mars 28, 2024, 22:05:37 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fantastiske låvefunn  (Lest 63741 ganger)
nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« Svar #90 på: oktober 26, 2010, 07:23:00 am »

Gratulerer med flott funn!
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #91 på: oktober 26, 2010, 15:36:30 pm »

Hva er planene med splitten da Ivar?
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #92 på: oktober 26, 2010, 15:42:41 pm »

Han far (andy cap) har gjort sitt beste "garasje funn" 1,5 timers kjøretur hjemmefra. 52mod. Bilen er ganske luftig under da den har stått i mange år på grus gulv. Andy blir nå å finne i garasjen i ca2 år fremover Osteaktig

Seee! Der sitter det jaggu en K-manifold også Glad Glad Glad
Ta vare på den! De koster flesk selv i denne tilstanden.
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #93 på: oktober 26, 2010, 16:05:21 pm »

Jøss, flott at det gikk i boks, grattis andycap. må ta me en tur å kikke.
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
ivarh
Medlem
***
Innlegg: 106
Bosted: Eide



Vis profil
« Svar #94 på: oktober 26, 2010, 16:58:22 pm »

Hva er planene med splitten da Ivar?
Planen er litt usikker enda. Han har vel lyst til å sette den i orginal stand men den kan også bli en ganske grom rat.
Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #95 på: oktober 26, 2010, 17:27:04 pm »

Støtter begge alternativer... Hadde vært flott å bevart den nydelige patinaen da, orginalbil eller ikke Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #96 på: oktober 26, 2010, 20:52:09 pm »

Gratulerer !!
Gå over bunnplata og det "ikke synlige" og behold patinaen på kaross! Ser helt konge ut!
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
damiende
Juniormedlem
**
Innlegg: 90
Bosted:


Vis profil WWW

« Svar #97 på: oktober 27, 2010, 21:28:29 pm »

Flott bil ja. Blir spennandes og sjå ka som skjer.
Loggført

Transport Historisk Galleri viser et utvalg postkort og kvitteringer fra heile Norge. Målet er visa eit breidt spekter av korleis ting har forandret seg igjennom tidene.

http://www.transporthistorie.com
LOBOPAPPA
Supermedlem
*****
Innlegg: 798
Bosted: Bolsøya, Møre og Romsdal


Senkepøbelens far.


Vis profil
« Svar #98 på: oktober 27, 2010, 22:33:11 pm »

Hva er planene med splitten da Ivar?
Planen er litt usikker enda. Han har vel lyst til å sette den i orginal stand men den kan også bli en ganske grom rat.

Trist å høre at dere har bestemt dere for å hugge denne. Når det likevel er så ille, så vet jeg om et huggeri på Bolsøya
som påtar seg jobben for et beskjedent vederlag. Glad
Loggført

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #99 på: oktober 28, 2010, 00:12:09 am »

Om ikke en låve så ihvertfall i en Carport fant vi denne sommeren 2002. Stedet var Høybråten i Oslo og et av våre medlemmer hadde fått tips om denne "sene kortsnuten". 3 karer var vi som tok første befaring og en kompis kjøpte bilen. Ble solgt videre pga for mange andre prosjekter.


* sqo23.jpg (84.87 KB, 800x600 - vist 651 ganger.)

* sq05.JPG (93.52 KB, 954x686 - vist 573 ganger.)
« Siste redigering: januar 26, 2011, 23:31:51 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #100 på: oktober 28, 2010, 20:46:36 pm »

Denne står hjemme i garasjen nå Glad (siden i sommer, ligger tråd under prosjekt)
Bildene er tatt fra en gammel vw2you-tråd. Ikke meg som "fant" denne bilen,
men tilfeldigheter, telefoner og noen detektiv-mails, så blei denne min.


*  (123.06 KB, 917x654 - vist 876 ganger.)
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #101 på: januar 26, 2011, 23:31:23 pm »

Om ikke en låve så ihvertfall i en Carport fant vi denne sommeren 2002. Stedet var Høybråten i Oslo og et av våre medlemmer hadde fått tips om denne "sene kortsnuten". 3 karer var vi som tok første befaring og en kompis kjøpte bilen. Ble solgt videre pga for mange andre prosjekter.
noen som vet hvor denne er i dag?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #102 på: januar 28, 2011, 22:43:48 pm »

Her en annen som kanskje står i "låven" enda. 74 1303 S... Sjelden farge for så sen boble....(beige)






* 741303s.jpg (93.63 KB, 640x676 - vist 604 ganger.)
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Håvard Hoem
Seniormedlem
****
Innlegg: 333
Bosted: Toten


Klubbløs #002


Vis profil
« Svar #103 på: mai 31, 2011, 12:50:45 pm »

Idag ble jeg med ei eldre dame for å se på ungdoms bilen hennes, skulle være en ca 60mod med stort soltak. hun brukte bilen som russe bil i 1967, og kjørte den noen år etterpå. siden havnet den på låven, og har stått der siden. kom inn på låven og fant....... oval rag-top Glad

mange deler var blitt borte med årene, men bilen var absolutt moro å se.

Dama har veldig lyst å få den pusset opp igjen, så vi får håpe den kommer på veien igjen engang.

bilen hadde 60-talls baklys m/blink, smale blinklys på framskjermene, ikke piler. og var lysblå metallic innvendig.
og absolutt ett overkomlig objekt.

På samme låve sto det en 60-61mod uten front, samt en hardt side skadet 62-63mod med usa fangere. samt en -65chassi.

jammen var det spennende og moro å kikke inn der ja Glad

Håvard


* oval r-t.jpg (64.15 KB, 816x612 - vist 681 ganger.)
« Siste redigering: mai 31, 2011, 12:52:18 pm av Håvard Hoem » Loggført

70 1300
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #104 på: mai 31, 2011, 13:00:06 pm »

 Gliser Gliser Dama ville ikke selge den da?? Flott funn!
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
Håvard Hoem
Seniormedlem
****
Innlegg: 333
Bosted: Toten


Klubbløs #002


Vis profil
« Svar #105 på: mai 31, 2011, 13:12:10 pm »

nei, det ville hun ikke.  hun hadde ett sterkt ønske å få den på vegen igjen. skjønner godt det Glad

Skulle gjerne hatt den der ja.

Håvard
Loggført

70 1300
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #106 på: mai 31, 2011, 13:33:34 pm »

nei, det ville hun ikke.  hun hadde ett sterkt ønske å få den på vegen igjen. skjønner godt det Glad

Skulle gjerne hatt den der ja.

Håvard
Hun kan jo få se den på veien en dag. Men med deg bak rattet og som eier:)
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #107 på: mai 31, 2011, 13:36:07 pm »

på med sjarmen og lapp opp en god bunke hundrelapper i rette øyeblikk mann
Loggført
taigagreen
Juniormedlem
**
Innlegg: 72
Bosted: Hemnesberget



Vis profil WWW
« Svar #108 på: mai 31, 2011, 21:38:21 pm »



Det gjelder en 67 sika som eg hadde hørt nyss om. En kjenning som er bilinteressert (men mest amcar og militært) hadde en kompis som viaiviavia hadde hørt om bilen. Under et tykt lag støv i en låve hadde den stått i tyve år. Nysgjerrig som eg er sporet eg opp karen, tok ei ferge og fant fram. Ikke mindre enn en bil eg lenge har drømt om! Denne ble bestilt ny av Hemnesberget S-Lag og gikk med logo og kapell der til 6-7 år før en eldre kar (som eg var å hjelpte i slåtta i min barndom) tok over. Han hadde den som gårdsbil og kjørte material til båtbygging. SÅ havnet i låven i nabobygda og hos han bak fergeturen. Bilen har fått merke kystklimaet siden den kom (rustfri) ut fra låven. Lakkrust har kommet og januarstormen tok med seg en plank og laga bulk i fronten. Fremdeles en bil i utrolig god stand. Men selge vil han ikkje... Tenk denne på foran samvirkelaget heime, med logo og kapell....  Kult



Karen har også denne bobla.






Loggført

For mange T3...
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #109 på: juni 01, 2011, 10:43:13 am »

Om ikke en låve så ihvertfall i en Carport fant vi denne sommeren 2002. Stedet var Høybråten i Oslo og et av våre medlemmer hadde fått tips om denne "sene kortsnuten". 3 karer var vi som tok første befaring og en kompis kjøpte bilen. Ble solgt videre pga for mange andre prosjekter.

Hmmmm, har ikke vært inne på denne tråden på lenge, men følte det var verdt det i dag! Tror jeg vet hvor denne Varianten befinner seg nå, nemlig...

* sqo23.jpg (84.87 KB. 800x600 - vist 456 ganger.)

* sq05.JPG (93.52 KB. 954x686 - vist 429 ganger.)


http://syncronaut.skynetblogs.be/archive/2008/09/25/my-variant-with-new-tires-the-ride-height-is-getting-there.html

Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #110 på: juni 01, 2011, 23:26:14 pm »

Morsom var det å "finne"  denne varianten ja...Et av medlemmene i Follo VW Klubb bodde bare noen hundre meter unna og han fikk nyss om at bilen skulle selges. Tredje mann som var med kjøpte bilen...

Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
yngvem
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted: AUMA



Vis profil
« Svar #111 på: juni 02, 2011, 22:26:12 pm »

kan vel gå under låvefunn/vedskjulfunn denna her å.
Ble påkjørt i sia på tur tebake fra service så motor er i tipp topp stand, bare å bytte starter  Glad


* DSC00094.JPG (86.7 KB, 640x480 - vist 612 ganger.)
Loggført

71'mod boble (bruksbil)
61'mod boble (delebil)
63'mod boble (under restaurering)
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #112 på: juni 03, 2011, 10:38:44 am »

Morsom var det å "finne"  denne varianten ja...Et av medlemmene i Follo VW Klubb bodde bare noen hundre meter unna og han fikk nyss om at bilen skulle selges. Tredje mann som var med kjøpte bilen...
Og det var Hans-Otto Lange...?

Forhåpentligvis kommer den ut i dagslys igjen om ikke så altfor lenge, og da blir den vel fortsatt seende ut omtrent slik:

Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #113 på: juni 08, 2011, 15:51:22 pm »

Morsom var det å "finne"  denne varianten ja...Et av medlemmene i Follo VW Klubb bodde bare noen hundre meter unna og han fikk nyss om at bilen skulle selges. Tredje mann som var med kjøpte bilen...
Og det var Hans-Otto Lange...?

Forhåpentligvis kommer den ut i dagslys igjen om ikke så altfor lenge, og da blir den vel fortsatt seende ut omtrent slik: [ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]
Riktig!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Mr.Bubblehead
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Bodø


Vis profil WWW

« Svar #114 på: juni 08, 2011, 21:31:04 pm »



Det gjelder en 67 sika som eg hadde hørt nyss om. En kjenning som er bilinteressert (men mest amcar og militært) hadde en kompis som viaiviavia hadde hørt om bilen. Under et tykt lag støv i en låve hadde den stått i tyve år. Nysgjerrig som eg er sporet eg opp karen, tok ei ferge og fant fram. Ikke mindre enn en bil eg lenge har drømt om! Denne ble bestilt ny av Hemnesberget S-Lag og gikk med logo og kapell der til 6-7 år før en eldre kar (som eg var å hjelpte i slåtta i min barndom) tok over. Han hadde den som gårdsbil og kjørte material til båtbygging. SÅ havnet i låven i nabobygda og hos han bak fergeturen. Bilen har fått merke kystklimaet siden den kom (rustfri) ut fra låven. Lakkrust har kommet og januarstormen tok med seg en plank og laga bulk i fronten. Fremdeles en bil i utrolig god stand. Men selge vil han ikkje... Tenk denne på foran samvirkelaget heime, med logo og kapell....  Kult




Drømmer du fremdeles kan det hende denne blir tilsalgs.....
Kontakt pr. PM
Loggført

Member of The Split Cruisers.
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #115 på: juni 30, 2011, 19:15:17 pm »

I dag gjorde jeg jammen meg et låvefunn jeg også - og det midt i Oslo Glad Kjørte en bekjent hjem og idet jeg parkerte foran naboens garasje, åpnet naboen den ene garasjedøra akkurat nok til at jeg skimtet en velkjent form på et bagasjelokk. Han var rask med å lukke døren igjen, men mens vi tømte bilen etter harrytur, gled døren opp igjen akkurat nok til å se også bakskjermen og lykten. Det var som jeg trodde - en lowlight Karmann Ghia!

Da måtte jeg jo bare trenge meg på, så jeg gikk inn i garasjen og slo av en prat men en ikke alt for snakkesalig gubbe Glad

Han sa at det var "en tidlig fra 50-tallet", men jeg hører dårlig, så etter en prat med TomR så er det mulig han sa/mente noe a la "en tidlig en, fra 50-tallet". Ut fra baklyktene er det utvilsomt en lowlight - altså fra 55-59. Den var paprikarød og støvete, men den så veldig hel og tørr ut i stålet. Den sto på bukker med fangere og hjul tatt av. Den var kjøpt ny i Norge, men sa han ikke hadde planer om å fikse den med det første fordi en restaurering var dyrt og ville ta mye tid.

Det rare er at jeg for noen år siden ble stoppet av en gammel mann i rullestol utenfor en matbutikk i akkurat samme område da jeg parkerte min Karmann Ghia. Mannen fortalte at broren hans også hadde en Karmann Ghia stående, en komplett bil med fangere, kromlister og felger demonert og trygt lagret for at de ikke skulle bli ødelagt. Etter den hyggelige praten fikk jeg mobilnummeret til fyren, men det nummeret klarte jeg å miste. Sjansen for at dette var snakk om akkurat den samme bilen som jeg spottet i dag er ganske stor.

Nå er jeg egentlig ikke på jakt etter flere biler - og ihvertfall ikke et prosjekt - men jeg må jo bare få kommet meg inn i den garasjen igjen og kanskje få tatt noen bilder. Jeg får nok ta frem KGen min og "tilfeldigvis" parkere utenfor garasjen hans i håp om en ny prat, en bedre titt og å forhøre meg om han vurderer å selge Glad
Loggført

1969 Militær-buss
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #116 på: mai 08, 2013, 14:19:13 pm »

Denne passer definitivt inn her! Ifølge finneren skulle det være en 57 og hviler på en rød låve ett sted i Oppland. Håper denne kommer i hendene på en med peiling!


* image.jpg (99.07 KB, 600x450 - vist 647 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #117 på: mai 08, 2013, 15:00:21 pm »

Denne passer definitivt inn her! Ifølge finneren skulle det være en 57 og hviler på en rød låve ett sted i Oppland. Håper denne kommer i hendene på en med peiling!
var nok en hvit barndoor i garasjen ved siden av tenker jeg  Blunker
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #118 på: desember 09, 2013, 09:24:56 am »





* 1457658_610080192362050_540690580_n.jpg (84.23 KB, 800x506 - vist 571 ganger.)
Loggført
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #119 på: august 28, 2014, 18:39:01 pm »

Om ikke en låve så ihvertfall i en Carport fant vi denne sommeren 2002. Stedet var Høybråten i Oslo og et av våre medlemmer hadde fått tips om denne "sene kortsnuten". 3 karer var vi som tok første befaring og en kompis kjøpte bilen. Ble solgt videre pga for mange andre prosjekter.

Tiden går, men jeg tenkte jeg måtte vise at denne endelig er ute på veien igjen... Bildebevis fra årets SCC, som du kan vise til Hans-Otto, Squareback Glad

Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Sider: 1 2 3 [4] 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!