april 29, 2024, 15:08:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lasse`s T1 `65..nå med oxyboxer i hekken  (Lest 95254 ganger)
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #120 på: april 14, 2008, 22:25:01 pm »

You never know Roar. Time will come:)

Nei jeg tror nok ikke jeg kommer til å trekke denne telleren helt ut, men det er tøfft da Gliser.

Billig var den og...
« Siste redigering: april 15, 2008, 14:12:14 pm av Lasse `65 » Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #121 på: april 22, 2008, 07:39:34 am »

Da har det skjedd litt på motorfronten. Jobbet iherdig igår 3 mann for å få på plass motor. Den gikk smækk inn og vi drev 2 stk og monterte stæsjet etterpå.

Nå gleder jeg meg nå........ Gliser


* .jpg (54.17 KB, 640x480 - vist 364 ganger.)
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #122 på: april 22, 2008, 08:24:55 am »

da var prosjektet med turteller og tilhørende målere gjort. Ikke helproft, men godt nok Glad

Så kjent ut  Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #123 på: april 22, 2008, 08:27:55 am »

da var prosjektet med turteller og tilhørende målere gjort. Ikke helproft, men godt nok Glad

Så kjent ut  Glad

Har du det samme.. Osteaktig
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #124 på: april 22, 2008, 08:29:41 am »

Da jeg koblet til trykkmåler(uten giver enda), så gikk den til max trykk på nåla..har jeg ujustert noe på selve innfesting bak på måler eller blir den slik til giver kommer på?
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #125 på: april 22, 2008, 08:34:54 am »

da var prosjektet med turteller og tilhørende målere gjort. Ikke helproft, men godt nok Glad

Så kjent ut  Glad

Har du det samme.. Osteaktig

Noenlunde ja... Autometer og VDO oljetrykk og oljetemp. VDO tempgiver i "bunnpluggen" og VDO 2 polet trykkgiver. Brukte ringen til Autometertelleren for å feste VDO målerne. Funket helt knall.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #126 på: april 22, 2008, 08:50:59 am »

da var prosjektet med turteller og tilhørende målere gjort. Ikke helproft, men godt nok Glad

Så kjent ut  Glad

Har du det samme.. Osteaktig

Noenlunde ja... Autometer og VDO oljetrykk og oljetemp. VDO tempgiver i "bunnpluggen" og VDO 2 polet trykkgiver. Brukte ringen til Autometertelleren for å feste VDO målerne. Funket helt knall.

Mvh
BB

Jeg så det i et UltraVW skjønner du og da var det vel Autometer alt tror jeg. Regner med at de har festeringer som er ment for den type innfesting som vi har gjort, men....man tar det man får tak i og lager det beste ut av det.

Husker ikke hva slags bil det satt i. Det var en sånn som ikke er velkjent VW-maskin. Minner meg om en gammel Cortina nesten. Tenkte iallefall at sånn måtte jeg ordne meg

Men vet du hvorfor den viser max trykk den måleren?
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #127 på: april 22, 2008, 08:57:32 am »

"Men vet du hvorfor den viser max trykk den måleren?"

Koble til giveren så skal du se den fungerer.
« Siste redigering: april 22, 2008, 09:07:15 am av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #128 på: april 22, 2008, 09:02:44 am »

Ok. Takk. Var redd jeg hadde koblet den istykker ser du.
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #129 på: april 24, 2008, 08:05:09 am »

Er det 850x10 viftereim når jeg bruker lite nedre reimhjul? Org er vel 950x10?
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #130 på: april 25, 2008, 10:48:46 am »

Da er kabling trekt i "skjultanlegg" og viftereim på plass.
Bilde kommer.

Mangler nå å få montert ledereleet på en fornuftig plass i motorrom, da denne satt nede til høyre ved toppene/toppblekk. Noen tips. Ser for meg å sette den oppunder mot lufteinntaket under vindu, men frykt for væte gjør meg usikker.

Mangler også en liten sveisejobb på bakre blekk etter at jeg fjernet fester som har med forvarming å gjøre. Alt blekk er originalt men pusset, rettet og lakkert. Ikke noe ferdig kjøpt her.. Blunker

Mangler også å få sveiset den andre stolen foran, men siden jeg kjører mye alene(fruen vil bare sitte på etter mørkets frembrudd Øyerulling) så får dette bli når det blir.

Tanker for neste vinter:
- Dele bil, bunn/kaross. Pusse ned(har fått en del bobler og sprekker i lakk) ,lakke
- gå over bunnplate, evt ny
- nytt ledningsnett
- litt rustsveis


Jeg begynte i kanskje feil ende med tanke på interiør, motor, etc før lakk. men da sparer jeg bilen litt når den er lakket.
Vipper veldig på om bilen skal bli sølv....
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #131 på: april 26, 2008, 21:28:31 pm »

Vel.....oppstart gikk ikke helt som planlagt.(motor er fortsatt hel... :`)

Sleit en stund med å bygge opp oljetrykket. Fila leeeenge, men ikke noe trykk. hm....skummelt..
tankene svirret om oljekanaler, reduksjonsventil etc. Dårlig batteri sa at vi må taue....forsiktig. Og etter 2 min kom trykket.
Puhh....

Hadde også fått satt i fordelerdrev-stamme 180 grader feil, så denne måtte snues.

Men etter masse forsøk får jeg ikke start. Og det er nok pga starteren som ikke klarer å trekke rundt godt nok.
Er dette en rimelig riktig konklusjon? Har 12v starter og byttet bøssing ifjor.

Så da må jeg bytte starter. Vet ikke om jeg kan taue den igang så lenge??

Det går fort til 1.mai som er målet...men......
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #132 på: april 28, 2008, 07:49:42 am »

Ble litt knoting med å finne TDC på ny igår. Det er mest sannsynlig at jeg har fåt satt i fordelerdrev/aksling fordeler feil og dermed skaper feil tenningspunkt Trist

Men det er forbasket trangt å få ut plugger på en bil med doble gassere, slik at jeg kan måle stempel på topp på sylinder #1. Dette for å finne TDC på ny.  Prøver på ny idag og håper...

Må nok ha av gasser og innsug på høyre side for å få det til, men denne er også kjip å få av...
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #133 på: april 28, 2008, 08:37:49 am »

Dette pirke i plugghullet greiene er ingen god måte å finne TDC på, og spesielt ikke med doble gassere.... som du sikkert har merket Blunker Vipp heller av ventildekselet og se på vippene, få en kompis til å sakte dra motoren rundt med klokka (riktig vei) så kikker du på ventilene, når innsugsventilen har stengt på nummer 1 er du svært nære TDC. Om du har grader på reimhjulet ditt så fortsetter du i samme retning til du når TDC. Så drar du motoren MOT klokka til du har 7,5 grader igjen til TDC. Da vil du få 7,5 grader fortenning.
Med motoren stående slik vrir du huset på fordeleren til rotoren peker på hakket på kanten av fordeleren. Så skrur du fast fordeleren og starter bilen.

Du kan stole på at TDC på reimhjulet er "riktig" siden det sitter med kile mot veiva... men det er bare riktig annenhver gang. Osteaktig
« Siste redigering: mai 22, 2008, 09:08:40 am av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #134 på: april 28, 2008, 12:16:08 pm »

Jeg testet den måten ser du, med ventil. Dro hjulet til TDC og da var ventil stengt på nr 1. Så egentlig skal dette være riktig nå. Ble nok litt ivrig for å få det til igår, og gikk på for å prøve å få ut plugg.

Skal prøve den fortenningen du nevner, 7,5grader, så får vi se.
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #135 på: april 28, 2008, 12:34:33 pm »

Du kan egentlig drite i å sette den til fortenning, å bare sette den "rett på". Den vil sikkert være lettstartet da, tenningsjustering med lampe kan du ta etterpå uansett.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #136 på: april 28, 2008, 14:12:11 pm »

Du kan egentlig drite i å sette den til fortenning, å bare sette den "rett på". Den vil sikkert være lettstartet da, tenningsjustering med lampe kan du ta etterpå uansett.

Takk, Jan Hroar. Skal prøve det. Fikk omsider navnet ditt fra Alien. Litt triveligere å kjenne folk på navn istedetfor nick Glad

Lasse
Loggført

FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #137 på: april 28, 2008, 14:16:24 pm »

Du kan egentlig drite i å sette den til fortenning, å bare sette den "rett på". Den vil sikkert være lettstartet da, tenningsjustering med lampe kan du ta etterpå uansett.
Takk, Jan Hroar. Skal prøve det. Fikk omsider navnet ditt fra Alien. Litt triveligere å kjenne folk på navn istedetfor nick Glad
Lasse

Har ALIEN begynt som tystarä...?
Det er fra sine egne man har det....
Loggført

SCREWDRIVER #1
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #138 på: april 28, 2008, 14:53:13 pm »

Og attpåtil en feiltyst,,gutten heter vel Jon Hroar,, Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #139 på: april 28, 2008, 14:56:29 pm »

Og attpåtil en feiltyst,,gutten heter vel Jon Hroar,, Gliser

Det er nok stor mulighet at øret mitt var på skakke da jeg traff herr Lien på Biltema, og jeg ikke hadde dekning på kort...stresss Øyerulling. Så det er nok ikke hans feil....
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #140 på: april 28, 2008, 15:02:14 pm »

Du traff han på Biltema ja.... det var jo rart...  Gliser
Jepp det er Jon ja...  regner med at vi snakkes på SCC?  Eller tilogmed før?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #141 på: april 28, 2008, 21:22:53 pm »

Du traff han på Biltema ja.... det var jo rart...  Gliser
Jepp det er Jon ja...  regner med at vi snakkes på SCC?  Eller tilogmed før?

Hvis jeg får igang makkverket så satser jeg på å kjøre til Bugcamp ihvertfall, og mantorp, og SCC yess! Gleder meg til det Kult
Loggført

Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #142 på: mai 15, 2008, 12:42:30 pm »

Blir det noe kjøring på 17 Mai da?.. Kult

Hilsen
Brother
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #143 på: mai 16, 2008, 14:41:37 pm »

Blir det noe kjøring på 17 Mai da?.. Kult

Hilsen
Brother

Det håper jeg, hvis det ikke ligger snå på veiene Trist
Ikke bra kjørevær her nå, men motor er i litt bedre form og skal justere tenning med lampe idag, så skal vi se.
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #144 på: mai 22, 2008, 08:37:00 am »

Etter mye skruing og lite oppdatering her, så er motor tatt ut igjen for gjennomgang. Denne gang av noen som KAN dette med blokk. Fikk trøbbel med ny-blokka etter gjentatte forsøk for å få motor til å gå reint. Trodde det var råde som hadde fått det, men....det virket som den var fortsatt fin.

Så.....av med sats og gassere og flytter det over på en annan blokk som ikke har vært oppe. Så det går an å få kjørt litt og ikke bare skru. Er nok noen hjemme som setter pris på det nå Blunker
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #145 på: mai 26, 2008, 07:43:28 am »

Endelig er motor på min side og det later til at alt er 95% på stell.

Fikk kjørt i helga og det fungere ganske godt. Mangler en liten justering på tenning/gassere så er det i boks.
 
Loggført

Are
Medlem
***
Innlegg: 197
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #146 på: mai 26, 2008, 21:32:08 pm »

Var du å cruiset i sjetnemarka i kveld kansje ?   Glad
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #147 på: mai 27, 2008, 08:16:39 am »

Var du å cruiset i sjetnemarka i kveld kansje ?   Glad

Det var jeg vøtt  Glad.

Måtte innbringe noe utlånt verktøy. Onkelguten bygger en Honda Prelude med gromstereo så stikksaga måtte innhentes til eget interiørbruk. Bor du der?
Loggført

Are
Medlem
***
Innlegg: 197
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #148 på: mai 27, 2008, 21:52:47 pm »

Nei, bor på byåsen jeg. Var på besøk til en kompis.

Fin bil forresten Blunker har sett deg et par ganger på heimdal og....
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #149 på: mai 27, 2008, 22:45:22 pm »

Nei, bor på byåsen jeg. Var på besøk til en kompis.

Fin bil forresten Blunker har sett deg et par ganger på heimdal og....

Takker så møe, er ikke strøken, men det er en bil som skal brukes så.....
Loggført

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!