april 23, 2024, 18:41:37 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kåring av den dummeste tekniske kommentaren  (Lest 89411 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #90 på: oktober 05, 2010, 23:54:19 pm »

Overhørte en samtale mellom ungdommer på motorbanen på hellvik(bilcross)
-"Når jeg skal bygge bilcrossbil, skal jeg ta en mini og sette boblemotor i, fordi de går så j@£lig.!"
Kompisen sier -" Hallo, bobla har motoren bak!"
-"Jeg bygger den bare om til framhjulsdrift"...
(Jeg begynte å tenke på en mini med framhjulstrekk og hekkmotor, og måtte stå en annen plass)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« Svar #91 på: oktober 06, 2010, 07:50:14 am »

En gang for lenge siden var jeg ute et ærend sammen med sjefen, som selvsagt var munnrapp så det holdt. Ei dame hadde fått stopp på bilen, og som de gentlemen vi var den gang, så stoppet vi for å hjelpe. Etter en kort diagnose fastslo vi at problemet var at batteriet rett og slett var helt dødt.

- "Ikke noe problem, dette ordner vi" sa sjefen kontant, "Vi har tilfeldigvis med oss ei bøtte med strøm i bagasjerommet som vi kan fylle over på batteriet ditt."

Etter en liten pause hvor damen så ut som et spørsmålstegn, og deretter så ut til å slå seg til ro med at vi skulle fylle strøm på batteriet fra ei bøtte, så sprakk vi... og tauet henne til nærmeste bensinstasjon så hun kunne kjøpe seg nytt batteri Glad
Loggført
Ragge
Supermedlem
*****
Innlegg: 531
Bosted: Tennfjord


Tlf 95773556


Vis profil
« Svar #92 på: oktober 06, 2010, 08:10:10 am »

Fikk høre en historie om en matros lærling som fikk beskjed om å fylle på ballastvann.
Så turen gikk da ned i maskina på båten(svær supplybåt). Karen der nede skjønte fort hva det gjaldt og gav lærlingen en 10l dunk med vann. Denne ble dratt opp igjen på dekk, hvor han fikk beskjed om å helle det over ripa
Han var litt skeptisk, men gjorde som han fikk beskjed om.  Gliser Osteaktig
Loggført

jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #93 på: oktober 06, 2010, 09:16:23 am »

Onkelen min kjørte moped midt i Gileraen´s gullalder.
Og en av kameratene hans, som ikke akkurat var den mest motorkyndige i bygda fikk en helt ny Gilera 50 da han ble 15.
Mopeden var fin og dro bra den, men det var en litt plystreaktig lyd i eksospotta.
Onkelen min og et par andre fortalte han at han måtte ha fått overlydsfly i dashpotta.
Og dette var ikke bra.
Den eneste måten og fikse dette på var og ta av fothvilerne, og polere de skikkelig grundig.
Dagen etter hadde han de blankeste fothvilerne i hele bygda.

En annen kar i samme bygda skal visstnok ha prøvd og borre opp sylinderen, for og få litt bedre drag.
Et 8mm hull tvers igjennom sylinderen. 
Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
VegarSkjulestad
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Froland!


Alltid jillt au! :D


Vis profil
« Svar #94 på: oktober 06, 2010, 09:24:30 am »

hehe, lo godt av den Osteaktig
Loggført

BMW 316i 1.8l 04 special edition
VW Boble 1303S
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #95 på: oktober 06, 2010, 10:02:34 am »

Ei blondine ble tilfeldig stoppet i promillekontroll. Etter å ha blåst kikket polisen på målern. Nei men her var var det utslag på alkohol, det må være dukket minst tre drinker. Giid vet dere det også!

Så var det i Trondheim for en del år siden etter en ufrivillig stopp på Tyholt, hvor en trønder fikk grilla bart og øyenbryn da han lyste ned i tanken med ligter. Hvem som satte han på den tanken vites ikke, ei heller om hva han sa men trolig var det ikke egnet til gjengivelse her.
« Siste redigering: oktober 06, 2010, 10:40:48 am av svenole » Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #96 på: oktober 06, 2010, 10:57:56 am »

Street Legal Brummundal litt utpå kvelden, stage lane:

En flokk tilskuere var samlet bak bilen og stemningen var god. Alle var enige om at det slettes ikke kunne være noe boblemotor. Han ene bøyde seg ned og glodde inn i stingeren, deretter lyste han ned i stingeren med lighter og peikte på AF sensoren som var montert nede ved flensen. Der har vi forklaringen sa han til de andre, han har en form for afterburner. De andre nikket enig og gikk.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #97 på: oktober 06, 2010, 11:18:35 am »

Et par kjøpte faks av meg for maaaaange år siden. Han var i nordsjøen, det var dyrt å ringe, så de ville sende brev i stedet. Etter et par dager kom fruen rimelig irritert inn til meg for å klage.

Hun hadde sendt samme brevet 8-10 ganger, og det kom bare ut igjen på baksiden......

Ikke alltid lett å holde maska som selger Blunker.
« Siste redigering: oktober 06, 2010, 11:20:58 am av MB Geir » Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #98 på: oktober 06, 2010, 11:47:47 am »

Jobbet med radio og tv i mange år (før data alderen),og fikk en telefon fra en kunde som hadde kjøpt tv av meg...  Jeg måtte komme innom sa han for fjernkontrollen virket ikke og han fikk ikke slått på tv`n,han hadde sjekket batteriene så de skulle være nye. Dro ut etter stengetid og kunden viste meg fj.kontrollen...  "Se her,ingen reaksjon når jeg trykker på den"! Jeg gikk da bort og slo på tv`n med av og på bryteren i front.... Han ble flau ja...
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #99 på: oktober 06, 2010, 11:55:23 am »

Tabbet meg ut selv en gang (sikkert mange....). Kikket på tv-spill, og plukket opp/testet en pistol som fulgte med. Trådløse kontroller var blitt vanlig (der var jeg allerede i forsvar), og jeg hadde ikke lagt merke til ledningen.

Spurte hun som var selger hvor lang rekkevidde den hadde....hun svarte kjapt i en tone som KLART signaliserte hennes vurdering av min iq: Det er vel så langt ledningen rekker.......

Har fått høre den noen ganger av kona Tvilende.
« Siste redigering: oktober 06, 2010, 11:57:20 am av MB Geir » Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #100 på: oktober 06, 2010, 13:23:32 pm »

en MANNLIG kunde kom inn på jobb og lurte på om eg kunne være med ut og se på dekke hans. det var noe spinn gale.. så begynte han og forklare.

" det er dobbelt så mykje luft oppe av dekke i forhold til nede. og så var det helt likt når bilen trillet..om eg viste hva dette kunne være " 

sto bare og måpet da eg fylde i luft i dekke. og rimelig rød i toppen.. den har vi ledd mykje av i pause romme ja Gliser
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #101 på: oktober 06, 2010, 13:38:48 pm »

Et par kjøpte faks av meg for maaaaange år siden. Han var i nordsjøen, det var dyrt å ringe, så de ville sende brev i stedet. Etter et par dager kom fruen rimelig irritert inn til meg for å klage.

Hun hadde sendt samme brevet 8-10 ganger, og det kom bare ut igjen på baksiden......

Ikke alltid lett å holde maska som selger Blunker.
Denne har jeg ledd mest av til nå  Osteaktig
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #102 på: oktober 06, 2010, 13:42:55 pm »

Var utplassert på et verksted i 1981, hvor vi måtte skifte clucth på 6mnd gammel Corolla. Dette gikk jo på garantien, fordi det skulle ikke være mulig å slite ut en slik clutch på kun 12000km.
Når kunden(75+) hentet bilen forsto vi hvorfor...
Utkjøringa fra verkstedet var trang, og han holdt gassen i bånn og justerte farta med clutchen  Osteaktig
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #103 på: oktober 06, 2010, 13:45:11 pm »

Var utplassert på et verksted i 1981, hvor vi måtte skifte clucth på 6mnd gammel Corolla. Dette gikk jo på garantien, fordi det skulle ikke være mulig å slite ut en slik clutch på kun 12000km.
Når kunden(75+) hentet bilen forsto vi hvorfor...
Utkjøringa fra verkstedet var trang, og han holdt gassen i bånn og justerte farta med clutchen  Osteaktig

Fortell denne til DKL gutta! Og de er IKKE 75 år.

 Osteaktig
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
kona hans
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted: 3714



Vis profil
« Svar #104 på: oktober 06, 2010, 21:13:17 pm »

En kompis av meg hadde vært å sett på dragrace. På dette dragracet var det en boble som kjørte fra alt og alle. Grunnen til at denne bobla gikk så fælt var at den hadde en turbomotor på over 500 hk og 20:1 i komp.

Snakket med en annen kar for ikke lenge siden som hadde en boble som var så gammel at den hadde splitt frontrute...


Boble med splitt frontrute finner du faktisk i skien...... Står et uferdig objekt i et lager her. Den er taksenket, har innsveiset splittvindu og eieren har faktisk laget en stolpe for å lage splitt frontrute også.
Loggført

-1957 ovalkaroseri på 58 plate.
-Polo 1977.
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #105 på: oktober 06, 2010, 21:48:12 pm »

.................Utkjøringa fra verkstedet var trang, og han holdt gassen i bånn og justerte farta med clutchen  Osteaktig

Vi hadde ei gammel dame på Sørumsand som kjørte på samme måten. Hun skifta vel clutch på Bobla en gang i året tenker jeg, og det bare vet å kjøre på butikken et par ganger i uka. Hun gikk bare under navnet "Flymaskinen".

Ellers så lurte vi en storkjefta kompis som likte å henge med de "store gutta" til å lete etter tennpluggene på dieselbilen til fatter'n!  Gliser Gliser
Han leita en stund! Nå skal det sies at fyren i ettertid lærte mye om bil, og driver så vidt jeg vet fortsatt mye med både veteranbiler og rally!
« Siste redigering: oktober 06, 2010, 21:53:21 pm av VW1965T1 » Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #106 på: oktober 06, 2010, 22:50:19 pm »

En av de eldre selgerne hos en bilforhandler her i byen (avslører ikke hvilken forh.) går det mange bra historier om....

Denne skal visstnok også være sann  Sjokkert  Gliser

En kunde skulle bytte inn en bruktbil, og lurte på innbyttepris. Selgeren sier: da at det måtte takas ein takst på bilen.
Javel, sier kunden, når kan dere gjøre det? Nei det kan eg gjere no, sier selgeren, hvorpå han følger kunden ut til bilen og ber han om å starte motoren.
Selger går deretter bak bilen, setter skoen rett på eksosrøret imens han lytter ettertenksomt etter motorlyden og utbryter.......:
EG HØYRAR DÅRLEG KOMPRESS!!!!!    Gliser Gliser Gliser

Enkel og grei kompresjonstest altså.... Blunker


En til om samme selger.

Standard kommentarer om bruktbilene han skal selge er:
Bilen er meist ikkje kjøyrd i oppoverbakkar...
Denne er eigd av ein prest, sjå her han har lagt att salmeboka i hanskerommet...
Dynnane gjeng så godt på han...(dørene går så fint på den-red.anm.)



Selgeren skal visstnok også ha unnskyldt seg med at han måtte på toalettet overfor et ektepar som var interessert i en ny bil i salgshallen.
Han ba ekteparet om å se på bilen imens han var på do på et toalett som hadde døra vendt inn i salgshallen.
Han rigga seg der til på ramma med døra åpen til salgshallen mens han vekslet på å rope ut denne bilmodellens
fortreffelighet og trykke ut en lang kabel...:
NNNNNNNNNNJJJJJJJJJJAAAAAAAAAA....DEEENNNNNAAAAAAAAAAAA KAANNN   DYKKK FÅÅÅÅÅÅÅ MMMMMMMMMMEEEEEEEEEEEEEDD AAAAAAAAUUUUUUUUUTOMMMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT!!!!!!!  Gliser Gliser
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #107 på: oktober 06, 2010, 23:03:28 pm »

En av de eldre selgerne hos en bilforhandler her i byen (avslører ikke hvilken forh.) går det mange bra historier om....

Denne skal visstnok også være sann  Sjokkert  Gliser

En kunde skulle bytte inn en bruktbil, og lurte på innbyttepris. Selgeren sier: da at det måtte takas ein takst på bilen.
Javel, sier kunden, når kan dere gjøre det? Nei det kan eg gjere no, sier selgeren, hvorpå han følger kunden ut til bilen og ber han om å starte motoren.
Selger går deretter bak bilen, setter skoen rett på eksosrøret imens han lytter ettertenksomt etter motorlyden og utbryter.......:
EG HØYRAR DÅRLEG KOMPRESS!!!!!    Gliser Gliser Gliser

Enkel og grei kompresjonstest altså.... Blunker

ha ha.. høres ut som en eldre kar fra seljord som jobba på mobile tidligere..Blunker kan vi snakke samma fyren? (GARVIK?)


En til om samme selger.

Standard kommentarer om bruktbilene han skal selge er:
Bilen er meist ikkje kjøyrd i oppoverbakkar...
Denne er eigd av ein prest, sjå her han har lagt att salmeboka i hanskerommet...
Dynnane gjeng så godt på han...(dørene går så fint på den-red.anm.)



Selgeren skal visstnok også ha unnskyldt seg med at han måtte på toalettet overfor et ektepar som var interessert i en ny bil i salgshallen.
Han ba ekteparet om å se på bilen imens han var på do på et toalett som hadde døra vendt inn i salgshallen.
Han rigga seg der til på ramma med døra åpen til salgshallen mens han vekslet på å rope ut denne bilmodellens
fortreffelighet og trykke ut en lang kabel...:
NNNNNNNNNNJJJJJJJJJJAAAAAAAAAA....DEEENNNNNAAAAAAAAAAAA KAANNN   DYKKK FÅÅÅÅÅÅÅ MMMMMMMMMMEEEEEEEEEEEEEDD AAAAAAAAUUUUUUUUUTOMMMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT!!!!!!!  Gliser Gliser
Loggført

Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #108 på: oktober 07, 2010, 07:32:44 am »

Var utplassert på et verksted i 1981, hvor vi måtte skifte clucth på 6mnd gammel Corolla. Dette gikk jo på garantien, fordi det skulle ikke være mulig å slite ut en slik clutch på kun 12000km.
Når kunden(75+) hentet bilen forsto vi hvorfor...
Utkjøringa fra verkstedet var trang, og han holdt gassen i bånn og justerte farta med clutchen  Osteaktig

Fortell denne til DKL gutta! Og de er IKKE 75 år.

 Osteaktig


 Osteaktig Osteaktig Osteaktig
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #109 på: oktober 07, 2010, 08:21:15 am »

Ha ha ha ha ha kjempebra Dag. Ingen tvil om hvem det var. Blunker det var joggu garviken ja. Blunker
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #110 på: oktober 07, 2010, 09:07:27 am »

Denne fra et annet forum mener jeg er bra;


Marty Staggs / Champion / Posts: 3872

Re: Turbo equations, formulas, theorys and technical Schtuff « Reply #5 on: November 03, 2009, 07:08:32 AM

--------------------------------------------------------------------------------

Formulas etc dont really work our for these flat fours. Experience and testing are the only reliable solution. Ask around for solid advice and you will get to your goals MUCH quicker.
 
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #111 på: oktober 07, 2010, 09:34:34 am »

Snakket med en utenfor Spar i går, som ga meg inspirasjon til denne tråden.
NB! Ikke nevn navn og/eller legg ut bilde, har erfart at Trond fjerner det  Gliser

Kan begynne jeg da:
Vedkommende visste at jeg og eier Chrysler, og at vi hadde samme 2,0 motor med 133 hk.
Meeenn, han kunne med en overlegen mine fortelle at han hadde chipet sin til 2,2l.
For det var det de hadde gjort med de politibilene som kom hit til landet.  Øyerulling
Jeg fikk det plutselig travelt, og gadd ikke høre resten.
Han slengte ut før jeg rakk å gå: -det er ei blombe ved innsuget du kunne fjerne for å få 2,2liter.
Og før jeg rakk å lukke døra: de var blomba til 2,0 liter pga av avgiftene.. AAArrrGGhhhhh!!!!  Trist Hæ Øyerulling

Fantastisk Gliser M
Loggført
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #112 på: oktober 07, 2010, 10:07:20 am »

Hørte om en som var innom ett verksted pga clutchen knirket når han trykket inn pedalen. Og dette var en nybil så kunden synes dette var rart. Verkstedet tok den inn og smørte alle punkter som kunne knirke. Prøvde clutchen og ingen knirking.
Uka etter kom kunden tilbake og sa at det knirket fortsatt, verkstedet tok inn bilen på nytt og smurte opp igjen, men synes dette var rart at den knirket igjen.
2 dager etter kommer kunden sinna tilbake og klager igjen. Lyden er der ennå og dette er dårlig service og møkkabil. Verksmesteren sier "at jeg blir med en tur og hører for vi har smurt opp og det er ingen lyd her", etter en liten kjøre tur sier verksmesteren " stopp her og skru sv motoren" kunden gjør så. Verksmesteren går rundt bilen og setter seg ned ved siden av kunden og ber han trykke på clutchen, og jo det knirker der, kunden trykker igjen og det knirker hver gang han gjør det, Verksmesteren sier" Du har vel ikke proteseben?", Jo sier kunden. Da verksmesteren sier " Jeg tror det knirker av ankelleddet ditt!
Kunden ble vis litt matt og ba om unnskyldning. Gliser
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
VegarSkjulestad
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Froland!


Alltid jillt au! :D


Vis profil
« Svar #113 på: oktober 07, 2010, 11:26:27 am »

Hørte om en som var innom ett verksted pga clutchen knirket når han trykket inn pedalen. Og dette var en nybil så kunden synes dette var rart. Verkstedet tok den inn og smørte alle punkter som kunne knirke. Prøvde clutchen og ingen knirking.
Uka etter kom kunden tilbake og sa at det knirket fortsatt, verkstedet tok inn bilen på nytt og smurte opp igjen, men synes dette var rart at den knirket igjen.
2 dager etter kommer kunden sinna tilbake og klager igjen. Lyden er der ennå og dette er dårlig service og møkkabil. Verksmesteren sier "at jeg blir med en tur og hører for vi har smurt opp og det er ingen lyd her", etter en liten kjøre tur sier verksmesteren " stopp her og skru sv motoren" kunden gjør så. Verksmesteren går rundt bilen og setter seg ned ved siden av kunden og ber han trykke på clutchen, og jo det knirker der, kunden trykker igjen og det knirker hver gang han gjør det, Verksmesteren sier" Du har vel ikke proteseben?", Jo sier kunden. Da verksmesteren sier " Jeg tror det knirker av ankelleddet ditt!
Kunden ble vis litt matt og ba om unnskyldning. Gliser

nei deven!! på tide å få satt beine på service for oppsmøring gitt Blunker
Loggført

BMW 316i 1.8l 04 special edition
VW Boble 1303S
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #114 på: oktober 07, 2010, 12:07:38 pm »

Han burde gjort det som rutine at foten lå i bilen når den skulle på service  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #115 på: oktober 07, 2010, 12:16:03 pm »

Street Legal Brummundal litt utpå kvelden, stage lane:

En flokk tilskuere var samlet bak bilen og stemningen var god. Alle var enige om at det slettes ikke kunne være noe boblemotor. Han ene bøyde seg ned og glodde inn i stingeren, deretter lyste han ned i stingeren med lighter og peikte på AF sensoren som var montert nede ved flensen. Der har vi forklaringen sa han til de andre, han har en form for afterburner. De andre nikket enig og gikk.

Mvh
BB
Jeg gliser hahahahaha Gliser
Hvorfor kan ikke folk bare innse at det går ann å kjøre fort med ''folkevognmotor''
Har mange kompiser som lurer på hvorfor jeg bruker så mye penger på å bygge en motor med BARE 100++hester. Kan du ikke bare sette inn en Porschemotor i stede, den går jo rett inn haha Osteaktig Gliser
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #116 på: oktober 07, 2010, 23:04:39 pm »

Min chrysler stratus 2000 modell fikk motorstopp i går. Min bedre halvdel(sykepleier) klarte å få den inn på en Statoil stasjon, hvor hun fikk hjelp av ei søt pølsegrillerske. At de i det hele tatt gidder å åpne panseret, fatter jeg ikke. Hu som er ekspert på trailergrill mente at hu som kan måle blodtrykk hadde kjørt den tom for å olje, så de forsto med en gang at hu måtta ha ny motor. Jeg kom på plass 30 minutt senere, og visste at de hadde skiftet bensinpumperele et par uker tidligere. Så når jeg masserte dette litt, fungerte bilen perfekt, men det er dårlig kontakt, så må sjekke sikringsboksen.
Trailergrilleksperten hadde fyllt på en liter olje, og når jeg peilte, var jeg redd jeg måtte tappe av noe, men tror det går.....   Øyerulling
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #117 på: oktober 08, 2010, 05:02:32 am »

Min chrysler stratus 2000 modell fikk motorstopp i går. Min bedre halvdel(sykepleier) klarte å få den inn på en Statoil stasjon, hvor hun fikk hjelp av ei søt pølsegrillerske. At de i det hele tatt gidder å åpne panseret, fatter jeg ikke. Hu som er ekspert på trailergrill mente at hu som kan måle blodtrykk hadde kjørt den tom for å olje, så de forsto med en gang at hu måtta ha ny motor. Jeg kom på plass 30 minutt senere, og visste at de hadde skiftet bensinpumperele et par uker tidligere. Så når jeg masserte dette litt, fungerte bilen perfekt, men det er dårlig kontakt, så må sjekke sikringsboksen.
Trailergrilleksperten hadde fyllt på en liter olje, og når jeg peilte, var jeg redd jeg måtte tappe av noe, men tror det går.....   Øyerulling

" Min chrysler stratus" ......    Du er VIRKELIG glad i å mekke bil du!  Osteaktig  Kjenner et par-tre stykker som har vært borti disse bilene ..  Men da var de NYE, jeg regner med at de ikke blir BEDRE etter hvert  Øyerulling 
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #118 på: oktober 08, 2010, 06:02:31 am »

Leste tester først, og visste "alt" forbedret motor på min, hullene til topplokksbolter er så lange at boltene ikke bunner før pakningen, og visste jeg måtte skifte bærekuler, lykter og bensimpumpe litt oftere. Men totalt synes vi det er verdt det, pent design og bra comfort. (Sjelden LX med alt utstyr)
Meeen jeg bruker den ikke så lenge jeg kan kjøre boble Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #119 på: oktober 08, 2010, 11:42:58 am »

Veninne som smurte opp inni hjulene bak på sin lille peugot da det knirket sånn.. takk lov for trommelbremser.
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!