med meg såpass at det er en "fancy" seegerring. Kjører du uten noen form for sil på pickupen?
Spirolocken holder igjen kryssbolten. Orginal Wiseco sak. Første gang jeg har hatt problemer med de. Mesteparten av ringen sitter der den skal ennå..og gjør fortsatt jobben sin. Men det knakk av ca 1cm av den. Ingen antydning at den skulle være noe galt med den under montering... rett og slett noe som ikke skal kunne skje. Men med litt uflaks og mye turtall klarte den ikke belastingen. Jeg har for grov pick-up for sil. Så dessverre satt ikke dette i sumpen. Kunne spart meg for endel peng.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #281 på: november 06, 2013, 00:23:33 am » |
|
Kjipt når sånt skjer, spesielt når tallene virker lovende. Får snekre seg ei sil da ;-) Hvor grøv er pickupen? Nyere biler i dag har ganske grove pickups, kanskje man kan låne en sil fra noe slikt om det er akutelt. Sykt hvor lite som skal til
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #282 på: mars 26, 2014, 01:12:07 am » |
|
Ny vår nye muligheter 2110'en leverte ypperlige 185gamper idag
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #283 på: mars 26, 2014, 01:49:49 am » |
|
nice. mere spec, NM turtall kam etc!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #284 på: mars 26, 2014, 01:58:04 am » |
|
nice. mere spec, NM turtall kam etc!
Mahle/Wiseco 94mm 76mm DPR 5,4" CB råder Web 86c med 1,4vipper, ca. 14,9mm løft 42/37,5 Wedgeportere med korte innsug, 39cc kamre og ca. 1,2 vendehøyde (pluss noen cc i stempellommer) 48 IDA med 40mm venturier ca. 12-1 i komp Shell 98oktan 28gr fortenning MSD 185hk på ca 7300 200nm på 5600-6000 (Erik?) Motoren gav 155 ifjor hos Erik som 1915motor med mahle stempler som forskjell forutenom veiv.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #285 på: mars 26, 2014, 02:01:57 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #286 på: mars 26, 2014, 08:10:58 am » |
|
Grattis. Med 185 hk merker du stor forskjell. Med eller uten reim. Stinger?
|
|
|
Loggført
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
Svein.
Supermedlem
Innlegg: 2429
Bosted: Lørenskog
|
|
« Svar #287 på: mars 26, 2014, 08:51:41 am » |
|
Uten reim og med spesial stingeren til Jee😎....
|
|
« Siste redigering: november 02, 2017, 21:51:00 pm av Svein. »
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
flatfour
|
|
« Svar #288 på: mars 26, 2014, 10:14:58 am » |
|
Kult!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #289 på: mars 26, 2014, 11:00:20 am » |
|
Grattis Erlend!! Bra jobba
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #290 på: mars 26, 2014, 12:00:42 pm » |
|
Goood! Forholdsvis billige 30hk egentlig?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #291 på: mars 26, 2014, 12:17:07 pm » |
|
Nytt av året ble wiseco 359$, mahle sylindre 169$ og dpr veiv 299$ eller noe i den duren. Pluss pakningssett og div
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #292 på: mars 26, 2014, 14:33:23 pm » |
|
Med på kjøpet ble det jo litt mer kompresjon også.. utrolig hvor stor forskjell dette ble. Selv uten potta som tydeligvis gjør underverker uavhengig av utseende. Hva sier engine analyzer om dette med eksos? Vi tok pull med og uten frisklufttilførsel på gasserne når stingeren ble brukt, da med eksos rett i rommet. Og det ga null differanse i effekt. Men gjennomsnitlig 0,2 lavere lambda over hele registeret. Som 1915 var denne en motoren noget ustabil. Inte klokkrent, som en svenske ville sagt. Og ga noen hester til og fra pr pull. Men nå er dette blitt helt annerledes. Med 5 pull med litt mekk mellom hver gang sier loggen 185hk og 199Nm hver gang. Hvordan den blir i bykjøring gjenstår å se Her er litt grafer fra før, etter og med potta som jeg ikke skjønner en dritt av..
Erlend.jpg (39.48 KB. 800x405 - vist 340 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
Innlegg: 869
Bosted:
|
|
« Svar #293 på: mars 26, 2014, 14:55:46 pm » |
|
gratulerer med imponerende bra tall.
den langpotta må testes i dynapack eller hos johannes. så finner vi ut om dette har med eksosutløp i bremserommet eller tuning av pottelengder å gjøre.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #294 på: mars 26, 2014, 15:13:46 pm » |
|
Jeg bygger lett 2m eksospotte om den gir 12hk mer
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #295 på: mars 26, 2014, 15:57:34 pm » |
|
Finner det noget rart. Så det hadde vært moro med noen beregninger som kunne bekreftet eller avkreftet dette. Men stingeren din Erlend er jo som å kjøre uten noen ting bak kollektoren. Stuttkjukk!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #296 på: mars 26, 2014, 16:11:19 pm » |
|
Er det ny layout på logviewer erik.eller bruker du filene i annet program?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #297 på: mars 26, 2014, 16:29:55 pm » |
|
Manuell plotting i regneark.. med kurveavrunding. (Kjennere ser at match mellom HK og nm ikke matcher på 1915 grafene.. Tar meg ikke bryet å plotte inn faktorer for hver eneste økning i rpm.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #298 på: mars 26, 2014, 21:24:53 pm » |
|
At et "lengre" rør mellom kollektor og lyddemper gir mer hk er ikke noe nytt i seg selv, det er testet hos JPM mange ganger. Jeg har avstemt lengde på dette røret samt på stingeren. Ingen forskjell i topphastighet på stripa mellom lyddemper og stinger, helt ned på hundredelen.
Grattis med bra resultat!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
|
« Svar #299 på: april 01, 2014, 18:50:16 pm » |
|
Hei hvorfor bremser dere ikke med reim og den exosen som faktisk skal brukes??? skjønner meg ikke på dere type 1 gutta er det ikke hester igjen etter at dere har satt på reim og vanlig exospotte så hvor mye bremset den motoren med reim og exosanlegg??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|