april 24, 2024, 18:07:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bug-Tech shifter  (Lest 24249 ganger)
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #30 på: september 08, 2010, 10:43:23 am »

Ingen plastbekymringer med min Berg spak i motsetning til CSP hvor den måtte justeres i tide og utide.

Ref rørepinner som er forbundet direkte med skiftegaflene... de er i det minste ikke old school;


* JCL.JPG (103.74 KB. 787x1031 - vist 477 ganger.)


 Glad

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #31 på: september 08, 2010, 10:46:43 am »

..og mormor vil aldri mer låne bilen din...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #32 på: september 08, 2010, 11:05:18 am »


* Berg.jpg (7.48 KB. 259x194 - vist 416 ganger.)


Tenkte mer på den når jeg sa Old School. Men jeg vil ikke gå inn i diskusjon dypere det som gjelder smak og behag. Jeg har full respekt for andre sine meninger. Det er det som er morsomt i verden - alle er ikke like Blunker

Tilbake til teknisk virkning. Da CSP sin utgår som kandidat i så fall Glad Har BugTech plastikk foring?

Lurer om vi er i alt for detaljert nivo i diskusjonen har hvor en sånn enkel persom som jeg vil neppe merke forskjel...Glad Det med dragracing produkter ser jeg ikke på som aktuelle  Blunker

Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #33 på: september 08, 2010, 11:33:33 am »

Lurer om vi er i alt for detaljert nivo i diskusjonen har hvor en sånn enkel persom som jeg vil neppe merke forskjel...Glad Det med dragracing produkter ser jeg ikke på som aktuelle  Blunker

Du er herved invitert på en garasjevisit hvor du kan få prøvd funksjonen på en 40% Berg, 60% Berg og en CSP spak. Jeg garanterer deg at du vil merke forskjell. I helgen så vil jeg være der stort sett hele tiden. Send meg en PM hvis du skal en tur til Oslo.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #34 på: september 08, 2010, 11:46:21 am »

[ Vedlegg ]
Men jeg vil ikke gå inn i diskusjon dypere det som gjelder smak og behag.

Man kan ikke blande inn smak og behag inn i diskusjoner om mekanikk så den er helt grei.

Det er det som er morsomt i verden - alle er ikke like Blunker
Heldigvis er mekanikkens verden lik for alle  Blunker


Har BugTech plastikk foring?
Det ser ut som den har lagre.

Når du tester girspaker i BB Berg paradis, husk da at det er 100% avgjørende at spaken har en fantastisk passform på kulen som stikkes ned i girvelger stangen. Alle slike girvelger stenger er ulike mye slitt, og det er derfor man IKKE kan bedømme hvor presis en girspak er, men kun se på hvor riktig den er utformet.

En Berg spak som virker tight i en lavmils bil, vil virke super slaskete i en bil som har gått fryktelig langt. Pga at du har klaringer rundt kula i girvelger stangen.
Loggført

Speed is no substitute for direction
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #35 på: september 09, 2010, 13:20:25 pm »


[/quote]
Det er det som er morsomt i verden - alle er ikke like Blunker
[/quote]
Heldigvis er mekanikkens verden lik for alle  Blunker
[/quote]

Jeg mente at mennesker er ikke like i smak, har var mekanikken ikke i bilde Blunker Men nok om det.
Gleder meg til henger og håper å få tid ta en sjekk på virkeligheten. Takker for alle tips! det hjelper Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #36 på: september 09, 2010, 13:36:02 pm »



Fins det flere filmer vedr. Bug-Tech girvelger? Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #37 på: september 09, 2010, 17:00:32 pm »

Den videoen viser vel det meste med Bug-Tech-spaken. Eneste du ikke ser på filmen er selve kula (ned i girvelgerskålen) som det er justerbar lengde på. CSP, Berg eller Bug Tech, tror du vil bli fornøyd uansett hva du velger. Bare merk at Bug Tech-spaken kun kommer med 63 prosent reduksjon - det er rimelig kort Glad

Jeg kjøpte min Bug Tech-spak på denne tiden ifjor og er kjempefornøyd ihvertfall. .
Loggført

1969 Militær-buss
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #38 på: september 09, 2010, 17:30:04 pm »

Hvordan er revers på bug-tech spaken? Ser jo ut som det ikke gå å trykke den ned?
Eller er det jeg som surrer?
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #39 på: september 09, 2010, 17:37:47 pm »

På videoen ser du giring fra 1-4. gir og til slutt revers. Man trykker ikke ned, reversen er fjærbelastet, så man trekker bare spaken til seg så man utløser fjærbelastningen og setter den i revers. Som å sette den i andre gir, men med fjærbelastning... hvis det makes sense...
Loggført

1969 Militær-buss
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #40 på: september 09, 2010, 17:52:55 pm »

På videoen ser du giring fra 1-4. gir og til slutt revers. Man trykker ikke ned, reversen er fjærbelastet, så man trekker bare spaken til seg så man utløser fjærbelastningen og setter den i revers. Som å sette den i andre gir, men med fjærbelastning... hvis det makes sense...

Skjønner skjønner... ikke fare for å dra den i revers når man skal opp i andre da, og man napper litt hardt?
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #41 på: september 09, 2010, 18:25:58 pm »

Det går overraskende greit, man venner seg fort til det.
Loggført

1969 Militær-buss
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #42 på: september 09, 2010, 21:27:54 pm »

Sendte et spørsmål til BugTech vedr. mulighet å bruke spaken på 5 girkassa som er bygt ut på en original 1303 kassa. Har er svaret:


we have a customer in usa that will test the 5 speed gearbox with our shifter.
I am looking forward to the result.
I am pretty shure it will work.
When the info is there, I will inform you.

Da er det bare å vente, men kunne være fint å vite litt mer om selve kassa den blir testet på... Glad Ellers fant jeg ut at spaken for 5 gir kassa fra bugtech er ment for Porsche sine kasser og ikke til en boble girkasse som er bygt ut til 5 gir :/
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #43 på: september 09, 2010, 21:45:14 pm »

Prata og med Markus, frakt til Norge er bare 20€ med TNT Express.
Overkommelig Blunker
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #44 på: september 09, 2010, 23:05:34 pm »

En av grunnene til at jeg digger Bug Tech er at det er Made in Germany. Greit, de har nye produkter og kan ikke gi deg 100% sikre svar på alt, men de er åpne for å hjelpe hver enkelt. Og siden utvikling og produksjon er in house, er de fleksible, og Markus hjelper deg som best han kan.

Jeg har fortalt det før, men det skader ikke å gjenta det - jeg syntes buss-spaken deres var for kort, og luftet min bekymring til Markus; da ordnet han en spesiallaget forlenger til meg i løpet av et par dager. Prøv å be noen andre produsenter av VW-deler om din egen custom-løsning... Glad

Man kan vurdere girspaker ut fra girfølelse, utseende, foringer, kvalitet, utveksling/reduksjon, levetid, hvor lett den er å montere etc Jeg er superfornøyd med girspaken jeg kjøpte, men det er ikke bare fordi jeg synes den ser überfet ut og fordi den funker dritbra - hele kjøpsprosessen i forkant imponerte meg og ga meg go'følelsen.

Og innerst inne håper jeg ihvertfall at bussfolket holder seg unna Bug Tech, for det er litt gøy a ha noe som ikke alle andre har Glad
Loggført

1969 Militær-buss
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #45 på: september 14, 2010, 07:43:16 am »

En av grunnene til at jeg digger Bug Tech er at det er Made in Germany.

Det var bra sagt! Enig 100%, det at den er "made in Germany" gjør det bare mer riktig Glad Uten å ha noe betydning for funksjon...
Uansett så har jeg betalt og bestilt en "Black anodised" versjon. Planen å få den henta er om to uker. Nå er det bare å vente  Kult
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #46 på: september 23, 2010, 19:59:12 pm »

Girvelger er levert og skal hentes i helgen. Gleder meg. I mellom tiden har jeg undersøkt litt mer hvordan er det der i kanalen. Ting så ikke så dårlig ut, eller må jeg si overaskende bra!  Glad


* IMG_8197_copy.jpg (107.26 KB. 600x450 - vist 422 ganger.)



* IMG_8195_copy.jpg (96.03 KB. 600x450 - vist 446 ganger.)



* IMG_8200_copy.jpg (57.31 KB. 600x450 - vist 412 ganger.)


Men så så jeg noe jeg var ikke forbered for... kal det være sveist sammen eller ikke???


* IMG_8203_copy.jpg (109.16 KB. 600x450 - vist 414 ganger.)



* IMG_8205_copy.jpg (117.83 KB. 600x450 - vist 422 ganger.)


Siden det alt så teit og fint ut antar jeg at u-lyden kom fra kula som er slakk...


Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #47 på: oktober 03, 2010, 19:26:16 pm »

Her er noen bilder som viser fysisk forskjell mellom original og Bug-Tech girvelger.
Det som gjelder instalasjon så er det lettere en å montere originalen! Glad Er fornøyd så lenge, men har ikke prøvd den veldig mye enda, monterte den på plass i dag. Det som kan merkes er at 62% mindre vandring er mer en nok! Glad Må nok bli vant til det... Konstruksjon er veldig solid. Spakken er lengre så jeg må ikke lene framover for å gire. Det er veldig positivt.
Levering gikk veldig bra. Fikk til og med et ekstra ball for å bytte Glad

* IMG_8225_copy.jpg (60.89 KB. 450x600 - vist 448 ganger.)


* IMG_8236_copy.jpg (61.48 KB. 600x450 - vist 430 ganger.)


* IMG_8231_copy.jpg (98.55 KB. 450x600 - vist 454 ganger.)


* IMG_8234_copy.jpg (96.39 KB. 450x600 - vist 414 ganger.)


* IMG_8239_copy.jpg (93.77 KB. 450x600 - vist 426 ganger.)

Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #48 på: oktober 03, 2010, 20:05:18 pm »

Tommel opp!
Veldig stilig stikke det der... får begynne å spare hehe
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #49 på: oktober 03, 2010, 20:10:25 pm »

Siste VolksWorld mag har test av girvelgere. Det kan lønne seg å lese den  førs kanskje . Det kom akkurat for seint for min del Glad Men tror ikke at jeg ville velge noe annet da.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
T2-Vandal
Supermedlem
*****
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron



Vis profil
« Svar #50 på: oktober 03, 2010, 20:47:48 pm »

Bug tech er råbra!!...

Har en i bussen selv...

Men leveringstiden for mitt vedkommende tror jeg var 4 måneder...
Loggført

29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #51 på: oktober 03, 2010, 21:33:10 pm »

Mon tro om man kunne brukt et sfærisk lager som kobling mellom spak og overføringsstag?

Loggført
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #52 på: oktober 03, 2010, 22:45:22 pm »

Siste VolksWorld mag har test av girvelgere. Det kan lønne seg å lese den  førs kanskje . Det kom akkurat for seint for min del Glad Men tror ikke at jeg ville velge noe annet da.

Har ikke bladet.. hva er resultatet av testen? Rekker tunge
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #53 på: oktober 04, 2010, 03:37:57 am »

Det sto vel bare at Berg var suverent..
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #54 på: oktober 04, 2010, 06:42:59 am »

Og Bug-Tech sin spakken var ikke med i testen i det hele tatt. WHY?Hæ Hæ
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #55 på: oktober 04, 2010, 07:45:17 am »

Det går overraskende greit, man venner seg fort til det.

Overraskende greit? Vil det si at det er viss fare for at du kan rive den i revers når adrenalinet er på topp og farten høy?

Noe jeg finner utfordrende i en boble er en kjøreposisjon hvor jeg får riktig avstand til rattet/pedaler uten å måtte strekke meg frem til girvelgeren. Det ender som ofte med at jeg blir sittende for nært når jeg er fornøyd med avstanden til girvelger. Jeg er spent fast i setet og det er ikke aktuelt å slakke stroppene for å nå frem og derfor trenger jeg en girvelger som er lengre og også bøyd mot stolen. Jeg mener å ha sett bilder av en bug-tech spak for boble med bøy men husker ikke hvor.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #56 på: oktober 04, 2010, 07:54:52 am »

Jeg skal montere Porsche Boxster seter i bobla mi så jeg kan ikke si hvordan det blir da, men nå så lenge jeg har originale seter så sitter jeg godt i seten og kan gire uten å lene meg fram over.
Det som jeg må venne meg til er kort giring. Men det kaller jeg "luksus" problem og klager ikke på det Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #57 på: oktober 04, 2010, 08:03:09 am »

Det sto vel bare at Berg var suverent..

Nei, CSP fikk 24/25 mulige poeng, og Berg var på 21/25...
CSP slår Berg på "Feel" og "value for money"...  hørte i helgen at en dansk buggy racer hadde forbedret tidene på stripa med en tiendel bare på å bytte fra den tungdrevne Berg til CSP.
Loggført

Speed is no substitute for direction
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #58 på: oktober 04, 2010, 08:21:01 am »

Det som jeg må venne meg til er kort giring. Men det kaller jeg "luksus" problem og klager ikke på det Glad

Det er ikke et problem før clutchfoten ikke klarer å matche hastigheten.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #59 på: oktober 04, 2010, 08:26:22 am »

Det er sant. Har kjørt bare noen få km med Bug-Tech men opplevde at kortgiring gir deg følelsen at cluch'en ble sååååå "lang"... Så det vil si at jeg må venne meg til å kjøre mest optimalt, merker nå at jeg er ferdig med giring langt før clutchfoten er ferdig med sinn jobb.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!