mars 28, 2024, 15:07:47 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fantastiske låvefunn  (Lest 63732 ganger)
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« på: februar 27, 2008, 13:16:02 pm »

Hadde vært artig å hørt om utrolige låvefunn som er gjort oppgjennom tidene. Gjerne norske funn, og bilder er alltid morsomt! Da tenker jeg ikke på vekkrusta skogsvrak, for det kan vi diskutere i "Gjenngrodde stier" tråden ( http://www.vwnorge.no/index.php/topic,112.0.html ). Jeg vil høre om han som fant en hel og fin barndoor på låven, eller han som fant en urørt 47 splitt! Må ha vært noen slike funn opp gjennom tidene Glad

Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #1 på: februar 27, 2008, 13:29:20 pm »

Grisgrendte strøk i Trøndelag, våren 1994.... En lokal veteranbilmann er kjentmann og vi tråler bygda for skogsvrak med fotoapparat på slep. Jeg skrev en del om slikt i AMCAR i de hine og hårde dager. Vi kikker på '50 Pontiac Fastback i ei myr, '25 Chevrolet på en bergknaus, '30 Mercedes buss under vann..., '38 Plymouth bak en låve.... diverse diverse. Hos en kar med noen gamle traktorer stopper vi og knipser noen bilder, gubben kommer ut og når vi er iferd med å dra spør men (som alltid) "Vet du om noe annet som står?" ..... hmm... nede i den gamle garasjen hos naboen står det ei folkevogn, sier han.. men den er vel for ny for dere? Jo - det var helst førkrigs amerikansk som sto i fokus for kameralinsen på den tiden, men VW var jo seff interessant. Den gamle garasjen viste seg å være et naust som var flyttet opp fra vannet og inn i et kratt. Ingen hadde brutt opp døra på 30 år... Vi stoppet, fikk kikket inn mellom noen planker - OVAL! det var for seint på kvelden til å ringe på hos naboen, men kroppen var så full av spenning at jeg knapt fikk sove den kvelden. Neste dag - tok "fri" fra skolen og la ut på bygda igjen med bestemors Fiat 127.. Naustgarasjen sto fortsatt, jeg ringer på... - Joda, de hadde ei gammel boble...den sto oppe i garasjen... "Om den noen gang skal selges blir den for dyr for deg", fikk jeg raskt høre...vel, vel...gikk det an å få se på den? Med nøkler og gubbe på slep..opp i garajsen. Kort historie: En KONGEbil åpenbarte seg. 1954 Beige superoriginal, med herlige norske detaljer og fantastisk bra stand.. Masse prat... inn for å få kaffe, kikke på gamle feriebilder med spisstelt og Oval. En eier. - Er den til salgs? ....tja....jo..... - Får jeg 3000,- så lar jeg den gå.... Kort historie: Rett til bygdesenteret, minibanken levert studielånet på flekken og Ovalen ble min.

Dette skjedde 1 mnd etter at jeg akkurat ble ferdig med min egen "Caroline" ('54 Irisblå) - så det var jo sant nok unødvendig med 2 54-modeller. Derfor - ble denne beige-beautyen starten på et tårevått og alt for langt vennskap......den ble med andre solgt til en langhåret FUSENTAST en vakker høstdag den gang da... Og der står den. Kanskje Fusen kan vise oss noen bilder?
Loggført

SCREWDRIVER #2
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #2 på: februar 27, 2008, 13:36:17 pm »

Takk! Akkurat slike historier ja. Fantastisk!

Kjør på videre. Jeg har ingen historier å komme med foreløbig...
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #3 på: februar 27, 2008, 14:28:51 pm »

Grisgrendte strøk i Trøndelag, våren 1994.... En lokal veteranbilmann er kjentmann og vi tråler bygda for skogsvrak med fotoapparat på slep. Jeg skrev en del om slikt i AMCAR i de hine og hårde dager. Vi kikker på '50 Pontiac Fastback i ei myr, '25 Chevrolet på en bergknaus, '30 Mercedes buss under vann..., '38 Plymouth bak en låve.... diverse diverse. Hos en kar med noen gamle traktorer stopper vi og knipser noen bilder, gubben kommer ut og når vi er iferd med å dra spør men (som alltid) "Vet du om noe annet som står?" ..... hmm... nede i den gamle garasjen hos naboen står det ei folkevogn, sier han.. men den er vel for ny for dere? Jo - det var helst førkrigs amerikansk som sto i fokus for kameralinsen på den tiden, men VW var jo seff interessant. Den gamle garasjen viste seg å være et naust som var flyttet opp fra vannet og inn i et kratt. Ingen hadde brutt opp døra på 30 år... Vi stoppet, fikk kikket inn mellom noen planker - OVAL! det var for seint på kvelden til å ringe på hos naboen, men kroppen var så full av spenning at jeg knapt fikk sove den kvelden. Neste dag - tok "fri" fra skolen og la ut på bygda igjen med bestemors Fiat 127.. Naustgarasjen sto fortsatt, jeg ringer på... - Joda, de hadde ei gammel boble...den sto oppe i garasjen... "Om den noen gang skal selges blir den for dyr for deg", fikk jeg raskt høre...vel, vel...gikk det an å få se på den? Med nøkler og gubbe på slep..opp i garajsen. Kort historie: En KONGEbil åpenbarte seg. 1954 Beige superoriginal, med herlige norske detaljer og fantastisk bra stand.. Masse prat... inn for å få kaffe, kikke på gamle feriebilder med spisstelt og Oval. En eier. - Er den til salgs? ....tja....jo..... - Får jeg 3000,- så lar jeg den gå.... Kort historie: Rett til bygdesenteret, minibanken levert studielånet på flekken og Ovalen ble min.

Dette skjedde 1 mnd etter at jeg akkurat ble ferdig med min egen "Caroline" ('54 Irisblå) - så det var jo sant nok unødvendig med 2 54-modeller. Derfor - ble denne beige-beautyen starten på et tårevått og alt for langt vennskap......den ble med andre solgt til en langhåret FUSENTAST en vakker høstdag den gang da... Og der står den. Kanskje Fusen kan vise oss noen bilder?

Jeg gremmes bare jeg.....og jeg har selv 2 54 modeller.....
Loggført

SCREWDRIVER #1
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #4 på: februar 27, 2008, 17:47:34 pm »

Du kan få 3000 igjen av meg for den ene  Gliser


Flott historie, moro å lese slike "solskinns" historier, ikke bare om et vrak i ei myr. Selv om det er artig det også Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #5 på: februar 27, 2008, 18:48:35 pm »

Lurer på om det har vært noen låvefunn her på møre.
Vet om en 50 modell som er gravd ned, men den blir
vanskelig å få opp ettersom det er bygd et skur oppå.
 Gliser
Loggført

T1-55
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Bø i Telemark



Vis profil
« Svar #6 på: februar 27, 2008, 19:38:39 pm »

( Story har vært fortalt på vw2you også, men jeg tenkte den kunne gjentas her.... Glad )

Jeg vet ikke om jeg kan kalle det fantastisk, men jeg fikk alikevel ikke fred i kroppen då jeg før påske -05 fikk nyss om en "folkevogn greie" i en låve i hjembygda...., jeg reiste til eier og spurte om dette var en bil han skulle selge?, men tja....det var en som hadd sett på den for en tid tilbake som ville ha den men han hadde ikke hørt noe mere, jeg ga meg ikke og spurte om jeg kunne dra å se og ta noen bilder alikevel og joda det skulle vel gå an. Neste dag dro jeg tidlig avsted med kamera uten forhåpninger om annet enn et par bilder ialefall. Eier hadde ikke tid til å være med men han hadde låst opp låven og det var bare å komme å se. Synet som møtte meg da jeg åpnet låvedørene var for meg en åpenbaring; VW 1600 TL Automatic sto det og lyste mot meg, sort med masse støv! Jeg kunne ikke tro hvor hel og fin den så ut!, kortnese var den også og rødt interiør, den var låst jeg fikk tatt et par bilder av innsiden også, jeg var litt i en "tåke" da jeg satte meg i bilen for å dra hjem og tenkte denne skulle jeg hatt!, jeg får prøve meg på eier igjen en siste gang...., eier var på weekendtur og jeg måtte fint vente til mandag før han var tilbake, som sagt så gjort og etter masse vw prat og historie fra gamle dager da han og kona brukte bilen daglig lovte han å tenke på det noen dager samt å kontakte han som var før meg. Dagene gikk og det begynte å falme litt i minnet om bilen da telefonen ringte; vil du kjøpe bilen??, gjett om hjertet hoppet over et par slag!, jotakk det vil jeg gjerne!, avsted med penger og henger senere samme dag og resten er historie


* Fastback-009.jpg (39.62 KB, 700x933 - vist 676 ganger.)

* Fastback-011.jpg (44.48 KB, 750x563 - vist 700 ganger.)

* Fastback-010.jpg (49.01 KB, 750x563 - vist 720 ganger.)

* Fastback-031.jpg (31.28 KB, 500x375 - vist 757 ganger.)
« Siste redigering: februar 27, 2008, 19:43:03 pm av T1-55 » Loggført

BUG ME!
Type2
Nybegynner
*
Innlegg: 40
Bosted:



Vis profil WWW
« Svar #7 på: februar 27, 2008, 23:08:43 pm »

Vinter 2006:

Historien kommer senere med mange flere bilder, men her har dere noen smakebiter av "formann", sist sett på TV i "ut i vår hage"







Og til Kim: Jeg kan sende deg alle bildene jeg har av bilen vis du vil ha de

Hilsen Petter K.
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #8 på: februar 28, 2008, 09:02:10 am »

Jeg har en liten historie jeg kan dele med dere siden bilene den omhandler er borte................

En vakker høstdag på vestlandet så ble jeg med to bekjente på det jeg trodde var en høyst vanlig biltur. Naturen er vakker og strendene likeså på denne tiden av året. Merkelig nok så passerte vi den ene naturperlen etter den andre og etter en god stund begynte vi å kjøre på det jeg vil betrakte som gardsveier. Vi tok av på en øde grusvei og kom til slutt til et bølgeblikklager av den slitne sorten. Vi kavet oss frem til porten og sannelig hadde ikke sjåføren en passende nøkkel. Vi skøyv porten til side og etter at støvet hadde lagt seg så glodde vi rett inn i et kaotisk lager med møbler, sementblandere, paller, sykler, madrasser og sikkert alt annet som ikke fikk plass i diverse garasjer. Vi klatret over fjellet og inn i selve hallen og der kom åpenbaringen... var det ikke en Volvo P1800? Og er det ikke en RS2000? Men hva er det som står i hjørnet der borte da?.... løp bort... vist fan, en rustfri Deluxe buss. Men hva står på siden av den igjen da? Ekke til å tru.. en rustfri og korrekt 51 splitt med 25000 km på telleren. I Norge? Er det mulig? Fortsatt i koma ba sjåføren meg om å ta en titt på andre siden. Hva kan overgå dette da tenkte jeg? Joda, litt diskre for seg selv står det som jeg vil betrakte som en av landets fineste bobler. En vakker, lys 64 modell med plastikk på setene og 1400km på telleren. 1400km! Å si at den var strøken er unødvendig. Som om ikke dette var nok så stod det en meget pen t-34 Ghia det også. Overraskelse gikk over til forundring og spørsmål..... hvem eier dem? hvorfor står dem her? Spørsmålene ble besvart på en måte som gjorde at jeg gikk ut av lageret med en følelse av at dem kom til å stå der til de forsvant av seg selv.

To år etter fikk jeg en mms fra en bekjent som viste en split, en 64 mod, en buss og en ghia som stod nyvasket og glinset i sola. Eieren av bilene hadde tatt dem med seg på jobb og nærmest gitt dem vekk til sine ansatte.

Bilder har jeg plenty av men jeg velger å ikke poste dem. La oss håpe de nye eierne tar godt vare på dem og at dem dukker opp på treff etterhvert-da kan alle få ta så mange bilder dem bare vil.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #9 på: februar 28, 2008, 11:50:46 am »

Enkelte Folk Er Heldige Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #10 på: februar 28, 2008, 16:38:09 pm »

Vinter 2006:

Historien kommer senere med mange flere bilder, men her har dere noen smakebiter av "formann", sist sett på TV i "ut i vår hage"

[



Syns vi skimter en gammel boble på bildene og?
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #11 på: februar 28, 2008, 17:22:07 pm »

Vinter 2006:

Historien kommer senere med mange flere bilder, men her har dere noen smakebiter av "formann", sist sett på TV i "ut i vår hage"

[


Selv om "bonden" på den gården er fryktelig grei selger han ikke splitten sin.


Syns vi skimter en gammel boble på bildene og?
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #12 på: mars 08, 2009, 00:43:19 am »

Er det ingen som finner biler på låver om dagen?? 

Ja, ja, jeg får riste liv i denne gamle tråden jeg da. Jeg fant denne 55 modellen på en låve i dag. Nedstøvet under en haug med gamle pappesker og annet rask. Eieren satte den der for ca 25 år siden, i påvente av bedre tider. Er omlakkert en gang i tiden i en annen farge enn orginal, men det ser ut som den er usveiset, og uten alt for mye alvorlig rust. Feil dører sitter det på den, og pilene er erstattet med blinklys. Men ingen tektyl under, og stort sett kun litt overflaterust. Har vistnok aldri gått på salta veier.

Bare snøen går nå så, så får vi se om ikke denne finner veien til min garasje en gang utpå vårparten....... 

Hmmh, hvor skal jeg gjøre av 65 modellen da?? 


* Oval55.JPG (122.69 KB, 648x972 - vist 784 ganger.)

* Oval 55.JPG (96.92 KB, 934x623 - vist 879 ganger.)
« Siste redigering: mars 08, 2009, 00:46:48 am av VW1965T1 » Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #13 på: mars 08, 2009, 00:51:03 am »

Gratulera med herlig LÅVEFUNN!!!!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #14 på: mars 08, 2009, 01:54:00 am »

Ai ai en nydelig barnfresh 55 Gliser
Gratulerer!
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #15 på: mars 08, 2009, 02:40:29 am »

Det er nok en 56 modell, men fortsatt nydelig og et veldig artig full Osteaktig

55' har kun èn tut på eksosen og den har hjertebaklys. Justeringa til varmeapparatet sitter mellom setene, den har profilerte dører og helt annet brekkopplegg enn 56'. Detaljer som du lett kan sjekke neste gang du ser bilen.
« Siste redigering: mars 08, 2009, 02:42:15 am av Pål » Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #16 på: mars 08, 2009, 09:09:16 am »

Har du funnet denne i nærmiljøet?kule bilder.Cato
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #17 på: mars 08, 2009, 09:30:16 am »

Har du funnet denne i nærmiljøet?kule bilder.Cato

Tja Cato, det får dere ikke vite enda ;-)  Gliser  I hvert fall ikke her på forumet......

Bildene ble foresten mye bedre etter at jeg tok av linsebeskyttelsen.  Osteaktig Osteaktig Osteaktig Utrolig hva man glemmer når man finner slikt i en mørk låve.....  Osteaktig Osteaktig

Men jeg har en avtale med eieren, så vi må bare bli enige om pris.....  Også må snøen smelte først da, før jeg kan hente den. Regner med at når hestehoven titter frem så kommer nok denne til Ottestad/Sandvika....   Problemet er da bare at jeg ikke har plass til 65 noe sted, så hvis det er noen som vet om lagringplass, eller ledig mekkeplass i nærheten så si fra!

Fantastisk følelse i hvert fall å komme over en slik bil som har stått så lenge..
« Siste redigering: mars 08, 2009, 09:41:53 am av VW1965T1 » Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #18 på: mars 08, 2009, 09:58:40 am »

Har du funnet denne i nærmiljøet?kule bilder.Cato

Tja Cato, det får dere ikke vite enda ;-)  Gliser  I hvert fall ikke her på forumet......

Bildene ble foresten mye bedre etter at jeg tok av linsebeskyttelsen.  Osteaktig Osteaktig Osteaktig Utrolig hva man glemmer når man finner slikt i en mørk låve.....  Osteaktig Osteaktig

Men jeg har en avtale med eieren, så vi må bare bli enige om pris.....  Også må snøen smelte først da, før jeg kan hente den. Regner med at når hestehoven titter frem så kommer nok denne til Ottestad/Sandvika....   Problemet er da bare at jeg ikke har plass til 65 noe sted, så hvis det er noen som vet om lagringplass, eller ledig mekkeplass i nærheten så si fra!

Fantastisk følelse i hvert fall å komme over en slik bil som har stått så lenge..
Tror ut fra bildene at jeg har sett på denne en gang men slapp av,er ikke intr.Men du skal vel bruke 65`n?Kan lagre bilen din på Stange,da har den godt selskap å,si ifra når det nærmer seg.
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
boble MG
Medlem
***
Innlegg: 171
Bosted: Bryne



Vis profil
« Svar #19 på: mars 08, 2009, 11:19:01 am »

Jeg har en liten historie jeg kan dele med dere siden bilene den omhandler er borte................

En vakker høstdag på vestlandet så ble jeg med to bekjente på det jeg trodde var en høyst vanlig biltur. Naturen er vakker og strendene likeså på denne tiden av året. Merkelig nok så passerte vi den ene naturperlen etter den andre og etter en god stund begynte vi å kjøre på det jeg vil betrakte som gardsveier. Vi tok av på en øde grusvei og kom til slutt til et bølgeblikklager av den slitne sorten. Vi kavet oss frem til porten og sannelig hadde ikke sjåføren en passende nøkkel. Vi skøyv porten til side og etter at støvet hadde lagt seg så glodde vi rett inn i et kaotisk lager med møbler, sementblandere, paller, sykler, madrasser og sikkert alt annet som ikke fikk plass i diverse garasjer. Vi klatret over fjellet og inn i selve hallen og der kom åpenbaringen... var det ikke en Volvo P1800? Og er det ikke en RS2000? Men hva er det som står i hjørnet der borte da?.... løp bort... vist fan, en rustfri Deluxe buss. Men hva står på siden av den igjen da? Ekke til å tru.. en rustfri og korrekt 51 splitt med 25000 km på telleren. I Norge? Er det mulig? Fortsatt i koma ba sjåføren meg om å ta en titt på andre siden. Hva kan overgå dette da tenkte jeg? Joda, litt diskre for seg selv står det som jeg vil betrakte som en av landets fineste bobler. En vakker, lys 64 modell med plastikk på setene og 1400km på telleren. 1400km! Å si at den var strøken er unødvendig. Som om ikke dette var nok så stod det en meget pen t-34 Ghia det også. Overraskelse gikk over til forundring og spørsmål..... hvem eier dem? hvorfor står dem her? Spørsmålene ble besvart på en måte som gjorde at jeg gikk ut av lageret med en følelse av at dem kom til å stå der til de forsvant av seg selv.

To år etter fikk jeg en mms fra en bekjent som viste en split, en 64 mod, en buss og en ghia som stod nyvasket og glinset i sola. Eieren av bilene hadde tatt dem med seg på jobb og nærmest gitt dem vekk til sine ansatte.

Bilder har jeg plenty av men jeg velger å ikke poste dem. La oss håpe de nye eierne tar godt vare på dem og at dem dukker opp på treff etterhvert-da kan alle få ta så mange bilder dem bare vil.

Mvh
BB

Kan det være bilene som møller bil stavanger (fjettland) hadde i et blikkskur på jæren nær en jærnbane du tenker på? (ble litt nyskerrig...)
Loggført

66 t1
52 t1
78 camper delebil
67 splitt doca
64 t3 ghia
67 t3 variant x varebil
68 t3 fastback
70 t3 variant varebil
71 411E variant
85 jetta gt vert i familien siden ny.
X   92 passat vr6
X  t3 coach 1,9 tdi
85 t3 reimo camper
64 lillebror (Vurderes solgt)
66 tommeliten
65 Opio 600L husvogn
audi a6 avant 99 mod (bruksen)
Lars G
Supermedlem
*****
Innlegg: 1451
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #20 på: mars 08, 2009, 11:29:14 am »

Tipper det stemmer. Så selv på de(2 splitter, en ghia, 64 boble), når de sto på baksiden av Møller Fjetland.
Mener disse ble solgt (til noen ansatte) for 10 000,- stk, med klausul om ikke å selge før etter minst 2 år..
« Siste redigering: mars 08, 2009, 11:32:57 am av Lars G » Loggført
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #21 på: mars 08, 2009, 11:32:40 am »

Tror ut fra bildene at jeg har sett på denne en gang men slapp av,er ikke intr.Men du skal vel bruke 65`n?Kan lagre bilen din på Stange,da har den godt selskap å,si ifra når det nærmer seg.

Kjempemessig Cato. Da blir "Fruen" min fornøyd tenker jeg...  Blunker
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #22 på: mars 08, 2009, 11:33:30 am »

Stemmer det marius. Og siden du kjøpte 52 modellen vet du alt om dette :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #23 på: mars 08, 2009, 20:05:35 pm »

Er det ingen som finner biler på låver om dagen?? 

Ja, ja, jeg får riste liv i denne gamle tråden jeg da. Jeg fant denne 55 modellen på en låve i dag. Nedstøvet under en haug med gamle pappesker og annet rask. Eieren satte den der for ca 25 år siden, i påvente av bedre tider. Er omlakkert en gang i tiden i en annen farge enn orginal, men det ser ut som den er usveiset, og uten alt for mye alvorlig rust. Feil dører sitter det på den, og pilene er erstattet med blinklys. Men ingen tektyl under, og stort sett kun litt overflaterust. Har vistnok aldri gått på salta veier.

Bare snøen går nå så, så får vi se om ikke denne finner veien til min garasje en gang utpå vårparten....... 

Hmmh, hvor skal jeg gjøre av 65 modellen da?? 

Er denne rød og har en gang vært blå metallic?
Loggført

SCREWDRIVER #2
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #24 på: mars 08, 2009, 20:11:57 pm »

Er det ingen som finner biler på låver om dagen?? 

Ja, ja, jeg får riste liv i denne gamle tråden jeg da. Jeg fant denne 55 modellen på en låve i dag. Nedstøvet under en haug med gamle pappesker og annet rask. Eieren satte den der for ca 25 år siden, i påvente av bedre tider. Er omlakkert en gang i tiden i en annen farge enn orginal, men det ser ut som den er usveiset, og uten alt for mye alvorlig rust. Feil dører sitter det på den, og pilene er erstattet med blinklys. Men ingen tektyl under, og stort sett kun litt overflaterust. Har vistnok aldri gått på salta veier.

Bare snøen går nå så, så får vi se om ikke denne finner veien til min garasje en gang utpå vårparten....... 

Hmmh, hvor skal jeg gjøre av 65 modellen da?? 

Er denne rød og har en gang vært blå metallic?

Vi får se når den eventuelt kommer "hjem"..  Blunker Blunker
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
nik
Seniormedlem
****
Innlegg: 294
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #25 på: mars 08, 2009, 20:48:45 pm »

Har du funnet denne i nærmiljøet?kule bilder.Cato

Tja Cato, det får dere ikke vite enda ;-)  Gliser  I hvert fall ikke her på forumet......

Bildene ble foresten mye bedre etter at jeg tok av linsebeskyttelsen.  Osteaktig Osteaktig Osteaktig Utrolig hva man glemmer når man finner slikt i en mørk låve.....  Osteaktig Osteaktig

Men jeg har en avtale med eieren, så vi må bare bli enige om pris.....  Også må snøen smelte først da, før jeg kan hente den. Regner med at når hestehoven titter frem så kommer nok denne til Ottestad/Sandvika....   Problemet er da bare at jeg ikke har plass til 65 noe sted, så hvis det er noen som vet om lagringplass, eller ledig mekkeplass i nærheten så si fra!

Fantastisk følelse i hvert fall å komme over en slik bil som har stått så lenge..
Tror ut fra bildene at jeg har sett på denne en gang men slapp av,er ikke intr.Men du skal vel bruke 65`n?Kan lagre bilen din på Stange,da har den godt selskap å,si ifra når det nærmer seg.Regner med du mener i 2 etage da Cato...
Loggført
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #26 på: mars 08, 2009, 20:53:37 pm »

Ja Steinar,har vel ikke akkurat noe mer plass nede:)
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #27 på: mars 08, 2009, 21:11:27 pm »

Er det ingen som finner biler på låver om dagen?? 

Ja, ja, jeg får riste liv i denne gamle tråden jeg da. Jeg fant denne 55 modellen på en låve i dag. Nedstøvet under en haug med gamle pappesker og annet rask. Eieren satte den der for ca 25 år siden, i påvente av bedre tider. Er omlakkert en gang i tiden i en annen farge enn orginal, men det ser ut som den er usveiset, og uten alt for mye alvorlig rust. Feil dører sitter det på den, og pilene er erstattet med blinklys. Men ingen tektyl under, og stort sett kun litt overflaterust. Har vistnok aldri gått på salta veier.

Bare snøen går nå så, så får vi se om ikke denne finner veien til min garasje en gang utpå vårparten....... 

Hmmh, hvor skal jeg gjøre av 65 modellen da?? 

Er denne rød og har en gang vært blå metallic?

Vi får se når den eventuelt kommer "hjem"..  Blunker Blunker

Kan du si om den har slette dører eller profilerte dører? (Det ser veldig ut som slette...) (Og da kan jeg puste ut litt...)
Loggført

SCREWDRIVER #2
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #28 på: mars 08, 2009, 21:27:44 pm »

PM til deg Øistein!

Jeg kommer ikke til å legge ut mer info om denne før ting er i boks, som dere sikkert skjønner. Meningen var bare å vise hva jeg hadde kommet over...  Glad Om det er flere som er bekymret eller har spørsmål så send meg heller en PM.  Gliser

Er det ikke flere som har bilder og historier å fortelle om låvefunn da??

Man kan jo være litt klokere enn meg og vente til dealen er i boks, men etter det kan det vel ikke være så farlig og fortelle litt artige historier....  Blunker
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #29 på: mars 08, 2009, 21:57:25 pm »

Jeg har mange låvefunne-historier og -bilder, de fleste selvopplevde... Men bildene er bare på E6 / dias-format. Om noen tar på seg en proff-scanne-jobb på ca 5000 dias (eller deler av dem) - så kan dette komme den digitale verden til gode også...
Loggført

SCREWDRIVER #2
Sider: [1] 2 3 ... 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!