juni 10, 2024, 15:39:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: effekt-forbedring  (Lest 1501 ganger)
suppehue
Nybegynner
*
Innlegg: 30
Bosted: sotra

fullfart framover i alle retninger!!


Vis profil

« på: april 15, 2010, 18:51:12 pm »

HEI, alle dere som vet hva dere driver med. jeg tror det mange med meg, som leiter etter noen snarveier når det gjelder å små -trimme bobler.
Jeg har kjøpt min andre boble nettopp nå, den første vraket jeg for snart 30år siden, rett etter jeg fikk lappen.
så har jeg altså blitt voksen og fått litt fritid, da tenkte jeg å gjøre bot for gamle synder...nemlig å fikse en boble!!
har aldri gjort noe lignende, men tror jeg skal få det til..hehehe
det er i denne forbindelse jeg lurer... hva er enkleste og billigste framgangsmåten for å få litt fart på disse gamle ikonene?
mvh s
Loggført
Paddington
Medlem
***
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand



Vis profil
« Svar #1 på: april 15, 2010, 19:08:29 pm »

prøv å skaffe et sett brukte webere eller annet trim forgasser og eksos
Loggført

61" t1 1200 deluxe
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 15, 2010, 19:53:39 pm »

enklest og billigst er i mine øyne effektanlegg og el.tenning. ca par tusenlapper og et par timers skruing..

og vips så har du mere futt.

lykke til med morsom hobby Glad
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #3 på: april 15, 2010, 20:26:08 pm »

Synd at det ikke står hvilken boble du har kjøpt. Ikke mye vits i å kjøpe trimdeler dersom den har 1200 eller 1300 motor. Da ville jeg heller lagt noen tusenlapper i en 1600 motor og deretter kjøpt trimdeler.

Loggført

1961 T1 - Custom
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #4 på: april 15, 2010, 20:29:26 pm »

Gratulerer med "ny" bil! At elektronisk tenning gir resultater på dynoen har jeg enda til gode å se... Du må nesten legge lista selv. Hvor fort skal det gå? Snarveier finnes... I Eventyrland.  Blunker
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #5 på: april 15, 2010, 20:37:28 pm »

Jippi!!!! Det er vår.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #6 på: april 15, 2010, 20:55:51 pm »

hva er enkleste og billigste framgangsmåten for å få litt fart på disse gamle ikonene?

Shell V-power. Kun 30 øre ekstra per liter Glad Nei da, du får unnskylde de festlige kommentarene... Gratulerer med ny boble!

Kort sagt: Det spørs nok hva slags motor du har og hvor mye "litt fart" er.

Det er dårlig med snarveier, så veldig billige og enkle fremgangsmåter finnes ikke. Men det er massevis du kan gjøre med motoren som gir mer krefter, det eneste som avgjør er hvor mye penger du vil bruke på det. Gi litt mer info om hva du har og hvor mye effektøkning du vil ha, så mangler det som regel ikke på råd fra forumet.

Dette er forresten anbefalt lesestoff: http://vdub2you.com/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=37
Loggført

1969 Militær-buss
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: april 15, 2010, 21:11:38 pm »

Linken over er nyttig lesning!

Kjøp deg "how to hot rod vw engines" av Bill Fisher og evt. Keith Seumes "Beetle performance handbook". Begge skildrer godt hva du kan gjøre om du kun har lyst til å "skru på" trimmingsdeler, begge er også rimelige i innkjøp.
 Men tid og penger koster det uansett å bygge motor...  Blunker
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: april 15, 2010, 23:13:48 pm »

Kjøp denne boka http://www.vwparts.net/CB102.html
Og gå på en skrothandel å kjøp en liten diesel turbo m/innebygd wastegate, gammal oljekjøler fra en automatkasse, noen brukte oljeslanger og koplinger og gjerne en strømberg forgasser fra en volvo 240. Turbotripp eksos har jeg sett på finn til rundt kr. 1.000.- og så bruker du eksospotta fra tung MC.
Eller du kan gjøre som meg, bruke 60.000.- på en motor som yter mindre en oppsettet over...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

suppehue
Nybegynner
*
Innlegg: 30
Bosted: sotra

fullfart framover i alle retninger!!


Vis profil

« Svar #9 på: april 15, 2010, 23:38:47 pm »

takker for mange nyttige tips..
jeg skal sjekke (ekstra) hvilke motor som sitter i, så sjekke pungen min, deretter gir jeg et signal til dere slik at jeg får tak i det jeg trenger..

Fantastisk forum detta her.. Gliser
Loggført
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #10 på: april 16, 2010, 05:09:03 am »

Jippi!!!! Det er vår.

Kunne ikke vært sagt bedre!  Gliser
Loggført

... it's an adiction ... 
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!