mars 28, 2024, 11:33:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: DKL's biler  (Lest 142857 ganger)
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #240 på: mars 29, 2010, 15:03:53 pm »

hehe, alt over 150hk og godt grep på gardermoen klarer jo å løfte hjula :-)
Målet med motoren er en smooth og kjørbar motor men med mer futt enn den forrige. Altså ingen ren drag motor...
Men det blir allikevel kjekt å se hva den er god for på stripa :-) (effektmåling blir jo alltid subjektivt uansett, så det er på stripa vi får se)...
Klør _litt_ i fingrene nå...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #241 på: mars 30, 2010, 00:35:56 am »

Nå er det jo ikke meningen å kuppe denne tråden som en prosjekttråd, men fikk nå gjort litt i kveld også.
Montert crank trigger tenning.



* seal.jpg (58.69 KB, 604x453 - vist 522 ganger.)

* sensor.jpg (58.76 KB, 604x453 - vist 485 ganger.)

* wheel.jpg (58.05 KB, 604x453 - vist 495 ganger.)

* wheel2.jpg (59.64 KB, 604x453 - vist 507 ganger.)

* complete.jpg (52.49 KB, 604x453 - vist 527 ganger.)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #242 på: mars 30, 2010, 08:55:27 am »

Detta ser kult ut.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #243 på: april 08, 2010, 09:28:23 am »

venter spent på ny uppdate på motor trond:)
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #244 på: april 08, 2010, 09:32:30 am »

Kjekt at noen følger med :-)
Det er gjort litt siden sist, men ikke så mye...
Har fått gjort unna vippearmsgeometri og støtstengene er nå til dreing (takk Ola).
I mellomtiden har jeg krøpet et par timer i garasjen i går kveld for å trekke nytt bensin opplegg (større og med retur) gjennom tunellen... En jobb jeg kan anbefale å ha med en kompis for å gjøre siden jeg kan bekrefte at jeg måtte veksle mellom bak og fremme cirka 30 ganger før jeg klarte å komme fra A til B... Men nå er det gjort og dermed kan jeg putte inn girkassen også. Greit å ha gjort det andre mens det var god plass :-)

Fant ut at jeg hadde kjøpt oljekjøler, men at denne ble levert UTEN foten... så den er bestillt i dag. Dermed kan jeg straks begynne å montere resten av det utvendige også :-)

Når begynte sommeren sa du?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #245 på: april 16, 2010, 12:48:51 pm »

sånn ellers då?
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #246 på: april 16, 2010, 22:56:25 pm »

Vi har begynt testmontering/justering av de forskjellige tingene som skal på plass. Stort sett så var det kun små utfordringer så langt, men alt tar tid..


* testmontering.jpg (94.12 KB, 640x480 - vist 615 ganger.)
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #247 på: april 16, 2010, 23:38:49 pm »

nice... trond om du skal mappe motor på nærbø så bestill tid i god tid,, han hadde 2-3 uker ventetid nå.  Blunker  om du ikke alt er i dialog med han:)
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #248 på: april 17, 2010, 08:13:03 am »

Ser veldig bra ut. Trenger du ikke luftmengde måler? Eller setter du denne før turboen ?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #249 på: april 17, 2010, 09:04:57 am »

Jeg har både map sensor og tps, men nå har jeg bare prøvemonter og tilpasset div slanger og blikk før jeg river det av igjen og lakkerer
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #250 på: mai 02, 2010, 22:35:13 pm »

Ikke bare motoren som får oppmerksomhet, bilen må jo også få litt dersom den skal bli klar.
Har lagt opp helt nytt bensinsystem i bilen pga EFI. -8AN fra tank via tunell og bak til motor, -6AN fra regulator og tilbake til tanken via tunell. Ny pumpe og regulator pga helt annet trykk enn før. Dessuten solgte jeg det gamle opplegget komplett med motoren.
Har også handlet ny girkasse med en litt mer riktig utveksling til den nye motoren, øvrig spec er lik den forrige (superdiff, weddle gir... Bygd av KCR).

Fikk litt hjelp av dattera mi til montering her om dagen så nå er det bare å montere bremser så er bilen på hjul igjen. Det blir godt siden den har stått på bukker siden i fjor høst.

Men okey, fikk gjort litt på motoren også :-) Så eneste som gjenstår der nå er feed/drain til/fra Turbo og litt tigging på sumpen.
Deretter gjenstår egentlig "bare" det eletriske.........

Noen bilder



* girkassehjelp.jpg (33.8 KB, 560x420 - vist 594 ganger.)

* girkassemontert.jpg (42.65 KB, 560x420 - vist 520 ganger.)

* undertank.jpg (41.54 KB, 560x420 - vist 544 ganger.)

* returtiltank.jpg (27.98 KB, 560x420 - vist 512 ganger.)

* efiregulatormontert.jpg (38.16 KB, 560x420 - vist 547 ganger.)
« Siste redigering: mai 02, 2010, 22:37:57 pm av Trond Dahl » Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #251 på: mai 03, 2010, 07:41:19 am »

Ny Servicewagen/mobilt klubbhus;  Gliser



Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #252 på: mai 03, 2010, 08:46:24 am »

Varme kvelder på treff med den der ja, herlig :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Silver (Kristoffer Lindh)
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 378
Bosted: Sarpsborg



Vis profil
« Svar #253 på: mai 04, 2010, 18:13:32 pm »

Trond Dahl: Kan du anbefale girkassefestet du bruker?

Hvordan blir den å kjøre når den er stumt montert?

Kristoffer
Loggført



kristoffer(at)lindh.no
Tlf: 92806127
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #254 på: mai 04, 2010, 18:34:13 pm »

Trond Dahl: Kan du anbefale girkassefestet du bruker?

Hvordan blir den å kjøre når den er stumt montert?

Kristoffer

ja, men alt til sitt bruk. I vanlig bruksbil ville jeg ikke brukt det da det støyer mer og er unødvendig i en slik bil.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #255 på: mai 04, 2010, 20:03:43 pm »

Trond Dahl hvor ble det av weberne sier no jeg Glad Blunker

Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #256 på: mai 04, 2010, 21:16:14 pm »

Trond Dahl, brukte du rør eller slanger i tunellen? Hvilken dimensjon og hvordan festet du dem?
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #257 på: mai 04, 2010, 21:56:24 pm »

Trond Dahl hvor ble det av weberne sier no jeg Glad Blunker



de står der de hører hjemme... På 2221 motoren :-)

erikaa: se pm
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #258 på: mai 06, 2010, 08:37:29 am »

trond må du ikke kutte litt i motorromet/på siden av de hyllene Blunker
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #259 på: mai 06, 2010, 08:51:11 am »

trond må du ikke kutte litt i motorromet/på siden av de hyllene Blunker
For å?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #260 på: mai 06, 2010, 08:54:00 am »

for å få plass til denne svære motoren Gliser
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #261 på: mai 06, 2010, 08:55:24 am »

for å få plass til denne svære motoren Gliser
Den er ikke bredere enn original motor så det går nok helt fint Magne:-)
Skal legge ut bilde av det om litt jeg så får du se ;-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #262 på: mai 06, 2010, 12:05:09 pm »

Den er vel bare større inni?  Blunker Egentlig burde en større motor veie mindre enn en liten...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #263 på: mai 06, 2010, 14:42:04 pm »

Strengt tatt er denne mindre enn den forrige også... Vel å merke i størrelse på veiv og volum, dog bare litt.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #264 på: juni 26, 2010, 18:59:39 pm »

noe nytt her??? fått fyrt den opp trond? er meget spent på denne Osteaktig
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #265 på: juni 26, 2010, 20:07:09 pm »

Ikke bare motoren som får oppmerksomhet, bilen må jo også få litt dersom den skal bli klar.
Har lagt opp helt nytt bensinsystem i bilen pga EFI. -8AN fra tank via tunell og bak til motor, -6AN fra regulator og tilbake til tanken via tunell. Ny pumpe og regulator pga helt annet trykk enn før. Dessuten solgte jeg det gamle opplegget komplett med motoren.
Har også handlet ny girkasse med en litt mer riktig utveksling til den nye motoren, øvrig spec er lik den forrige (superdiff, weddle gir... Bygd av KCR).

Fikk litt hjelp av dattera mi til montering her om dagen så nå er det bare å montere bremser så er bilen på hjul igjen. Det blir godt siden den har stått på bukker siden i fjor høst.

Men okey, fikk gjort litt på motoren også :-) Så eneste som gjenstår der nå er feed/drain til/fra Turbo og litt tigging på sumpen.
Deretter gjenstår egentlig "bare" det eletriske.........

Noen bilder


Ser flott ut!
Stussa litt på at du har tynnere retur enn trykk (forstår jeg opplegget riktig).
Men jeg er vant til hydraulikk , og der skal alltid returen være tykkere enn trykksida.
Anneledes med bensin?
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #266 på: juni 27, 2010, 04:39:29 am »

noe nytt her??? fått fyrt den opp trond? er meget spent på denne Osteaktig

Motoren er ferdig, men gjenstår å putte den i bilen og trekke "litt" ledninger.
Men nå nyter jeg sola i California og blir her i 3 uker til.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #267 på: juni 27, 2010, 04:40:58 am »

Ikke bare motoren som får oppmerksomhet, bilen må jo også få litt dersom den skal bli klar.
Har lagt opp helt nytt bensinsystem i bilen pga EFI. -8AN fra tank via tunell og bak til motor, -6AN fra regulator og tilbake til tanken via tunell. Ny pumpe og regulator pga helt annet trykk enn før. Dessuten solgte jeg det gamle opplegget komplett med motoren.
Har også handlet ny girkasse med en litt mer riktig utveksling til den nye motoren, øvrig spec er lik den forrige (superdiff, weddle gir... Bygd av KCR).

Fikk litt hjelp av dattera mi til montering her om dagen så nå er det bare å montere bremser så er bilen på hjul igjen. Det blir godt siden den har stått på bukker siden i fjor høst.

Men okey, fikk gjort litt på motoren også :-) Så eneste som gjenstår der nå er feed/drain til/fra Turbo og litt tigging på sumpen.
Deretter gjenstår egentlig "bare" det eletriske.........

Noen bilder


Ser flott ut!
Stussa litt på at du har tynnere retur enn trykk (forstår jeg opplegget riktig).
Men jeg er vant til hydraulikk , og der skal alltid returen være tykkere enn trykksida.
Anneledes med bensin?

Jeg kjenner ikke til hydraulikk, men mitt valg er basert på andres oppsett.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #268 på: juni 27, 2010, 07:16:50 am »

En av forskjellene er gjerne at en del av bensinen blir brukt, i motsetning til olje.
Ser og mange ikke lager retur i tanken, men bare kopler returen til et t-stykke under tanken sammen med mainfuel.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #269 på: juni 28, 2010, 09:40:50 am »

En av forskjellene er gjerne at en del av bensinen blir brukt, i motsetning til olje.

Hvor mange prosent av bensinen blir brukt på tomgang? Når samme trykket klarer å underholde 400 hester ved full pupp.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!