mars 29, 2024, 12:09:02 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kåring av den dummeste tekniske kommentaren  (Lest 88278 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #180 på: november 29, 2010, 07:00:47 am »

Så det vi sitter igjen med, er definisjonen på en bestemt opplevelse, og ikke en mekanisk beskrivelse.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #181 på: november 29, 2010, 10:30:28 am »

Så det vi sitter igjen med, er definisjonen på en bestemt opplevelse, og ikke en mekanisk beskrivelse.

Nei det handler ikke opplevelser, til sammenligning kaller du vel ikke at turbotrykket kommer for "en opplevelse"? Det er jo faktisk virkningsgraden som endrer seg, pga fysikk.
Loggført

Speed is no substitute for direction
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #182 på: november 29, 2010, 10:54:48 am »

Bland hissig kam som beskrevet over her med en herrejøsses turbo og du får best of both worlds  Osteaktig
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #183 på: november 29, 2010, 14:19:12 pm »

For mange år siden hadde en kompis av meg en VW Jetta, jeg kalte den bare for tyttebæret. En vinterdag kom han oppom for at jeg skulle ta en titt på bilen, han syntes den gikk så dårlig samt at den gikk fryktelig ujevnt. Jeg tok en test og at den gikk dårlig stemte. Tok en titt i motorrommet og spør ham hvor det fine røret var, som går fra manifoilen og opp til  ved siden av luftinnsuget?
Å det ja, nei det var så laust og hang og slang så det hadde han kastet, trodde ikke det var bruk for den delen ! Jeg gikk inn i garasjen og fant fleksirør fra en luftkjølt og smalt det på, Startet motor og den gikk fint. Han syntes jeg var god til å trylle, så jeg svarte at røret han hadde fjernet var det virkelig bruk for en kald vinterdag. OG aldri kast noe som hører til i en motor, alt har sin misjon. Han lærte av det.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #184 på: november 30, 2010, 14:16:50 pm »

Så det vi sitter igjen med, er definisjonen på en bestemt opplevelse, og ikke en mekanisk beskrivelse.

Nei det handler ikke opplevelser, til sammenligning kaller du vel ikke at turbotrykket kommer for "en opplevelse"? Det er jo faktisk virkningsgraden som endrer seg, pga fysikk.
Ok
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #185 på: januar 05, 2011, 11:58:43 am »

Hadde en kunde innom i dag som lurte på om vi hadde smurt opp kne-leddene på bremsene på bilen hans på service. Siden vi ikke ante hva det er kom tidenes mest sinnsyke tegning rett etter... Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #186 på: januar 05, 2011, 13:04:22 pm »

Og hvor er den tegninga.. 
Loggført
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #187 på: januar 05, 2011, 13:07:52 pm »

Var og tok ut et komplet bakre varmeregisteret med vifte og alt på en T4 multivann i går, la den på gulvet da en som broren min jobber sammen klarte å prestere å si hvilken bil som turboen hadde rykki på? Hva? sa brosjan. Ja er det ikke en turbo som liker på gulvet der! og pekte på varmeaperatet mitt.
 Fint med teknisk innsikt når man har bil som yrke!!
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #188 på: januar 08, 2011, 18:42:08 pm »

Og hvor er den tegninga.. 
Desverre er bildet tapt. Kundemottageren hadde "mistet" den i det store arkivet...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ståle Stil
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #189 på: januar 22, 2011, 20:08:45 pm »

En kompis av meg skulle ha sin HiAce på EU-godkjenning og spurte meg først om han kom til å få anmerkning fordi det ikke var gulvmatter i den...

En kvinnelig bekjent av meg skulle også fylle vann på sin 240. Hun fylte og fylte, til slutt ble det nå fullt. Deretter klaga hun på at bilen ikke ville starte. Vi kikka, og hun hadde fyllt hele motorblokka full gjennom oljepåfyllinga! "Det går jo en slange fra radiatoren til motoren, så det virka naturlig å fylle der" var hennes forsvar Osteaktig
Motoren ble tømt for vann og fungerte nå etterpå...

Sketsjen med Wesenlund om doble frustrasj-opphengs-forkoblinger er jo en klassiker. Og den med Volvo Sonett (er det samme sketsjen?)

En kompis som ikke er så veldig teknisk begavet kjørte sin 4-sylindrede bil 30 km hjem på bare 1 eller 2 sylindre, han bare brukte clutchen å slure med siden den dro så dårlig kunne han opplyse. Samme karen merka heller ikke at vi fylte olje på vindusspylertanken hans, fordi han aldri vaska rutene. På samme bilen fylte vi 3 liter dieselolje i eksosanlegget en gang han hadde parkert i nedoverbakke. Da han starta bilen så spytta bilen ut nesten alt på naboesn hvite stakittgjerde. "Jeg tror det er noe galt med bilen sa han", men valgte likevel å kjøre videre. Bilen røykla halve nabolaget og det stinka olje inne i bilen i mange uker etterpå uten at han reagerte. Vi avslørte aldri spøken.
Han kunne også opplyse at det var en sving som vegvesenet burde utbedre, fordi hver gang han kjørte i den svingen, fikk han sleng på bilen. Dårlig veg.. Osteaktig

Ei dame på bensinstasjonen her kunne også fortelle at ei anna dame var å fylte bensin, og når hun skulle dra, var hun så uheldig å kjøre borti fortauskanten på bensinstasjonen. Det small litt i bilen da hun gjorde dette, så hun stoppa for å sjekke. Deretter kom hun inn på bensinstasjonen og sa "jeg hørte et dunk i bilen nå, og gikk ut å sjekka, og jeg har mista batteriet i bilen! Hva gjør jeg nå?" Dama bak disken skjønte lite, men ble med ut, og sannelig, der lå batteriet. Hun ringte sjefen sin som befant seg et par minutt unna og lurte på hva de skulle gjøre. Sjefen reiste bort på stasjonen og syntes det hørtes litt merkelig ut at en bil kunne miste batteriet sitt, og i tillegg gå etterpå. Da han kom bort til stasjonen var han rimelig kjapp å konkludere med hva som hadde skjedd; Dama hadde kjørt opp på fortauskanten og kommet borti batteriet han brukte til å holde åpen butikkdøra i sommervarmen...

« Siste redigering: januar 22, 2011, 20:24:05 pm av Ståle Stil » Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #190 på: februar 22, 2011, 14:05:00 pm »

Ingen teknisk kommentar.. men heller grei historei..
En kjenning hadde på 80 tallet nylig fått lappen, og ble hyrt som sjåfør på vår rånebil granada -74 2,6 GL.
Vi sa han måtte kjøre forsiktig, så ikke motoren gikk i stykker, for den var spesielt dyr på denne.
Han fikk mange oppdrag utover kvelden, (Kjøpe chips, blandevann, hente/kjøre) og for hver tur snek en av oss ned fra balkongen og dro ut èn pluggledning. Vi spurte hvordan bilen gikk, men han merket ikke noe unormalt.
Tilslutt gikk bilen på 2 av 6 sylindre, men han kom fremdeles tilbake med burgeren  Osteaktig -uten å kommentere noe..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Datamaskin
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted:


Vis profil

« Svar #191 på: februar 22, 2011, 18:12:14 pm »

En bekjent sa han var sjåfør på 70-tallet på ei boble som blåste ut så varm luft nede ved gulvet at ullsokkene han hadde på seg smeltet... Må ha hatt tilleggsvarmer da  Gliser

Og apropos Granada, vi bytta om noen pluggledninger på en kompis sin, og han banna og steikte over at den fuska sånn... Han satt på med en annen nkompis hjem for å hente verktøy, og imens så kobla vi bensinslangen på vindusspylerne hans. Da han kom tilbake så stoppa bilen etter 4 sekunder uten bensin, så hver gang han prøvde kinne den igang spruta det bensin på frontruta hans, men start fikk han ikke... Gliser
Han satte fra seg bilen og vi sa ikke noe før dagen etter...
Loggført
grandi
Medlem
***
Innlegg: 107
Bosted: Hundvåg


Vis profil

« Svar #192 på: februar 24, 2011, 22:39:42 pm »

En bekjent sa han var sjåfør på 70-tallet på ei boble som blåste ut så varm luft nede ved gulvet at ullsokkene han hadde på seg smeltet... Må ha hatt tilleggsvarmer da  Gliser


Dette er jo bare litt overdrevet.
Hva er maks temperatur på luften med "hele" varmepotter?
Loggført

56  T1 - Ragtop og airride
64  T3 1500 Notchback L1964
05  Volvo V70
96  Corolla
92  Fiat Fendt
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #193 på: februar 24, 2011, 23:39:14 pm »

En bekjent sa han var sjåfør på 70-tallet på ei boble som blåste ut så varm luft nede ved gulvet at ullsokkene han hadde på seg smeltet... Må ha hatt tilleggsvarmer da  Gliser


Dette er jo bare litt overdrevet.
Hva er maks temperatur på luften med "hele" varmepotter?

Er faktisk ikke sikker men hos meg har det faktisk hent at en plastpose fikk smeltet et hull på seg og en tomflaske ble deformert. Så litt temperatur må det jo være.
Loggført

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #194 på: februar 25, 2011, 00:28:11 am »

En bekjent sa han var sjåfør på 70-tallet på ei boble som blåste ut så varm luft nede ved gulvet at ullsokkene han hadde på seg smeltet... Må ha hatt tilleggsvarmer da  Gliser


Dette er jo bare litt overdrevet.
Hva er maks temperatur på luften med "hele" varmepotter?

Er faktisk ikke sikker men hos meg har det faktisk hent at en plastpose fikk smeltet et hull på seg og en tomflaske ble deformert. Så litt temperatur må det jo være.

Da Type 3 kom viste varmeanlegget seg å være så effektivt at man måtte "modde" dette. Ting og tang smeltet - Bilenes deler!

Dette er ikke tull!

Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #195 på: februar 25, 2011, 00:40:57 am »

har kjørt '61 som helårsbil i mange år, og hadde et tilfelle hvor et kasett-etui (dette var ikke i fjor for å si det sånn) smeltet etter å ha ligget over åpningen i kanalen. SSå det er vel ikke temperaturen på lufta som er problemet...
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #196 på: februar 25, 2011, 08:56:46 am »

men ull? er det ikke det som brukes i klær som skal tåle varme? Kjøredresser etc?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #197 på: februar 25, 2011, 09:02:24 am »

Sikkert blanda med noe syntetisk... Blunker
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #198 på: februar 25, 2011, 11:54:53 am »

Tja - da jeg var liten, klarte vi å svi et par gummistøvler som stod rett foran varmeuttakene under baksetet så det lukta svidd gummi i hele bilen. Så varmt kan det bli.

Jeg mistenker dessverre gåene rør i kanalene på min Boble - pokker ikke mye varme som kommer lenger.
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #199 på: februar 25, 2011, 12:01:30 pm »

For skjøte på litt mer! I min 3. boble 73-1303S var alt til 100 % med kanaler, virer, tetninger, varmepotter og ingen lekkasjer!  Kompisene hadde jo lært at Bobler var kalde.

En 1303 er glovarm innvendig om alt er ok og tempen ute ikke for voldsom. I hvertfall med litt turtall. Det siste var ikke noe problem når en var 18...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #200 på: februar 28, 2011, 12:43:09 pm »

Det siste er ikke noe problem om du er 45 heller...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #201 på: februar 28, 2011, 22:59:11 pm »

Jobber for Falck i Oslo, og der er det en kjent sak at endel av byen innbyggere ikke kan bil, Greit det, for da har jeg jo sikret arbeidtsplassen min!!

En kollega var på en jobb her om dagen og kunden sa ta clutchen var gått og lurte på om vi kunne Resete clutchen så han rakk det møte han skulle på.
Da vi sa at det går ikke å resete den og at den måte på verksted ble han sur og mente at vi ikke kunne jobben vår.
Bilen havnet på verksted, så jeg vet ikke åssen verktøy Ford har, men vi i Falck har ihvertfall ikke resetingsverktøy for utslit clutch til Ford, Gråter
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #202 på: mars 01, 2011, 12:48:11 pm »

Haha, en som har kommet litt for langt inn i dataalderen der kanskje Osteaktig
Mangler bare at samma karen gjør ei bærte gravid for så å prøve å trykke på delete knappen...
Loggført

FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #203 på: mars 01, 2011, 14:41:49 pm »

Haha, en som har kommet litt for langt inn i dataalderen der kanskje Osteaktig
Mangler bare at samma karen gjør ei bærte gravid for så å prøve å trykke på delete knappen...

Hallo. Alle veit at det er Ctrl - Z..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #204 på: mars 02, 2011, 11:53:42 am »

..eller bare bruke touchmetoden...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #205 på: mars 02, 2011, 12:18:31 pm »

..eller bare bruke touchmetoden...

E det någe eg kan så e det Touch-metoden... HE HE Blunker
Loggført
Datamaskin
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted:


Vis profil

« Svar #206 på: mars 03, 2011, 01:19:16 am »

..eller bare bruke touchmetoden...

Jeg er ikke så flink på touch, men jeg er en racer på å bruke 3-4-5 fingrer !
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #207 på: mars 04, 2011, 12:59:26 pm »

Skal mye til at denne tråden skal bli OT, men nå er den det  Osteaktig
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #208 på: mars 14, 2011, 11:54:03 am »

Ringte en kunde til bilverkstedet jeg jobber hos i dag. Kunden hadde en bil som ikke startet. Han mente på at bendixen var gåen, siden bilen ikke startet. Han hadde hatt viftelyd i bendixen en stund og mente på at den hadde sluttet å virke. Neste spørsmål var da om hvis han ladet batteriet om bendixen kunne bli i orden da. kunden fikk da beskjed om å få fraktet bilen til oss.
Ble mye latter i lunsjen gitt Gliser

Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #209 på: mars 14, 2011, 22:01:16 pm »

Var det Arne Bendixen?
F Kult RMULA VEE
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!