mars 28, 2024, 19:14:20 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turboroadster -Snekkermesteren selger bilen med 500+hk boblemotor.  (Lest 581062 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1290 på: oktober 21, 2013, 20:27:58 pm »

Steike for en gøyal tråd ,brukte 2 timer her gitt ,som mannen brukte  3år på GRATIS  Glad
hehe takk takk :-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1291 på: februar 14, 2014, 17:42:29 pm »

Da er EU justert


* 27029-3.jpg (28.97 KB, 450x600 - vist 740 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #1292 på: februar 14, 2014, 18:04:36 pm »

Ikke dumt. Dette tror jeg at jeg må prøve å få til og..
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1293 på: februar 14, 2014, 21:52:08 pm »

Jeg begrunnet bare at bilen ikke var egnet til å kjøre med på vinteren, og hvorfor. Den står også på vinterlagring 70km fra bopel  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

1300Jone
Juniormedlem
**
Innlegg: 60
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #1294 på: februar 14, 2014, 22:17:21 pm »

Har en slik lapp jeg og i fra Stavanger trafikkstasjon, veldig greit når man først må på EU-kontroll
Loggført
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #1295 på: februar 15, 2014, 00:18:24 am »

har også samme situasjon med jubileumsbobla mi. visningsmåneden er flyttet fra januar til august. forrige eier hadde gjort det samme, men vi måtte søke på nytt. hvis bilen bytter eier må altså ny eier søke på nytt. men denne blir ikke solgt uansett Gliser
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1296 på: mars 11, 2015, 09:58:54 am »

Da er EU justert
...og selvfølgelig har jeg nå fått to purringer og varsel om avskilting, selv om visningsmåned er juni 2015  Øyerulling
Etter 4 samtaler, mye venting og lurt meg inn bakveier via pensjonerte saksbehandlere, fikk jeg tak i seksjonssjefen som skulle fikse det med en gang selv om det ikke "var hans jobb"  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1297 på: april 15, 2015, 13:19:12 pm »

..Og den nye turbomotoren på MINST 500hk blir stadig mer ferdig.
Etter hvert som realiteten om at jeg gjerne snart faktisk når målet begynner å sige inn, tenker jeg at det er MYE hester.
Veeeldig mye hester.
Begynner å bli litt bekymra for resten av drivlinja i bilen faktisk.

Legger ut en egen tråd om drivlinje nå..


* ptb505-5866.jpg (54.75 KB, 719x600 - vist 295 ganger.)

* bensin1.jpg (30.52 KB, 500x330 - vist 308 ganger.)

* filter.jpg (29.24 KB, 800x433 - vist 305 ganger.)

* ic1.jpg (76.53 KB, 800x600 - vist 287 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #1298 på: april 15, 2015, 15:10:22 pm »

Har lurt på dette...
Loggført

1961 T1 - Custom
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1299 på: april 16, 2015, 07:00:02 am »

Har lurt på dette...
Har foreløpig kjøpt denne girkassen bygd av Heikki Miettinen
 new built IRS transaxle, latemodel 75-> "zig zag" case
 -37 spline quaife, torque sensing diff.
 -T2 100mm output flanges.
 -New aluminum nosecone.
 -3.88 german r&p and 3.78 mainshaft.
 -Coarseteeth welded 1.26 3rd and 0.89 4th gears from udo becker
 -Cromoly pinion bearing nut
 -HD bearing Thrust Plate
 -HD sidecover

Det er klart at om jeg ryker flere 20.000,- kroners kasser kan det lønne seg å heller selge den hel og kjøpe en til 60.000,- Men kjenner det sitter litt langt inne å bruke myyye mer penger..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1300 på: april 16, 2015, 08:47:09 am »

Ellers fikk jeg gjort litt i går og:


* IMG_2688.jpg (48.02 KB, 450x600 - vist 451 ganger.)

* IMG_2691.jpg (30.52 KB, 450x600 - vist 363 ganger.)

* IMG_2690.jpg (27.39 KB, 450x600 - vist 362 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1301 på: mai 27, 2015, 08:24:14 am »

Begynner å nærme seg noe ja. Har begynt å planlegge skrudd bur til 10sek, ikke sikker på om det går..
Ellers har jeg for første gang koblet opp og testet kombinasjonen launch Control og line Lock, det var artig..
Satt tenning til 0 grader på 4500rpm, holdt gassen i bunn, spente opp bilen og slapp clutch og knappen samtidig.
Det var utrolig stor forskjell! Antageligvis fikk jeg bygd opp trykk fra start, men nå merket jeg hjulhopp ut av en annen verden..
Så jeg gjør ikke det igjen før jeg har stramt opp festene nei..  Glad


* IMG_3132.jpg (84.27 KB, 800x600 - vist 418 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1302 på: mai 28, 2015, 20:02:18 pm »

Det er viktig å ha kontroll på hekken når du skal slippe løs så mange krefter. Ett hopp og du er ruinert...

Men gromt å se Gliser Får håpe du klarer å holde bevegelsen i understellet i sjakk Blunker
Hva er det gjort bak der forresten?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1303 på: mai 29, 2015, 07:05:56 am »

Nå bruker jeg "originalmotoren" på 160hk. Har Gene Berg midmount, HD feste i enden på gaffel.

Før jeg monterer Holy Moly motoren vil jeg feste motoren i bakkant med 40x40rør som er skrudd i blokka ved oljepumpa, langt nok til å gå imellom støtfangerfestene og med 12mm gjengestang inni et ID12mm rør til et feste i støtfangerfestene.
Det burde være nok, da du tar opp kreftene på en annen måte enn ved å stive opp nærmere gaflene. (kraft x arm)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1304 på: mai 29, 2015, 16:50:24 pm »

Du bør forserke innerskjermene dine om du skal bruke de til oppheng. Husk også at det er bare høyde dimensjonen av firkantrøret som gjør jobben. Du kan bygge av mye tynnere saker om du tenker oppned takstol.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1305 på: mai 29, 2015, 18:13:13 pm »

Ja, forsterk innerskjermene samtidig.
Om du skrur motoren stumt i bakkant må du også skru girkassa stumt i fremkant.
Den "midtre" skjøten til girkassa pleier man å skru fast i en krybbe som sveises eller skrues stumt i gaffelen, det anbefales.
Skrur du den midtre delen stumt kan du bruke gummi på nesekonet for å ta opp for små vibrasjoner. Dropper du det midtre festet bør du gå for stumt fremre feste også.

En annen meget viktig ting er fjærene/demperene og de beveglige festepunktene til bærearmer, de bør være stive.
Bruk stive polyforinger eller nylon i festepunktene til bærearmene. Bruker du torsjonsfjærer hadde jeg droppet de originale fjærene og gått for noe av det stiveste man finner.
Støtdemperene bør også være harde. Gjerne Røde Koni eller lignende, helst justerbare.
Det er ønskelig at en av to ting skjer: Enten setter den seg og stikker avgårde, eller hjulspinn. Ett hjulhopp kan bli sabla dyrt.

En god måte å spare drivlinja på er å bruke clutch-lamell med fjærer i. Da blir inngrepet noe avdempet, det sliter også mindre på kassa ved vanlig kjøring.
Ulempen med lamell med fjærer i er ofte vekten som kan gi tregere girskift og senere synkronisering av gir ved girskift.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1306 på: mai 29, 2015, 19:15:49 pm »

Jeg har bakre og midre feste stumt.
Foran står det et orginalt gummifeste, men det er bare til "pynt". Jeg er skeptisk til å ha det fremre festet stumt, det skal ikke mye bevegelse til for å sprekke noseconen...
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1307 på: mai 29, 2015, 19:49:15 pm »

Jeg har midtre feste, men kjørte uten midtre i fire år. Kun stumt bak og foran. Aldri sprukket noe nesekon...
Alt fra 160-350hk og mange rivstarter. Både med og uten hjulhopp:-)

Har noen faktisk røket et? Eller er vi bare redde for å gjøre det?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1308 på: mai 29, 2015, 20:00:19 pm »

Jeg har røket et nesekon.

Nå blir det fremre og bakre stumt. Eks. Trond Dahl midtre med rød gummi. Strekkfisker opp i bagasjegulvet, og Bugpack triangelstag pressende nedover
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1309 på: mai 30, 2015, 00:36:55 am »

Jeg har midtre feste, men kjørte uten midtre i fire år. Kun stumt bak og foran. Aldri sprukket noe nesekon...
Alt fra 160-350hk og mange rivstarter. Både med og uten hjulhopp:-)

Har noen faktisk røket et? Eller er vi bare redde for å gjøre det?

Trond, grunnen til at du ikke har hatt problemet er nettopp at du bare har hatt to festepunkter. Prøv å knekke ei vedfjøl med bare to hender. Vanskelig?
Helt til du tilfører et skikkelig knespark i midten.  Blunker
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #1310 på: mai 30, 2015, 12:20:13 pm »

..Og den nye turbomotoren på MINST 500hk blir stadig mer ferdig.
Etter hvert som realiteten om at jeg gjerne snart faktisk når målet begynner å sige inn, tenker jeg at det er MYE hester.
Veeeldig mye hester.
Begynner å bli litt bekymra for resten av drivlinja i bilen faktisk.


G50 er koden for å bli kvitt bekymringene... 
Ser at stadig flere bruker disse i boblene.
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1311 på: mai 30, 2015, 16:00:08 pm »

Nå skal jeg unngå hjulhopp.. Strekkfiskene strammes oppover, triangelstaget nedover.




* image.jpg (47.81 KB. 800x600 - vist 403 ganger.)

* image.jpg (86.75 KB. 800x600 - vist 423 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Eddi
Seniormedlem
****
Innlegg: 438
Bosted: Sandnes


Vis profil WWW

« Svar #1312 på: juni 14, 2015, 19:54:39 pm »



Vet ikke hvorfor, men du var den første jeg tenkte på når jeg så denne  Osteaktig
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1313 på: juni 14, 2015, 20:11:24 pm »

Har du snakket med Skinne ang endring av fuel?

Om turboen er valgt med E85 i baktankene, så kan den jo være lite optimal på bensin..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1314 på: juni 15, 2015, 07:09:39 am »



Vet ikke hvorfor, men du var den første jeg tenkte på når jeg så denne  Osteaktig
"-He`s a Master Carpenter"  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1315 på: juni 15, 2015, 07:13:48 am »

Har du snakket med Skinne ang endring av fuel?

Om turboen er valgt med E85 i baktankene, så kan den jo være lite optimal på bensin..
Ja, jeg var som sagt bekymra for om jeg ville klare målet på 500hk med 98, så jeg ringte Tor Øyvind og spurte om det kunne bli vanskelig.
Det var da han ble stille en stund og sier deretter:
Sitat: -" Jeg tror ikke du er klar over hvor likt oppsettet ditt er mitt." -"Du er nærmere 1000hk enn 500."

Derfor tror jeg at jeg er på rette siden av 500hk. Blunker Selv med 98 oktan. Har lagt teoretiske komp på ca 7,5.

Ser ut til at turboen er god for inntil 670hk.
IC er beregnet for 1200hk
Bensintilførsel er beregnet for 1400hk
Injectorer er beregnet på 500 E85+ hester, så da skal de flowe nok til 650 98+ bensin hester.
3" eksos på alt, 50mm dumpventil, har prøvd å runde oppover på alle dimensjoner.
Siste nå i helgen ble 25mm slange fra dynamofot til ånding.

Så nå har jeg 25mm åndeslange fra både fremre og bakre kammer i blokka.  Glad
« Siste redigering: juni 15, 2015, 07:22:54 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1316 på: juni 15, 2015, 10:01:52 am »

Og der var 8,5sek bur fra Pedersen Racing i hus  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Støldal
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #1317 på: juni 15, 2015, 12:04:17 pm »

Og der var 8,5sek bur fra Pedersen Racing i hus  Glad

Da er det bare å gi lyd når gamleburet er ute, så skal vi alltids finne en god plass å gjøre av det Glad
Loggført

72’ 1302 RR
56’ oval prosjekt
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1318 på: juni 15, 2015, 12:05:52 pm »

Har du snakket med Skinne ang endring av fuel?

Om turboen er valgt med E85 i baktankene, så kan den jo være lite optimal på bensin..
Ja, jeg var som sagt bekymra for om jeg ville klare målet på 500hk med 98, så jeg ringte Tor Øyvind og spurte om det kunne bli vanskelig.
Det var da han ble stille en stund og sier deretter:
Sitat: -" Jeg tror ikke du er klar over hvor likt oppsettet ditt er mitt." -"Du er nærmere 1000hk enn 500."

Derfor tror jeg at jeg er på rette siden av 500hk. Blunker Selv med 98 oktan. Har lagt teoretiske komp på ca 7,5.

Ser ut til at turboen er god for inntil 670hk.
IC er beregnet for 1200hk
Bensintilførsel er beregnet for 1400hk
Injectorer er beregnet på 500 E85+ hester, så da skal de flowe nok til 650 98+ bensin hester.
3" eksos på alt, 50mm dumpventil, har prøvd å runde oppover på alle dimensjoner.
Siste nå i helgen ble 25mm slange fra dynamofot til ånding.

Så nå har jeg 25mm åndeslange fra både fremre og bakre kammer i blokka.  Glad

Joda Glad
Blir morsomt å se hva du må opp i av trykk for å få til 500gamper og hvor mye trykk 98 tåler Glad


Jeg satser på E85 i min turbomaskinist
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #1319 på: juni 15, 2015, 12:35:41 pm »

angående fuel... Er man "nødt" til å bruke e85 når man kjører turbo med bra klem i?
Mange som kjører rallycross som har gått fra e85 til høyoktan racefuel men det er jo NA motorer..
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Sider: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!