april 29, 2024, 08:00:48 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Solex 32-34  (Lest 1433 ganger)
Sigmund
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Kristiansund



Vis profil
« på: mai 22, 2010, 21:29:41 pm »

Dette her med Solex 32-34 forgasser.

Noen som har noen linker / info om å få diise montert på en Type 1 motor ?
Mener jeg har sett noen side fra det store utland som viser dette, men klarer helt ikke å finne tilbake til dem.

Loggført
Sigmund
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Kristiansund



Vis profil
« Svar #1 på: juni 12, 2010, 09:39:32 am »

Hmmm...  Dette er kanskje ikke noe som er kjent ?

Å ha 2 gassere 32-34 (solex) på en T1, dette er ikke noe som lar seg gjøre ?  eller ikke en helt vanlig problem stilling ?   Øyerulling
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #2 på: juni 12, 2010, 10:51:27 am »

Klart dette går...
Satte sammen dette på ett par timer tidligere i uka.


* DSCI0390.JPG (222.69 KB, 640x480 - vist 196 ganger.)

* DSCI0391.JPG (223.28 KB, 640x480 - vist 190 ganger.)
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #3 på: juni 12, 2010, 10:56:42 am »

Problemet er vel at folk flest ikke gidder å lage til slik selv, når nesten likt oppsett er å få kjøpt nytt bolt-on.
Det jeg har satt sammen er bare "prototyp". Gasserstag, og overføringer fra type4, filter fra stasjonærmotor. Innsug vet jeg ikke hvor kommer fra originalt, da disse er 5-6cm lenger enn de som sitter på type3.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Sigmund
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Kristiansund



Vis profil
« Svar #4 på: juni 12, 2010, 11:17:03 am »

Takker for svar  =o))

Må det gjøres noe spesielt med tanke på dette med bensinpumpe ? Blir kanskje for mye mating a fuel til 2 gassere fra den originale bensinpumpa ?

Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #5 på: juni 12, 2010, 11:25:31 am »

Originalpumpa gir nok den.
Det som er jobb med ett slik "ceap`o" oppsett er gasserstag.
Kan modifisere ett type3 "propell" stagsett, men problemet blir høyden på innsug. Stag kommer i konflikt med dynamo,
og da må du enten forlenge innsug, eller heise gassoverføringer.
Enkelt for en som har kassevis med deler å velge i, mens resten velger ett sett kadron gassere til 2-3lapper..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Sigmund
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Kristiansund



Vis profil
« Svar #6 på: juni 12, 2010, 12:21:13 pm »

Trodde muligens det verste var å få plass på sidene med Gasserene til Veggen mot Kupeen.
Mine innsug er nok sikkert av den lave sorten, så som du sier... får en utfordring der med dynamoen.  Øyerulling
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #7 på: juni 26, 2010, 22:09:01 pm »

Jeg kjørte med en rød -73 1303s med 2 slike forgassere på slutten av 80-tallet. Fikk en -68 variant som delene ble plukket av. Mener å huske at jeg modifiserte de originale type 3 stagene og lenkearmene på forgasserne. Innsugene var std "lave" type 3. Kjøpte luftfilter fra Hotshop og  "Thunderbird" eksos fra Kvikkservice og bilen gikk godt nok for en med fersk førerkort
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #8 på: juni 26, 2010, 23:54:14 pm »

Er ikke noe problem å lage forlengere på korte innsug, det er bare 2 rør med en flens i hver ende.
Loggført
Sigmund
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Kristiansund



Vis profil
« Svar #9 på: juli 04, 2010, 10:12:00 am »

Du tenker da ett rør mellom innsug og forgasser ? som løfter forgasseren høyere enn ved ett vanlig kort innsug ?
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #10 på: juli 04, 2010, 10:36:50 am »

Riktig
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #11 på: januar 31, 2011, 20:33:46 pm »

Hvordan gik det her?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!