mars 29, 2024, 11:47:29 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motor-bremsebenk, Stuska :-)  (Lest 84957 ganger)
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #210 på: oktober 22, 2012, 12:30:26 pm »

Kanskje Losen motoren tar seg en tur snart igjen også,,,JPM er ferdig  Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #211 på: oktober 22, 2012, 13:33:25 pm »

Det var kjapt levert!
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #212 på: oktober 22, 2012, 13:37:08 pm »

Det var kjapt levert!

x2
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #213 på: oktober 22, 2012, 14:20:36 pm »

Som sagt, jeg hadde skrudd sammen motor etter svenskens rekommandasjoner, kjørt ned med bilen og fått han til å bremse til den leverte i henhold.
Om den ikke gjør som den skal få han da full anledning til å forklare hvorfor...
Det handler bare om valuta for pengene... dvs portingspengene.


Og til slutt tar du den til Jee for sammenligning med fjoråret. 
Loggført

Speed is no substitute for direction
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #214 på: januar 05, 2013, 13:34:14 pm »

Finne-motor bremset i dag.

2275ccm. Street Eliminator 40x35,5. 44 IDF med CB upgrade. W120. 42mm Phyton.

140hk@5900rpm
194nm@4000rpm
156nm@2700rpm

Knakende god gatemotor  Osteaktig
Loggført

Pål.H
Medlem
***
Innlegg: 174
Bosted: Nord for Oslo


(o\ /o) og (o= =o) og [o*o]


Vis profil
« Svar #215 på: januar 06, 2013, 08:37:17 am »

Takker Erik for en trivelig dag med en rusende opplevelse.  Glad
Stor fornøyd med resultater og de skjulte egenskaper som du lokket frem.

Nå er det bare å vente på tørre veier.

Pål
Loggført
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #216 på: januar 14, 2013, 08:24:37 am »

Takker Erik for en trivelig dag med en rusende opplevelse.  Glad
Stor fornøyd med resultater og de skjulte egenskaper som du lokket frem.

Nå er det bare å vente på tørre veier.

Pål
Tørre veier og litt varmere enn 16 minus Gratulerer med flotte tall  Glad
Paasan
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #217 på: januar 14, 2013, 08:28:35 am »

Takker Erik for en trivelig dag med en rusende opplevelse.  Glad
Stor fornøyd med resultater og de skjulte egenskaper som du lokket frem.

Nå er det bare å vente på tørre veier.

Pål

Flotte tall fra en flott benk!
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #218 på: januar 15, 2013, 22:07:51 pm »

Dæven, det var solid gitt!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #219 på: april 18, 2013, 11:53:42 am »

1915 med 44 Fajs, Tri-mil eksos og ellers ukjent innmat i dag.

97hk @ 5200rpm
143nm @ 3200rpm

Porschevifta trakk 14hk på 5200 rpm  Osteaktig
Loggført

Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #220 på: april 18, 2013, 12:02:25 pm »

Har hørt at P.H. Kilen ikke ville bygge motor med Porsche-kjøling, pga erfaring med havari på en motor eller 2.  Tvilende
Finns vel både gode og dårlige varianter, men hva er bra?

Moro å lese resultater Glad


Merk:  Kilen ikke har bygd de motorene som har havarert pga dårlig kjøling og Porschevifte.
« Siste redigering: april 21, 2013, 22:26:46 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #221 på: april 18, 2013, 12:10:01 pm »

Flott, flott!!
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #222 på: april 18, 2013, 12:14:11 pm »

Og hva begrunnes det i?  

Eneste problemet jeg ser er lang oppvarmingstid og for kald motor om den ikke utvikler nok varme. Og fordeling inne i viftehuset (noe som kan fikses). Og såklart oljetemp pga fjerning av kjøler. Denne typen kjøling hører hjemme på motorer som trenger det.

Det positive ses direkte i bremsetallene. Viften flytter mye mer luft for de som trenger mer av den slags.. Dette var en 11 bladers om jeg husker rett.
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #223 på: april 18, 2013, 12:15:47 pm »

Ikke ille å få så mye gjennom den eksosen der.

Det er vel et vist missforhold mellom de literne med luft porsche viften pumper og hvor mye det er plass til forbi bare fire sylindre.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #224 på: april 18, 2013, 12:19:08 pm »

Orginale vw-varmepotter var det også  Blunker

Det med mengden tar vi vel igjen i form av dårlig passform på viftehus. Er endel lekkasje kontra orginal Porsche
Loggført

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #225 på: april 18, 2013, 12:40:28 pm »

skikkelig eksos på den 1915 der så hadde den vel gitt 20 hk til..... men snygga tall uansett!!!
Loggført
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #226 på: april 18, 2013, 15:49:47 pm »

1915 med 44 Fajs, Tri-mil eksos og ellers ukjent innmat i dag.

97hk @ 5200rpm
143nm @ 3200rpm

Porschevifta trakk 14hk på 5200 rpm  Osteaktig

har du sjekket hvor mye en org vifte stjeler ca?
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #227 på: april 18, 2013, 15:53:11 pm »

1915 med 44 Fajs, Tri-mil eksos og ellers ukjent innmat i dag.

97hk @ 5200rpm
143nm @ 3200rpm

Porschevifta trakk 14hk på 5200 rpm  Osteaktig

har du sjekket hvor mye en org vifte stjeler ca?

Min tok 10-11 hester
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #228 på: april 18, 2013, 16:59:49 pm »

Kommer veldig ann på turtall og stramhet på viftereim
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #229 på: april 18, 2013, 18:24:36 pm »

2221ccm NA motor, T1 ettermarkeshus, original T1 vifte, slakk reim og power pulley;

Körning 1 med fläktrem utan lustgas
Max effekt 174.5hk @ 5610 rpm
Max vrid 227,8 nm @ 5600 rpm

Körning 2 utan fläktrem utan lustgas
Max effekt 188.5hk @ 5890 rpm
Max vrid 241 nm @ 5130 rpm

14 hk differanse med og uten reim

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #230 på: april 18, 2013, 18:44:52 pm »

Det var unormalt mye på en type1 vifte. Pleier å bli ca 10hk mellom 5-6000 rpm.

Reagerer også på den store turtallsforskjellen i maks nm  Osteaktig
Loggført

Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand


SCC EVENT


Vis profil
« Svar #231 på: april 18, 2013, 19:18:40 pm »

1915 med 44 Fajs, Tri-mil eksos og ellers ukjent innmat i dag.

97hk @ 5200rpm
143nm @ 3200rpm

Porschevifta trakk 14hk på 5200 rpm  Osteaktig
Bra det.
 Innmat er. 69mm scat motvektsveiv. Cb unitec 5, 4 råder. Scat c35 cam (kam kit).
Mahle 94sats og cb 044 35, 5 x 40mm topper rett ut av esken. Lettet svinghul fra vwheritage husker ikke merke eller vekt. 1.25:1 vipper. Komp usikker.
Loggført

Make a long story short. Don't tell it.

http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
1959 Ragtop
Supermedlem
*****
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal


Ny motor :-)


Vis profil WWW
« Svar #232 på: april 18, 2013, 20:34:36 pm »

1915 med 44 Fajs, Tri-mil eksos og ellers ukjent innmat i dag.

97hk @ 5200rpm
143nm @ 3200rpm

Porschevifta trakk 14hk på 5200 rpm  Osteaktig
Bra det.
 Innmat er. 69mm scat motvektsveiv. Cb unitec 5, 4 råder. Scat c35 cam (kam kit).
Mahle 94sats og cb 044 35, 5 x 40mm topper rett ut av esken. Lettet svinghul fra vwheritage husker ikke merke eller vekt. 1.25:1 vipper. Komp usikker.

Er godt fornøyd med denne motoren. Veldig fine kurver og det var jo ikke mye å justere på den heller. Hvis jeg skulle hatt en rascer buss så hadd jeg selvfølgelig ikke godt for 1915. Denne motoren skal få skyve bussen frem til neste år. Planene er å ta mange uker i syd Europa i høst.

Takk til Tommy for info om motoren min.

VWhilsen Alf
Loggført

Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand
Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb
Mitt tlf nr er : 94 54 19 72
Don`t drink the water, fishes fuck in it
http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #233 på: april 19, 2013, 21:23:35 pm »

Noen nyheter ?  Osteaktig
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #234 på: april 19, 2013, 21:32:04 pm »

Ja.. Men vi skravlet så lenge på verksted i dag at jeg ikke rakk og skrive noe. Og nå sitter jeg her, uten å huske tallene. Men de har jo du også  Osteaktig
Loggført

holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #235 på: april 19, 2013, 21:48:48 pm »

Ja.. Men vi skravlet så lenge på verksted i dag at jeg ikke rakk og skrive noe. Og nå sitter jeg her, uten å huske tallene. Men de har jo du også  Osteaktig

Okais ,,,dagens bremsing av T4 2056.
maks 103 gamp ved 5200 rpm. dropper til 69 hk ved 6300
maks 146Nm ved 4160

Oppførte seg snill og lett tunet,,byttet ikke dyser i den, bare fikk tenning på stell.
En riktig så fin dag i gode venners lag på Lie Glad 
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #236 på: april 19, 2013, 22:10:31 pm »

Hørtes trivelig ut det Gliser Hva for en kam sitter det i den motorn?
Kanskje jeg må en tur til Jessheim for å bremse min egen før jeg monterer den i bilen Gliser
Ble gira på å finne ut hva det blir i min nå xD
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
1959 Ragtop
Supermedlem
*****
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal


Ny motor :-)


Vis profil WWW
« Svar #237 på: april 19, 2013, 22:56:46 pm »

Ja.. Men vi skravlet så lenge på verksted i dag at jeg ikke rakk og skrive noe. Og nå sitter jeg her, uten å huske tallene. Men de har jo du også  Osteaktig

Okais ,,,dagens bremsing av T4 2056.
maks 103 gamp ved 5200 rpm. dropper til 69 hk ved 6300
maks 146Nm ved 4160

Oppførte seg snill og lett tunet,,byttet ikke dyser i den, bare fikk tenning på stell.
En riktig så fin dag i gode venners lag på Lie Glad 

Det er vel en grei bussmottor dette til kosekjøring.

VWhilsen Alf
Loggført

Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand
Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb
Mitt tlf nr er : 94 54 19 72
Don`t drink the water, fishes fuck in it
http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #238 på: juli 14, 2013, 22:29:20 pm »

Beste motoren jeg har hatt i turbussen hittil. 5 pers + masse bagasje, fortsatt masse skyv om forbikjøring skulle være nødvendig.
1.01 liter /mil forbruk. fyllt 4 dl. olje,=potte tett Glad
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #239 på: juli 17, 2013, 11:22:49 am »

Beste motoren jeg har hatt i turbussen hittil. 5 pers + masse bagasje, fortsatt masse skyv om forbikjøring skulle være nødvendig.
1.01 liter /mil forbruk. fyllt 4 dl. olje,=potte tett Glad

Når bremses Losen motoren?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!