april 29, 2024, 08:37:16 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mye hester?
80 - 90 hk - 8 (9%)
90 - 100 hk - 13 (14.6%)
100 - 110 hk - 31 (34.8%)
110 + hk - 26 (29.2%)
60 + hk - 11 (12.4%)
Stemmer totalt: 86

Sider: 1 [2] 3 4 ... 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1915cc.. nybegynner lager motor med fres i :)  (Lest 74162 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #30 på: juni 18, 2010, 20:04:34 pm »

Trengte litt inspirasjon idag Osteaktig


* P18-06-10_20.58[01].jpg (121.97 KB. 800x600 - vist 487 ganger.)


Lurer litt på om innsugene blir for lange?


pluss ett sett med Weber 36 IDF


* P11-06-10_15.06[03].jpg (127.5 KB. 800x600 - vist 350 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #31 på: juni 19, 2010, 14:59:54 pm »

Da var settet med 40IDF plukket i biter, og er kokt med citronsyre, zalo og bakepulver Osteaktig ble bra!!

blokk skal hentes fra JEE på mandag
-94mm fresing
-lettet svinghjul
-8 dowelpins
-fullflow gjenget

deretter skal alt bevegelig sendes til sveinT for balansering/vektjustering

siden dette blir en motor med org. veiv, må man da vektjustere stempler? har sett at det varierer 1-3 gram på stemplene, men har dette noe å si når man holder seg til 5500RPM?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #32 på: juni 19, 2010, 18:52:03 pm »

Er festene til forgasserene på innsugene dine rotert 180grader? Ser at justeringsskruene er inn mot midten istedet for utover.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #33 på: juni 20, 2010, 01:51:49 am »

Vil vel mildt sagt gi deg hodebry å justere inn motoren med tomgangsskruene montert innover mot viftehuset...

Angående vektdifferansen, så står det i alle fall i min Haynes-manual at VW tillater opptil 8 g differanse mellom stemplene. Jeg for min del pleier å justerer ned til maks 0,1g i differanse på råder og stempler. Sikkert ikke noe problem med 3 g forskjell, men alt som kan forbedres og som ikke koster noe er jo positivt! Kjøp en brevvekt på biltema - Holder lenge og får alt av deler innenfor et gram.

Jeg har std.-veiv u. motvekter i min 1600 m. Web 110. Trekker den opp til 6500 på det værste. Sviver fint ennå... Er riktignok godt balansert og vektjustert den motoren.

Hvis du kontrollmåler veiva for kast og slittasje (regner med at Svein Terje gjør dette for deg hvis du spør han), og den er kast, så koster en sveist og omslipt DPR-veiv 180$. Jeg ville vurdert en motvektsveiv med den kammen hvis du skal ha god magefølelse i lengden og trekke ut alt det kammen greier...
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #34 på: juni 20, 2010, 03:00:17 am »

Er festene til forgasserene på innsugene dine rotert 180grader? Ser at justeringsskruene er inn mot midten istedet for utover.

vet da pokker jeg Rekker tunge

er de det? skal ikke gasserene stå sånn imot hverandre? slik at en gasser må dras, og en gasser må dyttes åpen?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #35 på: juni 20, 2010, 03:02:49 am »

Vil vel mildt sagt gi deg hodebry å justere inn motoren med tomgangsskruene montert innover mot viftehuset...

Angående vektdifferansen, så står det i alle fall i min Haynes-manual at VW tillater opptil 8 g differanse mellom stemplene. Jeg for min del pleier å justerer ned til maks 0,1g i differanse på råder og stempler. Sikkert ikke noe problem med 3 g forskjell, men alt som kan forbedres og som ikke koster noe er jo positivt! Kjøp en brevvekt på biltema - Holder lenge og får alt av deler innenfor et gram.

Jeg har std.-veiv u. motvekter i min 1600 m. Web 110. Trekker den opp til 6500 på det værste. Sviver fint ennå... Er riktignok godt balansert og vektjustert den motoren.

Hvis du kontrollmåler veiva for kast og slittasje (regner med at Svein Terje gjør dette for deg hvis du spør han), og den er kast, så koster en sveist og omslipt DPR-veiv 180$. Jeg ville vurdert en motvektsveiv med den kammen hvis du skal ha god magefølelse i lengden og trekke ut alt det kammen greier...

svarer på dette imorgen... litt mange øl innabords akkurat nå Rekker tunge
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #36 på: juni 25, 2010, 22:06:22 pm »

lite oppdateringer her. men har hentet blokk etc, (bra jobb) og skal snart sende roterende deler til sveinT, som skal balansere og vektjustere Glad

litt bilder:

slipt anleggsflate mot lamellen

* P25-06-10_22.34[02].jpg (113.62 KB. 800x600 - vist 270 ganger.)


8 dowels Glad

* P25-06-10_22.34[01].jpg (106.96 KB. 800x600 - vist 262 ganger.)


lettet svinghjul

* P25-06-10_22.34.jpg (106.48 KB. 800x600 - vist 268 ganger.)


to sett med topper og gassere Glad

* P25-06-10_22.32.jpg (142.31 KB. 800x600 - vist 371 ganger.)

T3 + 36 IDF til venstre
Autolinea og 40IDF til høyre Glad


da ett spørsmål til tmbryhn:
lange 44mm innsug eller kortere 48mm innsug? iforhold til terioen om bedre flow?

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #37 på: juni 25, 2010, 22:25:50 pm »

De innsugene til venstre føler jeg ser mye bedre ut. Finere og jevnere krumning utifra bildet i alle fall. Min magefølelse sier heller 44mm og litt lengre innsug. Klart, putter du på 40-gasserne blir overgangen desto mindre.

Dog, de innsugene setter gasserene dine "feil" vei utifra hva som er normen. Justeringsskruene skal vanligvis peke utover, mens på begge dine innsug ser det ut som at de peker innover mot viftehuset.
Som nevnt tidligere, tror jeg du vil få mye hodebry med dette når det kommer til justering og tilpassning.
« Siste redigering: juni 25, 2010, 22:31:06 pm av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #38 på: juni 25, 2010, 22:55:18 pm »

De innsugene til venstre føler jeg ser mye bedre ut. Finere og jevnere krumning utifra bildet i alle fall. Min magefølelse sier heller 44mm og litt lengre innsug. Klart, putter du på 40-gasserne blir overgangen desto mindre.

Dog, de innsugene setter gasserene dine "feil" vei utifra hva som er normen. Justeringsskruene skal vanligvis peke utover, mens på begge dine innsug ser det ut som at de peker innover mot viftehuset.
Som nevnt tidligere, tror jeg du vil få mye hodebry med dette når det kommer til justering og tilpassning.

kort skrutrekker og lite viftehus ordner det Glad

matchporter begge og ser hva som skjer jeg !
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #39 på: juni 26, 2010, 09:14:17 am »

kort skrutrekker og lite viftehus ordner det Glad

matchporter begge og ser hva som skjer jeg !

Jaja, vi får se på det med tiden da, hehe. Er spent selv, jeg, for å se om du får det til å passe greit inn med justering osv.
Men, er det forskjell på de to parene i form av om det er offset eller ikke? De til venstre ser ikke offset ut, mens de til høyre synes jeg å dra kjensel på fra tidligere bruk i så måte. Isåfall må du planlegge hva slags gasserstag-kit du skal kjøpe hvis du skal ha hex-bar-løsningen. Jeg kan ikke uttale meg om andre stagsatser.
« Siste redigering: juni 26, 2010, 09:21:04 am av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #40 på: juni 26, 2010, 10:18:00 am »

blir nok csp bellcrank stag.. funker bra nå og er fornøyd med det. det til høyre er offset ja.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

passat
Nybegynner
*
Innlegg: 23
Bosted: sunnfjord


Vis profil

« Svar #41 på: juni 29, 2010, 21:28:57 pm »

Heisann ser du har tatt av svinghjulet litt!!!!!! Hva var vekta før dreiing , og hva er den nå?
Meninger om vektreduksjon er nok mange. Skal du lage en motor for Rallycross så er det nok riktig med
letting av svinghjul, men til gatebruk , ikke helt sikkert . Noen andre som har synspunkter?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #42 på: juni 29, 2010, 21:39:32 pm »

JEE som har dreid det. Motoren spinner opp lettere, og mindre motorbremsing.. kommer ikke på noe mer jeg?

vekt er jeg ikke helt sikker på, men er sikkert tatt av 2,5 til 3kg
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #43 på: juni 29, 2010, 22:38:46 pm »

Heisann ser du har tatt av svinghjulet litt!!!!!! Hva var vekta før dreiing , og hva er den nå?
Meninger om vektreduksjon er nok mange. Skal du lage en motor for Rallycross så er det nok riktig med
letting av svinghjul, men til gatebruk , ikke helt sikkert . Noen andre som har synspunkter?

Med mindre en ikke behersker å sette bilen i bevegelse med gass/clutch så er det bare å lette svinghjulet...
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #44 på: juni 29, 2010, 23:07:13 pm »

blir en stage 1 kennedy trykkplate,  og kushlock plate.. har da litt følelse i beina, så tror nok dette skal gå bra!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #45 på: juli 02, 2010, 20:10:37 pm »

Nedtur... Trist

har brukt ca. 2timer på å lete frem deler på vwparts, men ved betaling har paypal bestemt seg for å endre metode, slik at jeg må vente på å få en 4-sifret kode for å bestille.. må lagre handlekurven og prøve igjen imorgen;


her er listen hvis det er noen som gidder å lese seg igjennom Rekker tunge

Kennedy High Performance Pressure Plates
Double Thrust Cam Bearings
Main Bearing Set Standard
Black Pulley Tin
Dual Port Cylinder Tin, Black
Chrome Pulley Bolt and Washer
Billet Pulley 7" Black
Tube of Moly Assembly Lube
CB Performance Racing Gland Nut and Washer
Deluxe Flywheel Seal Tool
Flywheel Remover Aka Torque Dude
Genuine VW Valve Covers (pair)
Valve Cover Clips (pair)
O-Ring, Flywheel Seal, 13-1600Cc
Red Silicone Flywheel Seal, Brazilian 1200-1600
Copper Exhaust Gasket - Large 3 Bolt Flange
Billet Oil Filter Adapter
Maxi 30mm Full Flow Oil Pump with Black Anodized Billet Cover with 3/8'' outlet (to '70)
94 Mm A Forged Piston And Cylinder Set
Chrome Velocity Stacks
VELOCITYSTACK: MB43-6050              
Weber Idf-Dellorto Drla Air Cleaner
Base Gaskets - fits 36, 40mm DRLA and 40 IDF
Deluxe Carburetor Synchrometer
Weber 40-48 Idf Rebuild Kit
Weber Emulsion Tubes For Dcoe, Dco, Ida, Idf
WEBEREMULSIONTUBES: MB43-5678              
Weber Idf Choke Blockoff Plate
Weber Tech Handbook
Fuel Pump, Generator Style
Gasket, For Fuel Pump To Flange
Push Rod For Fuel Pump Generator
Web Cam 109 Type 1
Web Cam Type 1 Camshaft Gear
Web Cam Type 1 Valve Springs Only "Single" Set of 8
Cam Bolts
Cam Locks
CSP Carburetor Linkage Type 1 - Standard IDF
CSP Type 1 Bellcrank Linkage Return Spring
GASGACINCH, 4 oz Can
Valve Spring Retainers - Chromoly Single or Dual Springs
Valve Keepers

der er listen hvis det er noen som gidder å lese seg igjennom Rekker tunge
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #46 på: juli 03, 2010, 11:47:19 am »

Jeg så igjennom kjapt. Liker at du går for 109-kammen. Da kan vi sammenlikne resultatene til slutt, hehe.

Så også at du går for 30mm-pumpe. Du vet hva det innebærer av modifikasjoner på blokka, right?

Ellers så det ut som en del fine og dyre deler til dette "budsjett-bygget". Har du ikke linjeborret blokka forresten? Så du bestillte std. rammelager. Rådelager må du heller ikke glemme...
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #47 på: juli 03, 2010, 14:45:31 pm »

blokken er målt opp UTEN slitasje Glad

hva må gjøres med blokken ved 30mm pumpe (da er det mulig at den ryker)

lagt til rådelager ja Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #48 på: juli 04, 2010, 11:32:32 am »

Brows litt på nettet, ellers ligger moden dokumentert i 1915-tråden min, delvis på side 1, 4 og 5.
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,16619.120.html

Viktigste er å borre opp returhullet i blokka di ved svinghjulsenden, og også setet som stempelet til trykkregulatoren tetter mot. Dette er ca. 5mm opprinnelig, og bør borres opp til ca. 8,5 (stemmer overens med 1/8 NPT). Returen vil flowe lettere, kort fortalt.

Den andre moden med å plugge igjen hovedgalleriet før kjøleren får du se på selv. Jeg er veldig fornøyd med den moden for min egen del, men du får se hva du vil gjøre selv. Jeg kjører 5-40 syntetisk på varmeste sommerdagen med dette systemet, og vil prøve 0-30 på vinteren. Trykket er den siste bekymringen du noen gang vil ha med en fersk blokk og 30mm-pumpe...

« Siste redigering: juli 04, 2010, 11:38:56 am av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #49 på: juli 04, 2010, 13:56:52 pm »

Så ikke noe vippestell på lista?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #50 på: juli 04, 2010, 18:10:32 pm »

Så ikke noe vippestell på lista?

org vippestell
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #51 på: juli 04, 2010, 19:51:24 pm »

Med den kammen, så tror jeg ikke 1,1:1 bør være noe problem nei. Jeg for min del skal kjøre med 1,25:1 på innsugsvippene. Har fått tak i noen modifiserte std. vw-vipper. 40$ for 8 stk. på eBay.

Løftet i seg selv er plenty for std.-ventilen sålangt jeg kan se, men det akselererte løftet du får med ei vippe med kvassere utveksling vil jo gi deg bedre flow på lavt løft enda tidligere. Mere fylling, økt moment! Jeg har ikke prøvd dette før, men har troen på det.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #52 på: juli 12, 2010, 23:10:18 pm »

da blir det mest sannsynlig 1-5/8 MERGED header fra CSP og hideaway på denne motoren Glad

JEE anbefalte dette eller 1-3/4 men blir nok det øverste Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #53 på: juli 12, 2010, 23:29:48 pm »

Har du tenkt på motstand i eksosen og hvordan dette virker inn på dreiemoment?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #54 på: juli 12, 2010, 23:46:39 pm »

ikke nevneverdig, men etter opplesing på thesamba og her, sådet  virker som om dette blir bra!

har også ett vanlig header med stor flens jeg evt. kan bruke Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #55 på: juli 17, 2010, 09:03:39 am »

da ble deet ikke 1-5/8 eksos da enkelte ikke bryr seg om avtaler
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #56 på: juli 17, 2010, 13:13:11 pm »

hvor får jeg tak i oljeslager? trenger sløyfe fra pumpen til filteret og til blokka.

noen som har pent brukte?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #57 på: juli 17, 2010, 13:32:24 pm »

Kjøp nye på Tess eller andre som er profesjonelle leverandører av kvalitetsslanger.
Jeg skulle spare ei krone, og måtte stanse og reparere oljeslangene 7 ganger (Kan dokumentere med bilder) på vei fra Stavanger til Bergen i fjor. De sprakk rundt slangeklemmene.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #58 på: juli 17, 2010, 13:42:01 pm »

tess har vel bare sånne feite pressede? kunne sett for meg skrudde små stålomspunnede hvis det ikke er latterlig dårlig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #59 på: juli 17, 2010, 15:00:55 pm »

http://www.industrinett.no/wsp/tess2/frontend.cgi?template=node&nodeid=865
Siste armerte jeg kjøpte fra Biltema kjennes også bra ut.
De stålomspunnede fra biltema har jeg skiftet ut pga. gummien er ikke armert, og de sveller opp så jeg ikke får dem tette når jeg bruker dem til bensin.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!