mars 28, 2024, 09:45:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motor-bremsebenk, Stuska :-)  (Lest 84895 ganger)
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #150 på: mai 13, 2012, 21:14:23 pm »

den eksosen hang slappt  Gliser

Ble litt enklere å bevege seg rundt.. med en slapp en  Øyerulling
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #151 på: mai 13, 2012, 21:30:57 pm »

Hehe.

Så nå funker det fett etter mye knot?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #152 på: mai 13, 2012, 21:40:23 pm »

Dette gikk jo overaskende bra , syns jeg da Gliser
litt  kalibrering  ,lasting av USB driver og koble inn ledningen fra Lambda så var det jo nesten Plug'nPlay ala Windows..
Knotenblech må ha litt fartstid.
Håper dette blir ett bra verktøy  under bremsingen , så jo veldig greit ut.
Årets VW høydepunkt så langt, blei såpass inspirert att jeg begynnte  å sette sammen Oxy'n med Megasquirt i dag (etter litt småservice) nå og teste i benken din Erik!  Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #153 på: mai 13, 2012, 21:42:42 pm »

den eksosen hang slappt  Gliser

Ble litt enklere å bevege seg rundt.. med en slapp en  Øyerulling

Henger ned "utstyret" ditt her også..  



* Erik 1.jpg (94.77 KB, 1024x575 - vist 413 ganger.)
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #154 på: mai 13, 2012, 21:45:04 pm »

Litt justering av "utstyret" må til for å få plass til motoren før oppstart  Gliser



* Erik 2.jpg (81.65 KB, 1024x576 - vist 454 ganger.)
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #155 på: mai 13, 2012, 21:45:58 pm »

Haha.. måtte kappe i utstyret for å få plass til min og  Øyerulling
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #156 på: mai 14, 2012, 14:51:40 pm »

Dæven for en "full"-måne".. Ikke rart utstyret er slapt.  Osteaktig
Loggført

Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #157 på: mai 14, 2012, 15:27:47 pm »

den eksosen hang slappt  Gliser

har sikkert smelta pga gjentatte bremsinger Gliser
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
vw racing
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #158 på: mai 14, 2012, 17:21:55 pm »

Hvor lite koster noen drag i benken?
Har noen jeg skulle prøvd.  Sjokkert
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #159 på: mai 23, 2012, 00:25:37 am »

Ny motor igjen i dag.

Type4 med litt ukjent innmat.
Snill kam. Lav komp (std stempler). Machine brothers topper med ukjent ventilstr. Python eksos (eller tilnærmet likt). Nyoverhalte 40mm Dellorto. Tall uten dynamoreim (som stjeler 5hk ved 4900rpm)

max.    92hk @ 4900rpm
max. 151nm @ 3950-4050rpm

123nm allerede ved 1500 rpm :-)

En nydelige og problemfri motor å bremse. Null hickups. Og ultrasmooth moment.



Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #160 på: mai 23, 2012, 06:10:39 am »

Måler du virkelig ikke mer enn 5hk forskjell på med og uten vifte?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #161 på: mai 23, 2012, 07:23:43 am »

Jeg hadde vel 11hk
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #162 på: mai 23, 2012, 07:33:37 am »

Jeg sier som i radioresepsjonen. "IDIOTER!!!"  Osteaktig

Vifta på en type 4 sitter rett på veiva. Og kun dynamoen blir dratt med reim.
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #163 på: mai 23, 2012, 10:58:17 am »

Gliser sånn er det med type3 også, så for de som trimmer boblemotor er det bare å bygge Type3 kjøling. Det er trimming det! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #164 på: mai 23, 2012, 11:02:36 am »

Det blir vel motsatt men, siden det er mye mer effekt å hente ved å ta av reima på type 1....

"IDIOTER!"  Gliser Gliser Gliser
Liker henvisninger til RR...
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
ragazzata
Seniormedlem
****
Innlegg: 440
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #165 på: mai 23, 2012, 11:24:27 am »

Ny motor igjen i dag.

Type4 med litt ukjent innmat.
Snill kam. Lav komp (std stempler). Machine brothers topper med ukjent ventilstr. Python eksos (eller tilnærmet likt). Nyoverhalte 40mm Dellorto. Tall uten dynamoreim (som stjeler 5hk ved 4900rpm)

max.    92hk @ 4900rpm
max. 151nm @ 3950-4050rpm

123nm allerede ved 1500 rpm :-)

En nydelige og problemfri motor å bremse. Null hickups. Og ultrasmooth moment.





Takker for en bra dag, og en godt utført jobb.

Litt mer informasjon:
Toppene fra Machine Brothers har standard 2,0l ventiler.
Eksos anlegget er CSP Python 42 mm dia.

 Glad
Loggført

Oval ragtop - 54 Freak Power
1300 - 69
Baja Bug 1970
Bay buss 1977
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #166 på: mai 23, 2012, 14:07:30 pm »

Vifta bruker nok ca samme effekt om den kan kobles fra eller ikke. Hvordan tenning var det på denne Ragazzata?
Loggført

Speed is no substitute for direction
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #167 på: mai 23, 2012, 14:35:09 pm »

Liker henvisninger til RR...

x2  Gliser Gliser Gliser
Loggført
ragazzata
Seniormedlem
****
Innlegg: 440
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #168 på: mai 23, 2012, 22:23:56 pm »

Vifta bruker nok ca samme effekt om den kan kobles fra eller ikke. Hvordan tenning var det på denne Ragazzata?
Fordeleren er en 009-kopi. Kommer mest sannsynlig fra Cip1.
Ignitor brytarlöst tändsystem fra Custom & Speed Parts.
Blå Bosch coil.

Lurer for øvrig på om det hadde vært fordelaktig å bruke vakumstyrt fordeler på denne motoren. Hva mener folket?
Loggført

Oval ragtop - 54 Freak Power
1300 - 69
Baja Bug 1970
Bay buss 1977
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #169 på: mai 23, 2012, 22:33:19 pm »

Bruk fordeler fra 2,0 T4 (org) eller fra nyere Wasserboxer. Ren vakuum fra T3 (fra en motor med 2 enkle forgasser virker nok)- men tror neppe det er beste løsning her.
« Siste redigering: mai 23, 2012, 22:40:57 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #170 på: mai 24, 2012, 22:41:09 pm »

Jeg sier som i radioresepsjonen. "IDIOTER!!!"  Osteaktig

Vifta på en type 4 sitter rett på veiva. Og kun dynamoen blir dratt med reim.

Type Hvafforno?  Osteaktig
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #171 på: mai 25, 2012, 07:13:41 am »

Jeg sier som i radioresepsjonen. "IDIOTER!!!"  Osteaktig

Vifta på en type 4 sitter rett på veiva. Og kun dynamoen blir dratt med reim.

Type Hvafforno?  Osteaktig
Det er en manneting JS  Rekker tunge
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #172 på: mai 25, 2012, 08:06:41 am »

burn...
Loggført
folkevogn
SCC Event.
Seniormedlem
*
Innlegg: 255
Bosted:



Vis profil
« Svar #173 på: mai 25, 2012, 09:36:23 am »

Jeg sier som i radioresepsjonen. "IDIOTER!!!"  Osteaktig

Vifta på en type 4 sitter rett på veiva. Og kun dynamoen blir dratt med reim.

Type Hvafforno?  Osteaktig
Det er en manneting JS  Rekker tunge

Helt riktig Holmsen, en manneting for menn som liker andre menn Gliser
Loggført

11.96@180kmt - SCC2013 Gliser
ragazzata
Seniormedlem
****
Innlegg: 440
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #174 på: mai 28, 2012, 08:32:06 am »

Ny motor igjen i dag.

Type4 med litt ukjent innmat.
Snill kam. Lav komp (std stempler). Machine brothers topper med ukjent ventilstr. Python eksos (eller tilnærmet likt). Nyoverhalte 40mm Dellorto. Tall uten dynamoreim (som stjeler 5hk ved 4900rpm)

max.    92hk @ 4900rpm
max. 151nm @ 3950-4050rpm

123nm allerede ved 1500 rpm :-)

En nydelige og problemfri motor å bremse. Null hickups. Og ultrasmooth moment.





Takker for en bra dag, og en godt utført jobb.

Litt mer informasjon:
Toppene fra Machine Brothers har standard 2,0l ventiler.
Eksos anlegget er CSP Python 42 mm dia.

 Glad
Har prata med Kåre Andersen. Han bygde denne motoren for 3-4 år siden.
Han kan fortelle at kamakslingen er en 270 graders kam fra European Motorworks
http://www.europeanmotorworks.com/pvw/054-106-C/type-4-camshaft/T-4+C+Camshaft
Loggført

Oval ragtop - 54 Freak Power
1300 - 69
Baja Bug 1970
Bay buss 1977
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #175 på: mai 28, 2012, 12:44:25 pm »

hei
toppa er tatt ned litt husker ikke hvor mye ellers std ventiler

Mvh AR
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #176 på: mai 28, 2012, 16:01:03 pm »

Jeg sier som i radioresepsjonen. "IDIOTER!!!"  Osteaktig

Vifta på en type 4 sitter rett på veiva. Og kun dynamoen blir dratt med reim.

Type Hvafforno?  Osteaktig


Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #177 på: mai 28, 2012, 19:50:19 pm »

Selvironi er ubetalelig. Æ FLIRE!!!   Osteaktig
Loggført
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #178 på: juni 05, 2012, 00:35:42 am »

Var med som tilskuer og støttekontakt under bremsinga 23. mai.

Årntli trivelig var det, og dessuten lærerikt!
Ingen tvil om hvem som skal bremse motor for meg en gang, om vårherre vil  Kult
Loggført

My religion is kindness
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #179 på: juni 05, 2012, 07:14:09 am »

Var med som tilskuer og støttekontakt under bremsinga 23. mai.

Årntli trivelig var det, og dessuten lærerikt!
Ingen tvil om hvem som skal bremse motor for meg en gang, om vårherre vil  Kult
Det går ann å hjelpe vår herre litt  Osteaktig
Loggført

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!