Formula Vee
Supermedlem

:: DKL ::
|
 |
« på: september 30, 2010, 10:46:52 am » |
|
Snakket med en utenfor Spar i går, som ga meg inspirasjon til denne tråden. NB! Ikke nevn navn og/eller legg ut bilde, har erfart at Trond fjerner det  Kan begynne jeg da: Vedkommende visste at jeg og eier Chrysler, og at vi hadde samme 2,0 motor med 133 hk. Meeenn, han kunne med en overlegen mine fortelle at han hadde chipet sin til 2,2l. For det var det de hadde gjort med de politibilene som kom hit til landet.  Jeg fikk det plutselig travelt, og gadd ikke høre resten. Han slengte ut før jeg rakk å gå: -det er ei blombe ved innsuget du kunne fjerne for å få 2,2liter. Og før jeg rakk å lukke døra: de var blomba til 2,0 liter pga av avgiftene.. AAArrrGGhhhhh!!!! 
|
|
« Siste redigering: september 30, 2010, 11:04:16 am av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
VegarSkjulestad
Medlem

Alltid jillt au! :D
|
 |
« Svar #1 på: september 30, 2010, 10:54:21 am » |
|
haha! en kompis av meg kjøpte en 316i litt etter jeg hadde kjøpt, bare et år eldre.. han hadde 316 med 318 motor visst nok! bare fordi det der 1.8 liters motor.. han ble da paff da jeg sa at jeg hadde akkurat samme effekt som han! 
|
|
|
Loggført
|
BMW 316i 1.8l 04 special edition VW Boble 1303S
|
|
|
Löf
Seniormedlem

55Panel, 62DC, 63SC, 70411
|
 |
« Svar #2 på: september 30, 2010, 11:02:35 am » |
|
Ja va ute offshore på jobb och en kollega fick se att jag hade en dobbelkabiner som bakgrundsbilde på laptopen så utspelar sig följande: - Ååhh... fet bil, är det en sån hippiebuss?! - Eeh... jo... fast ingen bus.. - Dom där är såå kule, en kamrat av mej hade en volkswagen Variant coupe! - ...ok... - Jävligt fet bil! trimma me 2.6liters orginalmotor och porsche underställ! - ... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nobrakes
Supermedlem

|
 |
« Svar #3 på: september 30, 2010, 12:15:28 pm » |
|
haha! en kompis av meg kjøpte en 316i litt etter jeg hadde kjøpt, bare et år eldre.. han hadde 316 med 318 motor visst nok! bare fordi det der 1.8 liters motor.. han ble da paff da jeg sa at jeg hadde akkurat samme effekt som han!  meen, du får faktisk e46 316, med 1,8 liters motor orginalt.....
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
haz
Supermedlem

|
 |
« Svar #4 på: september 30, 2010, 12:21:55 pm » |
|
haha! en kompis av meg kjøpte en 316i litt etter jeg hadde kjøpt, bare et år eldre.. han hadde 316 med 318 motor visst nok! bare fordi det der 1.8 liters motor.. han ble da paff da jeg sa at jeg hadde akkurat samme effekt som han!  meen, du får faktisk e46 316, med 1,8 liters motor orginalt..... http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_%28E46%29#316 The 316 was introduced in 1999 and has the smallest engine available in the E46, the 1.9 L BMW M43 producing 105 hp (78 kW) and 165 N·m (122 ft·lbf).[17] Like all 4 cylinder models, it was not released into the United States market.[9] In 2001, the 316 was given a smaller, yet more powerful 1.8 L BMW N42 engine producing 116 hp (87 kW) and 175 N·m (129 ft·lbf).[18]
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
VegarSkjulestad
Medlem

Alltid jillt au! :D
|
 |
« Svar #5 på: september 30, 2010, 12:28:41 pm » |
|
jojo, men det visste jeg jo! jeg har jo 316 med 1.8 liters motor selv! men han trodde han hadde en spesiell bil, fordi det var lissom en 318i motor i den, men det var jo en 316i med 1.8 liter.. det som var clue her.. han trodde han var den eneste!
|
|
|
Loggført
|
BMW 316i 1.8l 04 special edition VW Boble 1303S
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem

|
 |
« Svar #6 på: september 30, 2010, 16:19:08 pm » |
|
BMW 520 har vel 2,3 om jeg ikke feil, så lett å gå i baret her ja. Husker og de gamle 745, det var 735 med turbo? men flere historier?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
nobrakes
Supermedlem

|
 |
« Svar #7 på: september 30, 2010, 16:29:21 pm » |
|
en kompis av meg, sto og hørte på bilpraten gikk i gjengen..(dette var mens jeg faktisk hadde hår på huet), det ble snakket om trimming o.s.v.. men han syntes nok han måtte bidra litt i "værstingklassen" selv, og dro på om en AMAZON han hadde sett i storgata som hadde kompressor!! heeelt sant!! sa han, vi lurte på hvorfor han var sikker på at det var kompressor i traktoren, joo sa han, det låt akkurat som kompressoren i verkstedet når AMAZONEN gassa på...... behøver vel ikke å nevne at dette fortsatt blir tatt opp med han i festlige lag 
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
Dewil
Supermedlem

"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #8 på: september 30, 2010, 16:52:43 pm » |
|
En kompis av meg hadde vært å sett på dragrace. På dette dragracet var det en boble som kjørte fra alt og alle. Grunnen til at denne bobla gikk så fælt var at den hadde en turbomotor på over 500 hk og 20:1 i komp.
Snakket med en annen kar for ikke lenge siden som hadde en boble som var så gammel at den hadde splitt frontrute...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Atmobil
Supermedlem

|
 |
« Svar #9 på: september 30, 2010, 17:04:58 pm » |
|
BMW 520 har vel 2,3 om jeg ikke feil, så lett å gå i baret her ja. Husker og de gamle 745, det var 735 med turbo? men flere historier?
Og Volvo 760 ble levert med B23 rekke firer med turbo  Jeg jobba sammen med en kar for et par år tilbake som hadde en svoger som hadde boble, trimma med Porshce sekser så hadde denne karen kjørt over 300 kmt på E6n med bobla. Denne var visstnok godkjent også, da Porsche motoren egentlig er identisk med boblemotoren (kun 2 sylindre ekstra).
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ovalt
Supermedlem

|
 |
« Svar #10 på: september 30, 2010, 18:47:14 pm » |
|
Ein kjenning sa han hadde hatt ei boble som var så fin på bensin at han ville melde seg på eit PO løp som skule gå ein varm sommardadg...der det vistnok skulle premierest den som brukte minst. Som sagt så gjort...Tanken på bilane som skulle vere med vart fyldt heilt upp, (skulle etterfyllast og målast når turen var over) Turen gjekk opp på fjellet og etter noken sætervegar, å retur til bygde att og kunne vel vere slik fem seks mil lang... "Eg slo tå motoren å trilla i alle nedoverbakka, kjøyrde berre på høgt gir og trødde nesten ikkje på gassen på flatvegen... denne sommardagen var det i tilleg så jekligt varmt, at når me skulle etterfylle etter løpet så tok eg tå bensinloket å då rant det tå 2 og ein halv liter bensin..."
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem

|
 |
« Svar #11 på: september 30, 2010, 18:57:44 pm » |
|
Snakket med en annen kar for ikke lenge siden som hadde en boble som var så gammel at den hadde splitt frontrute... [/quote]
Er ikke lett for gamle menn å skille foran og bak på ei boble. Min gamle far har hatt X antall splittbobler, men presterte å si at han vet om ei gamal boble med splittvindu foran....
|
|
|
Loggført
|
Mvh Arne 92644716 66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot 68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit 69 mod Type 3 Fastback, no name yet.
"Arbeidet hater mannen"
|
|
|
Adax (Buskebil)
Seniormedlem

"Aeris tepesco plebis plaustrum"
|
 |
« Svar #12 på: september 30, 2010, 18:59:34 pm » |
|
Ein kjenning sa han hadde hatt ei boble som var så fin på bensin at han ville melde seg på eit PO løp som skule gå ein varm sommardadg...der det vistnok skulle premierest den som brukte minst. Som sagt så gjort...Tanken på bilane som skulle vere med vart fyldt heilt upp, (skulle etterfyllast og målast når turen var over) Turen gjekk opp på fjellet og etter noken sætervegar, å retur til bygde att og kunne vel vere slik fem seks mil lang... "Eg slo tå motoren å trilla i alle nedoverbakka, kjøyrde berre på høgt gir og trødde nesten ikkje på gassen på flatvegen... denne sommardagen var det i tilleg så jekligt varmt, at når me skulle etterfylle etter løpet så tok eg tå bensinloket å då rant det tå 2 og ein halv liter bensin..."
Denne leder helt klart  En kjenning av meg kjørte fra politiet i en gammel tempo corevette og ristet de av seg ved og kjøre over-under (det er 1 meter dypt der det liksom skjedde) en elv men det gikk bra for mopeden var trimmet og han kjørte så fort at mopeden ikke rakk og trekke inn vann.
|
|
|
Loggført
|
 Dare to be different. "Aeris tepesco plebis plaustrum"
|
|
|
Mr.Bubblehead
|
 |
« Svar #13 på: september 30, 2010, 21:38:20 pm » |
|
Mye kult. Når jeg styra hugginga hadde vi en forståsegpåer et par timer i uka som fikk demontere litt. Han drev og demonterte i motorrommet på en A3 turbo hvor han klipper av rørene til AC. Etter og ha lufta ut hallen hører jeg han si. Trodde det ikke ble så mye røyk av og ta overtrykket på turboen  K1t
|
|
|
Loggført
|
Member of The Split Cruisers.
|
|
|
moon
Seniormedlem

|
 |
« Svar #14 på: september 30, 2010, 22:10:40 pm » |
|
haha! en kompis av meg kjøpte en 316i litt etter jeg hadde kjøpt, bare et år eldre.. han hadde 316 med 318 motor visst nok! bare fordi det der 1.8 liters motor.. han ble da paff da jeg sa at jeg hadde akkurat samme effekt som han!  meen, du får faktisk e46 316, med 1,8 liters motor orginalt.....
|
|
« Siste redigering: september 30, 2010, 22:12:50 pm av moon »
|
Loggført
|
Karmann ghia 1957 mod Hmmm.... karmann ghia ja. Fint skal det væra
|
|
|
Squareback
Supermedlem

Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #15 på: september 30, 2010, 22:59:48 pm » |
|
Med fare for å fyre opp enkelte her så synes jeg disse som har meddelt at forbruket har falt en desiliter eller to på mila pga ettermontert "magnet" på bensinslangene er fine...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Rapidspeed
Seniormedlem

|
 |
« Svar #16 på: oktober 01, 2010, 00:01:12 am » |
|
520 er 2 liter med 129 hk som 12v og 150 hk som 24v frem til 2001-2002 da den gikk opp til 2,2liter og 170hk.. 745 er egentlig en 733 med turbo.. en 3,3 liter..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Landmann
Medlem

Det du eier det eier deg!
|
 |
« Svar #17 på: oktober 01, 2010, 00:20:54 am » |
|
Gammel historie i gammel innpakning, men .....
I eldre tider, før man sa schijøre, schijole, schiosk, så ble en gamling stoppet en vinterdag av snuten i teknisk kontroll og snurrebarten påpekte at gamlingen hadde kjørt for fort - OG - at det knapt fantes pigger igjen på dekkene hvorpå oldis'en kjapt svarte at det måtte da herr Konstapel forstå at jo fortere han kjørte jo oftere var piggene i vegbanen - og da var kravet til tilstrekkelig pigger mot vegen oppfyllt.
|
|
|
Loggført
|
Då e' deinn 69-modellen berga frå rampen :-) Det italofile med twin og aluminium hører et annet forum til!
|
|
|
Superbeetle
Supermedlem

|
 |
« Svar #18 på: oktober 01, 2010, 01:39:32 am » |
|
520 er 2 liter med 129 hk som 12v og 150 hk som 24v frem til 2001-2002 da den gikk opp til 2,2liter og 170hk.. 745 er egentlig en 733 med turbo.. en 3,3 liter.. 745i (E23 7-serie) kom med 3.2l og 3.4l motorer... Disse er overladet med henholdvis 0.7 og 0.4bar. Grunnen til at de heter 745i, har en forklaring(som jeg ikke husker).. men det er noe med den økte fyllingsgraden pga overladingen som igjen gjør at "sylindervolumet" blir 4.5l
|
|
|
Loggført
|
´71 1302S ´12 Yamaha YZF-R6
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem

|
 |
« Svar #19 på: oktober 01, 2010, 07:03:07 am » |
|
Pr. nå mener jeg ovalt leder- fyr opp flere!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #20 på: oktober 01, 2010, 07:51:15 am » |
|
At det i det hele tatt diskuteres gammal BMW her inne gjør vel flere kvalifisert til pallen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
haz
Supermedlem

|
 |
« Svar #21 på: oktober 01, 2010, 08:33:27 am » |
|
At det i det hele tatt diskuteres gammal BMW her inne gjør vel flere kvalifisert til pallen  hyggelig at du også ville gjøre deg kvalifisert 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem

|
 |
« Svar #22 på: oktober 01, 2010, 10:45:00 am » |
|
Har dere hørt den om det landet oppe i Nord?.... som ville holde penger innenfor landet for å bygge seg opp etter krigen?
Ved å innføre myndighets-begrenset salg av automobiler til folket (foruten de som kom fra Russland (som forøvrig var designet til så dårlig bensin at man måtte tynne ut norsk bensin med parafin for å få dem til å gå rent (det er en annen historie))) .... så begrenset man altså både folks mobilitet og penge-eksporten. Ikke dumt - men så til poenget:
En vakker høst-dag i 1960 innførte man til stor glede for folket: Frislipp av bilsalget... Hvem som helst kunne kjøpe bil til hva som helst... Og bil var noe nytt og skummelt og annerledes for dette folket i nord, og i de tidlige, glade 60-årene ble det bygget opp uendelig mange myter og "sannheter" om hva og hvordan man skulle forholde seg til denne automobilen.
En av de beste tekniske innretningene (og her kommer det egentlige poenget i historien).... var jo han som fant på at man kunne kurere bilsyke med ei lita skinnreim som hang ned fra bilen og slepet langs asfalten. En fantastisk "avleder for statisk elektrisitet" som altså førte til at Mor Åse forholdt seg u-kvalm under hele kjøreturen. Ikke bare var dette en god ide for denne ene oppfinneren - en hel nasjon med bilister gikk på denne "tekniske sannheten". Ganske spesielt...
Men forsåvidt..... en slik innretning er jo på linje med "vind-avvisere" på vindusviskerne, tepper til å dekke til dekkene for sollys ved parkering...og slike andre "tekniske sannheter".
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Larsen
Nybegynner

Såpeboble!
|
 |
« Svar #23 på: oktober 01, 2010, 11:02:21 am » |
|
Jeg har fått høre om hvor rå opplevelse det var å sitte på i en halvsur 92-93 Nissan 200sx en gang... Han la ut om hvordan sjåføren hadde gjort "kick-down" ut av lyskrysset (med manuell kasse), etterfulgt av hvordan twin-camen "kicka inn" før turboen også "kicka inn".. Helt rått! Kanskje jeg skal montere kick down på min manuelle kasse? Det burde skave av noen 10deler ut av lyskryssa 
|
|
|
Loggført
|
Matt grønn, matt svart. Trenger i grunn ikke flere farger... Low & Slow
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem

|
 |
« Svar #24 på: oktober 01, 2010, 11:04:56 am » |
|
kanskje ot, men fin allikevel..
|
|
|
|
|
RSA (nitewlkr)
Juniormedlem

for lite fritid
|
 |
« Svar #26 på: oktober 01, 2010, 12:24:52 pm » |
|
Hadde en med trafikkstasjonen i 95 når jeg godkjente min første bil (Ford Capri 3.0 V6) Kontrolløren skulle måle avgass og ba da meg dekke til ene eksosrøret bak for å få korrekt måling og all eksosen ut i det andre eksosrøret.... (Denne bilen hadde V6`er med separat eksos på hver sylinderrekke hele veien fra grenrør og bakover) 
|
|
|
Loggført
|
-63 1200
|
|
|
Lene
Supermedlem

Bobla mi! Forelska :)
|
 |
« Svar #27 på: oktober 01, 2010, 12:38:16 pm » |
|
haaa ha ha jeg topper den !! http://boble69.blogspot.com/2010/09/mkka-bil-jeg-mener-det-ikke-men-jeg-ma.html#commentsVar ganske frustrert og uvitende når dette skjedde...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Indy
Supermedlem

61 mod
|
 |
« Svar #28 på: oktober 01, 2010, 13:03:21 pm » |
|
Min avdøde svigerfar var i mange år båtmann i en havn her i østfold,hvor han solgte bensin,diesel,div båtutstyr og selvfølgelig hadde med alt som var i båthavna å gjøre...... Ofte hadde han med seg en eldre kamerat som var pensjonist men likte å være der ute og hjalp til og den kameraten hadde bestandig en kommentar på lur.... En sommerdag kommer det en svær cabincruiser inn mot brygga der pumpene sto og han kameraten går ut for å ta i mot.. I det den nærmer seg bygga går eieren frem i båten (mens kona styrte) og roper til han på brygga. "Øj,si meg,selger dere bensin her?" Da svarer kameraten til svigerfar," nei,åssen kan du tru det,på den pumpa har vi cola,der har vi solo" osv. Det ble ikke solgt noe bensin til den karen da han snudde og kjørte utover igjen... Svigerfar ble sur pga tapt salg,men samtidig ble det en morsom historie i senere år.... Det sto jo ett stort Statoil skilt der med bensin og diesel til salgs,pumpene sto på rad og rekke,så kameraten mente å spørre om man da selger bensin var for dumt......
|
|
|
Loggført
|
Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
|
|
|
haz
Supermedlem

|
 |
« Svar #29 på: oktober 01, 2010, 13:31:43 pm » |
|
haaa ha ha jeg topper den !! http://boble69.blogspot.com/2010/09/mkka-bil-jeg-mener-det-ikke-men-jeg-ma.html#commentsVar ganske frustrert og uvitende når dette skjedde... hvor har du fått tak i skiltet "er det du eller jeg som kjører"?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|