Tenkte og gjøre som flere og forsette litt her inne.
Nå med min 1303 cab fra 1979. Førstegangs registrert i Usa 31/12-1979.
Denne har fungert upåklagelig siden kjøpet i 2019 frem til våren 2025. Da fikk den dessverre litt problemer.
Etter mye søking fant jeg ut at ledningsnettet ikke var helt bra, og det hadde vært en kortslutning i Ecu boksen. Lang historie kort, det blir en ny 1915ccm forgasser motor m/ 11 blad Porsche vifte/kjøling og nytt ledningsnett fra sikringsboksen og bakover.
Så når bilen en gang blir klar igjen. (Dette kommer til og ta tid pga helsen, men får vel gjort litt inne mellom slagene.) så blir det et nytt kapittel i bilen’s historie.
Fikk en invitasjon ned til Memminger (
https://www.feine-cabrios.de/de/ ) når jeg var nede på Spa, Belgia i 2024 med cabben.
Har holdt kontakten med de og jeg er fremdeles hjertelig velkommen ned med cabben når den er klar.
Her er litt av det som har blitt gjort og hva som skal gjøres fremover
Nye bremser fra kerscher m/ Porsche calipere 5x130.
Montere ny innkjøpte fjærbein fra KW/Kerscher. Nye justerbare fjærbeinlager fra K-Mac. (Caster og camber).
Etter et par Mail til Bilstein.no ble disse anbefalt bak. Bilstein B6 Performance.
Har Kerscher tårnstag foran.
Empi 22mm stabstag foran, 19 mm bak.
Skal montere snudde endeledd fordi det korrigerer styrestagvinkelen og reduserer bump steer når hjulopphenget jobber.
Har kjøpt inn et sett med 7x17’’ Porsche Cup1 orginal felger. Der vurderer jeg 195/40 og 225/45, hvis det går.
Ny girkasse da det plutselig ble en tilgjengelig hos en bekjent. Ikke at jeg trengte det,men det fristet jo litt.
KCR Superstreet Plus+. 4.12 Klingenberg R/P Chrommoly retainers. (3.78 x 2.06 x 1.26 x 0.82).
Blir jo fint med 0,82, 4 gir.

IMG_8328.jpg (59.27 KB. 800x370 - vist 31 ganger.)