mars 28, 2024, 21:46:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 13
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kidnapper-rægge prosjektet mitt:  (Lest 168635 ganger)
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #240 på: mars 19, 2016, 22:12:07 pm »

når en går på med pressa er det gjerne en overhaling av calippere som må til uansett, så da renses også fettet ut.
Hvis de går lett så bruker du heller kanskje trykkluft for å få dem ut igjen, hvis du tenkte å ta en titt inni calipper.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #241 på: mars 19, 2016, 22:19:25 pm »

Hmm, god idè, jeg har munnstykke til kompressoren som passer, så da prøver jeg det først.  Gliser
Håper vi møtes til sommeren, da skal du få en pils eller tre for all hjelp og tips,
som har blitt en del opp gjennom årene  Øyerulling
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #242 på: mars 19, 2016, 22:39:52 pm »

Da tar vi en god skål når du har med Bobla di på SCC.  Gliser
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #243 på: mars 19, 2016, 22:44:37 pm »

Jeg ser at jeg faktisk har glemt å slenge på de små stålplatene som skal ligge under pinnene i kaliperen,
så da må jeg av med begge kaliperne uansett, så da skal jeg prøve meg på fettpresse-stuntet  Gliser
Skal jeg bare peise på, eller må jeg tømme pressa for fett først?
De stålplatene får du vel lurt på plass med calipper på bilen. Er det ikke bare å trekke ut pinnene å legge i plater og skyve pinner på plass?
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #244 på: mars 19, 2016, 22:46:24 pm »

Jeg ser at jeg faktisk har glemt å slenge på de små stålplatene som skal ligge under pinnene i kaliperen,
så da må jeg av med begge kaliperne uansett, så da skal jeg prøve meg på fettpresse-stuntet  Gliser
Skal jeg bare peise på, eller må jeg tømme pressa for fett først?
De stålplatene får du vel lurt på plass med calipper på bilen. Er det ikke bare å trekke ut pinnene å legge i plater og skyve pinner på plass?
Jepp, enkelt og greit, men kan likegreit ta av kaliperne samtidig, så får jeg prøvd å presse ut/inn stemplene igjen. Jeg fant bare 2 av 4 kaliper bolter, så de er kun festet med 1 bolt på hver kaliper,
tar ikke så lang tid å få de av bilen da  Glad
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #245 på: mars 20, 2016, 00:19:41 am »

Da tar vi en god skål når du har med Bobla di på SCC.  Gliser
Hehe, høres ut som en god plan  Gliser
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #246 på: mars 21, 2016, 08:02:12 am »

Om ikke noen allerede har svart deg, er fordeleren til vannbokser, T4 (T25) med 1,9 eller 2,1l innsprøytning.
Den løse modulen er tomgangsstyring. Fordelen med denne foruten at den ikke bruker stiftere, er at den er grei å bygge om til nedtrekk av tenning om du skal sette på tvangsmating som turbo eller kompressor en gang.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #247 på: mars 21, 2016, 15:07:07 pm »

Om ikke noen allerede har svart deg, er fordeleren til vannbokser, T4 (T25) med 1,9 eller 2,1l innsprøytning.
Den løse modulen er tomgangsstyring. Fordelen med denne foruten at den ikke bruker stiftere, er at den er grei å bygge om til nedtrekk av tenning om du skal sette på tvangsmating som turbo eller kompressor en gang.

Thanx, jepp, det var med turbobygging i horisonten at jeg kjøpte denne  Gliser
Skal bruke påska til å gå over den og se om jeg får til å sette den sammen igjen.
Må ha nye gummiforinger til bakre girkassefeste, da de har morknet på 2 år uten bruk,
så jeg får ikke dyttet motoren inn i bobla før ut i April, når nye foringer er bestilt.
Så da har jeg litt tid til å finne ut av fordeleren, og det er jo en fordel  Øyerulling Rekker tunge
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #248 på: mars 27, 2016, 20:03:43 pm »

Kjenner du igjen denne  Glad

* P1070067.jpg (114.1 KB. 800x534 - vist 276 ganger.)

* P1070068.jpg (126.24 KB. 800x534 - vist 266 ganger.)

Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #249 på: mars 28, 2016, 19:18:05 pm »

Kjenner du igjen denne  Glad [ Vedlegg ] [ Vedlegg ]
Haha! Råkult, savner å leke med rc bil, så det blir kjøpt inn ny til sommeren  Øyerulling
Axial Yeti eller Savage X med baja bug karosseri, likt det store du kjøpte  Gliser
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #250 på: april 02, 2016, 15:45:34 pm »

Da var div brytere, 8-ball ventilhetter, plexiglass, pakning til panseret og ekstra 7" skjerm ankommet.
Nye bremseskjold til frambremser + div annet bestilles over helga, sammen med siste rest av lakk.


* IMG_8726.jpg (82.25 KB, 747x600 - vist 248 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #251 på: april 05, 2016, 17:42:08 pm »

Nå er siste omgang med lakk bestilt,
og nest siste omgang med deler,
mangler kun frontrute og 4stk dempere nå, så har jeg alt jeg trenger for at bobla skal bli komplett  Gliser
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #252 på: april 05, 2016, 20:54:34 pm »

Fett  Gliser
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #253 på: april 11, 2016, 10:20:38 am »

Da var delene kommet, var usikker på hvilken håndbrekk wire jeg trengte, så jeg bestilte 2 forskjellige sett.
Det som ikke passer blir lagt ut for salg ikveld.  Gliser
Lakken er også kommet til schenker bodø, så jeg venter bare på telefon ang levering.
Det er ca 5'c idag, så da tør jeg å lakkere ferdig skjermer, motorlokk og panser,
får se om jeg får opp tempen i garasjedelen der karosseriet står,
så kan jeg evt lakkere det ferdig også.
Bremseskjold, brekkwire, siste rest av bremserør/slanger og div andre småting blir montert nå,
så da må jeg nok pugge litt elektronikk, og gjøre ferdig montering av ledningsnett også, grøss  Øyerulling
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #254 på: april 24, 2016, 15:08:46 pm »

Den siste uka har jeg koblet opp resterende bremserør/slanger,
jeg måtte tilpasse på nytt da røret som går langs dørken ikke rakk helt bak til T forgreiningen.
Etterpå ble bremserørene lakkert med understells lakk.

Håndbrekkwire, clutchwire og gasswire er byttet, fjærplatene bak er senket to hakk,
og ledninger til oljekjølervifta er klargjort for tilkobling.
Jeg har koblet til nye oljeslanger, festet pakninger til panser og motorlokk/rom,
lakkert skjermene, motorlokk dører og panser på nytt, og penslet litt understells lakk på de områdene
av understellet som har blitt skrapet opp av jekken.

Midtkonsollen har jeg gjort smalere nede, slik at jeg ikke kommer borti den når jeg trør på gasspedalen,
og den er lakkert noen strøk med matt grå.
Nye girkassefester (bakre) er montert, etter at de forrige, nye, morknet sund etter 2 år.

Før jeg kan montere motor, må jeg finne ut hvordan jeg løser problemet med knekt eksosbolt i toppen
ut mot grenrør.
Legger ved en skisse på en løsning der jeg bolter den fast (settes i klem) på utsiden av toppen,
og låses fast rundt grenrør ved hjelp av den fungerende bolten.


* DSCN8314.jpg (53.35 KB. 714x600 - vist 242 ganger.)


Jeg kjørte 1400km med dette problemet, men det var så mye frieksos fra div områder,
at det var vanskelig å se hvor mye som kom fra der bolten er knekt.
(Kan jeg evt bare ha på ekstra pakningsmasse rundt der bolten er knekt, og da slippe frieksos?)

Om det går etter planen, skal motoren startes neste helg,
og da bestilles siste omgang med deler, bla frontrute og dempere.
Girolje og bremsevæske ska handles inn, samt ny motorolje.

Jeg lurer på hva som gjør at clutchpedalen legger seg helt bakover ned i dørken?
Er det noe som skal stoppe den, eller er det bare justering av clutch wire som trengs?
(Litt upraktisk om den kan ramle bakover og koble seg løs fra clutchwiren)


* DSCN8316x.jpg (48.67 KB. 737x505 - vist 258 ganger.)





Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #255 på: april 24, 2016, 20:01:54 pm »

Tviler på at du kan kline på noen tettningsmasse som ikke vil bli blåst ut oppe ved eksosporten, den flens klemma kan jo kanskje fungere ok. Er bolten knekt langt inni hullet? Du klarer ikke å bore høl i den og trekke den ut med en grisepikk a? eventuelt sveise på en klump som du skrur ut med en griptang.
I gulvet bak pedalsettet skal det sitte en liten stoppe-plate som hindrer pedalene i å dette i gulver, ihvertfall på bremsepedalen. Husker ikke i farta om den også virker på clutchpedalen. Du kan jo ikke ha det sånn, da pedalen vil falle bakover ved første pådrag og wieren vil garantert hoppe av. Skal gå ned  i garagen å se om jeg husker hvordan opplegget er. Er noen år siden jeg hadde ute pedal-settet
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #256 på: april 24, 2016, 20:18:30 pm »

Er en stoppe plate der. Den stopper både  clutch og bremsepedalen. Den er skrudd i gulvet bak pedalene. ikke så lett å se på bilde, men No 10 på tegningen 

* P1070215.jpg (63 KB. 800x534 - vist 249 ganger.)

* P1070218.jpg (47.71 KB. 800x534 - vist 245 ganger.)


Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #257 på: april 24, 2016, 20:47:31 pm »

Hm, kan ikke huske å ha sett en sånn da jeg demonterte bilen, for snart 6 år siden  Gliser
Skal lete gjennom garasjen og se hva jeg finner  Rekker tunge
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #258 på: april 25, 2016, 08:45:23 am »

Skal være et gjenget hull i gulvet, stoppeplata har ovalt hull for justering.
Husk å justere akslingen som går inn til bremsesylinder, så du ikke får for mye eller for lite dødgang på pedalen.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #259 på: april 25, 2016, 12:55:43 pm »

Skal være et gjenget hull i gulvet, stoppeplata har ovalt hull for justering.
Husk å justere akslingen som går inn til bremsesylinder, så du ikke får for mye eller for lite dødgang på pedalen.
Will do, nå er det storstilt leteaksjon i garasjen etter stoppeplata,
om jeg ikke finner den bestiller jeg ny til svimlende 18kr  Gliser
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #260 på: april 25, 2016, 13:06:24 pm »

Tviler på at du kan kline på noen tettningsmasse som ikke vil bli blåst ut oppe ved eksosporten, den flens klemma kan jo kanskje fungere ok. Er bolten knekt langt inni hullet? Du klarer ikke å bore høl i den og trekke den ut med en grisepikk a? eventuelt sveise på en klump som du skrur ut med en griptang.
I gulvet bak pedalsettet skal det sitte en liten stoppe-plate som hindrer pedalene i å dette i gulver, ihvertfall på bremsepedalen. Husker ikke i farta om den også virker på clutchpedalen. Du kan jo ikke ha det sånn, da pedalen vil falle bakover ved første pådrag og wieren vil garantert hoppe av. Skal gå ned  i garagen å se om jeg husker hvordan opplegget er. Er noen år siden jeg hadde ute pedal-settet
Bolten er knekt helt flush med toppen, så jeg får ikke tak på den, og det står allerede rester etter en knekt grisepikk i bolten, som gjør borringen enda vanskeligere  Øyerulling
Men jeg skal rydde plass i garasjen idag og skru løs toppen.
Så da gjenstår det å finne stabil måte å borre ut bolten. Så da blir det nok investert i et sånt drillstativ fra biltema:

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Elverktoy/Boremaskin/Drillstativ-2000033748/
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #261 på: april 25, 2016, 20:51:56 pm »

Tror jeg heller hadde brukt de spenna på pils eller noe annet fornuftig  Blunker Blunker

Borer sannsynlig vis rettere/stødigere på frihånd   Osteaktig

Hilsen en som elsker Biltema  Blunker
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #262 på: april 25, 2016, 21:44:27 pm »

Min erfaring med små grisepikker er lik din. De knekker. Herdet stål, så de er ett problem å få ut igjen.
jeg ville boret små hull tett inntil grisepikken og fått den ut først. Kjøp en stor pakke med små bor. De knekker også fort. Det er jævlig fort gjort at boret ellers sklir av det herdete stålet og tar godt tak i det myke i toppen. og da får du fort ett stort og urundt hull.
Stativet fra biltema funker sikkert bra det dersom du ikke legger press på  Glad.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #263 på: april 26, 2016, 01:05:49 am »

Tror jeg heller hadde brukt de spenna på pils eller noe annet fornuftig  Blunker Blunker

Borer sannsynlig vis rettere/stødigere på frihånd   Osteaktig

Hilsen en som elsker Biltema  Blunker
Øyerulling Rekker tunge
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #264 på: april 26, 2016, 01:07:39 am »

Min erfaring med små grisepikker er lik din. De knekker. Herdet stål, så de er ett problem å få ut igjen.
jeg ville boret små hull tett inntil grisepikken og fått den ut først. Kjøp en stor pakke med små bor. De knekker også fort. Det er jævlig fort gjort at boret ellers sklir av det herdete stålet og tar godt tak i det myke i toppen. og da får du fort ett stort og urundt hull.
Stativet fra biltema funker sikkert bra det dersom du ikke legger press på  Glad.
Jepp, jeg fikk boret rundt grisepikken, litt rikking og banning, så kom den ut til slutt, og da gikk resten greit,
men hele prosessen tok 3 timer, og en haug med biltema bor  Øyerulling
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #265 på: april 27, 2016, 08:04:57 am »

Jeg lurer forresten på om clutch pedalen skal ha motstand helt fra den ligger nedi dørken?
Usikker på om jeg har fått feil type clutch wire, så jeg bruker den gamle som sto i bilen.

Da bilen var hel, før demontering,
hadde forrige eier brukt 5-6 muttere forran vingemutteren på wiren, for at den skulle bli stram nok,
men nå, etter montering, og med vingemutteren kun skrudd 2-3 runder inn på wiren,
er den allerede i spenn helt fra jeg lirker pedalklusteren inn i hullet sitt,
altså helt fra pedalen ligger bakover helt vannrett.. (har ikke montert pedalstopperen)
Clutch armen er koblet til spring-fjæren.

Jeg synes også at slangen fra røret til clutch wire (inni tunnelen i understellet)
som skal stå i spenn fram mot armen før selve clutch armen, er veeeldig bøyd,
som om den er for lang.. dette kan evt også utgjøre noen cm..
Jeg brukte over en time på å få den på plass, og jeg måtte til slutt myke den opp med å bøye den fram/tilbake noen minutter før den var elastisk nok til å få plass.
Nå står den i spenn helt inn til mutteren der jord-kabelen som går til girkassa er festet på understellet.

Jeg tok ut wiren igjen igår, men skal forsøke igjen idag, og evt se om jeg kan bruke den nye wiren
om den er lengre enn den gamle.

Blæh, joda, kjenner allerede at det skal bli godt med en kald pils i garasjen til helga  Gliser
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #266 på: april 27, 2016, 08:10:26 am »

Den skal stå i spenn, men kun ca. 2cm ned fra en imaginær rett linje fra holder til utløpet på bunnplata. Finnes i flere lengder.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #267 på: april 27, 2016, 13:59:04 pm »

Den skal stå i spenn, men kun ca. 2cm ned fra en imaginær rett linje fra holder til utløpet på bunnplata. Finnes i flere lengder.
Da er den nok for lang ja.. farsken, blir vel bestilling av en kortere til helga da. Takk for svar  Glad
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #268 på: april 27, 2016, 18:16:18 pm »

Etter div titting på bugme video om kobling av ledningsnettet, og div bilder av 1972 koblingsdiagram,
blir jeg bare mer og mer forvirret.
I bugme sier de at 1972 sikringsboks er sammenkoblet mellom uttak 7-8-9
mens min sikringsboks kun er koblet sammen på uttak 8-9.
I bugme videoen sier de at det da er en 1973 sikringsboks. (se bildet)


* DSCN8323x.jpg (75.91 KB. 800x572 - vist 236 ganger.)


Jeg har fått til å koble ferdig laderegulatoren under baksetet, men står nå bom fast.
Skjønner ikke en dritt av faenskapet.
Har det noe å si at 7 ikke er koblet sammen med 8-9?

Jeg hadde startet tilkobling av ledningene til lyktene, men gjorde det såklart speilvendt, og måtte røske de ut igjen.
Det er dessverre ingen jeg vet av i området som har peiling på dette, og kan komme innom og hjelpe,
så nå er jeg bare mest førrpult fårrbainna på heile fettskiten. 

Har knøvlet med dette mange ganger, men blir ikke klokere, og som sagt tidligere, er jeg ikkeno fan av elektronikk,
så da er det fint lite jeg kan gjøre.


* 1458852467914.jpg (32.57 KB, 308x600 - vist 236 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #269 på: april 28, 2016, 10:48:15 am »

I følge mine skjemaer er dette en 73 sikringsholder ja.
Det kan jo forklare forvirring dersom du kobler etter ett 72 skjema.  Blunker
Ta ett titt på 73 skjema og se om ting stemmer litt bedre da.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 13
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!