mars 28, 2024, 21:53:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekttråd - denne bør dere følge med på...  (Lest 12749 ganger)
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« på: mars 08, 2008, 12:52:03 pm »

... for denne blir garantert drit rå!

http://www.meanbugs.com/punbb/upload/viewtopic.php?id=4601&p=1

Vi husker jo den forrige bobla hans. Strøken under (+air ride) ,og ratty oppå. Kult


* mb.jpg (169.24 KB, 640x480 - vist 697 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #1 på: mars 11, 2008, 09:01:27 am »

Ser bra ut Blunker


* martins split.jpg (64.7 KB, 530x361 - vist 523 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #2 på: mars 11, 2008, 21:07:52 pm »

Artig bil dette. Men jeg kan ikke forstå hva som får folk til å korte inn forstillnga så mye at dempere blir en umulighet. Det må jo være sorgen å kjøre med! Og hvordan får man svinget når hjula nærmest ligger inntil innerskjermene?? Synes det meste av modifiseringer er kult, men når man hopper over nødvendige deler på bilen for å få et "bedre" stuk så føles det for meg helt naturlig å snu ryggen til! Synes ikke jeg er spesielt frekk når jeg sier at dette er dumt. Eller er jeg det?? Hæ Hæ
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #3 på: mars 11, 2008, 22:39:40 pm »

Nei, det er du ikke Blunker Det er rett og slett uforsvalig. Bremseegenskapene blir sikkert helt ræva.. eller mer ræva enn de er i utgangspunktet. Dersom jeg skulle ha montert narrow beam på ovalen min så hadde jeg nok gått for 4". Da skal man visst akkurat få plass til støtdemper tårn uten å kappe i bilen.

Det er ikke umulig å få til dempertårn med smalere eller, men da må det kappes, og det gjør man bare ikke Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Raymond
Medlem
***
Innlegg: 149
Bosted: Halden



Vis profil
« Svar #4 på: mars 12, 2008, 23:55:47 pm »

Nå banner jeg vel kraftig i kjærka her jeg, men synes ikke det ser ut i måneskinn med hjul LANGT inni forskjermene.... Heller noen cm høyere i nesa da, og hjula lenger ut mot skjermkanten. Men det er MIN mening da, bra vi har forksjellig smak, ellrs hadde det blitt kjedelig  Osteaktig Men ellers drittøff bil den øverste.
Loggført

Den er IKKE søt, den er tøff!!!
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #5 på: mars 13, 2008, 10:58:05 am »

Nå banner jeg vel kraftig i kjærka her jeg, men synes ikke det ser ut i måneskinn med hjul LANGT inni forskjermene.... Heller noen cm høyere i nesa da, og hjula lenger ut mot skjermkanten. Men det er MIN mening da, bra vi har forksjellig smak, ellrs hadde det blitt kjedelig  Osteaktig Men ellers drittøff bil den øverste.

Vil ikke si du banner i kjærka.
Noen liker hjula under bilen, andre lengere ut. Slik får man mangfold. Alt på sin plass.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #6 på: mars 13, 2008, 11:25:46 am »

Nei, det er du ikke Blunker Det er rett og slett uforsvalig. Bremseegenskapene blir sikkert helt ræva.. eller mer ræva enn de er i utgangspunktet. Dersom jeg skulle ha montert narrow beam på ovalen min så hadde jeg nok gått for 4". Da skal man visst akkurat få plass til støtdemper tårn uten å kappe i bilen.

Det er ikke umulig å få til dempertårn med smalere eller, men da må det kappes, og det gjør man bare ikke Blunker

Hvordan skal du få kortet 4" og få plass til dempertårn? Min er kortet 2", dempertårnene er smalet inn (indre del erstattet av flattjern) og selv da ligger tårnene inntil innerskjermen..
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #7 på: mars 13, 2008, 13:40:12 pm »

Han her påstår at det skal gå... http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=285369

Men jeg er litt i tvil jeg også. Med orginal bredde er det jo ikke all verdens mellomrom til innerskjermene da eller. Men på denne forstillinga er jo støtdempertårnene "bøyd" ut, slik at det skal smette akkurat utenfor.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #8 på: mars 13, 2008, 15:32:52 pm »

Ikke noe problem. Man flytter tårna helt ut på kanten av røra og lager demper tårn av masivt 8-10mm flatt stål. Jeg har laget en "prøve" aksel som jeg har gjort dette med, bare for å kunne måle nøyaktig på bilen. Og dette gikk helt på millimeteren. Så nå er jeg så smått i gang med å lage en solid og 4" kortere aksel til bilen min.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #9 på: mars 13, 2008, 16:36:47 pm »

Det gleder jeg med til å se! Lag en prosjekttråd Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #10 på: mars 13, 2008, 21:50:21 pm »

Tråd kommer når jeg starter for alvor. Akkurat nå jobber jeg med å få tak i rør med ca riktig diameter utvendig og innvendig. Tenkte å bruke de to brakettene som står midt på forstillinga (de som feste boltene inn til rammehodet går gjenom) fra en gammel forstilling, og lage resten nytt. Kan være at jeg må dreie inn i siden på rørene for å få riktig diameter til bærearmslagerene, og dreie ned midtre delen av røra utvendig for å få riktig diameter på disse inn mot rammehodet. Hylsa i senter som fjæra går gjenom dreier jeg bare ned utvendig til den passer inni røret. Er jo ikke så lett å presisjonsdreie hele veien gjenom såpass små og lange rør. Ser for meg at dette kombinert med avix adjusters og droppspindler bør gi bedre kjørekomfort og muligheten til å "justere" bilen laaaaaangt ned mot bakken.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: mars 14, 2008, 19:44:32 pm »

Hvoprfor ikke tenke mer på motor slik at du får testet ut noe av synsingen din LOBO, kunne jo hatt glede av det , ellers . mye utseende  og "look" i trådene dine
.. en utfordring kanskje???
Mvvh
Loggført
Boblehue
Supermedlem
*****
Innlegg: 899
Bosted: Drammen


Mr. Comfy......


Vis profil
« Svar #12 på: mars 14, 2008, 20:57:31 pm »

Nei, det er du ikke Blunker Det er rett og slett uforsvalig. Bremseegenskapene blir sikkert helt ræva.. eller mer ræva enn de er i utgangspunktet. Dersom jeg skulle ha montert narrow beam på ovalen min så hadde jeg nok gått for 4". Da skal man visst akkurat få plass til støtdemper tårn uten å kappe i bilen.

Det er ikke umulig å få til dempertårn med smalere eller, men da må det kappes, og det gjør man bare ikke Blunker

Hvordan skal du få kortet 4" og få plass til dempertårn? Min er kortet 2", dempertårnene er smalet inn (indre del erstattet av flattjern) og selv da ligger tårnene inntil innerskjermen..

Kan ikke du legge inn et bilde av bilen din da Anders? Den har vel det peneste oppsettet jeg vet om!
Loggført

1968 VW T1

12 Volt og stolt! ©
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #13 på: mars 15, 2008, 01:45:21 am »

Hvoprfor ikke tenke mer på motor slik at du får testet ut noe av synsingen din LOBO, kunne jo hatt glede av det , ellers . mye utseende  og "look" i trådene dine
.. en utfordring kanskje???
Mvvh

Hmmm.. hvilken synsing er det du sikter til Hæ
Grunnen til at stort sett alle trådene mine handler om look er fordi jeg egentlig driter i om bilen går fort eller ikke, så lenge det funker som det skal. At bilen har attitude er det viktigste for meg, og etter hva jeg har fått med meg er mine meninger ang. dette helt motsatte av dine siden du er en "motorguru". Rompa er delt i to! Jeg liker low, slow og show, og du liker stripa.

Jeg har vurdert å bygge om til 1300s kasse og en litt vassere motor i ovalen jeg kjøpte av deg, men jeg vil ikke hive ut 30-hesteren som putrer og går så fint og klokkereint. Dette ville ha ødelagt bilen etter min mening.

Jeg har jo mekka litt motor også... bytta f.eks. til 1600 i 69 modellen jeg hadde.. så jeg har jo LITT erfaring med dette da. Også må du huske at jeg er et "fattig studentpakk" som driver å tar lappen, så jeg har ikke rå til dobble gassere og 2,3 liters motor Gliser Kanskje når jeg blir 40+?

Mvvvh
« Siste redigering: mars 15, 2008, 11:44:41 am av Nicolai (Lobo) » Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #14 på: mars 17, 2008, 01:08:26 am »

Hvoprfor ikke tenke mer på motor slik at du får testet ut noe av synsingen din LOBO, kunne jo hatt glede av det , ellers . mye utseende  og "look" i trådene dine
.. en utfordring kanskje???
Mvvh

Hmmm.. hvilken synsing er det du sikter til Hæ
Grunnen til at stort sett alle trådene mine handler om look er fordi jeg egentlig driter i om bilen går fort eller ikke, så lenge det funker som det skal. At bilen har attitude er det viktigste for meg, og etter hva jeg har fått med meg er mine meninger ang. dette helt motsatte av dine siden du er en "motorguru". Rompa er delt i to! Jeg liker low, slow og show, og du liker stripa.

Jeg har vurdert å bygge om til 1300s kasse og en litt vassere motor i ovalen jeg kjøpte av deg, men jeg vil ikke hive ut 30-hesteren som putrer og går så fint og klokkereint. Dette ville ha ødelagt bilen etter min mening.

Jeg har jo mekka litt motor også... bytta f.eks. til 1600 i 69 modellen jeg hadde.. så jeg har jo LITT erfaring med dette da. Også må du huske at jeg er et "fattig studentpakk" som driver å tar lappen, så jeg har ikke rå til dobble gassere og 2,3 liters motor Gliser Kanskje når jeg blir 40+?

Mvvvh

Trenger ikke være student lenger for å være helt enig med deg lobo Glad
Tenk om alle skulle kjørt rundt med overpotente motorer, ass up-nose down..kjedelig! Mangfoldet kommer jo fordi alle bidrar med sitt.

Selv ser jeg ikke poenget med å stappe inn en stor motor, når jeg oppnår stor glede av å sige rundt med originalmotoren.

Loggført

Member #1 /Spliths venner
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #15 på: april 02, 2008, 08:21:57 am »

Nå er den ute for salg da.  Gliser
Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #16 på: april 02, 2008, 09:39:15 am »

Rar disse svanskene gitt Osteaktig Endelig en perfekt bil og snart ferdig... da skal han selge den.. Tulling Rekker tunge
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #17 på: april 19, 2008, 22:05:44 pm »

Ser ut som om salgs annonsen var en aprilsnar for nå er splitten ferdig! Ble driiit fet Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #18 på: april 20, 2008, 02:02:39 am »

Tenk om alle skulle kjørt rundt med overpotente motorer, ass up-nose down..kjedelig!

oioioioi.... gjett om du må sitte på en tur da!! Biler som går bra er ALDRI kjedelig, det er bare en unnskyldning som folk som ikke tar seg råd klamrer seg til!  Blunker Grunnen til at det selges biler som går dritt hos forhandlerne er IKKE at det finnes folk som vil ha en under motorisert bil, det handler om avgifter og kroner.

Se på hot rod som eksemple, ingen rodder går dårlig når de er ferdig, samtlige går bedre enn originalt... stuk har de også...men ser alle roddene like ut for det? ....hva var poenget ditt igjen?  Hæ

Tror du meg ikke er det bare å nappe av en plugg på bruksbilen og kjøre en uke.... om du klarer??? Trodde ikke det nei... Gliser Gliser Gliser
Loggført

Speed is no substitute for direction
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #19 på: oktober 19, 2008, 22:29:17 pm »

Ny SUPER low ghia på gang, og KCW-gutta jobber raskt Glad Vet ikke om dette bli en rat eller resto, men poster den her jeg.

http://www.kustomcoachwerks.com/forums/viewtopic.php?t=3560&postdays=0&postorder=asc&start=0
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #20 på: oktober 20, 2008, 07:57:11 am »

Den brune 50-modellen VAR fin den. Men nå? Ok. felgene og dekka var greit nok. Men smalnet forstilling og skrævende hjul?

Dessuten gjør han som så mange andre. Skamsenker og moderniserer en "flott" splitt og selger delene etterpå. Girkassa m.m. ligger til salgs på bloggen hans.

Samtidig som han sier at det kan reverseres. Hvor mange er det som har reversert egentlig Blunker Eller seriøst tenker på å gjøre det?
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #21 på: oktober 20, 2008, 08:31:43 am »

Grunnen til at han skriver det er vel at dersom en som deg kjøper den, kan han sette den tilbake til orginal stand. Sjeldent det blir gjort ja, men har sett eksempler. Å selge orginale deler er jeg enig i at er idioti. Smalna forstilling, negativ camber, orginal eller uorginal er vel ikke noe poeng å diskutere. Ihvertfall ikke i rat-look forumet (som er for folk som liker skamsenka biler) Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
| UMBINC |
Seniormedlem
****
Innlegg: 285
Bosted: jessheim



Vis profil
« Svar #22 på: februar 15, 2009, 21:57:04 pm »

Han her påstår at det skal gå... http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=285369

Men jeg er litt i tvil jeg også. Med orginal bredde er det jo ikke all verdens mellomrom til innerskjermene da eller. Men på denne forstillinga er jo støtdempertårnene "bøyd" ut, slik at det skal smette akkurat utenfor.

Er ikke noe problem. litt kjappe snitt meg vinkelsliper på utside og innside med tilsvarende knekking av plåt så kan du beholde dempertårn på beam som er korta over 4" Selv kjører jeg uten tårn på min Osteaktig da slipper jeg maset om plass..
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #23 på: februar 15, 2009, 23:25:50 pm »

Han her påstår at det skal gå... http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=285369

Men jeg er litt i tvil jeg også. Med orginal bredde er det jo ikke all verdens mellomrom til innerskjermene da eller. Men på denne forstillinga er jo støtdempertårnene "bøyd" ut, slik at det skal smette akkurat utenfor.

Er ikke noe problem. litt kjappe snitt meg vinkelsliper på utside og innside med tilsvarende knekking av plåt så kan du beholde dempertårn på beam som er korta over 4" Selv kjører jeg uten tårn på min Osteaktig da slipper jeg maset om plass..


Kjører du uten dempere eller har du festet de i innerskjemene??
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
| UMBINC |
Seniormedlem
****
Innlegg: 285
Bosted: jessheim



Vis profil
« Svar #24 på: februar 15, 2009, 23:34:29 pm »

Ja, de er montert med gjennomgående lang mutter. igjennom profilen som tanken ligger på. fungerer fint. fin geometri på demperen også.
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #25 på: februar 16, 2009, 06:35:29 am »

Godt å høre!
Er stor motstander av de man leser om fra det store utland som påstår at bare forstillinga er kortet nok så er ikke dempere lengere nødvendig. Det både høres dumt ut og er dumt!
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #26 på: februar 16, 2009, 14:29:42 pm »

De første vw's hadde jo ikke dempere. Dette argumentet bruker mange. Men det var kanskje en grunn til at vw begynte med dempere også Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #27 på: februar 16, 2009, 14:33:00 pm »

De første vw's hadde jo ikke dempere. Dette argumentet bruker mange. Men det var kanskje en grunn til at vw begynte med dempere også Blunker

Hvilke VWs var det som ikke hadde dempere? Aldri sett...
Loggført

SCREWDRIVER #2
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #28 på: februar 16, 2009, 15:58:32 pm »

Jeg pgså har hørt dette, men kan ikke helt forstå hvilke modeller det gjelder.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #29 på: februar 16, 2009, 16:25:01 pm »

40talls bobler har ikke støtdempertårn såvidt jeg vet, kanskje det er det noen misforstår?
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!