april 19, 2024, 19:38:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva er orginalt på en 1952 model 25HK??  (Lest 1882 ganger)
Switter_Jan
Nybegynner
*
Innlegg: 37
Bosted:


Vis profil

« på: september 22, 2010, 13:05:36 pm »

Har en Mai 52 motor som snart er ferdig. Den har Nr.1-0435625.

Skal det være stjernecoil og D-regulator på denne?

Pr i dag står det en relativt liten coil der, og en firkantet regulator med VW logo på toppen.

Er også interessert i bilder av varmepotter/skoesker og potte som er riktig til denne

Jan
Loggført
SplitMan
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #1 på: september 22, 2010, 13:27:39 pm »

Har en Mai 52 motor som snart er ferdig. Den har Nr.1-0435625.

Skal det være stjernecoil og D-regulator på denne?

Pr i dag står det en relativt liten coil der, og en firkantet regulator med VW logo på toppen.

Er også interessert i bilder av varmepotter/skoesker og potte som er riktig til denne

Jan

Gratulerer!

Skal du bruke denne motoren i din Zwitter, eller har du flere Splitter?

Ja - du skal ha D-regulator.
Ja - du skal ha stjernecoil.

Eksosanlegg er "vanlig" single-tip med demonterbart endestykke. Glimrende repro av dett elages i Danmark og kan kjøpes fra Jøran via CSP...eller fra BBT...eller fra Dahlems i Sverige.

Varmepotter er denne typen: (Brukt fra Jan51-ca Aug57)



* early_51_57_comparo_4.jpg (83.26 KB, 800x600 - vist 195 ganger.)

* engine_51_57_heater_boxes_10_12_04_7.jpg (43.17 KB, 640x480 - vist 186 ganger.)
Loggført

SCREWDRIVER #2
Switter_Jan
Nybegynner
*
Innlegg: 37
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: september 22, 2010, 15:29:20 pm »

Switter ble solgt da det var for mye uorginalt og trøbbel med papirer. Kansje jeg finner ett bra prosjekt en vakker dag Glad

Nei, jeg skal ikke bruke den selv, men håper at noen andre kan ha bruk for den når den er ferdig. Motor tilsv. longblokk ble overhalt i ca 1982, den gang var det mulig å kjøpe deler hos VW  Glad Nypolert veiv, nye lager. Nyhonede sylindere, nye fjærer. Ny kamaksel, støtstenger. Nye ventiler, seter og styringer

Holder på med blekk etc. for å få den helt komplett.
Mangler:
- Blekk bak mellom karosseri og reimskive
- Holdefjær for oljepåfylling
- Stjernecoil
- D-Regulator
- Varmepotter
- Skobokser?? (blekkene under)
- Eksospotte
- Begge bensinrørene
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!