mars 29, 2024, 11:48:55 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turboroadster -Snekkermesteren selger bilen med 500+hk boblemotor.  (Lest 581179 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #990 på: januar 01, 2012, 20:30:33 pm »

Hei.
Jeg har laget spoileren til Tor Øivind men den passer nok dårlig på 1302 men kanskje med litt modifiseringer ?
Det er bare å ringe.
Mvh
LarsA
97114421
har du noen ferdige, eller lager du på bestilling? Vil du sende villedende pris på PM?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Håkon88
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #991 på: januar 01, 2012, 22:57:31 pm »

Etter en fuktig kveld igår så ble det som fryktet en sofasøndag idag, da passet det jo fint med 34 sider med godt lesestoff  Glad
Håper roadsteren er og se på boretreffe iår  Gliser
Loggført

-1954 Vw boble

#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600
#1965 Vw boble 1200
#1966 Vw boble 1600
#1973 Vw boble 1600
#1965 Vw notchback 1500
#1965 Vw pickup
#1976 Vw transporter
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #992 på: januar 02, 2012, 06:42:45 am »

Huff, ja forferdelig med alt dette regnet..  Blunker
Ja, nå tror jeg at jeg har rimelig bra kontroll. Har skrevet klage på vedtak jeg fikk fra BT som jeg tror må bli tatt til følge. Jeg har i hvertfall brukt logiske argumeter.
Håper Street Legal i Sandnes i april blir debuten..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #993 på: januar 02, 2012, 07:35:19 am »

Ja, nå tror jeg at jeg har rimelig bra kontroll. Har skrevet klage på vedtak jeg fikk fra BT som jeg tror må bli tatt til følge. Jeg har i hvertfall brukt ulogiske argumeter.


 Gliser Gliser
Loggført
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #994 på: januar 02, 2012, 07:37:42 am »

Huff ja,Håper Barely Legal i Sandnes i april blir min sex-debut..


Godt Nyttår  Gliser Gliser
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #995 på: januar 02, 2012, 08:15:56 am »

Fjernåpning av dørene kan ikke virke når tenning er på.
Det godkjennes ikke nedtrimming av motor hvis denne under normal bruk til vanlig yter mer enn 160hk.
Motordelene som stikker opp må være sikre med tanke på varme.
295 dekk ikke godkjent pga feil rulleomkrets, men her mener jeg de har regnet feil.

det er godkjent m 285/40 15 har tuv papirer på det til ATS felgene mine 205/50 foran krever just.av speedometer.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #996 på: januar 02, 2012, 16:23:39 pm »

Huff ja,Håper Barely Legal i Sandnes i april blir Lassens sex-debut..


Godt Nyttår  Gliser Gliser
godt nytt år til deg og gamle bardun. Kommer du i kveld? (dukker du opp på møtet i kveld?)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #997 på: januar 02, 2012, 16:28:11 pm »

@1303S:
Det sto at lovlig rulleomkrets på min bil var 1965mm til 2101mm og siden den jeg hadde søkt om var 2065mm, kunne de ikke godkjenne..
Men heldigvis var denne uttalelsen fra SFOOR ikke medtatt i vedtaket fra trafikkstasjonen..  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #998 på: januar 03, 2012, 07:52:27 am »

@1303S:
Det sto at lovlig rulleomkrets på min bil var 1965mm til 2101mm og siden den jeg hadde søkt om var 2065mm, kunne de ikke godkjenne..
Men heldigvis var denne uttalelsen fra SFOOR ikke medtatt i vedtaket fra trafikkstasjonen..  Blunker


Med andre ord er ikke dette noe problem siden 2065mm (som du ønsker) ligger mellom 1965-2101mm (100mm over 1965mm, og 36mm lavere enn 2101mm). Her har nok de som formulerte svaret ditt gjort en enkel regnefeil.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #999 på: januar 03, 2012, 08:51:45 am »

@1303S:
Det sto at lovlig rulleomkrets på min bil var 1965mm til 2101mm og siden den jeg hadde søkt om var 2065mm, kunne de ikke godkjenne..
Men heldigvis var denne uttalelsen fra SFOOR ikke medtatt i vedtaket fra trafikkstasjonen..  Blunker


Med andre ord er ikke dette noe problem siden 2065mm (som du ønsker) ligger mellom 1965-2101mm (100mm over 1965mm, og 36mm lavere enn 2101mm). Her har nok de som formulerte svaret ditt gjort en enkel regnefeil.
Nettopp. Jeg tror det er derfor den lokale stasjonen ikke har tatt det med som et avslag på vedtak, fordi de har sett det var feil.
En annen ting er at det faktisk blir for stor rulleomkrets med 295/60x15. Må nok ned på 285/50x15. Men det er helt greit.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #1000 på: januar 03, 2012, 11:28:52 am »

Av ren nysjerighet... Får man fortsatt disse dimensjonene over disk?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1001 på: januar 03, 2012, 16:16:22 pm »

Fant på dekkonline før, men ikke nå i det siste.. Typiske merker er general, bridgestone og cooper.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1002 på: januar 03, 2012, 22:39:53 pm »

Tråd moderert:Seriøst så tror jeg det er ganske få her inne som er interessert i å lese de ordere du laga til nå Lassen. Til det har vi laga pornolize.com. Bruk den tjenesten heller for å dekke det behovet (med andre ord, nå er det nok griserier)  Blunker
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1003 på: januar 04, 2012, 07:30:27 am »

Fikk ikke lest det, men tror jeg veit hva det gikk i..  Glad
Nå har jeg fått bekreftet fra CB 465usd +mva for magnaspark digital distributor kit.
Det skal være en totalløsning som passer meg best. Styre tenningskurver, launch, map, retard on boost -alt er innebygd. Kjøpte og med pluggledninger og coil.
« Siste redigering: januar 04, 2012, 07:33:31 am av Formula Vee 8ball » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #1004 på: januar 04, 2012, 07:54:56 am »

Tråd moderert:Seriøst så tror jeg det er ganske få her inne som er interessert i å lese de ordere du laga til nå Lassen. Til det har vi laga pornolize.com. Bruk den tjenesten heller for å dekke det behovet (med andre ord, nå er det nok griserier)  Blunker

Ok Glad

Loggført
larsstea
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Arendal


Turboprosjekt


Vis profil
« Svar #1005 på: januar 04, 2012, 11:09:27 am »

@1303S:
Det sto at lovlig rulleomkrets på min bil var 1965mm til 2101mm og siden den jeg hadde søkt om var 2065mm, kunne de ikke godkjenne..
Men heldigvis var denne uttalelsen fra SFOOR ikke medtatt i vedtaket fra trafikkstasjonen..  Blunker


Med andre ord er ikke dette noe problem siden 2065mm (som du ønsker) ligger mellom 1965-2101mm (100mm over 1965mm, og 36mm lavere enn 2101mm). Her har nok de som formulerte svaret ditt gjort en enkel regnefeil.
Nettopp. Jeg tror det er derfor den lokale stasjonen ikke har tatt det med som et avslag på vedtak, fordi de har sett det var feil.
En annen ting er at det faktisk blir for stor rulleomkrets med 295/60x15. Må nok ned på 285/50x15. Men det er helt greit.

Det tror jeg du skal slite med. Jeg tok mye tlf og googlet masse da jeg skulle kjøpe dekk til min og de eneste størrelsene som er i nærheten er 295/50 og 275/60. Hvis du sjekker størrelseskartet til BF Goodrich Radial T/A, så er det omtrent det samme det går i blant de andre merkene også. Både i USA og norge.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1006 på: januar 04, 2012, 18:09:27 pm »

Leste en artikkel på thesamba før jeg bestilte:
Posted: Thu Mar 17, 2011 6:28 am    Post subject: 1641 12psi turbo with digital distributor    Reply with quote Report this post to Moderator/Admin.
After noticing alot of talk about "how will the ditributor work for a turbo motor", I figured it was time for me to post my results so far.

Im running a 1641cc with, CB round poted cnc heads, large ratio rockers, chromoly pushrod tubes, other then 10mm head studs I have a stock bottom end. I have a switchzer? (no garantee on the spelling) turbo blowing thru an intercoller and ending up at dual 40mm DRLAs. Im running the turbo at 12 psi and have a blowoff on the intake. This motor is being ran in a fiberglass dune buggy that mostly gets the sh1t ran out of it in the desert and at pismo dunes.

(BTW if your running a turbo and don't have a blowoff valve on your intake then you are totally missing out on the power potential of your turbo!)

It took about half a day for me to setup vacum lines that are tapped into each intake manifold with an-3 hose. the four hoses end up in a small cylinder where they merge into a single hose running to the distributor. The reason for not using CBs vacum line setup was that my carbs are a pain to get on and off in this car and I already had my manifolds tapped from useing a digital carb syncronizer. Another bonus to this was that there is a large chamber for the engine vacum to stabilize, which gives a more accurate vacum reading to the distibutor.

The next step was installing and linking the distributor. This took about an hour to change plug wires and get my computer set up. Then the distributors base timing had to be matched to the engine, which was a little confusing, as to how the process goes, but after a call to Pat and some haed scratching I had it figured out.

When it first fired up my car wouldnt stay idleing (which I had occational issues with before). The cause of the poor idle was due to, haveing a larger amount of timing in at idle, then what the old distributer had. The fix for this was to put in larger idle jets. After this was sorted out, the motor came to life!

I can crank the motor over and after about half a revolution it fires up and stays idleing WITHOUT having to feather the throttle. This motor has never been able to do that previously.(plus it is cold and wet around here).
Spesielt den siste her gjorde utslaget, da det er rundt jeg planlegger å ligge på trykk:
ROAD TEST!The 10 psi turbo spark table that is pre programmed into the distributor is so far pretty close to what my motor likes, with exeption of moving the boost up to 12psi. The car takes off like never before up to the turbo kicking in. Where before when getting on the throttle from a dead stop it would have to run up to about 1500 rpm before the car would start to pull forward hard, now it happens right off idle! I didnt seem to notice a huge difference after the turbo came in, but the range up to makeing boost has made an incredible difference. Im still playing with the spark table at boost so there might be more there to discover also.

So far I would definately recomend it to any turbo guy.
« Siste redigering: januar 04, 2012, 18:12:08 pm av Formula Vee 8ball » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #1007 på: januar 04, 2012, 20:19:14 pm »

Nå har du vel snart brukt like mye på tennings anlegg som et ok EFI anlegg hadde kostet deg ?  Blunker
Loggført
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1008 på: januar 04, 2012, 21:18:01 pm »

Fjernåpning av dørene kan ikke virke når tenning er på.
Det godkjennes ikke nedtrimming av motor hvis denne under normal bruk til vanlig yter mer enn 160hk.
Motordelene som stikker opp må være sikre med tanke på varme.
295 dekk ikke godkjent pga feil rulleomkrets, men her mener jeg de har regnet feil.


285/45-15 har iallefall ikke vært noe problem å få godkjent tidligere Glad
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1009 på: januar 05, 2012, 08:47:13 am »

Nå har du vel snart brukt like mye på tennings anlegg som et ok EFI anlegg hadde kostet deg ?  Blunker
Når jeg tenker meg om, har det nok passert det ja. (Story of my life) men har da et komplett ubrukt MSD 6AL med "fjernkontroll" jeg kan selge..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1010 på: januar 05, 2012, 08:48:11 am »

Fjernåpning av dørene kan ikke virke når tenning er på.
Det godkjennes ikke nedtrimming av motor hvis denne under normal bruk til vanlig yter mer enn 160hk.
Motordelene som stikker opp må være sikre med tanke på varme.
295 dekk ikke godkjent pga feil rulleomkrets, men her mener jeg de har regnet feil.


285/45-15 har iallefall ikke vært noe problem å få godkjent tidligere Glad
Jeg godkjenner bilen med "original" dimensjon som står i vognkortet: 195 fremme og 235 bak.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1011 på: januar 08, 2012, 13:13:18 pm »

Pga m isforståelser i søknaden min, som ble forstått mest mulig i min disfavør, har jeg påklaget vedtaket. Under et uformellt møte på fredag med beslutningstaker, ble det klarlagt at klagen ville ikke bli tatt til følge. Årsaken var at jeg allerede hadde
skrevet "feil" i den opprinnelige søknaden...
Så nå er planen å sette på en forgasser, få selve bilen godkjent uten endringer på motor. (er godkjent med 2000cc) Deretter søke på ny med en T20 turbo med teoretisk maks effekt på 160hk, og sende inn en ny søknad.
Jeg ser at myndighetene har hjemmel til å avslå slik de har gjort, og jeg er glad for at det er mulig å få alle andre endringer godkjent. Jeg har alltid mulighet til å enten kjøre på prøveskilt, eller avskilte bilen og oppgradere motor for løp.
« Siste redigering: januar 08, 2012, 13:18:04 pm av Formula Vee 8ball » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #1012 på: januar 08, 2012, 13:33:48 pm »

Pga m isforståelser i søknaden min, som ble forstått mest mulig i min disfavør, har jeg påklaget vedtaket. Under et uformellt møte på fredag med beslutningstaker, ble det klarlagt at klagen ville ikke bli tatt til følge. Årsaken var at jeg allerede hadde
skrevet "feil" i den opprinnelige søknaden...
Så nå er planen å sette på en forgasser, få selve bilen godkjent uten endringer på motor. (er godkjent med 2000cc) Deretter søke på ny med en T20 turbo med teoretisk maks effekt på 160hk, og sende inn en ny søknad.
Jeg ser at myndighetene har hjemmel til å avslå slik de har gjort, og jeg er glad for at det er mulig å få alle andre endringer godkjent. Jeg har alltid mulighet til å enten kjøre på prøveskilt, eller avskilte bilen og oppgradere motor for løp.

Nei...e jo ikkje lov å prøva å ha det gøy i dette landet ....  Tvilende
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1013 på: januar 08, 2012, 19:33:02 pm »

Jeg forstår alt det med regler og tolkning. Jeg må bare spille samme spillet med de samme reglene og tilpasse meg. Så går det nok bra til slutt.
Hvis jeg kan vise til en ny motor som er oppjustert til 160hk med høyt ladetrykk, sender jeg en ny søknad.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1014 på: januar 08, 2012, 23:17:09 pm »

Gløym motoren, du har han jo i vognkortet alt. få inn resten so vert da goe greier Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #1015 på: januar 08, 2012, 23:29:05 pm »

staonopau  Osteaktig  ser frem til å se bilen på div events i sesongen som kommer. Gliser
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1016 på: januar 09, 2012, 13:03:04 pm »

Hvis jeg viser bilen med 1600 motor.. Tror dere at de skriver 1600 i vognkortet? Må jeg skaffe meg en 2,0cu?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #1017 på: januar 09, 2012, 13:07:52 pm »

Du får juge på deg at den er tatt opp til 2000ccm, skal vel mye til at de gir deg en "mangel" på at du har for liten motor
Loggført

Seaside VW Klubb
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #1018 på: januar 09, 2012, 16:59:57 pm »

hadde vist ann mæ 1915 uden turbo... di seie kje noge på dæ..
Loggført
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #1019 på: januar 10, 2012, 11:56:10 am »

Stå på mann!! Du gir ihvertfall ikke opp! Blunker
Loggført
Sider: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!