juni 16, 2024, 12:56:19 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: starter problemer . 58 t1  (Lest 1098 ganger)
RZR-Marius
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Bergen


Vis profil WWW

« på: august 09, 2010, 23:56:47 pm »

Starteren min har i senere tid oppført seg merkeligere og merkeligere. Den tørner noen ganger før den plutselig stopper. når jeg da vrir om nøkkelen bare sier det klikk, som om den har låst seg eller noe.
tok ut starteren og heiv i en annen. samme problemet. om jeg løsner den øverste festebolten går den greit rundt en stund, om jeg tighter den er det stopp nesten med en gang. har ett 6v optima  batteri som starter andre biler helt fint når jeg prøver det der..

Krydrer jeg det så litt med å hive i 12v batteri starter den bare jeg er borti nøkkelen.. :S

Noen som vet?
Loggført

The Terrifying Time Transporting Machine of Dr.Tregs!
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #1 på: august 10, 2010, 00:12:41 am »

sjekk kobberhylsa der starter akselen går inn i girkassa kan være slitt så den kjiler seg litt når innslaget slår inn
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2 på: august 11, 2010, 14:24:44 pm »

akkurat samme problem som jeg hadde på min 02 det der MArius. Løsningen for meg var å bytte batteri. (byttet starteren først men med samme problem) 
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
RZR-Marius
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Bergen


Vis profil WWW

« Svar #3 på: september 22, 2010, 23:40:09 pm »

Har ett nytt 6v Optima Redtop så skal ikke være det som e problemet. (Har prøvd det gamle "vanlige" og med likt resultat.) Tenker det blir ut med motoren og i med ny hylse som nevnt over..

Takk for alle tipsene Osteaktig
Loggført

The Terrifying Time Transporting Machine of Dr.Tregs!
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6143
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 23, 2010, 00:36:23 am »

sjekk kobberhylsa der starter akselen går inn i girkassa kan være slitt så den kjiler seg litt når innslaget slår inn

Er svært vanlig det ja...Jeg bytter denne hylsen alltid ved anledning samt smører med litt grease. Er et problem som mange overser.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6143
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 23, 2010, 01:42:04 am »

Og hylsa er mulig å bytte uten å ta ut motoren. Starteren må ut. Bank ut den gamle. Bank en ny forsiktig inn. Den brukte vi da gå i "tusen bitar" og restene av denne legger seg i clutch-huset
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: september 23, 2010, 06:35:35 am »

Sjekk jording fra karosseri til girkasse. Hadde startproblemer på en 6V bil, et 12V batteri dro starter rundt så fint som bare det. 6V var bare å glemme. Byttet jordingskabel og renset kontaktpunktene = problem solved.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!