april 16, 2021, 08:21:21 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motor-bremsebenk, Stuska :-)  (Lest 67149 ganger)
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #270 på: oktober 15, 2013, 21:04:17 pm »

94mm bor. Så det er en sånn storkubikare...  Osteaktig
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #271 på: oktober 15, 2013, 21:05:26 pm »

såpass ja Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #272 på: oktober 20, 2013, 15:06:36 pm »

Skulle hatt en sånn her også, Erik Gliser
http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44600202
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #273 på: oktober 20, 2013, 15:58:21 pm »

Oh no.. Ruller blir det nok aldri. Om det hadde vært plass til det kunne jeg vurdert Dynapac.
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5791
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #274 på: oktober 20, 2013, 16:01:17 pm »

Oh no.. Ruller blir det nok aldri. Om det hadde vært plass til det kunne jeg vurdert Dynapac.

Plass? Du må bare slutte å være garasje i tillegg Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #275 på: oktober 20, 2013, 18:09:58 pm »

Lettere å pakke bort dynapackene kanskje. Rulle hadde vært dritlekkert å ha Gliser
Kunne montert den på en henger Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1835
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #276 på: oktober 23, 2013, 14:27:43 pm »

Moro at det kan bo 200ho i gode gamle SF 42x37,5
Grattis
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #277 på: november 05, 2013, 00:27:00 am »

Da har'n prøvd ett havari også.

Mot alle odds knakk det av 1cm bit av spirolock'n som igjen ble sugd opp i oljepumpa og knakk inngående aksel på denne. Resultatet ble null oljetrykk og havari på alle lager. Stod bom fast.

Min egen motor dette. Veiv, en råde, samtlige lager og oljepumpa går til gjenvinning. Resten kan reddes med litt TLC. To umulige havarier på ett år bør holde. Alle gode ting er tre  Osteaktig
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5354
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #278 på: november 05, 2013, 07:04:55 am »

Moro at det kan bo 200ho i gode gamle SF 42x37,5
Grattis

Arto Vatja hadde en 2276ccm motor med Superflow og 42 x 38 ventiler i sin røde 69 modell. Med den kjørte han 11.03 og 194 kmt. Motoren hadde som mest 255hk og ble kjørt på gata. En råde sviktet på 8000 - 9000 omdr med fatale følger og kun toppene var mulig å redde.

Synd med raset Jee. Får håpe det blir med den ene  Glad

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #279 på: november 05, 2013, 19:23:47 pm »

Hvor satt denne spiro locken? Har fått med meg såpass at det er en "fancy" seegerring. Kjører du uten noen form for sil på pickupen?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #280 på: november 05, 2013, 21:10:19 pm »

Hvor satt denne spiro locken? Har fått med meg såpass at det er en "fancy" seegerring. Kjører du uten noen form for sil på pickupen?

Spirolocken holder igjen kryssbolten. Orginal Wiseco sak. Første gang jeg har hatt problemer med de. Mesteparten av ringen sitter der den skal ennå..og gjør fortsatt jobben sin. Men det knakk av ca 1cm av den. Ingen antydning at den skulle være noe galt med den under montering... rett og slett noe som ikke skal kunne skje. Men med litt uflaks og mye turtall klarte den ikke belastingen.

Jeg har for grov pick-up for sil. Så dessverre satt ikke dette i sumpen. Kunne spart meg for endel peng.   Gliser
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #281 på: november 05, 2013, 23:23:33 pm »

Kjipt når sånt skjer, spesielt når tallene virker lovende.

Får snekre seg ei sil da ;-)
Hvor grøv er pickupen? Nyere biler i dag har ganske grove pickups, kanskje man kan låne en sil fra noe slikt om det er akutelt.

Sykt hvor lite som skal til Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5791
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #282 på: mars 26, 2014, 00:12:07 am »

Ny vår nye muligheter  Glad

2110'en leverte ypperlige 185gamper idag Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #283 på: mars 26, 2014, 00:49:49 am »

nice. mere spec, NM turtall kam etc!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5791
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #284 på: mars 26, 2014, 00:58:04 am »

nice. mere spec, NM turtall kam etc!

Mahle/Wiseco 94mm
76mm DPR
5,4" CB råder
Web 86c med 1,4vipper, ca. 14,9mm løft
42/37,5 Wedgeportere med korte innsug, 39cc kamre og ca. 1,2 vendehøyde (pluss noen cc i stempellommer)
48 IDA med 40mm venturier
ca. 12-1 i komp
Shell 98oktan
28gr fortenning
MSD

185hk på ca 7300
200nm på 5600-6000 (Erik?)



Motoren gav 155 ifjor hos Erik som 1915motor med mahle stempler som forskjell forutenom veiv.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #285 på: mars 26, 2014, 01:01:57 am »

 Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1008
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #286 på: mars 26, 2014, 07:10:58 am »

Grattis. Med 185 hk merker du stor forskjell.
Med eller uten reim. Stinger?
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2252
Bosted: Lørenskog



Vis profil
« Svar #287 på: mars 26, 2014, 07:51:41 am »

Uten reim og med spesial stingeren til Jee😎....
« Siste redigering: november 02, 2017, 20:51:00 pm av Svein. » Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #288 på: mars 26, 2014, 09:14:58 am »

Kult!!  Gliser
Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #289 på: mars 26, 2014, 10:00:20 am »

Grattis Erlend!! Bra jobba  Kult
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1835
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #290 på: mars 26, 2014, 11:00:42 am »

Goood! Forholdsvis billige 30hk egentlig?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5791
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #291 på: mars 26, 2014, 11:17:07 am »

Nytt av året ble wiseco 359$, mahle sylindre 169$ og dpr veiv 299$ eller noe i den duren.

Pluss pakningssett og div Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #292 på: mars 26, 2014, 13:33:23 pm »

Med på kjøpet ble det jo litt mer kompresjon også.. utrolig hvor stor forskjell dette ble. Selv uten potta som tydeligvis gjør underverker uavhengig av utseende.  Hva sier engine analyzer om dette med eksos?

Vi tok pull med og uten frisklufttilførsel på gasserne når stingeren ble brukt, da med eksos rett i rommet. Og det ga null differanse i effekt. Men gjennomsnitlig 0,2 lavere lambda over hele registeret.

Som 1915 var denne en motoren noget ustabil. Inte klokkrent, som en svenske ville sagt. Og ga noen hester til og fra pr pull. Men nå er dette blitt helt annerledes. Med 5 pull med litt mekk mellom hver gang sier loggen 185hk og 199Nm hver gang. Hvordan den blir i bykjøring gjenstår å se  Gliser

Her er litt grafer fra før, etter og med potta som jeg ikke skjønner en dritt av..  Blunker


* Erlend.jpg (39.48 KB. 800x405 - vist 207 ganger.)

Loggført

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #293 på: mars 26, 2014, 13:55:46 pm »

gratulerer med imponerende bra tall.

den langpotta må testes i dynapack eller hos johannes. så finner vi ut om dette har med eksosutløp i bremserommet eller tuning av pottelengder å gjøre.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5791
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #294 på: mars 26, 2014, 14:13:46 pm »

Jeg bygger lett 2m eksospotte om den gir 12hk mer Osteaktig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #295 på: mars 26, 2014, 14:57:34 pm »

Finner det noget rart. Så det hadde vært moro med noen beregninger som kunne bekreftet eller avkreftet dette. Men stingeren din Erlend er jo som å kjøre uten noen ting bak kollektoren.  Stuttkjukk! Glad
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #296 på: mars 26, 2014, 15:11:19 pm »

Er det ny layout på logviewer erik.eller bruker du filene i annet program?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #297 på: mars 26, 2014, 15:29:55 pm »

Manuell plotting i regneark.. med kurveavrunding. (Kjennere ser at match mellom HK og nm ikke matcher på 1915 grafene.. Tar meg ikke bryet å plotte inn faktorer for hver eneste økning i rpm.)
Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #298 på: mars 26, 2014, 20:24:53 pm »

At et "lengre" rør mellom kollektor og lyddemper gir mer hk er ikke noe nytt i seg selv, det er testet hos JPM mange ganger.
Jeg har avstemt lengde på dette røret samt på stingeren. Ingen forskjell i topphastighet på stripa mellom lyddemper og stinger, helt ned på hundredelen.

Grattis med bra resultat!
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #299 på: april 01, 2014, 17:50:16 pm »

Hei
hvorfor bremser dere ikke med reim og den exosen som faktisk skal brukes???
skjønner meg ikke på dere type 1 gutta er det ikke hester igjen etter at dere har satt på reim og vanlig exospotte Gliser Gliser Gliser

så hvor mye bremset den motoren med reim og exosanlegg??
Loggført
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!