april 28, 2024, 05:35:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Perpioneers 69mod bay panel  (Lest 10021 ganger)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #30 på: juni 16, 2010, 13:35:12 pm »

Trur neppe att den har vert sånn frå den var ny, men funkar det, so funkar det, men vert det verre so veit du no kor feilen ligg Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #31 på: juni 16, 2010, 13:52:22 pm »

Trur neppe att den har vert sånn frå den var ny, men funkar det, so funkar det, men vert det verre so veit du no kor feilen ligg Glad
Men tror du enden på denne stanga/akslingen kan bøye seg uten videre. Det er jo ikke snakk om at jeg klarer å bøye den tilbake der den ligger nå. Må nok ha ut hele greia å sette den i en stikke for¨å klare det.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #32 på: juni 16, 2010, 14:01:50 pm »

Det skal vel ganske mykje krefter til for å vri røyret so mykje, trur ikkje det er giring med spaken som har gjort det. har du sett under bilen på røyret? kan da henda da har fått seg ein kakk under einplass?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #33 på: juni 16, 2010, 21:51:47 pm »

Det skal vel ganske mykje krefter til for å vri røyret so mykje, trur ikkje det er giring med spaken som har gjort det. har du sett under bilen på røyret? kan da henda da har fått seg ein kakk under einplass?
Må nok sjekke dette nærmere ja, for jeg sliter med å få inn 1. og 2. gir. Jeg kan også høre at et eller annet slår i gulvet baki. Litt rart, for det er ikke problem å få den i revers.
Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #34 på: august 19, 2010, 21:38:39 pm »

Da er bilen parkert i garasjen igjen på ubestemt tid.
Har gjort litt småting inne i mellom garasjebygging og andre ting, men har hatt mye problemer med motoren:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26039.0.html
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26067.msg262260.html#msg262260

Har tatt litt bilder mens jeg har holdt på for å dokumentere litt, men har ikke helt given nå.
Får ta det senere.

Det var jo planen å tå en tur til SCC, men det må bli med Outlanderen. Den har tross alt en VW-motor...
Har ikke vært på SCC før, så jeg tar en liten tur inn på lørdag for å få et inntrykk.
Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #35 på: september 17, 2011, 15:54:29 pm »

Da er det kanskje tid for en liten oppdatering. Dagene flyr som timer, så med tusen andre ting som tar det meste av tiden er det gjort veldig lite på kjerra. Planen var SCC i år også, men ble det ikke. Det siste som skjedde i fjor var jo at jeg oppdaget dårlig kompresjon i den ene sylinderen.

* IMG_3819 (Small).JPG (54.76 KB. 639x480 - vist 209 ganger.)

Nå har jeg fått ut motoren og fant løsningen på problemet håper jeg jeg.

* 836 (Small).jpg (50.7 KB. 801x480 - vist 194 ganger.)

Løse muttere på den aktuelle sylindere. Som bildet viser er to helt av. Muttern tl venstre var også veldig løs.
Mutterene inne i toppen satt bedre. Men når jeg alikavel er kommet så langt tar jeg av toppene for å sjekke
ventiler osv.
Tok et par bilder for å sjekke rust når jeg hadde den på bukken. Ikke så værst...

* IMG_3827 (Small).JPG (60.38 KB. 639x480 - vist 189 ganger.)

* IMG_3822 (Small).JPG (39.68 KB. 639x480 - vist 174 ganger.)

* IMG_3825 (Small).JPG (57.54 KB. 639x480 - vist 177 ganger.)

* IMG_3824 (Small).JPG (49.58 KB. 639x480 - vist 156 ganger.)

* IMG_3814 (Small).JPG (26.7 KB. 639x480 - vist 175 ganger.)

* IMG_3813 (Small).JPG (30.65 KB. 639x480 - vist 170 ganger.)



Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #36 på: september 17, 2011, 20:46:10 pm »

Litt resyme:
Prøvd alt for å få motor til å gå riktig. Fant til slutt ut at jeg manglet komp.
2-3 løse muttere på toppen på den aktuelle sylinderen.
Hvorfor ser eksosventilen på denne sylinderen slik ut?

* IMG_7466 (Small).JPG (76.14 KB. 719x480 - vist 194 ganger.)

Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #37 på: oktober 03, 2011, 22:06:53 pm »

ut med ventiler. i mangel på garasje må man improvisere litt...


* IMG_4726 (Medium).JPG (121.62 KB, 1023x768 - vist 161 ganger.)

* IMG_4728 (Medium).JPG (141.13 KB, 1023x768 - vist 167 ganger.)
« Siste redigering: oktober 11, 2011, 20:27:21 pm av perpioneer » Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #38 på: oktober 11, 2011, 20:32:30 pm »

litt trøbbel med boltene til eksos...


* IMG_4768 (Medium).JPG (111.85 KB, 1023x768 - vist 193 ganger.)

* IMG_4770 (Medium).JPG (119.19 KB, 1023x768 - vist 151 ganger.)

* IMG_4773 (Medium).JPG (105.34 KB, 1023x768 - vist 152 ganger.)

* IMG_4774 (Medium).JPG (125.69 KB, 1023x768 - vist 172 ganger.)

* IMG_4780 (Medium).JPG (100 KB, 1023x768 - vist 159 ganger.)

* IMG_4782 (Medium).JPG (46.04 KB, 1023x768 - vist 154 ganger.)

* IMG_4784 (Medium).JPG (55.35 KB, 1023x768 - vist 144 ganger.)
« Siste redigering: oktober 11, 2011, 20:37:25 pm av perpioneer » Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #39 på: oktober 11, 2011, 20:41:34 pm »

litt sliping:

* IMG_4778 (Medium).JPG (56.99 KB. 575x768 - vist 135 ganger.)

* IMG_4777 (Medium).JPG (89.54 KB. 1023x768 - vist 131 ganger.)

* IMG_4779 (Medium).JPG (111.83 KB. 1023x768 - vist 154 ganger.)

montering:

* IMG_4787 (Medium).JPG (58.97 KB. 575x768 - vist 159 ganger.)

« Siste redigering: oktober 11, 2011, 21:09:19 pm av perpioneer » Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #40 på: oktober 11, 2011, 21:23:41 pm »

litt problemer...

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,39638.msg391021.html#msg391021

men de kom da på til slutt:

* IMG_4796 (Medium).JPG (125 KB. 1023x768 - vist 160 ganger.)

« Siste redigering: oktober 11, 2011, 21:31:23 pm av perpioneer » Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #41 på: oktober 11, 2011, 22:20:16 pm »

Da endelig alt gikk på skinner og alt var bare fryd og gammen...

Ved tiltrekking av toppene dro jeg opp den ene pinnbolten i blokka:

* IMG_4795 (Medium).JPG (106.38 KB. 1023x768 - vist 168 ganger.)

Hvis ikke jeg tar helt feil så skal de vel trekkes med 32Nm til slutt.
Denne bolten "slapp" ved ca 25Nm tenker jeg.

Hva er godt nok?
Nå må jeg bare få motoren inn i kjerra så jeg kan få den mobil, så blir det heller et litt
mer alvorlig motorprosjekt når garasje er ferdig.

Er dette en løsning som vil holde?
http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verktoy-og-verkstedutstyr/Ovrig/Gjengereparasjonssett-mm-21-deler-med-110-innsatser/

eller er dette en bedre løsning:
http://www.unneberg-bil.no/product/9426
http://www.unneberg-bil.no/product/10064

Det kan jo være jeg vil ha i litt større sylindre senere og da må vel dette gjøres alikevel?

Men jeg må klare å ordne det uten å dele blokka...

« Siste redigering: oktober 11, 2011, 22:23:55 pm av perpioneer » Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #42 på: mai 25, 2012, 08:17:42 am »

Da er kjerra ut av vinterdvalen.

* IMG_0479 (Large).JPG (75.97 KB. 1024x764 - vist 145 ganger.)

* IMG_0480 (Large).JPG (108.89 KB. 1024x764 - vist 178 ganger.)


Har ingen store planer enda, men må få inn en motor så den kan luftes litt.
Garasjen er blitt soverom, og den nye garasjen blir ikke ferdig på lenge,
så vi får se hva tiden bringer.

Men aller først må skuta på vannet:
http://www.facebook.com/pages/MS-Mimre/142649932451736

« Siste redigering: mai 25, 2012, 08:23:22 am av perpioneer » Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #43 på: juni 24, 2012, 00:09:09 am »

Har da tenkt å få inn en motor i kjerra. Ingen store planer. Plukker litt fra den "forrige"...

Men hva slags motor er dette (1600)? Motornummer er veldig utydelig:

* IMG_0656 [800x600].JPG (121.11 KB. 800x598 - vist 123 ganger.)


Kan dette være til hjelp:

* IMG_0657 [800x600].JPG (84.09 KB. 448x600 - vist 150 ganger.)

har ikke sett dette "feste" før...



* IMG_0658 [800x600].JPG (76.96 KB. 448x600 - vist 142 ganger.)

har bare en stripe med skumgummi. på de andre jeg har så er hele bredden skumgummi...



* IMG_0659 [800x600].JPG (112.16 KB. 800x598 - vist 119 ganger.)

T2...


* IMG_0660 [800x600].JPG (149.71 KB. 800x598 - vist 128 ganger.)

Kan ha hatt vekselstrøm? pga pumpe?

En annen ting. Reguleringen til lufta var fjernet på viftehuset.  Hæ

* IMG_0661 [800x600].JPG (133.72 KB. 800x598 - vist 145 ganger.)




« Siste redigering: juni 24, 2012, 00:18:50 am av perpioneer » Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #44 på: juni 27, 2012, 08:24:08 am »

Har da tenkt å få inn en motor i kjerra. Ingen store planer. Plukker litt fra den "forrige"...

Men hva slags motor er dette (1600)? Motornummer er veldig utydelig:
[ Vedlegg ]

Kan dette være til hjelp:
[ Vedlegg ]
har ikke sett dette "feste" før...


[ Vedlegg ]
har bare en stripe med skumgummi. på de andre jeg har så er hele bredden skumgummi...


[ Vedlegg ]
T2...

[ Vedlegg ]
Kan ha hatt vekselstrøm? pga pumpe?

En annen ting. Reguleringen til lufta var fjernet på viftehuset.  Hæ
[ Vedlegg ]



den ene toppen er merket MEXICO...
8mm bolter i blokka...
« Siste redigering: juni 27, 2012, 10:32:05 am av perpioneer » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #45 på: juni 27, 2012, 20:12:25 pm »

er da ikkje AS kode på han då? da eller AD, begge 1600 dp
koffø skomgommien er smal må du spørra nokon på fabrikken om:) motoren har trulig hatt vekselstraumsdynamo ja
spjelda i viftehuset må på plass for å få korekt funkskjon av kjølinga!!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #46 på: juli 15, 2012, 22:07:01 pm »


*  (133.07 KB. 807x1080 - vist 110 ganger.)

Med en liten rørbit løsnet det ganske lett...


*  (136.38 KB. 807x1080 - vist 122 ganger.)

Men ble litt oppgitt at hva som kom til syne. Ved første øyekast ser det ut som at det lekker olje fra "proppen".


*  (126.99 KB. 807x1080 - vist 138 ganger.)

Men i motsetning til donormotor


*  (122.23 KB. 807x1080 - vist 108 ganger.)

så er proppen satt inn motsatt vei. Så jeg satser på å montere ny simmerring ved svinghjulet og håper på det beste...

Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!