april 29, 2024, 01:05:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1600 motor i en T1 65 1200, godkjenning?  (Lest 2688 ganger)
BKA
Juniormedlem
**
Innlegg: 74
Bosted: Askim



Vis profil
« på: mars 13, 2008, 00:08:41 am »

Dette har sikkert vært diskutert før på dette forum. Men jeg legger ut spørsmålet allikevel. Hva skal til for å få godkjent en 1600 motor i en 65 modell 1200. Må man bytte til skivebremser?
Hvor skal jeg eventuelt henvende meg for å få den nødvendige informasjon om dette?
Loggført

1965 VW T1 1200
1998 Audi A4 Avant
2006 Ford Galaxy(VW) 1.9 TDI Trend
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 13, 2008, 00:18:02 am »

trenger du å fortelle det til noen da? i første øyekast ser vel motoren lik ut utvendig???
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
BKA
Juniormedlem
**
Innlegg: 74
Bosted: Askim



Vis profil
« Svar #2 på: mars 13, 2008, 00:38:52 am »

Kunne tenkt meg å fått ting inn i vognkortet, sammen med senking og dekk dimensjon. Hadde vært OK at alt stemmer
Loggført

1965 VW T1 1200
1998 Audi A4 Avant
2006 Ford Galaxy(VW) 1.9 TDI Trend
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #3 på: mars 13, 2008, 00:43:05 am »

Kunne tenkt meg å fått ting inn i vognkortet, sammen med senking og dekk dimensjon. Hadde vært OK at alt stemmer


Bra holdning! Finnes papirer som godkjenner 66 1300 med 1600 motor. Kanskje et utgangspunkt. Send en pm om du trenger det papiret.

mvh LArs
Loggført
.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mars 13, 2008, 13:36:31 pm »

Papirene...

.LP

*  (44.33 KB - lastet ned 157 ganger.)
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #5 på: mars 13, 2008, 13:50:26 pm »

I en 65 modell 1200 snurre skal det jo være 34 hk. 34 + 15 = 49. Med litt forståelse fra bilsakkyndig skal det vel gå an å få 50 slitne hk fra en dp1600 inn i vognkortet skulle jeg tru.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #6 på: mars 13, 2008, 13:52:29 pm »

trenger du å fortelle det til noen da? i første øyekast ser vel motoren lik ut utvendig???

Husk at alle motorer har kode, og dette er vel de fleste BT meget opplyste om
Loggført

Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #7 på: mars 13, 2008, 14:49:29 pm »

For ikke å snakke om at de rette myndigheter av og til snuser innom forum som her for å se hva folk skriver om nettopp ting som dette...
Loggført
BKA
Juniormedlem
**
Innlegg: 74
Bosted: Askim



Vis profil
« Svar #8 på: mars 13, 2008, 15:16:38 pm »

I en 65 modell 1200 snurre skal det jo være 34 hk. 34 + 15 = 49. Med litt forståelse fra bilsakkyndig skal det vel gå an å få 50 slitne hk fra en dp1600 inn i vognkortet skulle jeg tru.

Det er vel en tanke som har slått meg også. Det står " en økning utover dette burde vurderes spesielt". Skulle tro at den en hesten kan skli gjennom.
Loggført

1965 VW T1 1200
1998 Audi A4 Avant
2006 Ford Galaxy(VW) 1.9 TDI Trend
gnmfr
Nybegynner
*
Innlegg: 19
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #9 på: mars 13, 2008, 21:33:56 pm »

Har ihvertfall 1600 i min 1300 som er fra 69. Veit at det er litt forskjell på bilane våre, men min har ihvertfall skivebremser Glad  Har ingen aning om hva som er gjort for no mer med den, siden jeg kjøpte den sånn Rekker tunge
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #10 på: mars 13, 2008, 22:02:18 pm »

Kan godt hende at din 1300 hadde skivebremser fra fabrikk - mener dette kom som ekstrautstyr på 1300 rundt den tida.

Alle Bobler som ble laget for markedet i USA hadde trommelbremser på alle fire hjul, så kombinasjonen 1600 og tromler burde ikke være noe stort problem.
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #11 på: mars 19, 2008, 23:13:39 pm »

Bare en liten tanke som streifet meg ang. 1600 motor vs. 12/13/1500. Selv om en ny 1300/1302/1303S kunne  skilte med forbløffende 50HK Din mot 34 eller 44 dengang de var nye, så er det slett ikke sikkert at det samme gjelder for den motoren du setter inn... Finnes godt med eksempler på at en sprek dobbelport 1300/44 er raskere enn en sleten 1600/50. Det er ikke store forskjellen i dette segmentet! Men ære være deg for at du vil være en lovlydig borger, selv om samvittigheten din ikke behøver å gnage deg i stykker for denne endringen. Osteaktig
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!