april 20, 2024, 16:57:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 14
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lasse`s T1 `65..nå med oxyboxer i hekken  (Lest 95011 ganger)
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« på: november 27, 2007, 22:44:04 pm »

Vel, da fortsetter tråden her etter vw2you.

Det er altså en 1965 T1 som i utgangspunktet er pusset opp for 12 år siden.
Planen nå i vinter er en 1641, litt nytt interiør, musikk i bilen og litt smått her og der.

Motoren blir som følger:
87mm Mahle sats
69mm standard veiv, polert på ny
standard råder, med nye lager
nye veivlager
engle 110 kam med alu -kamdrev
1,25 vipper
043 topper( tror det var det de het)
nye kamfølgere 30mm
full-flow pumpe 26mm
40mm dobble Webere
4i1 ormbo
Phatboy eksos

Det er mer planer for bilen, men det må taes litt etterhvert.

Har dessuten kjøpt meg T-bars. Så får jeg prøvd det og  Blunker

Lasse

« Siste redigering: mai 06, 2010, 22:29:31 pm av Lasse `65 » Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 27, 2007, 22:54:40 pm »

Gavepakken kom idag  Gliser


* DSC00199.JPG (77.42 KB, 640x480 - vist 542 ganger.)
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #2 på: november 27, 2007, 23:13:40 pm »

Neste steg nå er å få levert blokka til linjeborring.
Men jobben krever sitt når man jobber i leketøys-bransjen i disse dager. Så, må bare finne ett smutthull
til å få levert blokka til Cylmo. De skal få polere veiva også.

To be continued...... snart.
Loggført

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #3 på: november 28, 2007, 22:52:51 pm »

Er det ikke moro å pakke opp slike pakker Lasse?  Glad  Etter min mening fornuftig valgte deler dette Lasse. Blir en fin bruksmotor.  Kult
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #4 på: november 29, 2007, 12:37:03 pm »

Er det ikke moro å pakke opp slike pakker Lasse?  Glad  Etter min mening fornuftig valgte deler dette Lasse. Blir en fin bruksmotor.  Kult

Dette er den grommeste julegaven i år tenker jeg Roar.

Godt å høre at valget har vært riktig. Men så har jeg jaggu spørt deg mye og  Osteaktig

Hører sikkert fra meg underveis tenker jeg.....bare jula blir ferdig nå så...puh!
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #5 på: november 29, 2007, 16:18:37 pm »

Noen som har forslag til gasserstag som er greit å bruke på T3 gassere??
Loggført

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #6 på: november 29, 2007, 16:52:25 pm »

Hvis du noen gang skal bestille herfra er dette en bra stag-sats.. :
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/shop_main.cgi?func=det&wkid=29459020415&rub1=Engine&rub2=Carburator+Linkage&artnr=20594a&pn=0
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #7 på: desember 28, 2007, 20:11:54 pm »

Endelig er julestress og mas over og det er litt mer rom for det som ligger hjerte nært......

VW-skruing!

Etter å endelig ha fått demontert veiv, børstet/vasket oljekanaler i denne og gjort en grundig gengjøring av blokk( og inspeksjon etter evt sprekker ), er tiden kommet for å begynne montering.

Nye veivlager, veivdrevsett er på plass i heimen og nå skal jeg starte med veiing av råder, stempler etc.

Er det godt nok med vekten til Clas Ohlsson?? Så på EndreD sin tråd og lurer på valget han falt på.
Hvis du leser dette Endre, gi meg et hint.

Strevet som pokker med å få av kamdrev på veiva, men varme, ekstra bolter til kamdrevavdrager og god hjelp av guttungen på 9, det ga resultater.

Så da håper jeg det skjer litt mer fremover....
Loggført

Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #8 på: desember 28, 2007, 22:22:50 pm »

hvor kjøpte du alle delene? pris sånn ca. er på utgikk etter noehalig det samme.
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #9 på: desember 28, 2007, 23:47:00 pm »

hvor kjøpte du alle delene? pris sånn ca. er på utgikk etter noehalig det samme.

Jeg har tatt tiden til hjelp og fått tak i noe "nytt" brukt, og bestilt deler fra cip1 og Unneberg
Har ikke regnet nøyaktig på prisen, men rene motordeler:
topper  2500
sylindre og stempler og kam   3500
ormbo 4 i 1   600
phatboy  1000
veivlager  750
veivdrevsett 850
+ deler fra cip1: kamfølgere, vippearmer, støtstenger, støstangrør + stæsj ca 4000

Så det blir fort penger av det, men det er jo gleden av å se at ting fungerer til slutt som gjør alt da.
« Siste redigering: desember 29, 2007, 00:54:03 am av Levwi (Lasse) » Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #10 på: januar 04, 2008, 10:05:14 am »

Var på roterunde på loftet i jula, og jaggu dukket det opp bilder fra oppussingen av bilen!

Ikke så veldig detaljert oppussing, men slik var det altså.
Lett å se idag at man skulle beholdt farge, men den gang var hjernen på en måte programmert annerledes Glad

Og første vask etter montering er alltid gøy. Det var en høytidlig seanse Blunker


* Oppussing vw 65.jpg (66.15 KB, 850x1169 - vist 475 ganger.)

* Oppussing vw 65 001.jpg (63.21 KB, 850x1169 - vist 437 ganger.)

* Oppussing vw 65 002.jpg (65.5 KB, 850x1169 - vist 344 ganger.)

* Oppussing vw 65 003.jpg (139.21 KB, 850x1169 - vist 461 ganger.)
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #11 på: januar 05, 2008, 21:41:05 pm »

Idag ble det litt "riving" inne i bilen. Løtfa litt på teppet i sommer og så at komboen owatrol og tectyl ikke holdet mål.

tectylen løsner fra owatrolen og resulterer i letter overflaterust. planen er derfor å pusse ned alt, fra bak til fram, og legge på en
rustbeskytter med en sølvfarge. Noen forlsag på en god slik mottas med takk.
Alt det røde blir sølv

Og prøvd t-bars! Synes bilen fikk en annen look med en gang.


* mini-DSC00210.JPG (224.07 KB, 1150x862 - vist 328 ganger.)

* mini-DSC00211.JPG (230.88 KB, 1150x862 - vist 326 ganger.)

* mini-DSC00213.JPG (251.39 KB, 1200x900 - vist 287 ganger.)

* mini-DSC00214.JPG (223.45 KB, 1200x900 - vist 300 ganger.)
Loggført

Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #12 på: januar 05, 2008, 23:33:53 pm »

Stå på Lasse, blir bra dette. Tar du imot garasjebesøk?  Glad
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #13 på: januar 05, 2008, 23:50:43 pm »

Stå på Lasse, blir bra dette. Tar du imot garasjebesøk?  Glad

takk for det Bjørnar. garasjebesøk er trivelig, og akkurat nå for tiden låner jeg et lite hjørne
på lageret på jobben. Driver der etter stengetid. bare enkle ting jeg får gjort men...
Midlertidig mens Tommen sin bil blir hjul-klar.

Ring på meg, så kan vi avtale. Se Pm
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #14 på: januar 06, 2008, 12:16:52 pm »

Snuser litt på skivebremser foran, men hvilke skiver er godkjent for tilsynet her i Norge?

Har kikket litt på Empibremser på Cip, med det er sikkert hvisse regler.
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #15 på: januar 07, 2008, 09:16:14 am »

Begynte å jobbe med bunnplaten inni bilen igår for å ptøve å få vekk den gamle tectylen.
jeg sier bare en ting: Aldri mer tectyl i bunnplaten min inni bilen!!

Sjekka litt på div fora om fjerning av dette, og det var enten "negerkuse" eller varmeluft og skrape, eller en annen type "børste" til å sette på vinkelsliper.

Er det noe kjemikalie dere vet er godt egnet? Jeg skal på med owatrol /hammerite etterpå så det må hefte
« Siste redigering: januar 07, 2008, 19:49:51 pm av Levwi (Lasse) » Loggført

.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #16 på: januar 07, 2008, 20:42:08 pm »

Varmluftpistol + skrape og et passende løsemiddel vil nok være det rensligste,
roterende børste, steam-høgtrykk og slikt medfører my griseri inni en bil.

Tok samma jobben for en tid tilbake, da med bare litt tectyl-gugge under batteriet

sånn var det hos meg
http://vw65.blogspot.com/2007/07/overflaterust-under-sete-og-batteri.html

.LP
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #17 på: januar 10, 2008, 18:52:03 pm »

Varmluftpistol + skrape og et passende løsemiddel vil nok være det rensligste,
roterende børste, steam-høgtrykk og slikt medfører my griseri inni en bil.

Tok samma jobben for en tid tilbake, da med bare litt tectyl-gugge under batteriet

sånn var det hos meg
http://vw65.blogspot.com/2007/07/overflaterust-under-sete-og-batteri.html

.LP


Tok liksågodt den store jobben med å skrape ned det værste. man skal jo merke den dårlig jobben man gjorde sist òg
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #18 på: januar 10, 2008, 23:44:05 pm »

Omsider, ferdig med å få vekk det verste av tectylen, så da er det bare å gå på å pusse det helt ned.
Fikk begynt litt ikveld, men det er noen kvelder igjen for å si det sånn.....
Skulle gjerne fått sandblåst alt, men det får gå med dette nå.

fikk også lagd plata, eller skal vi si cd èn, til måling av forbrenningskammer. mangler å anskaffe måle-sprøyta så er dette gjort også


* Oppussing vw 65 004 (Custom).jpg (181.3 KB, 1200x900 - vist 336 ganger.)

* Oppussing vw 65 006 (Custom).jpg (130.86 KB, 1200x900 - vist 352 ganger.)
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #19 på: januar 11, 2008, 23:46:02 pm »

målte cc i forbrenningskammer på toppene og fikk 49-49-49-50.

Platen lå godt mot kanten ytterst, men blir litt usikker. Bør jeg bruke en plate som er tykkere for å få det mer eksakt?

Pleier disse mexico-toppene være så like eller er det dårlig måling.......hm.
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #20 på: januar 30, 2008, 22:32:49 pm »

Vel, har ikke vært så aktiv her på tråden om dagen, men resultater begynner å komme likevel (kanskje nettopp derfor Tvilende). Litt mer tid med bil, og litt mindre med pc.

Teppe skal limes inn, kjøleblekk(det meste av det) er pusset, primet og lakket.

Veiv er montert sammen, nye drev etc. venter på nye pins til 8-hull.

mangler fortsatt rådelager, og venter nå sårt på disse. Gleder meg til å komme så langt at short-blocken er ferdig.

Tida går vannvittig fort, og plutselig er det vår  Sjokkert. Shit, her er det bare å stå på......
Pictures coming up....
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #21 på: januar 31, 2008, 19:52:13 pm »

Viftehus ferdig, og enkelport sylinderblekk modifisert til dobbelport.
Anders, jeg ønsker likevel de blekkene jeg spurte om hvis du leser dette.


* P1310148.JPG (142.27 KB, 640x480 - vist 344 ganger.)

* P1310147.JPG (154.31 KB, 640x480 - vist 315 ganger.)
Loggført

Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #22 på: januar 31, 2008, 21:06:57 pm »

Kult prosjet!!! Det blir spennende og følge med. Når jeg ser luftkjølte deler, så får jeg innmari lyst til å bygge en selv!!
Jeg har jo vann nå så det det blir nok luft på mitt neste prosjekt. Keep up the good work Glad
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #23 på: januar 31, 2008, 22:11:33 pm »

Kult prosjet!!! Det blir spennende og følge med. Når jeg ser luftkjølte deler, så får jeg innmari lyst til å bygge en selv!!
Jeg har jo vann nå så det det blir nok luft på mitt neste prosjekt. Keep up the good work Glad

Takk takk. Må si at du har et spennende prosjekt på gang selv.  Glad

Lukter på komboen som heter oxyboxer på neste motorprosjekt. Så da blir det en liten del vann(bare blokka) og resten luft.
Mye jobb, men det facinerer meg.  Kult
Loggført

Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #24 på: februar 03, 2008, 18:51:55 pm »

Kult prosjet!!! Det blir spennende og følge med. Når jeg ser luftkjølte deler, så får jeg innmari lyst til å bygge en selv!!
Jeg har jo vann nå så det det blir nok luft på mitt neste prosjekt. Keep up the good work Glad

Takk takk. Må si at du har et spennende prosjekt på gang selv.  Glad

Lukter på komboen som heter oxyboxer på neste motorprosjekt. Så da blir det en liten del vann(bare blokka) og resten luft.
Mye jobb, men det facinerer meg.  Kult
Oxy boxer ja, jeg var nesten der, men det ble med det. Det hadde vært kult å bygd en sånn. De som har greie på dette sier at det er mange fordeler med wbx blokka.
Slipper linjeborring, styrken i blokka osv. Det er en her på forumet som har begynt, ser veldig bra ut.
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #25 på: februar 03, 2008, 21:33:33 pm »

Kult prosjet!!! Det blir spennende og følge med. Når jeg ser luftkjølte deler, så får jeg innmari lyst til å bygge en selv!!
Jeg har jo vann nå så det det blir nok luft på mitt neste prosjekt. Keep up the good work Glad

Takk takk. Må si at du har et spennende prosjekt på gang selv.  Glad

Lukter på komboen som heter oxyboxer på neste motorprosjekt. Så da blir det en liten del vann(bare blokka) og resten luft.
Mye jobb, men det facinerer meg.  Kult
Oxy boxer ja, jeg var nesten der, men det ble med det. Det hadde vært kult å bygd en sånn. De som har greie på dette sier at det er mange fordeler med wbx blokka.
Slipper linjeborring, styrken i blokka osv. Det er en her på forumet som har begynt, ser veldig bra ut.

Det som er jobben er flytting av pinnbolter, oljekjøling og tilpassing av sylindre til "vinduene" på blokka. men ellers så er det mange fordeler ja.
Kikka litt på thesamba og det er jo mange der som faktisk dreier ned sylindre mot betaling, så vi får se......

Får bli ferdig med 1641 først, og det begynner å ta litt for lang tid nå  Flau
Våren kommer fort
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #26 på: februar 04, 2008, 21:42:34 pm »

Vel, må få tiden til å gå med noe, så idag fikk jeg kjøpt meg nytt brukt baklokk, med neselys.
Lokket er "nesten" uten bulker, bare et par små områder som må rettes litt.

Lokket så litt besatt ut av tidens tann.


* P2040156.JPG (160.24 KB, 640x480 - vist 253 ganger.)

* P2040157.JPG (150.9 KB, 640x480 - vist 225 ganger.)
« Siste redigering: februar 04, 2008, 21:44:52 pm av Levwi (Lasse) » Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #27 på: februar 04, 2008, 21:47:45 pm »

Men etter en runde med div pusseutstyr ble det sånn....


* P2040158.JPG (158.13 KB, 640x480 - vist 251 ganger.)

* P2040159.JPG (161.5 KB, 640x480 - vist 231 ganger.)
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #28 på: februar 04, 2008, 21:49:21 pm »

Er litt usikker på om åpningene rundt innsuget ble litt store, men det går vel tenker jeg.....


* P2040161.JPG (153.43 KB, 640x480 - vist 393 ganger.)
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #29 på: februar 07, 2008, 10:18:10 am »

Forgasser valg er forandret, og det kommer til å komme et sett med 40mm webere istedet  Øyerulling

Så hvis noen trenger t3 gassere, som er rengjort og sandblåst innsug så er det bare å rope.

Jobber litt med å få på igjen pedalsettet etter lakk, dvs få på clutchwire igjen inne i tunnel. Men må vel løsne i bakkant så jeg kan trekke den ut av hullet til pedalfestet.
Loggført

Sider: [1] 2 3 ... 14
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!