mars 28, 2024, 16:39:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turboroadster -Snekkermesteren selger bilen med 500+hk boblemotor.  (Lest 581049 ganger)
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #1050 på: januar 16, 2012, 21:56:41 pm »

Det er bare vås fra biltilsynet sin side.
Du har aldri skrevet at MOTOREN potensielt har 180 hk, kun at turboen kan gi mulighet for det (i den rette motoren). Hva turboen er god for i den rette settingen er da knakende likegyldig, det er hva din motor yter som teller. Ihvertfall så lenge de ikke kan bevise at du enkelt kan ta ut mer. Motoren din yter ikke plutselig 180 hk i det du bolter på den turboen, det er en god del komponenter som skal stemme for å få ut de hestene.

La oss si at du hadde hatt en litt frisert 1600 med 48IDA dyset til motoren og søker om godkjenning av 80 hk.
Er løpet da kjørt om du nevner at de samme gasserene kan gi 200hk i en velbygget 2332?

Er vel ikke lenge før de skal vite hva hver av komponentene i motoren din er god for under maksimale forhold og legger dem sammen  Osteaktig
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #1051 på: januar 17, 2012, 09:35:23 am »

Det var mye å lære av erfaringen din med BT! Takk for deling! Blunker
« Siste redigering: januar 17, 2012, 09:58:05 am av scardeep » Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #1052 på: januar 17, 2012, 10:17:24 am »

Det kan vel kokes ned til at biler med papirer på økt effekt er gull verd. Og ikke fortell noen om du tukler med bilen din i etterkant Glad
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1053 på: januar 17, 2012, 10:38:49 am »

Det kan vel kokes ned til at biler med papirer på økt effekt er gull verd. Og ikke fortell noen om du tukler med bilen din i etterkant Glad

Eller å ta tiden og bryet med å gjøre det skikkelig selv. :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #1054 på: januar 17, 2012, 10:51:58 am »

Om du da har 7-15 jobb så finner eg det vanskelig. Men all honør til alle som prøver Å gjøre prosessen riktig.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1055 på: januar 17, 2012, 19:46:54 pm »

Det kommer an på hva slags 7-15 jobb du har, og hvor mange du kan delegere til...  Kult
Jeg gir meg ikke. Skal ikke krangle, ikke påstå, følge alle spilleregler, spør om råd fremfor å kreve.
Nå kaster jeg Chrysleren etter den første som orker å eie den, og kjøper en ny Toyota Aygo(!) jeg kan kjøre rundt i mens jeg venter på at turboroadster skal bli klar  Gliser
Har kjørt en leiebil Aygo noen dager, og det er bare en eneste grunn til å kjøpe en slik bil. Billig i drift&vedlikehold, og stopper ikke langs veien. Kjøreopplevelsen har jeg turboroadster til.
I mellomtiden kan jeg ta noen durabelige drag på prøveskilt...
« Siste redigering: januar 17, 2012, 19:53:12 pm av Formula Vee 8ball » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1056 på: januar 18, 2012, 08:44:21 am »

Det var det som skulle til for å få det litt stille i tråden. Toyota Aygo  Osteaktig
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #1057 på: januar 18, 2012, 09:28:55 am »

Det var det som skulle til for å få det litt stille i tråden. Toyota Aygo  Osteaktig

Nå har jeg vært stille lenge... å dette må vel være lov.....

Var det noen som hørte Toyota (G)aygo ...... ?  Øyerulling

Du havner forresten i samme klubben som Kjetil L. han kjører jo Toyota Prius ....
Kanskje dere kan ta egen cruisinger .... Blunker
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1058 på: januar 18, 2012, 12:57:47 pm »

Er det lokalt BT du har dialog med eller risløkka?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1059 på: januar 18, 2012, 16:23:14 pm »

Er det lokalt BT du har dialog med eller risløkka?
sfoor har gitt beslutningsmyndighet til den lokale.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1060 på: januar 18, 2012, 17:39:21 pm »

Spesielt, jeg syntes uttalelsen om at siden du har skrevet at turboen kan gi 180hk så er det som gjelder er meget snodig. Dette bør det kunne klages på, for det henger jo ikke på greip, alle typegodkjente turbo biler har jo overdimensjonert turbo. Og som det er tidligere nevnt, det er jo ikke turboen som gir effekten men motoren i sin helhet.

Skjønner at det er lettere å endre oppsettet enn å klage, men det er jo ett steg bakover..
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1061 på: januar 18, 2012, 20:20:50 pm »

trimmer du/man utover det som er godkjent ,uansett turbo eller ikke ,så gjør man noe ulovlig
så argument att "det er lett å trimme" holder ikke.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1062 på: januar 18, 2012, 21:20:38 pm »

Problemet med alle argumentene deres karer, er at dere bruker logikk. Logikk er ikke relevant i denne saken.  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #1063 på: januar 18, 2012, 22:28:09 pm »

Problemet med alle argumentene deres karer, er at dere bruker logikk. Logikk er ikke relevant i denne saken.  Blunker


Problemstillingen her kan lett sammenlignes med å adoptere barn.....Banalt? Kansje, men problemstillingen er lik. Man venter seg i filler på at "myndigheten" omsider skal ta seg tid til å behandle søknaden. Og fordi man er "redd" for å ødelege mulightetene til å gjenomføre drømmen så forholder man seg snill, tolmodig og vegrer seg i det lengste for å sette spørsmålstegn ved avgjørelser som er tatt. Det tok 2 år før barnevernet ferdigbehandlet søknaden første gangen.
Andre gangen derimot..... Prosess 2 er godt i gang og det tok kun 5 måneder å få ferdig sosialraporten. Horn i panna, erfaring og evnen til å tørre å sette saklige spørsmålstegn ved avgjørelser som "myndigheten" tok satte fart på saken. Ingen hos BT har myndighet til å lage regler selv. De SKAL følge en mal, selv om mange ikke gjør det. Dette hadde jeg klaget på fordi motorens bremsede effekt er det som gjelder, ikke hva turboen kan være god for i riktig sammenheng.

Apropo... Jeg har dekk på bobla mi som skal være godkjent for hastigheter opp mot 190 km/t. I mitt tilfelle burde BT kreve at jeg trimmer bilen så den klarer 190 km/t og at bremsene da er i forhold til den nye effekten på motoren, som dekka fremprovoserte Glad Vær så snill å ikke gi deg på dette!
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1064 på: januar 18, 2012, 23:20:31 pm »

Jeg skal legge ut min klage på vedtak her, kun sladde personopplysninger. Jeg er overbevist om at alle her inne mener klagen er god og velformulert/argumentert. Klagen ble i tillegg til skriftlig, muntlig presentert.
Svar fra den personen som har mest påvirkning på om klagen tas til følge eller ikke, er bastant på at det har ingen betydning hva jeg skriver i klagen, fordi jeg hadde med de tre siffer i søknaden.
Så sånn er det..  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1065 på: januar 18, 2012, 23:25:16 pm »

Søk på nytt med en annen motor..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #1066 på: januar 18, 2012, 23:32:26 pm »

Han som sitter her å hevder at din klage ikke vil bli tatt hensyn til har høyst sansynlig en sjef.... Det er denne sjefen du må legge klagen frem for. Litt nytt blod i en slik tåplig avgjørelse kan umulig skade.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1067 på: januar 19, 2012, 08:33:37 am »

Han som sitter her å hevder at din klage ikke vil bli tatt hensyn til har høyst sansynlig en sjef.... Det er denne sjefen du må legge klagen frem for. Litt nytt blod i en slik tåplig avgjørelse kan umulig skade.
Vi kjenner til hvordan dette virker, det er ikke alt jeg har skrevet her. Vi har paralelle saker i klubben, og vi snakker sammen. Klageinstansen sender selvfølgelig saken til høring hos beslutningstaker.Utfordringen ligger i at beslutningstaker og hans "sjef" argumenterer seg i mellom, med korrespondanse vi ikke får del i. Derfor får vi ikke vite hva argumentene er, og kan derfor heller ikke motargumentere.
Men nå er jeg redd jeg har begynt å grave min egen grav med tanke på å pisse meg inn den gode veien.. De er sikkert på forum her de og.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1068 på: januar 19, 2012, 08:34:06 am »

Søk på nytt med en annen motor..
Det er det jeg har valgt.
Her er innholdet i klagen. NB! SFOOR ga rom for å godkjenne motor hvis effekten ble oppnådd ved normalt turbotrykk.
Det er det jeg henviser til i konklusjonen.


* klage-utdrag.jpg (145.79 KB, 1000x964 - vist 405 ganger.)
« Siste redigering: januar 19, 2012, 08:50:21 am av Formula Vee 8ball » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #1069 på: januar 19, 2012, 11:11:38 am »

Kan ikkje sjå att det ska var någe problem.
 klagen e jo logisk , grei & meir enn god nok spør du meg Glad

Håpe det går igjennom Glad
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #1070 på: januar 19, 2012, 11:13:47 am »

Du har jo klussa det litt til med å nevne 180hk. I en søknad bør en forholde seg til det som skal bygges, ikke hva du kan endre etterpå;)
Loggført

Mvh

Marius
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1071 på: januar 19, 2012, 13:18:10 pm »

Tydeligvis.
Men isåfall er kompetansenivået skremmende lavt.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1072 på: januar 19, 2012, 13:37:25 pm »

Biltilsynet har alltid vært, og er fortsatt fryktelig useriøst og personavhengig. Trynefaktor og dagsform styrer vel så mye som regelverk. Det er sånn det blir i et diktatur, hvor all makt er gitt og ingen kan utfordre den...
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1073 på: januar 19, 2012, 16:53:38 pm »

For å presisere hvordan 180hk var nevnt i den opprinnelige søknaden:

Sitat: (maks effekt T25 er 180hk) sitat slutt.

Det var her referert til de forskjellige motorkomponenter motoren var bygget opp av.

Jeg kontakter johannes Austbø aka turbokongen, og får han til å bygge en t20 med forhåpentligvis samme byggemål. Så søker jeg på ny med bedre egnet motor.
« Siste redigering: januar 19, 2012, 16:55:41 pm av Formula Vee 8ball » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1074 på: januar 20, 2012, 09:11:38 am »

Da har det blitt full tenning her!
Begynte å skulle programmere tenningskurver i går kveld, men fikk bare bluescreen å shutdown på pc. Får sende en mail til CB Performance, fant ikke noe fiks på nettet.


* ms-digital.jpg (145.36 KB, 1000x526 - vist 337 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #1075 på: januar 20, 2012, 11:12:43 am »

Må du ha amerikansk Windows på dette og som på cb sprut?
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
sandvik996tt
Gjest
« Svar #1076 på: januar 20, 2012, 18:50:55 pm »

Jeg prøvde med 4 stk pcer før jeg fikk kontakt med CB Quick tune EFI. Skift fra norsk til amerikans tastatur . Du må også endre fra . til , i oppsett på pcen
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1077 på: januar 21, 2012, 10:38:35 am »

Takk for tips. Får gå på igjen senere når jeg gidder.. orker ikke når det regner og snør gjennom taket på verkstedet og jeg må brekke is av presenningen.. har kjøpt garasje jeg skal flytte inn i om et par mnd
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1078 på: januar 24, 2012, 08:10:03 am »

Ting skjedde sånn plutselig og leilighet og garasje er klar fra 1. februar. Skal bli deilig å få bilen lagret tørt. Skjer ingenting før det  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1079 på: januar 27, 2012, 12:23:06 pm »

..og der kom det i hus en lavkm. 2002 Civic vtec gitt, seff farge svart...
Så nå kan jeg komme meg frem og tilbake for å hente prøveskilt til Das Auto.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!