april 28, 2024, 19:23:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1915 motor selges.  (Lest 2590 ganger)
Oddbjørn
Medlem
***
Innlegg: 144
Bosted: Hellvik (Egersund)


Vis profil

« på: mai 16, 2010, 12:18:24 pm »

Nevner det jeg husker i farten. Sakset fra gammel salgsannonse
Orginal veiv og råder. 69mm. lettet svinghjul. 8 stift. Ny scat crommoly bolt med skive. Oppmålte og vektjusterte råder.
Ny cima mahle 94mm sats.
Nye Mofoco 042 topper. Nye. Utjevnet kanaler og matchede nye innsug. Vakumtestet. Justert forbrenningsrum. Mofocos medfølgende doble ventilfjærer. Toppet med lash caps på ventilene.
Orginale vippearmer med swivelfeet justerskruer. Shimset opp til rett geometri. Og med nye crommoly støtstenger. Og nye orginale støtstangrør.
Ny Empi oljepumpe. Mener det var en 28mm.
Ny Brazilblokk. Oppmålt etter alle kunstens regler. Good to go. Med påloddet lengre oljepick up. (slageklemme versonen suger somregel luft). Ekstra oljesump.
Det eneste som ble overlatt til tilfedighetene var kammen. Jalle hadde tidligere en 1915 som fungerte akkurat som han ville at den skulle gjøre. Og det eneste som kunne reddes fra denne var nettopp kammen. Hverken kam eller kamfølgere var utenfor slitegrensen. Kamfølgerne sitter såklart slik de ble innkjørt. Men hvordan kam det egentlig er vites ikke. Men vil anta ca 284 grader etter oppførsel i tidligere motor.

Komp er som Jalle nevner 9,5. Fjerner du 0.1mm shims har du 9,9:1.


Motoren ble innkjørt og brukt knappe 3000 km ?
Ble tatt ut av bil da jeg manglet en lashcap etter at ventildeksel ble dunket av.
Nye bolton rockerarmer må monterest før oppstart. Medfølger samt nye lashcaps.
Mistet den ene da orginal vippearm løsnet i messingtråden. Motoren gikk fint frem til dette, men skal det vær i orden så skal det være i orden så den ble demontert.

1 5/8 Merge header å phatboy potte følger med.
Ny dynamo. Ny dynamofot. Påfylling å åndeboks i dynamotårn.
Alle kjøleblekk er nye. Vifta er forsterket.
Motoren befinner seg tørt å fint i kjelleren min på sandnes/ganddal

Prisantydning rundt 30 lapper. Gi bud 


* file0031.jpg (67.45 KB, 640x480 - vist 457 ganger.)

* file0024.jpg (43.14 KB, 640x480 - vist 236 ganger.)

* file0025.jpg (64.91 KB, 640x480 - vist 256 ganger.)
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: mai 16, 2010, 12:30:07 pm »

Kan vel legge til at det er Jee racing aka Erik Dahlberg som har bygget.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Oddbjørn
Medlem
***
Innlegg: 144
Bosted: Hellvik (Egersund)


Vis profil

« Svar #2 på: mai 16, 2010, 12:36:58 pm »

http://www.zendump.com/download.php?file=3d471a814d43281ad6766a6a4f4d989e

flere bilder kan hentes på linken.
Loggført
Oddbjørn
Medlem
***
Innlegg: 144
Bosted: Hellvik (Egersund)


Vis profil

« Svar #3 på: mai 16, 2010, 16:33:05 pm »

Gassere følger selvsagt med  Kult
Loggført
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #4 på: mai 16, 2010, 17:01:41 pm »

Nevner det jeg husker i farten. Sakset fra gammel salgsannonse
Orginal veiv og råder. 69mm. lettet svinghjul. 8 stift. Ny scat crommoly bolt med skive. Oppmålte og vektjusterte råder.
Ny cima mahle 94mm sats.
Nye Mofoco 042 topper. Nye. Utjevnet kanaler og matchede nye innsug. Vakumtestet. Justert forbrenningsrum. Mofocos medfølgende doble ventilfjærer. Toppet med lash caps på ventilene.
Orginale vippearmer med swivelfeet justerskruer. Shimset opp til rett geometri. Og med nye crommoly støtstenger. Og nye orginale støtstangrør.
Ny Empi oljepumpe. Mener det var en 28mm.
Ny Brazilblokk. Oppmålt etter alle kunstens regler. Good to go. Med påloddet lengre oljepick up. (slageklemme versonen suger somregel luft). Ekstra oljesump.
Det eneste som ble overlatt til tilfedighetene var kammen. Jalle hadde tidligere en 1915 som fungerte akkurat som han ville at den skulle gjøre. Og det eneste som kunne reddes fra denne var nettopp kammen. Hverken kam eller kamfølgere var utenfor slitegrensen. Kamfølgerne sitter såklart slik de ble innkjørt. Men hvordan kam det egentlig er vites ikke. Men vil anta ca 284 grader etter oppførsel i tidligere motor.

Komp er som Jalle nevner 9,5. Fjerner du 0.1mm shims har du 9,9:1.


Motoren ble innkjørt og brukt knappe 3000 km ?
Ble tatt ut av bil da jeg manglet en lashcap etter at ventildeksel ble dunket av.
Nye bolton rockerarmer må monterest før oppstart. Medfølger samt nye lashcaps.
Mistet den ene da orginal vippearm løsnet i messingtråden. Motoren gikk fint frem til dette, men skal det vær i orden så skal det være i orden så den ble demontert.

1 5/8 Merge header å phatboy potte følger med.
Ny dynamo. Ny dynamofot. Påfylling å åndeboks i dynamotårn.
Alle kjøleblekk er nye. Vifta er forsterket.
Motoren befinner seg tørt å fint i kjelleren min på sandnes/ganddal

Prisantydning rundt 30 lapper. Gi bud 

30 50 lapper Øyerulling
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Oddbjørn
Medlem
***
Innlegg: 144
Bosted: Hellvik (Egersund)


Vis profil

« Svar #5 på: mai 16, 2010, 17:16:55 pm »

får kansje om du er heldig en ny dynamo for 30 50 lapper    Gliser
Loggført
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #6 på: mai 16, 2010, 17:45:12 pm »

får kansje om du er heldig en ny dynamo for 30 50 lapper    Gliser
He he er nok enig med deg der. Motoren ser meget bra ut Blunker
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #7 på: mai 17, 2010, 00:22:56 am »

kr 24.759,- er budt herfra!
Loggført
Oddbjørn
Medlem
***
Innlegg: 144
Bosted: Hellvik (Egersund)


Vis profil

« Svar #8 på: mai 17, 2010, 01:57:22 am »

495 femtilapper er notert.  Kult
Loggført
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #9 på: mai 17, 2010, 13:56:39 pm »

495 femtilapper er notert.  Kult
Gliser
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #10 på: mai 19, 2010, 14:16:59 pm »

solgt eller??
Loggført
Oddbjørn
Medlem
***
Innlegg: 144
Bosted: Hellvik (Egersund)


Vis profil

« Svar #11 på: mai 19, 2010, 15:50:45 pm »

Mulig avtale på gang. Money talks
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!