april 19, 2024, 11:26:56 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kan eg Bruke desse demperane (Gule Koni) i desse fjærbeina (EMPI)??  (Lest 1228 ganger)
Sniper
Medlem
***
Innlegg: 133
Bosted: Florø


Mean Machine


Vis profil
« på: april 25, 2010, 23:02:14 pm »

Eg har noen Gule koni sport dempera som er justerbare desse skal eg montere ned i noen EMPI justerbare fjærbein, koni demperen passer fint nedi fjærbeinet og eg får stramet den til slik at den sitter fast, men det eg lurer på her er om demperen tåler å stå på den tappen som stikker ut i bunn av den med tanke på at det er kun den cylindriske delen som den vil stå på i bunnen av fjærbeinet, eller burde eg lage meg ei foring slik at den tappen ikkje ligger ann i bunn av fjærbeinet?? det står på demperen at den er justerbar men hvor og hvordan juster eg den?


* DSC01851.jpg (100.19 KB, 775x581 - vist 98 ganger.)

* DSC01852.jpg (86.03 KB, 775x581 - vist 89 ganger.)

* DSC01853.jpg (89.14 KB, 775x581 - vist 114 ganger.)

* DSC01854.jpg (103.29 KB, 775x581 - vist 104 ganger.)
Loggført

VW Beach Buggy 1968, 1600 T1 Motor (Var Norges raskeste luftkjølte Beach Buggy) 
VW Beach Buggy 1967, 1600 T1 Motor (Million Dollar Baby)
VW 1303S 1973. 2Liter T4 motor (porsche styla) Solgt
VW 1303S 1973 1600 T1 Motor (Porsche Styla) Solgt
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #1 på: april 25, 2010, 23:05:30 pm »

Det står på settet at det er skal brukes orginale dempere. sikkert en grunn Rekker tunge
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
Sniper
Medlem
***
Innlegg: 133
Bosted: Florø


Mean Machine


Vis profil
« Svar #2 på: april 25, 2010, 23:18:21 pm »

Det gjorde det nok, men eg kjøpte dette brukt å tenkte eg skulle bruke dei Gule koni demperane da dei passer heilt fint ned i fjærbeina einaste er om eg kan montere dei slik som dei er på bilde altså den tappen i bunn av demperen hviler i bunn av fjærbeinet eller om eg skal dreie meg ei stålforing slik at eg løfter den tappen 2-3mm fra bunnen av fjærbeinet, det er vell i grunn det eg lurer på:) (Tåler den tappen i bunnen av demperen vekten den blir utsatt for om den kviler i bunnen av fjærbeinet)??
Loggført

VW Beach Buggy 1968, 1600 T1 Motor (Var Norges raskeste luftkjølte Beach Buggy) 
VW Beach Buggy 1967, 1600 T1 Motor (Million Dollar Baby)
VW 1303S 1973. 2Liter T4 motor (porsche styla) Solgt
VW 1303S 1973 1600 T1 Motor (Porsche Styla) Solgt
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #3 på: april 26, 2010, 07:39:10 am »

Kan du ikke bore hull i bunnen av fjærbeinet å la tappen stikke på utsiden? Mener disse konidemperene skal ha en foring på toppen for å hindre at de beveger seg i beinet. De jeg har vært borti har hatt det.
Hvis det ikke er justering på toppen av stempelstanga på demperen så justerer du disse ved å klemme demperen sammen og så vri stempelstanga. Husker ikke nøyaktig hvordan, men jeg har ( ett eller annet sted ) bruksanvisning som viser hvordan dette gjøres. Det som er viktig uansett er at ikke fjæra er løs når bilen er jekket opp, eller at demperen bunner for tidlig. Ellers finnes det vel ingen "regler" for hvilken støtdemper som kan brukes hvor? Støtdempere kan jo bearbeides til å passe på lik linje med nesten allt annet........ Blunker
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #4 på: april 26, 2010, 13:22:20 pm »

Drei en foring så den ligger an på både foring og tapp.
Loggført

Speed is no substitute for direction
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 26, 2010, 14:45:33 pm »

Er fjæringsveien lik på disse som original?
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #6 på: april 26, 2010, 15:07:24 pm »

Ganske gode odds for det om de er like lange som de gamle +-1 cm tenker jeg.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: april 27, 2010, 07:49:15 am »

Er fjæringsveien lik på disse som original?
x2?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #8 på: april 27, 2010, 08:33:33 am »

Og er demperen for lang (bunner for tidlig) så kan stempelstanga lett kappes av og dreies. Pass bare på å ikke "mist" stanga ned i demperen før den er montert Gliser
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!