april 28, 2024, 20:22:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?  (Lest 6990 ganger)
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 605
Bosted: Moss


1967 T2


Vis profil
« på: november 28, 2007, 13:03:50 pm »

Er det noe nr jeg kan sjekke opp?
Når ble 1300S lagd??

Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1 på: november 28, 2007, 13:46:11 pm »

På en 1300S kasse står det "AS" banket inn før serie nummeret. Dette er banket i en forsterkningribbe under på siden. Skal få tatt et bilde av dette for en permanent sticky om dette emnet
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 605
Bosted: Moss


1967 T2


Vis profil
« Svar #2 på: november 28, 2007, 13:58:55 pm »

Supert, da slipper jeg å ta feil Glad
Loggført
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 605
Bosted: Moss


1967 T2


Vis profil
« Svar #3 på: november 29, 2007, 19:07:22 pm »

Hvem av disse er 1300S kasse, som skal tåle litt mer enn de andre?
Eller, hvem er det som tåler en støyt og går i en 58 mod uten noen større tilpassninger enn nesa Glad

Er det bare de i den nederste samlingen?
Hentet fra : http://www.vw2you.com/article/view/367472189113/articleId___437330599355/


Kode
 
AA AB AD
AE AG AM
AP AX         Ring / piniongear 4,375

AC AF AH
AQ DA DB
DC             Ring / piniongear 4,125

AN AO AR
AS AT AU    Ring / piniongear 3,875
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #4 på: november 29, 2007, 20:47:45 pm »

Den sterkeste av dem er de nederste med 3,88r/p. Færre tenner = mer styrke i hver tann.
Jeg trodde det bare var 1300S som hadde 3,88 men der kan jeg ta feil.
Støyt og støyt, spørs hva du skal bruke dem til.
På alle biler eldre enn 1960 må du bytte nese, vær obs på at dette senker motoren 2-3cm i bakkant pga at du endrer vinkelen på kassa.
Du må også sveise hockey sticken og bore nytt hull til gearoverføringen. Men det visste du sikkert  Blunker
Loggført
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 605
Bosted: Moss


1967 T2


Vis profil
« Svar #5 på: november 29, 2007, 21:02:04 pm »

Hehe...det viste jeg ikke, dvs at jeg ikke viste at den måtte sveises Glad
Men det er ikke noe problem, virker som det er mer vanskelilg å få fatt i en..

Men vil det si at det er andre enn 1300S AS typen som går av den nederste samlingen, men hva kan di stå på da annet enn 1300S?

Hvis noen har en å selge til meg, rop ut, har snart gitt opp leitinga Glad

Loggført
Ole B
Seniormedlem
****
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog



Vis profil
« Svar #6 på: desember 02, 2007, 19:00:34 pm »

Den sterkeste av dem er de nederste med 3,88r/p. Færre tenner = mer styrke i hver tann.
Jeg trodde det bare var 1300S som hadde 3,88 men der kan jeg ta feil.
Støyt og støyt, spørs hva du skal bruke dem til.
På alle biler eldre enn 1960 må du bytte nese, vær obs på at dette senker motoren 2-3cm i bakkant pga at du endrer vinkelen på kassa.
Du må også sveise hockey sticken og bore nytt hull til gearoverføringen. Men det visste du sikkert  Blunker

Har aldri hørt at hockey sticken må sveises, jeg har ikke gjort det Tvilende
Loggført

Tlf.95059839
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #7 på: desember 02, 2007, 19:05:40 pm »

Et annet triks er og se etter rosa maling på undersiden. Dette er det på alle 1300s kassene jeg har sett. Gjerne noen rosa flekker, som er skjult under møkka.
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #8 på: desember 02, 2007, 19:18:10 pm »

Har aldri hørt at hockey sticken må sveises, jeg har ikke gjort det Tvilende
[/quote]

Er bilen din før 1960 må du i alle fall det. Hullet som er borret til girøverføringen passer ikke.
Loggført
Ole B
Seniormedlem
****
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog



Vis profil
« Svar #9 på: desember 02, 2007, 19:23:27 pm »

Har aldri hørt at hockey sticken må sveises, jeg har ikke gjort det Tvilende

Er bilen din før 1960 må du i alle fall det. Hullet som er borret til girøverføringen passer ikke.
[/quote]

Der er vi enige Glad
Loggført

Tlf.95059839
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #10 på: desember 02, 2007, 19:31:46 pm »

Har aldri hørt at hockey sticken må sveises, jeg har ikke gjort det Tvilende

Er bilen din før 1960 må du i alle fall det. Hullet som er borret til girøverføringen passer ikke.
[/quote]

Lurer litt på hva som må sveises jeg?
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #11 på: desember 02, 2007, 20:08:53 pm »

Du må fylle hullet til gearoverføringen med sveis og lage et nytt like ved siden av. Jeg klarte ikke å få sentrert borret uten å først sveise og så slipe jevnt før jeg lagde det nye hullet. Det er godt mulig det finnes smartere måte.
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #12 på: desember 02, 2007, 21:29:00 pm »

Du må fylle hullet til gearoverføringen med sveis og lage et nytt like ved siden av. Jeg klarte ikke å få sentrert borret uten å først sveise og så slipe jevnt før jeg lagde det nye hullet. Det er godt mulig det finnes smartere måte.

Bruker stikka fra t2 splitt. Hullet for z-skruen sitter på undersiden på de.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #13 på: desember 02, 2007, 21:38:17 pm »

Det var smart, men dog litt mer arbeid å få tak i en type 2 kasse og slakte den enn å bruke 10 sekunder på sveis og 20 sekunder på sliping?
Kjøper du ny hockeystick er de borret både på under og oversiden for å passe både t1 og t2. Og er av en kvalitet som er til å le av.
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #14 på: desember 02, 2007, 21:48:59 pm »

Det var smart, men dog litt mer arbeid å få tak i en type 2 kasse og slakte den enn å bruke 10 sekunder på sveis og 20 sekunder på sliping?
Kjøper du ny hockeystick er de borret både på under og oversiden for å passe både t1 og t2. Og er av en kvalitet som er til å le av.

Bruker nose, og stikke fra t2, for da få man ting på rett plass!
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #15 på: desember 02, 2007, 22:05:15 pm »

Da konkluderer vi med at om du skal ha 1300S kasse inn i bil før 1960 må du bruke nesekone fra t2 og enten bruke hockey stick fra t2 eller sveise om den som står i 1300S kassa. Nytt hull må du lage uansett.
Takk for presiseringen H-MEK.
« Siste redigering: desember 02, 2007, 22:06:58 pm av JS » Loggført
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 605
Bosted: Moss


1967 T2


Vis profil
« Svar #16 på: desember 02, 2007, 22:10:16 pm »

Bra, nå gjelder det bare å få tak i en, noen som har?  Glad
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #17 på: desember 03, 2007, 13:43:03 pm »

Tilbudet mitt står fortsatt ved lag.

Ta kontakt på pm / telefon eventuelt.

Loggført
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 605
Bosted: Moss


1967 T2


Vis profil
« Svar #18 på: desember 03, 2007, 14:10:23 pm »

PM JTWE
« Siste redigering: desember 03, 2007, 14:12:03 pm av Hans Christian (HC65) » Loggført
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 605
Bosted: Moss


1967 T2


Vis profil
« Svar #19 på: desember 06, 2007, 19:48:56 pm »

Hva slags T2 nese må brukes på 58 mod?
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #20 på: desember 06, 2007, 19:50:58 pm »

Til splittbuss.
Loggført
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #21 på: desember 06, 2007, 21:27:36 pm »

Til splittbuss.

eller fra 67 mod og ned.. (buss da  Blunker)
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
Bad-Mojo
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted:


Vis profil

« Svar #22 på: mars 06, 2010, 18:52:19 pm »

Høres ut som ein del stress det ja Trist   
Må du gjøre denne tilpassinga på ein 1500 kasse og?
Eller er den plug and play??
Loggført

Arbeidslyst, kom å treng deg på.
Her skal du motstand finne...
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #23 på: mars 06, 2010, 20:10:58 pm »

Høres ut som ein del stress det ja Trist   
Må du gjøre denne tilpassinga på ein 1500 kasse og?
Eller er den plug and play??

T2 nesekon og nytt hull i hockeysticken må til samme hva slags 61-> kasse som skal monteres i eldre bil.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Bad-Mojo
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted:


Vis profil

« Svar #24 på: mars 06, 2010, 20:38:50 pm »

Oki Glad  Tusen takk for svar
Loggført

Arbeidslyst, kom å treng deg på.
Her skal du motstand finne...
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!