mars 29, 2024, 07:19:30 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 13
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kidnapper-rægge prosjektet mitt:  (Lest 168658 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #150 på: oktober 14, 2014, 09:18:08 am »

Når jeg tenker meg om, tror jeg du vil fjerne det problemet med trykkboks. Om luftinga fra flottørkammeret har utgang i trykkboksen.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #151 på: oktober 15, 2014, 15:27:02 pm »

Ok, hehe, jeg kommer nok til å spørre deg en del når jeg skal plukke div deler  Gliser
Er det noen typer turbo du anbefaler? Her i sverige er det flust med brukte turboer, og prisen er grei (handler også på finsk side av grensa)

Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #152 på: oktober 16, 2014, 09:06:37 am »

For å understreke det med en gang: Jeg er ingen turbo -eller motorekspert. Har mange innlegg på forum, og mener masse, men jeg er tross alt bare en snekker.
Når det er sagt, er vi mange som mener det er lurt å ta en liten turbo, samma om det er til diesel eller bensin. Jo mindre turbo, jo raskere begynner den å lade.
Så lenge du velger dytteturbo slipper du ekstra tetning i turbo også.
NB! Den WBX tenninga jeg selger deg er brukt, jeg har prøvd den for å se at den virker, men du bør lese deg opp på mods for å trekke ned tenning. Jeg har ikke kjørt med den i blien, kun i oppstartsbenken. HVIS turtallsperra er montert, er det en mekanisk setrifugalsperre i rotor som neppe lar seg justere. Den fordeleren jeg bruker nå, kan jeg justere alt på, men den betalte jeg nærmere  5.000.- for med frakt og mva Blunker http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=2016
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #153 på: oktober 16, 2014, 13:25:42 pm »

Ok, så det jeg har hørt om at type 25 turbo er fin størrelse stemmer?
"Bare" og "bare" snekker?? snekkere er jo konge,
jeg leste litt historie om norsk byggekunst og byggehistorie, og en av de artige tingene med tømrere var at de var de frieste arbeiderne, som hadde mest å si på arbeidsplassen, mot de fleste andre praktiske yrker, der man måtte forholde seg mye mer til sjefen.
Dette resulterte i at i storbritania ble det innført regler på at tømrere ikke fikk ta verkøy/material med seg fra jobben, så lenge det var lengre enn en halv meter, og en tomme bred, da tømrere ofte var innblandet i bråk ute på byen, og ofte dreit langt i hva de høye herrer sa,
sto på sine meninger, og glatt ble med på en liten streetfight om det skulle bli nødvendig  Øyerulling
I norge kunne nesten alle bønder tømre, og vi hadde ingen store byer, der tømrerlagene ofte ble dannet,
så vi hadde ikke behov for brorskap innen tømring før 1-200 år etter mesteparten av europa.
Det var også en dude som het jens eller jesus eller noe sånt som var snekker/murer, han var også ganske selvstendig i meninger og tanker  Gliser

Anywho, jeg skal kjøpe meg bensinpumpe på mandag, har du noen tips på hvilke type som kan være lurt å kjøpe?
Helst ikke så veeeldig dyr.
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #154 på: oktober 16, 2014, 15:31:54 pm »

Nja.. tror ikke det betyr så mye fra eller til..
Om du setter turbo rett på flensen, får du den varme turboen i den varme sonen, og beholder forgasseren i den kalde sonen.
Du kan fremdeles ha dytteturbo, du setter bare luftfilteret på turboen og går med rør opp til trykkboksen. Men har du kontroll på at du ikke blåser bensinen ut av flottørkammeret?

Om jeg monterer turboen nede ved flensen, men istedet for å koble luftfilter rett på turbo, gjør dette:
Lager ett rør fra turbo og opp til røret til side-scoopen, med plass til luftfilter inni røret, da også med mulighet for å åpne her så jeg kan vedlikeholde og evt bytte luftfilter.
Da beholder jeg turboen i varm sone, og gasseren slipper den ekstra varmen, samtidig som jeg får brukt side-scoopen,
som er litt av meningen med at jeg monterte den. Må bare bli heftig med skikkelig sug i side-scoopen når man gasser på  Gliser

Røret fra turbo og opp til side-scoop røret, må jeg evt finne ut hvor jeg skal legge, så det ikke blir i veien for dynamo og annet som er i bevegelse.
Det bør såklart også se fint ut, vil ikke ha noe rot i motorrommet  Blunker
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #155 på: oktober 16, 2014, 17:23:35 pm »

Ok, så det jeg har hørt om at type 25 turbo er fin størrelse stemmer?
"Bare" og "bare" snekker?? snekkere er jo konge,
jeg leste litt historie om norsk byggekunst og byggehistorie, og en av de artige tingene med tømrere var at de var de frieste arbeiderne, som hadde mest å si på arbeidsplassen, mot de fleste andre praktiske yrker, der man måtte forholde seg mye mer til sjefen.
Dette resulterte i at i storbritania ble det innført regler på at tømrere ikke fikk ta verkøy/material med seg fra jobben, så lenge det var lengre enn en halv meter, og en tomme bred, da tømrere ofte var innblandet i bråk ute på byen, og ofte dreit langt i hva de høye herrer sa,
sto på sine meninger, og glatt ble med på en liten streetfight om det skulle bli nødvendig  Øyerulling
I norge kunne nesten alle bønder tømre, og vi hadde ingen store byer, der tømrerlagene ofte ble dannet,
så vi hadde ikke behov for brorskap innen tømring før 1-200 år etter mesteparten av europa.
Det var også en dude som het jens eller jesus eller noe sånt som var snekker/murer, han var også ganske selvstendig i meninger og tanker  Gliser

Anywho, jeg skal kjøpe meg bensinpumpe på mandag, har du noen tips på hvilke type som kan være lurt å kjøpe?
Helst ikke så veeeldig dyr.

Ha Ha :-) Fiiin historieleksjon.. Joda, Snekker Djizes ordna ting han og.
Jeg har kjøpt først kjøpt biltema, så Facet kopi, før jeg kjøpte ekte Facet bensinpumpe. Det var ca kr 500.- i forskjell på hver av dem.
Du trenger ikke så mye volum eller trykk, bare sørg for å skaffe deg en som virker. 3-4 psi pleier å holde fint. Litt usikker på om flottørnåla klarer å stenge for noe særlig mer.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #156 på: oktober 25, 2014, 10:37:33 am »

Siste titten på bobla før neste omgang med montering i juleferien  Gråter



* PIC_0926x.jpg (39.1 KB, 537x600 - vist 272 ganger.)

* PIC_0927x.jpg (40.78 KB, 492x600 - vist 294 ganger.)

* PIC_0928x.jpg (56.32 KB, 800x481 - vist 281 ganger.)

* PIC_0929x.jpg (129.64 KB, 721x540 - vist 296 ganger.)

* PIC_0930x.jpg (149.33 KB, 677x508 - vist 291 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #157 på: mars 11, 2015, 09:22:52 am »

Jaujau, da nermer det seg påskeferie, og jeg ser fram mot å bruke 10 dager i garasjen.
Jeg skal måle opp dimensjonene på höyttalerkasse bak, montere ferdig bremser
(men uten klosser framme, da jeg må bestille nye kalipere/klosser om jeg ikke kan overhale kaliperne jeg har) ,
Jerry-kanna skal jeg bygge videre på, og antakelig kjöpe 2-3 til, så jeg kan lage flere i samme slengen, og se om jeg får solgt noen i sommer på div boble-treff  Gliser

Den nye eksosen skal pusses ned og lakkeres, div smådeler skal leveres på sandblåsing/pulverlakkering,
og en del småarbeid på panser og motorlokk blir det nok også.
Om tiden strekker til, starter jeg nok med ledningsnettet også, (gröss)  Rekker tunge

Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #158 på: mars 13, 2015, 07:50:09 am »

Det er bra du holder fremdrift på prosjektet ditt. Det er flere som bare stopper opp og aldri blir ferdig.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #159 på: mars 13, 2015, 14:37:39 pm »

Det er bra du holder fremdrift på prosjektet ditt. Det er flere som bare stopper opp og aldri blir ferdig.

Hehe, "The Point of No Return" har jeg nok passert for ca 4 år siden =P
Om 2 uker får jeg endelig en midlertidig stopp på boble-abstinensene, og fram mot sommeren blir det mye produksjon av
deler mens jeg er i Sverige, så da sparer jeg noen timer med sånt arbeid når jeg skal tilbake til Norge for å jobbe praksis i Juni.  Øyerulling
Planen er at bilen er klar i Juni/Juli, så det er bare å stå på som fy de neste månedene  Gliser
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #160 på: mars 14, 2015, 03:52:43 am »

Høres ut som en god plan. Gleder meg til å se denne ferdig
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #161 på: mai 24, 2015, 20:22:00 pm »

Oppdateringer utenom stereo?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #162 på: mai 26, 2015, 15:40:46 pm »

Hehe, ikke så mye som blir gjort nå, hamstrer deler til jeg drar til Norge igjen, i starten av Juli,
så da blir det hektisk med montering.
Jeg skal lakkere manifoil, grenrør og kalipere mens jeg er i Sverige,
men det kan hende kaliperne blir slengt på dumpen om de er for dårlige, og da kjøper jeg evt nye.

Har skikkelig sug etter å mekke boble, spesielt siden det er farlig mye aktivitet på div forum for tiden,
men men, jeg får ta til takke med høyttalerkasse-bygging, så blir det nok bedre når jeg er tilbake i garasjen igjen  Gliser
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #163 på: juni 19, 2015, 12:42:23 pm »

Tilbake i Norge! Endelig  Gliser
Det blir litt mekking i helga før jeg starter i praksis.
Jeg har tilsammen 9 uker i Norge i sommer, så da burde jeg klare å få bobla klar for godkjenning  Glad
 
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #164 på: juni 19, 2015, 12:43:53 pm »

Jeg skal forresten prøve å finne 2 dører som er i grei stand så snart som mulig, så om det er noen i distriktet som har, er det bare å rope ut.  Glad


* DSCN7033b.jpg (77.37 KB, 588x551 - vist 260 ganger.)

* DSCN7034b.jpg (55.33 KB, 606x317 - vist 275 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #165 på: juni 19, 2015, 22:44:50 pm »

Godt å være hos Bobla igjen  Glad
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #166 på: juni 20, 2015, 10:01:00 am »

Jepp, helt sant  Gliser
Høyttalerne jeg bestilte sto klar i esken sin her,
men under transport hadde den ene blitt ødelagt, og det var ikkeno artig.
De er ute av produksjon, og nesten umulig å få tak i, men gutta jeg bestilte de hos,
skulle sende en ny på mandag, så da ordnet det seg likevel  Blunker

Nå er det "bare" å få liv i bensinvarmeren, virker ikke som den får bensin, ellers ser alt ut til å virke.

Kansje ikke så lett å se på bildene, men midt-delen med tweeter/midi har løsnet under transport,
og henger bare halvveis fast.


* DSCN7035.jpg (59.24 KB, 600x600 - vist 241 ganger.)

* DSCN7036.jpg (59.46 KB, 600x600 - vist 239 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #167 på: juni 22, 2015, 06:43:19 am »

Godt å se deg i gang igjen!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #168 på: juni 22, 2015, 17:53:20 pm »

Than dude, blir litt oppdateringer framover, jeg må bare venne meg til å stå opp 5 om mårran og bruke 90min hver vei til jobb,
så jeg har neppe overskudd til så veldig mye mekking før helgen.  Glad
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #169 på: juni 22, 2015, 21:02:31 pm »

Fy faen vet alt om det der. holdt på sånn noen år. Nå flytta jeg tilbake til Oslo. orket ikke mere
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #170 på: juli 04, 2015, 16:39:45 pm »

Jaujau, jeg jobber litt med videre lydisolering av bilen, samt div arbeid på høyttalerkassa.
Midt oppi alt finner jeg ut at gummiforinga på det ene styrestaget er FUBAR "fucked up beyond all recognition"
Bilen har vært lagret i garasje, og har ikke stått i solen, så da burde vel gummiforingene tåle ett års tid med lite bruk?
Jeg har hatt bilen ute av garasjen flere ganger, og da har det vært div bevegelse i styremekanismen/forstillinga,
så heeelt inaktiv har de ikke vært.

Jeg har brukt mye penger på Paruzzi de siste 5 årene, så jeg burde vel ha noen fordeler da med tanke på reklamasjon?

Anywho, fremdeles småtraumatisk å jobbe med det elektriske,
så jeg skal sjekke om det er noen i området som kan komme innom en tur og hjelpe.  Gliser


* DSCN7335b.jpg (101.76 KB, 742x600 - vist 263 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #171 på: juli 04, 2015, 16:47:36 pm »

Sakte men sikkert så skjer det småting i garasjen  Øyerulling


* DSCN7322.jpg (73.47 KB, 800x452 - vist 240 ganger.)

* DSCN7324.jpg (70.96 KB, 800x559 - vist 242 ganger.)

* DSCN7316.jpg (90.83 KB, 800x600 - vist 263 ganger.)

* DSCN7318.jpg (127.37 KB, 800x600 - vist 278 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #172 på: juli 04, 2015, 18:40:27 pm »

Jerrykassa/verktøykanna begynner å ta form ser jeg  Gliser
Tror jeg bare hadde kjøpt nye ledd.
har opplevd samme selv.
Når det ikke er ordentlig kvalitet å få i butikken
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #173 på: juli 04, 2015, 18:46:05 pm »

Hehe, jerrykanna får en overhaling i helgen så snart jeg har konsumert litt Carlsberg, ISKALD Carlsberg  Gliser
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #174 på: juli 04, 2015, 20:15:13 pm »

Jeg har fått pusset ned og zink-grunnet lyktebrønnene etter at de hadde fått litt overflaterust i løpet av vinteren,

Et annet problem jeg fant når jeg kom tilbake til Norge:

Jeg fikk montert nye dekk på felgene for 2 år siden, 205 55 15,
på felger som er 185x15 framme og 225x15 bak.
Med andre ord: Dekkene er 2 cm breiere enn felgene framme,
og 2 cm smalere enn felgene bak, så jeg har da 2cm inn/utpress.

Bilxtra monterte disse, i henhold til reglene, og dekkene var lovlige,
med de nye reglene som kom, er det mange som kommer med dekk som må byttes da de ikke lengre e godkjent,
og duden på bilxtra mente at jeg måtte dette også.

Nye dekk, 185 framme og 225 bak, kommer på minst 5000,-
og etter å ha brukt 4000,- på dekk jeg nå ikke får godkjent, blir det hele litt irriterende  Øyerulling

Jadda jadda, jeg er vel litt i sutre-syte-klage modus, men det er vel første gangen på 5 år med mekking,
så jeg tar meg den friheten   Rekker tunge


* PIC_0899b.jpg (56.22 KB, 709x318 - vist 259 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #175 på: juli 05, 2015, 21:19:52 pm »

Sitter og venter på svar fra bassbrothers som jeg bestilte høyttalerne hos,
som nå er utsolgt. Den ene var ødelagt da jeg fikk pakken, så de skulle sende ny,
jeg håper bare at det ordner seg, for nå har jeg saget hull til høyttalerne i den øverste topp-plata til høyttalerkassa,
og den er i mahogany, så det suger litt om den ikke kan brukes.
X-ing fingers, og om de er fri, får jeg nok ordnet et brukbart alternativ.  Glad

Ellers har jeg hentet en god gammel sløyd-benk, som skal inn i garasjen, nytt tregulv skal legges i delen der bilene ikke står,
så det blir samkjørt med boblemekking de neste dagene.
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #176 på: juli 11, 2015, 08:51:26 am »

SOMMERFERIEEE!!! (Rettelse: 4-5 uker med boblemekking)  Øyerulling
Endelig kan jeg ta hull på en kald sekser pils, nyte sola, og sette igang med boblemekking!
Garasjen skal fikses opp en del også.
Den minste delen av garasjen (boden) skal bygges om til snekkerverksted med mekanisk "avdeling"
tak skal forsterkes, vinduer skal monteres, og gulv til loftet skal også forsterkes.
Så det blir masse qualitytime framover.  Gliser
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #177 på: juli 13, 2015, 20:37:45 pm »

"Nye" komplette frambremser blir mest sannsynlig kjøpt/hentet imorgen,
div lakk til ferdig-gjøring av understell er bestilt,
sammen med lakk til eksos/manifoil.

Jeg har bestilt farge til stoffet jeg skal trekke setene/sofaen med,
samt 2 ruller med 2mm kork, jepp kork  Gliser

Etter å ha grublet litt, og lest dette, bestemte jeg meg får å trekke deler av cupeen med kork,
så dette kan bli spennende  Øyerulling

Egenskaper
Kork har en cellestruktur og inneholder et voksaktig stoff - suberin - som gjør den vanntett. Det er ikke uten grunn at kork brukes til å tette flasker med er - nettopp kork, laget av kork!

Strukturen gir den egenskaper som minner om en svært fast svamp, den gir etter for støt og press, og går tilbake til sin opprinnelige fasong. Skarpe gjenstander kan derimot gjøre skade, som på de fleste andre gulvbelegg.

Kork er derfor behagelig å gå på, det gir en naturlig svikt. I tillegg er det svært varmeisolerende, slik at det kjennes varmt å gå på. Selv med bare føtter føles det varmt, siden korken ikke transporterer varmen bort fra føttene.

Kork er også svært lydisolerende, siden materialet er akustisk dødt. Det har ingen resonanser og absorberer høye frekvenser. Det isolerer derfor både trinnlyd og lyd fra gjenstander som faller på gulvet, og akustisk lyd fra rom med korkgulv forplanter seg lite nedover i boligen.

Kork er heller ikke følsom for variasjoner i temperatur og fuktighet.


Dører er holdt av i Oslo området,
og jeg venter svar på kjøp av dempere, kjøleblikk og speil.

Det som mangler til høyttalerkassa skal kjøpes imorgen, og midlertidig, brukt spiller/forsterker hentes også imorgen.
Liten rc-tank, slanger og filter er bestilt til bensinvarmeren, så den vil få egen separat tank.


-Så da mangler det bare en sekser, eller to, med pils,
og en pose full av grillmat  Glad

Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #178 på: juli 13, 2015, 21:35:17 pm »

Er forresten dette noe jeg kan bruke mellom hood-scoopen og bensinvarmeren (inntaket)?

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Tuning/Ytelse/Luftinntakssett-2000032872/


* scoop slange.jpg (43.82 KB. 800x522 - vist 222 ganger.)


Det hadde passet fint, siden det har fleksibel slange jeg kan bruke opp til panseret,  
som skal kunne åpes/lukkes mens scoopen/bensinvarmeren er koblet sammen via slange.
(det er bygd plass til turteller og inntak til bensinvarmer i scoopen)

Da tar filteret unna evt skit og fukt,
og det er dreneringshull inni scoopen rett før åpningen slangen skal monteres på,
så mesteparten av vann vil renne ut der og gjennom en slange
og ned ved rammehodet.



Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #179 på: juli 16, 2015, 21:29:54 pm »

Kork. Høres spennende ut
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 13
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!