april 29, 2024, 05:42:16 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;)  (Lest 45833 ganger)
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #120 på: november 05, 2010, 22:19:09 pm »

FANTASTISK resultat!! Sjokkert
Loggført
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #121 på: november 06, 2010, 23:44:27 pm »

Ser utrolig bra ut,vannvittig moro at sånne fremdeles står der ute ! Glad
Loggført

Alt MÅ ned!!
amubus
Nybegynner
*
Innlegg: 22
Bosted: Nesttun/Bergen


Vis profil WWW

« Svar #122 på: november 07, 2010, 00:34:49 am »

Ble jo jækla bra da...:-) Gliser
Loggført

-01 t4 ex ambulanse
-86 t3 Caravelle
-70t2 Rico camper
-64 t1 ambulanse

Keep Norway beutiful, restore an old bus
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #123 på: november 07, 2010, 01:08:25 am »

takk for det..Blunker

har nå fått handlet både ny spylervæsketank med tilbehør i statene pluss overhalingssett til hovedbremsesylinder også fra "over there"..Blunker

Da begynner det å samle seg iallefall litt nye deler.Blunker

bilen er forøvrig nå plassert i egnede lokaler og begynner vel snart litt drastisk skjæring i gammalt stål..Blunker
Loggført

RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #124 på: november 07, 2010, 14:17:37 pm »

Burde kanskje få flere til å tenke at det ikke alltid er nødvendig å slipe vekk den gode originallakken, men heller gjøre som du.
Loggført
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #125 på: november 14, 2010, 00:34:28 am »

bilen er nå kjørt til verkstedet og er blitt skjært i pluss sandblåst under vindusramma.. Blunker
Loggført

Zero
Seniormedlem
****
Innlegg: 398
Bosted: Playa del Røra, porsgrunn


Zero. (Tidligere keito)


Vis profil
« Svar #126 på: november 14, 2010, 18:25:58 pm »

Nydelig buss Blunker
Loggført

T1-63 Zero
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #127 på: november 14, 2010, 21:13:40 pm »

Sitat
kode "008"??

Har sett denne koden på 2 andre norske ex.miletære Type 2

(en dobbeltkabiner og en highroof "kantinevogn")

Hva stod 008 for?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #128 på: november 14, 2010, 21:59:59 pm »

Sitat
kode "008"??

Har sett denne koden på 2 andre norske ex.miletære Type 2

(en dobbeltkabiner og en highroof "kantinevogn")

Hva stod 008 for?

Ja det er vi flere som lurer på.. Blunker
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #129 på: november 15, 2010, 00:11:37 am »

Ganske mangen som lurer på 008 faktisk Blunker 8setar kombien til muttern(skulebussen) har ogso 008, var vel snakk om att det kan vera ei regional/nasjonal utstyrspakka, men dette kan RZR-Andy utala meir om.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #130 på: november 15, 2010, 21:50:21 pm »

teit spørsmål sikkert.. men går en 2,0 CU motor fra bay inn i splitten?
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #131 på: november 15, 2010, 21:52:06 pm »

Det går, men ikkje utan vidare Glad

Søk på type 4 motor i boble finst både ein og fleire trådar som tar for seg ombygging av t4motor til å passa bobla(og dermed ogso splittbuss)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #132 på: november 15, 2010, 21:54:05 pm »

hva er en slik motor i grei stand verdt? det er dobble gassere på denne sant?
Loggført

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #133 på: november 15, 2010, 21:56:23 pm »

hva er en slik motor i grei stand verdt? det er dobble gassere på denne sant?

1 enkel solex på hver side. Ikke 2 doble gassere nei.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #134 på: november 15, 2010, 22:59:54 pm »

Ganske mangen som lurer på 008 faktisk Blunker 8setar kombien til muttern(skulebussen) har ogso 008, var vel snakk om att det kan vera ei regional/nasjonal utstyrspakka, men dette kan RZR-Andy utala meir om.
Sorry har ikke så mye å bidra med her, gitt! Det ser ut til at de lærde er i like mye i tåkeheimen som oss andre "008 is unknown":
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=217449&view=next
Kan nok utvides litt denne listen:
"Seen on '60 Standard, South African '59 Deluxes, '54 Kombi, '54 RHD Single Cab, Belgium early '64 21-Window, and '62 VR-delivery code Double-door Kombi"
De fleste kodene ligger dekket bra inn her
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/mcodest2.php

Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #135 på: november 15, 2010, 23:23:17 pm »

Sansynligvis berre ein kode dei har laga for å forvirra folk og fe. Bussar produsert 1.april ?

Kvifor finst det ikkje dokumentasjon frå volkswagen på alle M-codane?? Dei har vel ikkje brent arkiva sine?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #136 på: november 16, 2010, 11:47:28 am »

Sansynligvis berre ein kode dei har laga for å forvirra folk og fe. Bussar produsert 1.april ?

Kvifor finst det ikkje dokumentasjon frå volkswagen på alle M-codane?? Dei har vel ikkje brent arkiva sine?

Kanskje en skulle sendt en mail til disse: http://automuseum.volkswagen.de/kontakt.html
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #137 på: november 16, 2010, 14:58:32 pm »

Selv på fødselsattesten til ovalen min er det "huller", så besynderlig nok virker det som at det ikke er helt ordnung i arkivet.
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #138 på: november 16, 2010, 15:22:19 pm »

Selv på fødselsattesten til ovalen min er det "huller", så besynderlig nok virker det som at det ikke er helt ordnung i arkivet.

Fødselattesten min på den røde varianten min så ut til å stemme bra...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #139 på: november 16, 2010, 16:45:26 pm »

Kult prosjekt! Har militærbay og offroad-dekk selv.... riktignok litt krasj siden bussen er senket, men det skal vi prøve å få gjort noe med i vinter. Vi ses i offroad-løypa på SCC2011? Glad

Skal du heve bussen? Eller sette på lavere dekk??  Gliser
Kan jo bli artig å se hvis du velger siste alternativet...  Blunker
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #140 på: juli 30, 2011, 15:00:56 pm »

var i wolfsburg forrige uke og da naturlig nok igjen innom automuseumet.... bestilte fødselsattest til splittbussen.. kom hjem og i mailen min ligger det mail fra automuseum...

kan ikke finne noe på det oppgitte chassinr.. bekreft ditt chassinr..
ja, dem har fått rett nr det kan jeg bekrefte.. men dem skal joggu ha 10 euro til for å søke opp igjen... er noget drøyt syns jeg... er ikke snakk om mere enn ca 80 kroner.. men har noen andre opplevd dette? dvs at da vil fødselsattesten på bussen komme på 60euro?
alle andre steder jeg har lagt inn chassinr på bussen har dem funnet det..
Loggført

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #141 på: juli 30, 2011, 22:34:26 pm »

var i wolfsburg forrige uke og da naturlig nok igjen innom automuseumet.... bestilte fødselsattest til splittbussen.. kom hjem og i mailen min ligger det mail fra automuseum...

kan ikke finne noe på det oppgitte chassinr.. bekreft ditt chassinr..
ja, dem har fått rett nr det kan jeg bekrefte.. men dem skal joggu ha 10 euro til for å søke opp igjen... er noget drøyt syns jeg... er ikke snakk om mere enn ca 80 kroner.. men har noen andre opplevd dette? dvs at da vil fødselsattesten på bussen komme på 60euro?
alle andre steder jeg har lagt inn chassinr på bussen har dem funnet det..

sjekk at det innslåtte nummeret i motornummeret og aluplata på "veggen" bak "passasjersetet" er det samme...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #142 på: juli 30, 2011, 23:19:35 pm »

det er det.. Glad
Loggført

Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #143 på: august 06, 2011, 00:19:07 am »

ett spørsmål..; har en 1600 motor fra en latebay som skal midlertidig inn i splitten... splitten er 1500 og org 12v... går den rett inn på kassa eller må den slipes til på denne bilen også?
Loggført

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #144 på: august 06, 2011, 00:33:03 am »

Skal gå rett inn  Blunker Merk bare at 1600 clutsjen er uten "ring" på trykkplata, mens du skal ha "ring"  Blunker

hvorfor må 1500 ut?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #145 på: august 06, 2011, 12:00:15 pm »

1500'n lekker i aaalt av pakninger stått stille siden 12/6-74... dessuten trekker den ikke.. sliten membran i bensinpumpe og gasser. må gåes over... starter lett og fint men som sagt orker den ikke noe.
Loggført

Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #146 på: august 06, 2011, 12:01:33 pm »

Skal gå rett inn  Blunker Merk bare at 1600 clutsjen er uten "ring" på trykkplata, mens du skal ha "ring"  Blunker

hvorfor må 1500 ut?
ang dissa ringa er jeg noe ute og kjøre... nærmere info? hva må jeg evt skaffe eller fjerne..?
Loggført

Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #147 på: desember 25, 2011, 21:04:51 pm »

her er det joggu lenge siden noen oppdateringer... vel bilen står nå på jobb... skjært og kutta litt i...

hovedsaken just nu er å få inn den 1600 maskina... den er fra en -77 bay.. hva må til foruten denna clutchen .. clutchen har jeg oversikt på... og må vel over med alt av kjøleblekk au...

har gitt opp denna 1500en som er originalmaskina... må nok overhales, etter å ha stått seg ihjel..

men som sagt.. må ha inn denna maskina fortest mulig... så kom med  innspill...
Loggført

jimmi
Seniormedlem
****
Innlegg: 339
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #148 på: desember 26, 2011, 02:14:43 am »

her er det joggu lenge siden noen oppdateringer... vel bilen står nå på jobb... skjært og kutta litt i...

hovedsaken just nu er å få inn den 1600 maskina... den er fra en -77 bay.. hva må til foruten denna clutchen .. clutchen har jeg oversikt på... og må vel over med alt av kjøleblekk au...

har gitt opp denna 1500en som er originalmaskina... må nok overhales, etter å ha stått seg ihjel..

men som sagt.. må ha inn denna maskina fortest mulig... så kom med  innspill...


Kan godt være at du greier deg med å bare skifte det bakerste (som ligger over exsos) og det fremderse (som tette inn mot kassa) det er bare til å prøve, er en del forskjellige typer av det blekket som er under/rundt reimhjulet.

Ellers så må du plugge nippelen for bremsekraft-forsterker som sitter på innsuget.
Loggført

mvh. Jimmi
tlf. 988 92 666
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #149 på: desember 26, 2011, 10:54:08 am »

"Hva stod 008 for?"
På earlybay står m-code 008 for det noe kryptiske " without battery"
Loggført

Patina er for fattigfolk.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!