mars 29, 2024, 13:36:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vindu i Bay Panel  (Lest 6984 ganger)
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« på: mars 10, 2010, 22:53:23 pm »

Lurer på å skaffe meg vindu til venstre side bak fører fra en donorbuss.
Noen som har sveiset inn dette før?
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1 på: mars 11, 2010, 17:56:39 pm »

hvorfor???  en panel er å bli en panel, kan da ikke kutte hull får å sette inn et vindu..
Loggført
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #2 på: mars 11, 2010, 19:08:38 pm »

Nei dette synes jeg ikke du skal gjøre!
Men skal du - kan du ikke nøye deg med å bytte skyvedøra da? Blunker
Loggført

... it's an adiction ... 
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #3 på: mars 11, 2010, 19:18:24 pm »

Martin:
Du har kanskje rett i det, men hvis jeg vil ha vindu i skyvedør og i panel på venstre side, så kunne jeg tenkt at det så "orginalt" ut.
Har jo en plan om å sette inn et par seter senere...
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #4 på: mars 11, 2010, 19:30:46 pm »

er det en dubble door er det jo enkelt å bytte dører, men vil det bli bra å skjære et hull i den tynne veggen. å er det noen stivere der?
Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #5 på: mars 11, 2010, 19:32:33 pm »

er det en dubble door er det jo enkelt å bytte dører, men vil det bli bra å skjære et hull i den tynne veggen. å er det noen stivere der?
det er ikke dobbel dør...
Loggført
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #6 på: mars 11, 2010, 21:07:46 pm »

Kjøpte ein -68 panel for ein del år sidan(12-13?). Der var det satt inn vinduer, i vanlig gummilist, som ein båt frå -70 tallet. Med ditto lekkasjer.  Sint

Panelversjonen mangler alle stiverene på innsida, både over og under vinduet. Eg fekk ein donorbil, tok sirkelsaga og skar 10 cm oppå taket, og 10 cm under bueprofilen. på begge sider.
Kjøpte ein "punktsveis-fres-bor" på biltema, og demonterte alle profilane kvar for seg.
Reinskar kantane på ytterplata, og kappa ut i bilen. Over vindua fann eg ut det var lettast å legge sveisen mellom vindusprofilen og takrenna. Her er det 2-3 cm, og lett og sparkle opp etterpå. samme fram mot B-stolpen og bak mot luftinntaket.
Nede valgte eg å dele den like under profilen. Dette meiner eg såg fint ut.
Etterpå var det å felle på plass profilen på innsida. Denne har også fals for trekkeplatene. Sliping, sandblåsing og lakk. Og vips.....
Den var einsfarga Lotuskvit, og eg supplerte med -67 sjøblå nede og blå transperant caps. Hadde den som bruksbil i ca 5år, før eg måtte konvertera til EL-bil.

Har desverre ingen dokumentasjon på dette, men bilen er fortsatt ute og triller på veien. Horten kanskje?!? Skyvedøra måtte byttes, då paneldøra har annen type stivere på innsida.

Her er ein link til ein i Arna, som hadde bilen i fjor:Rusken, om linken ikkje fungerer  http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=1080.0 

Det ser jo ut til at den jobben fortsatt holder mål Gliser

Ikkje skremmande mykje arbeid, i forhold til resultat.
Så lukke til om du går i gong. Glad Glad
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #7 på: mars 11, 2010, 21:17:41 pm »

Kjøpte ein -68 panel for ein del år sidan(12-13?). Der var det satt inn vinduer, i vanlig gummilist, som ein båt frå -70 tallet. Med ditto lekkasjer.  Sint

Panelversjonen mangler alle stiverene på innsida, både over og under vinduet. Eg fekk ein donorbil, tok sirkelsaga og skar 10 cm oppå taket, og 10 cm under bueprofilen. på begge sider.
Kjøpte ein "punktsveis-fres-bor" på biltema, og demonterte alle profilane kvar for seg.
Reinskar kantane på ytterplata, og kappa ut i bilen. Over vindua fann eg ut det var lettast å legge sveisen mellom vindusprofilen og takrenna. Her er det 2-3 cm, og lett og sparkle opp etterpå. samme fram mot B-stolpen og bak mot luftinntaket.
Nede valgte eg å dele den like under profilen. Dette meiner eg såg fint ut.
Etterpå var det å felle på plass profilen på innsida. Denne har også fals for trekkeplatene. Sliping, sandblåsing og lakk. Og vips.....
Den var einsfarga Lotuskvit, og eg supplerte med -67 sjøblå nede og blå transperant caps. Hadde den som bruksbil i ca 5år, før eg måtte konvertera til EL-bil.

Har desverre ingen dokumentasjon på dette, men bilen er fortsatt ute og triller på veien. Horten kanskje?!? Skyvedøra måtte byttes, då paneldøra har annen type stivere på innsida.

Her er ein link til ein i Arna, som hadde bilen i fjor:Rusken, om linken ikkje fungerer  http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=1080.0 

Det ser jo ut til at den jobben fortsatt holder mål Gliser

Ikkje skremmande mykje arbeid, i forhold til resultat.
Så lukke til om du går i gong. Glad Glad

Veldig mange takk for seriøst svar. Nå ble jeg mer giret på å gjøre dette. Nå er jobben å finne en donorbil...
Loggført
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #8 på: mars 11, 2010, 21:27:43 pm »

Berre ein idè. Ka om du finn ei donor skyvedør?
Finn ein bil og vurder profilane. Vil anta sveisen under vinduet då må flyttast til over profilen, då denne er vesentlig smalare framme.
Kun ein tanke som passerte......
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #9 på: mars 11, 2010, 21:31:21 pm »

Berre ein idè. Ka om du finn ei donor skyvedør?
Finn ein bil og vurder profilane. Vil anta sveisen under vinduet då må flyttast til over profilen, då denne er vesentlig smalare framme.
Kun ein tanke som passerte......
Ikke dum du...!
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #10 på: mars 11, 2010, 21:35:19 pm »

Off... Sorry, jeg må bare si det: Det er din bil og du gjør akkurat hva du vil, men pleease tenk deg om to ganger før du lager vindu i en flott panel. Dette er bare min personlige mening, men det skjærer litt i hjertet når jeg ser hjemmemekka vinduer i paneler. Og det bidrar ikke akkurat på verdien til bilen heller.

Som sagt, dette er bare min personlige mening.

Hvis du vil ha vinduer og bakseter osv, hvorfor ikke kjøpe en vindusbuss istedet?
Loggført

1969 Militær-buss
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #11 på: mars 11, 2010, 22:37:20 pm »

vi har en bil vi kan kutte ut vindus åpning av

Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
Hansi
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog


tlf: 949 72 075


Vis profil
« Svar #12 på: mars 12, 2010, 01:39:30 am »

Off... Sorry, jeg må bare si det: Det er din bil og du gjør akkurat hva du vil, men pleease tenk deg om to ganger før du lager vindu i en flott panel. Dette er bare min personlige mening, men det skjærer litt i hjertet når jeg ser hjemmemekka vinduer i paneler. Og det bidrar ikke akkurat på verdien til bilen heller.

Som sagt, dette er bare min personlige mening.

Hvis du vil ha vinduer og bakseter osv, hvorfor ikke kjøpe en vindusbuss istedet?

enig med Espen her! panel er jo ikke den bay'en man ser flest av langs veien akkurat..
Loggført

Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal

67 t1-- 70 westy
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #13 på: mars 12, 2010, 01:53:38 am »

Kan du ikke sette på ett slikt blindsone speil på venstre side, kjøpe deg en xtra paneldør og sette vindu i den. Da ser du godt nok ut og du kan reversere det med noen få enkle grep. Jeg har en veldig bra skyvedør i lys bers jeg kan vurdere å selge.

Mvh Jalle
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #14 på: mars 12, 2010, 08:26:25 am »

Takker for innspill. Må tenke litt på dette...
Loggført
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #15 på: mars 12, 2010, 16:49:45 pm »

Min mening, som panel eier:

Dette ville jeg aldri ha gjort med min panel. Panel er skjelden vare nå for tiden - slike biler vokser ikke på trær.
Den "vanlige" vindusbussen finnes det flere eksemplarer av, så du kan heller kjøpe en slik en.

Å ødelegge/sette inn vindu i selve panelen forringer verdien på bilen (min mening) og dette gjør ikke at bilen ikke lengre er "original."

Dersom du føler at du har den perfekte bil og at du kun trenger dette vinduet for å beholde bilen i en mannsalder - så gjør det.
Men ikke ødelegg en panel med en viss verdi dersom du ikke har planer om å beholde bilen - for jeg tipper at neste eier ønsker å fjerne dette vinduet.. Blunker


Jeg har sett det har blitt gjort på fler måter - med varierende resultat. Men sjelen i bilen bevares best ved å holde den noenlunde original (min mening).

Husker jeg ikke helt feil kjøpte du denne bilen i året som var, og den var et skikkelig pent bevart eksemplar?


Min siste apell: Bruk bilen en sessong til før du evt.bestemmer deg for å gå drastisk til verks..
Lykke til - uansett valg - nyt din Vw Blunker


Vemund

Mild overtalelse:










Loggført

... it's an adiction ... 
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #16 på: mars 12, 2010, 17:02:49 pm »

Min mening, som panel eier:

Dette ville jeg aldri ha gjort med min panel. Panel er skjelden vare nå for tiden - slike biler vokser ikke på trær.
Den "vanlige" vindusbussen finnes det flere eksemplarer av, så du kan heller kjøpe en slik en.

Å ødelegge/sette inn vindu i selve panelen forringer verdien på bilen (min mening) og dette gjør ikke at bilen ikke lengre er "original."

Dersom du føler at du har den perfekte bil og at du kun trenger dette vinduet for å beholde bilen i en mannsalder - så gjør det.
Men ikke ødelegg en panel med en viss verdi dersom du ikke har planer om å beholde bilen - for jeg tipper at neste eier ønsker å fjerne dette vinduet.. Blunker


Jeg har sett det har blitt gjort på fler måter - med varierende resultat. Men sjelen i bilen bevares best ved å holde den noenlunde original (min mening).

Husker jeg ikke helt feil kjøpte du denne bilen i året som var, og den var et skikkelig pent bevart eksemplar?


Min siste apell: Bruk bilen en sessong til før du evt.bestemmer deg for å gå drastisk til verks..
Lykke til - uansett valg - nyt din Vw Blunker


Vemund

Mild overtalelse:












jeg er overbevist. men hadde vært kult med en halvpanel...
Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #17 på: mars 14, 2010, 22:03:05 pm »

Har bestemt meg. Det blir ikke flere vinduer i min bay!
Loggført
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #18 på: mars 14, 2010, 22:17:08 pm »

Konge avgjørelse! Du har bare panel en gang i livet - og det er når den ikke har vinduer vettu Blunker

SCC panelen hadde jo hjemme mekkede vinduer som ble sveiset igjen!
Da sees vi den 9.Mai - på Vw Til tusen?!
Loggført

... it's an adiction ... 
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #19 på: mars 14, 2010, 22:19:41 pm »

Har ett svar på dine bønner, her trenges du ikke vinduer! Kult
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15020351
Loggført

1977 Bay Glad
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #20 på: mars 14, 2010, 22:29:07 pm »

Ha Ha

Det var hvis noen satt baki da vet du...
Loggført
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #21 på: mars 14, 2010, 22:33:56 pm »

Amen..  Gliser
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20825617
Loggført

1977 Bay Glad
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #22 på: mars 15, 2010, 10:18:43 am »

 Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!