april 26, 2024, 04:06:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: GEARKASSE, AGREGAT 1943  (Lest 1526 ganger)
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« på: april 30, 2010, 16:49:14 pm »

Interesant å se utviklingen i forbedringer. Forbedring i VW produksjonen ble gjort helt siden begynnelsen.
 
Her ser vi beskyttelsesblekk for simring/kløtsaksel, hindring av olje lekasje ved kløtsjaksling og olje interegning i kløtshus. Gearkasse fra tidlig 1943. På senere kasser etter krigen ble dette blekket sløyfet, muligens på grunn av vibrasjon og at denne monteringen kunne løsne? eller ble simringene bedre?
Se bilde øverst.
 
Bilde nederst, som kjent er kløtsen i proppellhuset et svakt punkt med mulighet for ødelggelse av agregat.
Denne forbedringen som sørger for at fjæra holder seg på plass i anlegg kom sent (1944) på Schwimmwagen, se bilde under. Den er nå i produksjon i og anbefales montert.  



* Gear kase 166.jpg (79.69 KB, 640x471 - vist 265 ganger.)

* Kopi av Propellerwelle mit Kupplung[1].jpg (31.37 KB, 577x238 - vist 255 ganger.)
« Siste redigering: april 30, 2010, 21:54:05 pm av svenole » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!