april 27, 2024, 19:48:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 44
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekt Schwarzer Peter Type 1 66 modell  (Lest 245252 ganger)
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« på: juli 06, 2010, 20:25:07 pm »

Som sagt litt tidligere på forumet etter VW International Meet #18 fikk både jeg og fruen lyst på folkevogn. Så vi tittet litt og bestemte oss for å slå til på ett påbegynt objekt vi fant i Lier... På med hengeren og rake veien ned. Ikke lange biten for oss å handle...

Litt info; Vi blir eiere nr 3. Forrige eier har kjøpt bilen av sin onkel som der igjen handlet bilen splitter ny. Fruen vi handla bilen av har hatt den siden hun var 17 år - 1976 - 2010. Bilen har visstnok stått stille i minst 20 år! Stått i tørr garasje. Er en 1300 motor.

Kjørt ca 96000 km og jeg ser ingen grunn til å tvile på det. Sjekket for slark i veiva og den var det ingen slakk i.

Rust; Der som det er rust har det blitt sandblåst og jeg håper de har avdekket alle steder. Er litt i kanalen, innerskjermer/varmekanaler, støtfangerfester, ett lite hull under batteriet og litt rundt omkring neders på bilen.

Har ikke erfaring med Boble, men ble ikke skremt av en rusta jeg fant. Ser på Unneberg Bil at det er ganske mye karros deler å få kjøpt enda. Så håper og tror jeg skal få bytta ut det meste med nye plater.

Interiøret; Taket er strøkent! Setene har hatt setetrekk på "siden den var ny". De gikk rett i søppelkassa da jeg kom hjem så nå står setene i garasjen for å luftes. Skal vaske/rense dem og pakke dem bort. Har vært innbrudd i bilen "for mange herrens år siden" så er bulkete rundt tenninga. Må rette opp litt der.

Understell; Her bærer det preg av å stått i ro lenge.... Så planen nå denne uka er å sette den på bukken og plukke ned bilen under. ALT skal vekk... Er forberedet på å kappe enkelte skruer/bolter, men i nøden spiser fanden fluer...

Planer? Som topic sier, Svarteper! Vi vet ikke, annet en at den skal bli 100% rustfri, godkjent med skilt så tar vi det derfra. Tanken er å ha ett rullende prosjekt...

Har ikke så mange bilder, men noen fra hentinga Glad




Fremme på verksted og alt gikk bra Glad





Skal ta flere bilder når den er inne på verksted.

Jeg er en fersking med Folkevogn så kommer garantert til å spørre og grave, til tider sikkert dumme spørsmål, men finnes bare dumme svar Glad Ser frem til å lære meg det grunnleggende om disse små sjarmerende bilene! Har ett lite håp om å ha den kjørbar til neste års treff i Østfold. Må sette sveiser'n i gang da jeg dessverre aldri har klart å lære meg den kunsten!
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #1 på: juli 06, 2010, 21:19:57 pm »

så jo ikke aller værst ut den her da Glad.. lykke til med prosjektet ditt da Glad

blir artig å følge med hva du gjør med den etterhvert
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #2 på: juli 07, 2010, 12:17:09 pm »

Var nede på verksted i dag og ryddet plass til Bobla. Driver med litt salg av BMW deler så jeg må få delt av lokalet litt Glad

Uansett, har lånt bort søylebukken i går og i dag så i dag ble det bare ryddet og tatt bilder av den rusta jeg ser. Avskrekkende eller ikke. Nye plater/deler der det går å kjøpe ferdige plater og litt sveis så tror jeg det skal kunne reddes Glad


Høyre side;









Venstre side;







Likte ikke helt den "skaden" ved jekkefeste der. Men finner vel ut av det Glad

Så kommer ett av mine første nybegynner spørsmål:

Kan denne bilen deles i to? Dvs løftes fra bunn/gulvet? Har sett flere sånne her på forumet men er det ved ett spesielt skille ved ett årstall eller alle Bobler?

Planen er å starte i morgen med å plukke den i biter Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #3 på: juli 07, 2010, 12:25:50 pm »

Hei
Bilen kan deles ja. Bare og skru ut alle skruen i bunnen +++.
Du kan se hva som kan gjøres på siden til feks Tislo her på forumet. Litt nyere årsmodell, men det er samme fremgangs måte.

http://69fullresto.blogspot.com/search?updated-max=2008-12-20T13%3A01%3A00%2B01%3A00&max-results=7

Mvh Svein
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #4 på: juli 07, 2010, 12:32:36 pm »

Er vel stort sett standardrusten du har bilder av der, lykketil og stå på  Glad
Loggført

Seaside VW Klubb
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #5 på: juli 07, 2010, 12:49:06 pm »

Svein; Takk for link! Den var svært nyttig! Glad

Gullik; Håpet det var standard rust ja.

Har bestilt 20 liter med argon nå. Henter den i august når jeg skal på ferie Glad Så i august en gang håper jeg å begynne å kappe/sveise..
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #6 på: juli 08, 2010, 16:19:13 pm »

Endelig var bukken min ledig! Så da ble det noen timer på verksted i formiddag. Målet var enkelt; få splitta bilen Glad

Starta med pelle av alt av dører og luker. Samt koble fra hist og pist.




Deretter var det opp på bukken for å få ut bolter i under bilen. Måtte selvsagt ta noen bilder av gulvets underside;






Fornøyd eier!



Fikk hjelp av min gode venn Hans Raymond til å splitte vogna;



1.5 time tok det å demontere og dele bilen i to! Osteaktig




Så langt så bra. Var bare å hive seg over og plukke ned det som er. Motor/bakstilling tar vi neste uke.




Så var det tilstanden på bunnplata. Tålig bra. Men litt sveising og bytte av stål blir det.






La merke til at det var rust under batteriet, jekkefester og skvettlappholder foran. Her var det gravrust! Ellers var panna bra!  Osteaktig

Fornøyd eier Blunker





Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: juli 08, 2010, 16:52:34 pm »

Detta ser bra ut!! Du har komt dramatisk igang på kort tid Glad

Bunnplato var i bra stand den, so og sei alle plassar det er rust på bilen din er dei vanlige rustfellene.. solenge du ikkje kjøper ei restaurert bobla so er det rust på dei plassane, men du får jo kjøpt rep. plater til alle dei plassane, sjølv om kvaliteten på platene er VELDIG varierande, billigt= tynt blekk og elendig passform og dermed mykje arbeid for å montera og få det til å sjå bra ut. dyre plater kan faktisk vera lika bra som orginalt, men det er jo alt etter kor mykje du legg i rustsveisinga.. det skal forresten ikkje vera skvettlappar framme, det er nok heimamekk.
Og dei tullingane som har sandblåst bilen kunne jo ha tatt seg bryet med å ta vekk tectylen før dei begynte å sandblåsa.. Beste måten å få det vekk på er med malingskrapa, etterpå fidla og tynnar/whitesprite etc då får du vekk alt.

Men da skal verta morro å fylga med her !
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
lofotn
Telehiv Jumpers
Seniormedlem
*****
Innlegg: 372
Bosted: Ænnebu



Vis profil
« Svar #8 på: juli 08, 2010, 17:24:30 pm »

 Gliser Blunker jupp vi fikk da gjort litt jobb idag, men du sparte masse tid på at skjermer etc allerede var av,
har "litt" erfaring da jeg tidligere har hatt 2 bobler i eie, pluss en 1962 T1 Transporter split window, 1969 kombi-Pick up, 69 variant, og 72 T1 Bay window panel, fan så frista man blir, fikk lyst på boble eller T1 sjøl..   Rekker tunge Rekker tunge Øyerulling
Loggført

Wbx prosjekt i kjeller'n
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #9 på: juli 08, 2010, 17:26:48 pm »

Gliser Blunker jupp vi fikk da gjort litt jobb idag, men du sparte masse tid på at skjermer etc allerede var av,
har "litt" erfaring da jeg tidligere har hatt 2 bobler i eie, pluss en 1962 T1 Transporter split window, 1969 kombi-Pick up, 69 variant, og 72 T1 Bay window panel, fan så frista man blir, fikk lyst på boble eller T1 sjøl..   Rekker tunge Rekker tunge Øyerulling

Ja jeg heier på deg mann, må overtale fruen til å shoppe Boble! Blunker
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #10 på: juli 08, 2010, 17:28:29 pm »

Detta ser bra ut!! Du har komt dramatisk igang på kort tid Glad

Bunnplato var i bra stand den, so og sei alle plassar det er rust på bilen din er dei vanlige rustfellene.. solenge du ikkje kjøper ei restaurert bobla so er det rust på dei plassane, men du får jo kjøpt rep. plater til alle dei plassane, sjølv om kvaliteten på platene er VELDIG varierande, billigt= tynt blekk og elendig passform og dermed mykje arbeid for å montera og få det til å sjå bra ut. dyre plater kan faktisk vera lika bra som orginalt, men det er jo alt etter kor mykje du legg i rustsveisinga.. det skal forresten ikkje vera skvettlappar framme, det er nok heimamekk.
Og dei tullingane som har sandblåst bilen kunne jo ha tatt seg bryet med å ta vekk tectylen før dei begynte å sandblåsa.. Beste måten å få det vekk på er med malingskrapa, etterpå fidla og tynnar/whitesprite etc då får du vekk alt.

Men da skal verta morro å fylga med her !

Hvor handler du plater av god kvalitet da? Unneberg? Sendte de mail i går med smørbrødliste, men ikke fått svar.
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #11 på: juli 08, 2010, 17:42:54 pm »

God kvalitet vert ikkje alltid solgt over disk, det finst fleire mindre firma rundtomkring i verden som spesialiserar ser på enkelte deler.

Hookys panelshop i england lagar veldig bra støtfangarfester bak + kanalbunnar mm: http://hookyspanelshop.com/
Wolfparts i sverige lagar fleire deler i KJEMPE kvalitet: http://wolfparts.com/

nokon andre kjem eg ikkje på i farten, men på din bil ville eg ha gjort sånn: bytta bakspisser med hooky spisser, fiksa rusta frammi brønnen(du kan vel fortsatt bruka støtfangarfestet framme, etter att du har fiksa rusta på innerskjermen.) ta av kanalbunnen, fikse rusthol rundtomrking på kanalen, so på med ny hooky kanalbunn, skifta begge karosserifestene bak, kun tilgjengeleg som billig plata, unneberg har. dei passer med litt massasje.. fiksa litt rust i innerskjermane bak, rundt karosserifesta. so tar du andre diverse småhol på karosseriet, og bunnplata får du sandblåst so bytter du jekkfester og fiksar rusta rundt der, ny batteribrønn og tar resten av rusthola. fjern dei skvettlappane framme

Unneberg har da du trenger, men kvalitetdeler kjøper du på linkane over
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #12 på: juli 08, 2010, 17:51:34 pm »

Jekkefester og skvettlapp holdere er allerede kappet vekk. Skal ikke ha jekkefester bak. Grusomme greier! Jeg tar sjansen på å kjøre uten Glad

Takk for linker! Disse skal sjekkes! Har vel ikke noen linker i Tyskland?
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #13 på: juli 09, 2010, 10:03:42 am »

Senke vogna? Sitter på jobb nå og har vel lest her inne på forumet i 3 strake timer nå. Ja, lite å gjøre på jobb  Øyerulling Allikevel har jeg ikke fått klart svar på det jeg lurer på ang senking.

Spørsmål;



Denne har jeg nå.

Hva trenger jeg av denne for å evt flytte over på en Puma forstilling? Eller skal jeg bare få tak i en dyktig sveiser og kappe av 1" og bruke den jeg har?? En justerbar Puma forstilling må vel kanskje være ideelt for meg som bare skal senke en liten anelse...

Eller rett og slett bare montere senkespindler? Om de passer på denne forstillingen?



« Siste redigering: juli 09, 2010, 10:06:40 am av cheron » Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #14 på: juli 09, 2010, 11:16:52 am »

skal du senke moderat anbefaler jeg spindler, det får du til de fleste forstillinger.
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #15 på: juli 09, 2010, 11:20:45 am »

skal du senke moderat anbefaler jeg spindler, det får du til de fleste forstillinger.

Er det jeg lurer på ja. Fikk akkurat ett tilbud på spindler jeg vurderer å slå til på... Men trenger liksom "tusen andre" ting først. Sveisedeler..

Men da er det altså bare å montere senkespindler på eksisterende forstilling så er vogna x antall tommer lavere?
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #16 på: juli 09, 2010, 11:36:33 am »

skal du senke moderat anbefaler jeg spindler, det får du til de fleste forstillinger.

Er det jeg lurer på ja. Fikk akkurat ett tilbud på spindler jeg vurderer å slå til på... Men trenger liksom "tusen andre" ting først. Sveisedeler..

Men da er det altså bare å montere senkespindler på eksisterende forstilling så er vogna x antall tommer lavere?
Ca 2,5" senker de fleste senkespindlene i tillegg bygger de ca en halvtomme mer utover, sjekk i såfall at du får beholde femboltmønsteret da de fleste balljointforstillinger har 4x130 boltmønster.
Ellers har du jo alt du trenger for å bytte over fra din opprinnelige, til en puma
Loggført

Seaside VW Klubb
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #17 på: juli 09, 2010, 12:13:59 pm »

skal du senke moderat anbefaler jeg spindler, det får du til de fleste forstillinger.

Er det jeg lurer på ja. Fikk akkurat ett tilbud på spindler jeg vurderer å slå til på... Men trenger liksom "tusen andre" ting først. Sveisedeler..

Men da er det altså bare å montere senkespindler på eksisterende forstilling så er vogna x antall tommer lavere?
Ca 2,5" senker de fleste senkespindlene i tillegg bygger de ca en halvtomme mer utover, sjekk i såfall at du får beholde femboltmønsteret da de fleste balljointforstillinger har 4x130 boltmønster.
Ellers har du jo alt du trenger for å bytte over fra din opprinnelige, til en puma

Takk! Da har jeg en viss pekepinne på hva senkespindler utgjør Glad Oppdaga også at det var rusthull i forstillingen min, ved demperfeste oppe. Så det ser stygt ut at jeg rett og slett må bytte hele sulamitten...
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #18 på: juli 09, 2010, 15:21:12 pm »

Men brukande forstillingsrøyr er tilgjengelig brukt og billig Blunker Puma kontra senkespindlar, ved liten senking(dvs ikkje asfalt skrapar) so vil senkespindlar gje deg meir komfort ettersom resten av forstillingen er orginal. puma har ein tendens til å verta steinhard og lite fjøring ved senking(spesielt då mykje senking..) Men det er jo opp til deg.

Linker til sveisedeler i tyskland?? er mangen der nede som har alt mulig, MEN prisane på deler i tyskland har ein lei tendens til å verta altfor høge.. Mags på forumet har vel nokon linkar til deg
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #19 på: juli 09, 2010, 15:30:46 pm »

Men brukande forstillingsrøyr er tilgjengelig brukt og billig Blunker Puma kontra senkespindlar, ved liten senking(dvs ikkje asfalt skrapar) so vil senkespindlar gje deg meir komfort ettersom resten av forstillingen er orginal. puma har ein tendens til å verta steinhard og lite fjøring ved senking(spesielt då mykje senking..) Men det er jo opp til deg.

Linker til sveisedeler i tyskland?? er mangen der nede som har alt mulig, MEN prisane på deler i tyskland har ein lei tendens til å verta altfor høge.. Mags på forumet har vel nokon linkar til deg

Jeg hadde i utgangspunktet sett for meg å bruke senkespindler. Men så har jeg oppdaga hull i forstillinga ved støtdemperfeste øverst. Ganske stort hull under der. Så jeg tror jeg går for "vanlig/standard/ Puma evt en original forstilling fin for rust.

Til uka skal jeg jobbe beinhardt med Bobla for å sjekke for enda mer rust. Har noen uker på meg enda, pga sveisegassen står i Berlin Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #20 på: juli 10, 2010, 16:50:49 pm »

Skjer lite på verksted.. I går og i dag har jeg jobbet tidligvakt og hadde lovet fruen å tusle hjemme i dag. Men DET passa meg bra! For har planer om å fikse bunnpanna på verksted og karrosen her hjemme i garasjen. Da kan jeg både pusse opp Boble OG samtidig "være hjemme litt" som fruen kaller det..

Så ettermiddagen gikk med til å rydde og lage "bukk" i garasjen. Passet bra med noen kalde pils mens man jobber Glad

Så, her skal karrosen settes i stand til lakk;




Leker litt med tanken om å lakkere den her hjemme. Må høre med min faste lakkerer først om han gidder å gjøre det her, eller om karrosen må fraktes til jobben hans. Time will show! Glad

Skål  Gliser
« Siste redigering: juli 10, 2010, 16:57:35 pm av cheron » Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #21 på: juli 11, 2010, 13:07:49 pm »

Du likar å kjøyra bil sidan du skal til berlin og henta sveisegass?  Gliser

AGA her i landet har jo ein veldig bra gass som heiter MISON 18 den bruker dei fleste som sveiser bil og den er bra.+ att du slepp reisa so langt for å få tak i den Blunker Men skal du til berlin so er det nok mangen plasser der nedover som du kan få kjøpt sveisedeler over disk, men eg er ikkje akkuratt lommekjent so eg kan nok ikkje hjelpa deg med det..

Men eg ser att dette kjem til å gå unna! verstaden er klar til å ta imot bilen så då er det berre å setta igang!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #22 på: juli 11, 2010, 13:39:49 pm »

Du likar å kjøyra bil sidan du skal til berlin og henta sveisegass?  Gliser

AGA her i landet har jo ein veldig bra gass som heiter MISON 18 den bruker dei fleste som sveiser bil og den er bra.+ att du slepp reisa so langt for å få tak i den Blunker Men skal du til berlin so er det nok mangen plasser der nedover som du kan få kjøpt sveisedeler over disk, men eg er ikkje akkuratt lommekjent so eg kan nok ikkje hjelpa deg med det..

Men eg ser att dette kjem til å gå unna! verstaden er klar til å ta imot bilen så då er det berre å setta igang!

Har tysk samboer så vi skal på ferie til svigers nede i Berlin Blunker Så ting er billigere der nede kontra her! Samt vi får besøk 4-5 ganger i året så ikke noe problem med deletilgang og bytte av gassflaske Blunker Men skjønner tanken din  Kult

Men det jeg faktisk har funnet ut selv etter å ha ringt ned til dem og fått de til å sjekke rundt; deler til Käfer er faktisk ikke mye billigere en her på berget!

Verkstedet er klar! Tirsdag etter jobb blir karrosen flytta hit. Hengeren står klar.
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #23 på: juli 11, 2010, 14:24:41 pm »

Stilig detta. Så ut som et ålreit prosjekt dette. Blir moro å følge med på denne!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #24 på: juli 11, 2010, 14:34:50 pm »

Stilig detta. Så ut som et ålreit prosjekt dette. Blir moro å følge med på denne!

Jo takk! Og skal bli moro å bygge den også. Det er meste er "klart", mangler bare litt lønn så jeg får bestilt inn sveisedeler og reist på ferie. Så i august blir det 2 strake uker på verksted/i garasjen!  Kult
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Atle
Supermedlem
*****
Innlegg: 862
Bosted: Jessheim.



Vis profil
« Svar #25 på: juli 12, 2010, 08:24:40 am »

Lykke til med prosjekt T1. Osteaktig
Loggført

Instagram.com: atlevwgal.

Vw Golf 2015
Nest boble eller buggy.
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #26 på: juli 12, 2010, 08:31:22 am »

Lykke til med prosjekt T1. Osteaktig

Takk Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #27 på: juli 13, 2010, 22:00:09 pm »

Da har det skjedd litt mer på prosjektet.... Først;

Karros'n skulle hjem i garasjen. Og det ble den. Fikk hjelp av 3 kompiser, selv om 2 var nok fant vi ut..  Øyerulling



Vel inne i "sitt rette hjem" som den skal lagres i om vinteren når den er ferdig  Blunker





Når dette var unnagjort var det å utnytte tiden når fruen er på dobbelvakt. En hel dag for meg selv på verksted! Dette måtte utnyttes. Starta med å slipe bunnpanna med negerkuse på vinkelsliper og drill. Samt varmluft pistol og sparkelspade for å fjerne gufferester... Holdt på med dette noen timer før Hans Raymond ramla inn på verksted. Da pella vi av motor, girkasse og bakstilling Glad




Kjekt med bukk så man kommer til hist og pist til skruer og bolter Glad






Når alt dette var unnagjort var det å flytte flyndra over til "hyggekroken" den skal bygges i. Den er heldigvis ikke tyngre en at den kan løftes bort til bukken ved behov.  Øyerulling







Så var det kveld!



Takk for hjelpa gutter!

Skål Glad


Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #28 på: juli 14, 2010, 10:27:23 am »

Et veldig kjekt lokale du har der, og med gode kompiser i nærheten som hjelper til er det morro å jobbe.
Svinger innom deg en tur i løpet av sommern for å smake på den gode kaffen og prate litt romslig  Blunker
Loggført

Seaside VW Klubb
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #29 på: juli 14, 2010, 11:23:18 am »

Et veldig kjekt lokale du har der, og med gode kompiser i nærheten som hjelper til er det morro å jobbe.
Svinger innom deg en tur i løpet av sommern for å smake på den gode kaffen og prate litt romslig  Blunker

Bare å komme Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Sider: [1] 2 3 ... 44
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!