april 19, 2024, 02:04:04 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Red baron/Eric Calabrese satt ny verdensrekord i helga!  (Lest 5760 ganger)
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« på: mars 03, 2008, 09:24:36 am »

8.349 @ 169.430

1.248  60'
5.412 @ 134.111
8.349 @  169.430

 Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #1 på: mars 03, 2008, 09:41:00 am »

For oss som ikke kjenner navnet, bilder av bil?
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #2 på: mars 03, 2008, 09:42:53 am »

Er det denne?

Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #3 på: mars 03, 2008, 09:43:31 am »

Det er det.


* 483_3511b4b9f4e4a7b313e6526dcf133eb1.jpg (46.03 KB, 640x480 - vist 292 ganger.)
Loggført
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #4 på: mars 03, 2008, 11:04:37 am »

Her har du bilen ja.Han har konvertert til metanol i vinter(mere turbo trykk) og andre ting som feks pro-ringer i kassa.Men skal mye hester til for å klare en slik tid,snakker i området 700hk..og det på hjula..
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #5 på: mars 03, 2008, 12:57:45 pm »

Sjukt fett!  Gliser
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #6 på: mars 03, 2008, 14:02:03 pm »

Han har nesten like mye hester som Skinne bobla da! Tøft!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #7 på: mars 03, 2008, 14:38:05 pm »

Han har nesten like mye hester som Skinne bobla da! Tøft!

 Gliser Gliser
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #8 på: mars 03, 2008, 15:19:24 pm »

kommer vi til å se skinnes bobla igjen? så den på scc dvd 05... var det vel
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #9 på: mars 03, 2008, 15:22:30 pm »

Martin, jeg tror vi får håpe vi ikke får se Skinnes i noen boble... Blunker Men Skinne bobla, ja takk!
« Siste redigering: mars 03, 2008, 15:24:57 pm av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #10 på: mars 03, 2008, 15:24:10 pm »

nei best å la han skru vel...  Øyerulling skulle gjerne sett den asså. jeg skal hvertfallpå springnats 10 mai
Loggført
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #11 på: mars 04, 2008, 01:05:36 am »

Og her er Skinne+bobla....


* scc 062.jpg (70.36 KB, 800x600 - vist 254 ganger.)

* scc 072.jpg (26.27 KB, 600x450 - vist 256 ganger.)
Loggført
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« Svar #12 på: mars 04, 2008, 01:08:54 am »

8.349 @ 169.430

1.248  60'
5.412 @ 134.111
8.349 @  169.430

 Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert

Rått!!! Gliser
Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #13 på: mars 04, 2008, 08:52:55 am »

 Rekker tunge

« Siste redigering: mars 04, 2008, 08:55:40 am av tekken » Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #14 på: mars 04, 2008, 09:30:44 am »

20kg mindre så hadde han vært enda nærmere 7`eren. Og jeg vet temmelig nøyaktig hvor han skulle finne de 20 kiloene   Blunker

« Siste redigering: mars 04, 2008, 10:40:53 am av Kormi » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« Svar #15 på: mars 04, 2008, 10:37:24 am »

20kg mindre så hadde han vært enda nærmere 7`eren. Og jeg vet temmelig nøyaktig hvor han skulle finne de 20 kiloene   Blunker

Hehe, jeg også Blunker
Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #16 på: mars 04, 2008, 10:38:45 am »

Hørtes ut som det var en liten utfordring å ratte bilen i den hastigheten. Lurer på hvor fort man kan kjøre og fortsatt kalle det "forsvarlig" med en boble Blunker
Loggført
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #17 på: mars 04, 2008, 10:41:07 am »

20kg mindre så hadde han vært enda nærmere 7`eren. Og jeg vet temmelig nøyaktig hvor han skulle finne de 20 kiloene   Blunker



Kanskje det var de 20 kiloene som redda bilen fra å dra i railen Glad
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #18 på: mars 04, 2008, 10:45:54 am »

20kg mindre så hadde han vært enda nærmere 7`eren. Og jeg vet temmelig nøyaktig hvor han skulle finne de 20 kiloene   Blunker



Kanskje det var de 20 kiloene som redda bilen fra å dra i railen Glad

Eller som sørget for skeiv vektfordeling? Jeg har aldri rattet en "boble" i 270 km/t før med myke slicks men har for meg at jeg hadde gjort det samme som Eric gjorde, løfte gasspedalen.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #19 på: mars 04, 2008, 10:52:17 am »

Anng. vektfordeling har jeg en liten teori om at vekt på bilens venstre side er en fordel mtp motor moment til høyere.. Men skal ikke tvinge alle til å være enig Blunker
Ser ut som han mister noe feste når han girer til 4. Hadde ikke skjedd på Gardermoen Glad
« Siste redigering: mars 04, 2008, 11:14:17 am av Kormi » Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #20 på: mars 04, 2008, 11:10:13 am »

Noe av det viktigste med "rattlås" racing er å ha pedalen ned klemt til man er over mål...
Hvilke 20 kilo snakker man om her?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #21 på: mars 04, 2008, 11:12:22 am »

Hvilke 20 kilo snakker man om her?

Øl-kula til Eric Glad
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #22 på: mars 04, 2008, 11:23:49 am »

He he.. nå skal jeg være jævlig forsiktig med å kaste stein i glasshus men jeg finner det temmelig idiotisk å bruke en formue i penger og tid på å lette en bil maks for å kjøre fortere når sjåføren kan gå ned i vekt.

For ikke å glemme de helsemessige fordelene dette også kan ha............... 

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #23 på: mars 04, 2008, 11:31:10 am »

Tror det er innført minimums vekt i Pro Mod på grunn av sikkerheten nå,en 200kg lettere bil i det siste draget der han får kast kunne fort endt i rail'n.
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #24 på: mars 04, 2008, 11:32:56 am »

He he.. nå skal jeg være jævlig forsiktig med å kaste stein i glasshus men jeg finner det temmelig idiotisk å bruke en formue i penger og tid på å lette en bil maks for å kjøre fortere når sjåføren kan gå ned i vekt.

For ikke å glemme de helsemessige fordelene dette også kan ha............... 

Mvh
BB

Letting av bil er hensiktsmessig ned til en viss vekt. Du ville ALDRI klart å kjøre denne bilen stødig om den hadde veid 150kg. Vekt er viktig, så da blir løsninger mer hester om det skal gå fortere.
Loggført
n2o
Medlem
***
Innlegg: 159
Bosted:


Vis profil

« Svar #25 på: mars 04, 2008, 22:26:14 pm »

Tror balanse er like viktig som vekt. En godt balansert bil (mhp vekt) er avgjørende for å kunne kjøre fort.

Hva sier newton om vekt, når først bilen har fått en sleng?

Forøvrig er jeg mektig imponert hvor fort Eric kjøre, og hvor "udramatisk" startene er.
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!