mars 28, 2024, 13:25:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 0-100 km/t  (Lest 5113 ganger)
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #30 på: juni 17, 2010, 22:34:44 pm »

jeg tenker heller 0 til 100 km på lengst mulig tid Gliser

Ja jeg er STOLT av at hu er "treg"  Blunker En del av sjarmen  Blunker Greia begynte med at jeg skulle bevise at jeg klarte det på under ett minutt, og det var jo ikke noe problem, vant det veddemålet  Gliser

Og så må jeg jo si, etter å ha sett litt i bloggen din, at jeg virkelig ser begrepet idyll har fått en helt ny betydning av å ha sett bildet av en vw under bjørka, og en ungpike i sommerkjole på piknik.

Jeg pleier å si min kjære 61modell er som en kvinne i overgangsaldere, littegrann uberegnelig, men med litt furting går alt over. opplevde i dag at hun ikke ville starte etter at jeg var en tur hos frisøren. heldigvis var det 500 m fra garasjen så jeg labba heim og henta primusen for å ta med batteriet heim for lading. vel tilbake fyrte ho opp som aldri før.... selv med "tomt" batteri. nå står hun til lading i sitt lune hjem:)
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #31 på: juni 17, 2010, 22:48:03 pm »

Fyyy, måkji kjøyra so fort med dei stakkars boblun lell? Hæ Hæ

Ei original boble som er i stand tåler jo å kjøre bånn gass i timesvis!
Min gjør ihvertfall det.
Det var derfor de blei populære i tyskland, på autobahn.

PS: en original 1303 har 1,5 kg marktrykk på hvert forhjul i 135 km/t, leste jeg i Auto, Motor und Sport en gang.
Tok feltskifte på sporete vei da jeg hadde full guffe ned E18 Lierbakkene en gang, og kan bekrefte at det ikke er mer på ovalen... Sjokkert
« Siste redigering: juni 17, 2010, 22:54:03 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #32 på: juni 18, 2010, 06:01:33 am »

Fyyy, måkji kjøyra so fort med dei stakkars boblun lell? Hæ Hæ

Ei original boble som er i stand tåler jo å kjøre bånn gass i timesvis!
Min gjør ihvertfall det.
Det var derfor de blei populære i tyskland, på autobahn.

PS: en original 1303 har 1,5 kg marktrykk på hvert forhjul i 135 km/t, leste jeg i Auto, Motor und Sport en gang.
Tok feltskifte på sporete vei da jeg hadde full guffe ned E18 Lierbakkene en gang, og kan bekrefte at det ikke er mer på ovalen... Sjokkert

 Gliser Gliser
Loggført
Håvard Hoem
Seniormedlem
****
Innlegg: 333
Bosted: Toten


Klubbløs #002


Vis profil
« Svar #33 på: juni 18, 2010, 06:13:01 am »

Mener dama kjørte 0-102 km/t på 20.6 med sin orginale notch 1500.

.....haha, og du som lovet henne en ny, større motor om hun klarte over 100km/t over stripa......  heldig hun.. Osteaktig


Håvard
Loggført

70 1300
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #34 på: juni 18, 2010, 07:27:25 am »

Nesten så jeg må teste dette en dag... 
Loggført
Lene
Supermedlem
*****
Innlegg: 603
Bosted: Porsgrunn


Bobla mi! Forelska :)


Vis profil WWW
« Svar #35 på: juni 18, 2010, 07:57:36 am »

Ok, jeg er barnslig  Osteaktig
'57 oval med 1600 singelport og 1200-giring (4,37): 16 sek. Ikke så ille med en standard baymotor egentlig, men den virker raskere.. Har vel noe med lyden å gjøre og det faktum at det er fra 80km/t det begynner å ta tid.

 Gliser Gliser
Loggført

Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #36 på: juni 18, 2010, 11:42:54 am »

Lene da...... Tror SCC hadde vært midt i blinken for deg! Der har de bra utstyr for tidtagning, plan og fin "slette" og flere med samme innteresse som deg Blunker
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Lene
Supermedlem
*****
Innlegg: 603
Bosted: Porsgrunn


Bobla mi! Forelska :)


Vis profil WWW
« Svar #37 på: juni 18, 2010, 13:12:52 pm »

jeg tenker heller 0 til 100 km på lengst mulig tid Gliser

Ja jeg er STOLT av at hu er "treg"  Blunker En del av sjarmen  Blunker Greia begynte med at jeg skulle bevise at jeg klarte det på under ett minutt, og det var jo ikke noe problem, vant det veddemålet  Gliser

Og så må jeg jo si, etter å ha sett litt i bloggen din, at jeg virkelig ser begrepet idyll har fått en helt ny betydning av å ha sett bildet av en vw under bjørka, og en ungpike i sommerkjole på piknik.

Jeg pleier å si min kjære 61modell er som en kvinne i overgangsaldere, littegrann uberegnelig, men med litt furting går alt over. opplevde i dag at hun ikke ville starte etter at jeg var en tur hos frisøren. heldigvis var det 500 m fra garasjen så jeg labba heim og henta primusen for å ta med batteriet heim for lading. vel tilbake fyrte ho opp som aldri før.... selv med "tomt" batteri. nå står hun til lading i sitt lune hjem:)

Ha ha hu var ikke fornøyd med den nye sveisen din da vettu!! Blunker
Loggført

Lene
Supermedlem
*****
Innlegg: 603
Bosted: Porsgrunn


Bobla mi! Forelska :)


Vis profil WWW
« Svar #38 på: juni 18, 2010, 13:15:06 pm »

Lene da...... Tror SCC hadde vært midt i blinken for deg! Der har de bra utstyr for tidtagning, plan og fin "slette" og flere med samme innteresse som deg Blunker

Du mener det ja  Blunker  Gliser
Loggført

Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!