april 24, 2024, 09:18:13 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 21
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Endre's Engine  (Lest 171978 ganger)
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #270 på: januar 25, 2008, 14:11:19 pm »

Kult. hvor er det du handler og hvordan er leverings tid pris OSV?

MVH

Se inlegget fra erikaa på s.9  Blunker
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Dollen
Medlem
***
Innlegg: 154
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #271 på: januar 25, 2008, 15:37:39 pm »

Kult. hvor er det du handler og hvordan er leverings tid pris OSV?

MVH

Se inlegget fra erikaa på s.9  Blunker

 Flau ser ikke skogen for trørne står i veien  Osteaktig
Loggført

Trond Eirik Bruvik
Alle har sin smak som de liker, jeg respekterer din smak, da kan vel du respektere min også? Gliser TATT FRA VWSERVICE:"The bitterness of the bad quality remains long after the joy of the low prices is forgotten"
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #272 på: januar 25, 2008, 15:38:39 pm »

Kult. hvor er det du handler og hvordan er leverings tid pris OSV?

MVH

Se inlegget fra erikaa på s.9  Blunker

 Flau ser ikke skogen for trørne står i veien  Osteaktig

Første man blir blind på er øynene vettu  Osteaktig
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #273 på: januar 28, 2008, 17:38:38 pm »

Snart nytt oversikts-bilde av motoren???
Trenger å se kor langt du har kommt Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #274 på: januar 29, 2008, 08:40:23 am »

Snart nytt oversikts-bilde av motoren???
Trenger å se kor langt du har kommt Glad

Kommer update snart nå.. Oversiktsbilde blir kjedelige greier da alt er i ferd med å plukkes ned igjen - roterende deler sendes forhåpentligvis til balansering denne uken  Glad
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #275 på: januar 31, 2008, 21:59:42 pm »

Jajajaja... kjedelig oppdatering. Driver og knoter med kontrollmåling av vendehøyden. Verdiene blir stort sett like, og jeg sier stort sett fordi det forekommer variasjoner på noen få hundredels mm fra måling til måling.. Flau Vannvittig vanskelig å få stabilt nok fundament for måleuret for å unngå falske verdier. Noe man får satt i perspektiv når man tenker på at dette er avstander som måles i en millimeter delt på hundre.. teeeenytiny Øyerulling
I vår mer populære føljetong "gode nyheter" har jeg bestilt balansering av roterende masse neste uke. Da vil veiv, svinghjul, svinghjulsbolt,   trykkplate og reimhjul bli dynamisk balansert. I tillegg vil råder og stempler bli vektbalansert innenfor en grense på 0,1g. Jeg vil da også få kontrollmålt stempelhøyde og rådelengde, da jeg synes dette er vanskelig å få nøyaktig selv.

(Morsomt apropos til vekting av stempler; mitt lokale motorverksted kunne fortelle at vektavviket på stempler på nyere biler kan være helt opptil 20g (!!)- og at dette er innenfor fabrikkenes toleransegrenser. Kommer du ned i avvik innenfor 1g er det all-out-race-spec. Skulle være på trygg grunn med 0,1g da skulle man tro  Osteaktig )
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #276 på: februar 01, 2008, 01:12:56 am »


VW spec på råder har jeg hørt er 8gram toleranse.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #277 på: februar 01, 2008, 09:47:05 am »

En bokser motor i en magnesiumblokk har nok en helt annen smerteterskel enn en rekkemotor i alu /støpejern blokk.
Gode nyheter det der Endre.  Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #278 på: februar 02, 2008, 13:21:58 pm »

Har demontert saker og ting for å gjøre klar for balansering i dag. Fikk også målt rådelengde;

Målte følgende m/lager;
1: 103,46 mm
2: 103,46 mm
3: 103,46 mm
4: 103,47 mm
Kan vel ikke være så ille?
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #279 på: februar 02, 2008, 13:24:42 pm »

Fikk også målt høyde fra wristpin til topp på stemplene;

1: 24,13 mm
2: 24,13 mm
3: 24,11 mm
4: 24,11 mm

Alt noteres i "the little book of secrets"  Osteaktig

Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #280 på: februar 02, 2008, 13:25:57 pm »

Her er alle delene som skal til balansering. Leveres til EBB på Mandag.  Gliser

Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #281 på: februar 02, 2008, 13:48:00 pm »

Dette blir spennende - blir du til stede og tar bilder under balanseringen?
Loggført
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #282 på: februar 02, 2008, 13:57:08 pm »

Dette blir spennende - blir du til stede og tar bilder under balanseringen?

Ja jeg tenkte litt på det.. Jeg tror i utgangspunktet at han tar det innimellom andre jobber, så mulig det blir vanskelig - men jeg skal se hva jeg får til. Hadde vært kjekt med noen bilder for å komplettere tråden  Glad
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #283 på: februar 02, 2008, 15:07:37 pm »

Mens ting er til balansering blir det gjenging og plugging av blokka. Boostdaddy (for et navn..  Osteaktig) leverte varene i postkassa på 4 dager, og hadde super service på mail - anbefales! Billig var det og..

Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #284 på: februar 02, 2008, 18:12:27 pm »

Her er alle delene som skal til balansering. Leveres til EBB på Mandag.  Gliser



Du har glemt akslingen til fordeleren og rotoren i denne.
Ballanserer du dette får du et vanvittig bånndrag i minusgrader har jeg hørt Gliser
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #285 på: februar 02, 2008, 18:35:06 pm »

Skal du balansere med lageret på?  Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #286 på: februar 02, 2008, 18:36:16 pm »



Du har glemt akslingen til fordeleren og rotoren i denne.
Ballanserer du dette får du et vanvittig bånndrag i minusgrader har jeg hørt Gliser
[/quote]

Det va sikkert morsomt, men eg t-t-t-tog an kje..  Osteaktig
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #287 på: februar 02, 2008, 18:37:16 pm »

Skal du balansere med lageret på?  Glad

Det overlater jeg til 'balansøren' å avgjøre - han har sikkert utstyr til å ta det av og, det har ikke jeg  Osteaktig Fordeler- og kamdrev samt woodruff keys'ene må jo uansett være på plass siden de er roterende masse.
Det bør vel uansett tas av for å få gjort ordentlig rent under der..
« Siste redigering: februar 02, 2008, 19:07:49 pm av Endre D » Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #288 på: februar 02, 2008, 19:54:11 pm »

Etter hva jeg kan se av alle disse målene Endre, og at du sier at sylinerene er i plan i toppen, må avviket du får i vendehøyde skyldes veiva di. Da er det jo ikke så alt for mye å gjøre med....
Uansett, motoren kommer til å gå bra den Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #289 på: februar 02, 2008, 22:04:26 pm »

Jeg bøyer meg i støvet Endre! Det er tydelig at du vet hva du driver med. Det skal bli morro å se denne ferdig.Stå på.Det hadde vært digg om du legger ut en video snutt av oppstarten når den tid kommer Gliser
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #290 på: februar 03, 2008, 12:13:40 pm »

Etter hva jeg kan se av alle disse målene Endre, og at du sier at sylinerene er i plan i toppen, må avviket du får i vendehøyde skyldes veiva di. Da er det jo ikke så alt for mye å gjøre med....
Uansett, motoren kommer til å gå bra den Blunker

Hmmm.. Ikke så veldig happy med den tanken. Men jeg stoler ikke fullt ut på mine egne data her, da jeg tror jeg har for dårlig fundament for måleuret når jeg måler. Komme uansett til å kontrollmåle alt til jeg ser mannen med ljåen når delene er tilbake og nye sylindre i hus  Osteaktig
Bra du har tro på at den vil gå i hverfall  Gliser
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #291 på: februar 03, 2008, 12:17:25 pm »

Jeg bøyer meg i støvet Endre! Det er tydelig at du vet hva du driver med. Det skal bli morro å se denne ferdig.Stå på.Det hadde vært digg om du legger ut en video snutt av oppstarten når den tid kommer Gliser

Tusen takk for det. Vet nå ikke akkurat hva jeg driver med, men lærer etthvert  Blunker.
Det der med video har det vært snakk om før, og det skal det bli.. Live streaming kansje?  Gliser
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #292 på: februar 03, 2008, 13:50:27 pm »

Jeg tror heller at det er dekkingen som er avvikende.
Mål avstanden fra stempelet i hver side av sylinderen for å finne ut. Om denne er feil, er det ingen vei utenom å dekke blokka på nytt. Det er ikke så lite trolig heller, min nye blokk var også sånn.
Loggført

Speed is no substitute for direction
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #293 på: februar 03, 2008, 13:59:38 pm »

Men da skulle han vel sett avviket ved at sylinderene ikke var i plan i toppen også? I alle fall hvis sylinderene er like?

Slik var det på min 2276 også, og da så jeg det tydelig ved å legge en "rettholdt" på tvers av sylindrene når de sto i blokka.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #294 på: februar 03, 2008, 15:26:06 pm »

Hmm, ja det virker logisk JHU.. mulig jeg er på tynn is her, men det eneste som kan påvirke avviket når jeg måler på denne måten er vel høyden på selve sylinderen, eller anlegget mot blokka - fordi jeg bruker 0 deck som utgangspunkt for målingen? Utover det har jo sylinderen kun den funksjon å holde stempelet i banen sin..
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #295 på: februar 03, 2008, 22:09:31 pm »

Dette problemet forekommer ofta pga. at blokka er linjeboret en liten tanke skjevt...
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #296 på: februar 04, 2008, 10:25:57 am »

Det er VW som i utgangspunktet har gjort "feilen". Veiva ligger ikke akkurat i delingsflaten til blokka. Men det spiller ikke så stor rolle for VW siden de makinerer annlegget til sylindrene paralelt med veiva, skulle ikke forundre meg om dette gjordes i en opp spenning.
Men det viser seg altså at Rimco spenner opp etter delingsflaten og dermed får man alle mulige problemer. Høyere komp på to sylindere, det kødder till blandingsforholdet. Nei det der kan man ikke leve med.
Loggført

Speed is no substitute for direction
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #297 på: februar 04, 2008, 11:36:31 am »

Gutter, gutter....sjekk målene hans:

No.1 - +4.50mm
No.2 - +4.63mm
No.3 - +4.52mm
No.4 - +4.56mm

Hvis ikke veiva lå midt i blokka, ville vi vel sett en sammenheng mellom høyre og venstre side?

Når No.2 er 4.63, burde vel No.4 hatt den minste vendehøyden?
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #298 på: februar 04, 2008, 14:44:43 pm »

Gutter, gutter....sjekk målene hans:

No.1 - +4.50mm
No.2 - +4.63mm
No.3 - +4.52mm
No.4 - +4.56mm

Hvis ikke veiva lå midt i blokka, ville vi vel sett en sammenheng mellom høyre og venstre side?

Når No.2 er 4.63, burde vel No.4 hatt den minste vendehøyden?


Nå er vel målene tatt i midten da, så hvordan det egentlig står til er ikke så godt å si.
Endre om du måler fra sylinderkanten og ned på stempelet over det krysspinnen går så vil du se om dekkingen er god nok. Kan også være at sylindrene "rir" på case saversene.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #299 på: februar 04, 2008, 15:02:13 pm »

Gutter, gutter....sjekk målene hans:

No.1 - +4.50mm
No.2 - +4.63mm
No.3 - +4.52mm
No.4 - +4.56mm

Hvis ikke veiva lå midt i blokka, ville vi vel sett en sammenheng mellom høyre og venstre side?

Når No.2 er 4.63, burde vel No.4 hatt den minste vendehøyden?


Nå er vel målene tatt i midten da, så hvordan det egentlig står til er ikke så godt å si.
Endre om du måler fra sylinderkanten og ned på stempelet over det krysspinnen går så vil du se om dekkingen er god nok. Kan også være at sylindrene "rir" på case saversene.

Ja det høres ut som en grei test, altså dybde til stempel fra sylinderkant på hver side av sylinderen? Jeg har sjekket om det kommer noen casesavere "imellom" og det tror jeg ikke, men skal dobbelsjekke dette. Må uansett vente til stemplene er tilbake fra balansering..  Glad
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 21
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!