april 18, 2024, 23:01:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 356 motor  (Lest 31955 ganger)
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #60 på: mai 16, 2010, 10:51:24 am »

Motoren ble veldig ren. Tørket bare av med en klut. Morsom restaurering.


* boblespotting 081.jpg (236.72 KB, 640x428 - vist 356 ganger.)
Loggført
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #61 på: mai 16, 2010, 10:54:52 am »

Jeg synes det her blir kult. Her har jeg innsug til Webere og 36 Dellortoere. Har et sett NOS 40 Solexere med fast aksel samt Knechtfiltere også. Er usikker på hvem av oppsettene jeg skal ha. Motoren skal få 12v dynamo.


* boblespotting 085.jpg (230.25 KB, 640x428 - vist 434 ganger.)
Loggført
Del
Medlem
***
Innlegg: 185
Bosted: -


Vis profil

« Svar #62 på: mai 16, 2010, 14:20:41 pm »

Jeg synes du er flink til å vaske med klut Svein. Vil du vaske understellet mitt også?
Loggført
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #63 på: mai 16, 2010, 15:37:42 pm »

TT da. Husk det er mindreåringer her på nettet. Noen under 18 år kan lese det her  Osteaktig
Loggført
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #64 på: mai 16, 2010, 15:41:25 pm »

Ok. Løy litt. Brukte litt diesel og tannbørsten til kjæresten. Hun har fått en ny nå.
( Ny kjæreste altså )
« Siste redigering: mai 16, 2010, 23:55:16 pm av sem » Loggført
Del
Medlem
***
Innlegg: 185
Bosted: -


Vis profil

« Svar #65 på: mai 16, 2010, 15:44:32 pm »

TT da. Husk det er mindreåringer her på nettet. Noen under 18 år kan lese det her  Osteaktig
Hva tenker du på da? Jeg trenger bare noen klutkyndige til å vaske girkassa til splitten min jeg?
Loggført
pumma
Supermedlem
*****
Innlegg: 589
Bosted: karmøy



Vis profil
« Svar #66 på: mai 16, 2010, 17:23:35 pm »

kom over en p87175 motor har denne 50 hk ?veldig taknemlig for svar Gliser konge motor du har der
« Siste redigering: mai 16, 2010, 17:25:20 pm av pumma » Loggført
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #67 på: mai 16, 2010, 18:21:30 pm »

Sitat
kom over en p87175 motor har denne 50 hk ?veldig taknemlig for svar, konge motor du har der
Er ikke så "bevandret i nr", men er det en vw 1600 singelport? Fra et aggregat?
Loggført
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #68 på: mai 16, 2010, 18:24:00 pm »

Sitat
Hva tenker du på da? Jeg trenger bare noen klutkyndige til å vaske girkassa til splitten min jeg?
Den "kassa" har jeg sett sem! Den er virkelig grisete, holder ikke med en klut!
Loggført
Del
Medlem
***
Innlegg: 185
Bosted: -


Vis profil

« Svar #69 på: mai 16, 2010, 19:08:34 pm »

 Hæ
« Siste redigering: mai 16, 2010, 23:03:20 pm av TT » Loggført
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #70 på: mai 16, 2010, 19:08:57 pm »

Nå er jeg veldig forvirra her  Blunker
Loggført
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #71 på: mai 16, 2010, 19:20:19 pm »

kom over en p87175 motor har denne 50 hk ?veldig taknemlig for svar Gliser konge motor du har der
616 33 og 616 33 1 motorene har vel samme hk. 54 hk. En av hovedforskjellen ligger i toppene. 33 1 er å foretrekke.
Loggført
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #72 på: mai 16, 2010, 19:23:59 pm »

PS til TT
Tar utfordringen.
Kommer gjerne å hjelper til.
Det er bare å si ifra.
« Siste redigering: mai 16, 2010, 20:20:24 pm av sem » Loggført
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #73 på: mai 16, 2010, 20:27:19 pm »

Sitat
PS til TT
Tar utfordringen.
Kommer gjerne å hjelper til.
Det er bare å si ifra.

Jeg kan trampe takta?
Loggført
pumma
Supermedlem
*****
Innlegg: 589
Bosted: karmøy



Vis profil
« Svar #74 på: mai 16, 2010, 20:58:31 pm »

faktisk e den dobbelportet ja .Reknermed at det e en agregat motor ja for den har det runde gitterer bak på viftehuset 
Loggført
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #75 på: mai 16, 2010, 21:32:18 pm »

Sitat
PS til TT
Tar utfordringen.
Kommer gjerne å hjelper til.
Det er bare å si ifra.

Jeg kan trampe takta?
Som vanlig med andre ord.
Loggført
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #76 på: mai 16, 2010, 21:34:33 pm »

faktisk e den dobbelportet ja .Reknermed at det e en agregat motor ja for den har det runde gitterer bak på viftehuset 

I og med at det står P er det en Porsche. Begge har dobbeltport. Sjekk om bensinpumpa er stående eller liggende. Liggende bensinpumpe er
33 1.
Loggført
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #77 på: mai 16, 2010, 21:59:46 pm »

kom over en p87175 motor har denne 50 hk ?veldig taknemlig for svar Gliser konge motor du har der
616 33 og 616 33 1 motorene har vel samme hk. 54 hk. En av hovedforskjellen ligger i toppene. 33 1 er å foretrekke.

Hva er forskjellen på toppene? Har fått kloa i en 616 33 1  Gliser
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
pumma
Supermedlem
*****
Innlegg: 589
Bosted: karmøy



Vis profil
« Svar #78 på: mai 16, 2010, 22:04:55 pm »

e dette noe for meg å sette inni en 1300 68 da en del ombygging må til ser jeg  .den har dobble gassere  beklager å bryte inn i tråden din
« Siste redigering: mai 16, 2010, 22:07:07 pm av pumma » Loggført
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #79 på: mai 16, 2010, 23:40:49 pm »

Jeg skal sette inn i en 1300 -69
Loggført
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #80 på: mai 16, 2010, 23:59:31 pm »

kom over en p87175 motor har denne 50 hk ?veldig taknemlig for svar Gliser konge motor du har der
616 33 og 616 33 1 motorene har vel samme hk. 54 hk. En av hovedforskjellen ligger i toppene. 33 1 er å foretrekke.

Hva er forskjellen på toppene? Har fått kloa i en 616 33 1  Gliser
Toppene er nyere og så skal det være større ventiler enn i 33 motorene.
Loggført
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #81 på: mai 17, 2010, 00:11:48 am »

Håper du får kjørt bilen på ruller. Så får vi sett en gang for alle hvor mye disse motorene gir. Planen for de to jeg har kjøpt er å plukke de ned til blokken for å måle ventilene, sjekke stempler, vendehøyde, komp, råder osv. Så har jeg fått overhalt og dyset et sett 40 dellorto i italia som skal på. Satser på å få en dravillig motor  med lang levetid til ghiaen min.
Loggført

Patina er for fattigfolk.
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #82 på: mai 17, 2010, 00:37:34 am »

Enig. Det skal vi gjøre. Fint å få fram harde facts om disse motorene.
Loggført
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #83 på: mai 17, 2010, 01:30:24 am »

Kommer tilbake med de facts vi finner ut når vi peller motorene. Har "leid inn" Sonic i stavanger til å dissektere motorene. Bare morro prosjekt dette.
Loggført

Patina er for fattigfolk.
Pål Rui
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: oslo


Vis profil

« Svar #84 på: mai 17, 2010, 03:15:40 am »

Det som skiller 33 og 33-1 er portinga. De er større på sistnevnte....mer 912 med andre ord.
« Siste redigering: mai 17, 2010, 04:27:51 am av Pål Rui » Loggført
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #85 på: mai 17, 2010, 08:03:27 am »

Sitat
Det som skiller 33 og 33-1 er portinga. De er større på sistnevnte....mer 912 med andre ord.
Det er en aldeles knall motor, på linje med den 62n som du leverte til meg for 100 år siden!
 
Loggført
Pål Rui
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: oslo


Vis profil

« Svar #86 på: mai 17, 2010, 09:02:47 am »

Hyggelig å høre, Rune Glad

Hva skjedde egentlig med den bilen...lever den fortsatt?
Loggført
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #87 på: mai 17, 2010, 09:10:46 am »

Sitat
Hva skjedde egentlig med den bilen...lever den fortsatt?
Som med alt annet jeg har eid, tok bror min over bilen. Jeg vet rett og slett ikke. Husker du reg nummeret?
Loggført
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #88 på: mai 17, 2010, 10:01:15 am »

Ove Rekdal kjøpte den av meg igjen Pål. Det var faktisk en varm bil, og en av de jeg husker best.
Loggført
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #89 på: juni 12, 2010, 19:50:00 pm »

Fikk endelig dekkene levert denne uka!
Fornøyd med stålfelgene til Jøran!
Bilen går utrolig godt!


* Bilde 021.jpg (99.4 KB, 800x600 - vist 361 ganger.)
Loggført
Sider: 1 2 [3] 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!