april 18, 2024, 22:42:15 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kåring av den dummeste tekniske kommentaren  (Lest 89020 ganger)
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #30 på: oktober 01, 2010, 12:55:26 pm »

Har dere hørt den om det landet oppe i Nord?.... som ville holde penger innenfor landet for å bygge seg opp etter krigen?

Ved å innføre myndighets-begrenset salg av automobiler til folket (foruten de som kom fra Russland (som forøvrig var designet til så dårlig bensin at man måtte tynne ut norsk bensin med parafin for å få dem til å gå rent (det er en annen historie))) .... så begrenset man altså både folks mobilitet og penge-eksporten. Ikke dumt - men så til poenget:

En vakker høst-dag i 1960 innførte man til stor glede for folket: Frislipp av bilsalget... Hvem som helst kunne kjøpe bil til hva som helst... Og bil var noe nytt og skummelt og annerledes for dette folket i nord, og i de tidlige, glade 60-årene ble det bygget opp uendelig mange myter og "sannheter" om hva og hvordan man skulle forholde seg til denne automobilen.

En av de beste tekniske innretningene (og her kommer det egentlige poenget i historien).... var jo han som fant på at man kunne kurere bilsyke med ei lita skinnreim som hang ned fra bilen og slepet langs asfalten. En fantastisk "avleder for statisk elektrisitet" som altså førte til at Mor Åse forholdt seg u-kvalm under hele kjøreturen. Ikke bare var dette en god ide for denne ene oppfinneren - en hel nasjon med bilister gikk på denne "tekniske sannheten". Ganske spesielt...

Men forsåvidt..... en slik innretning er jo på linje med "vind-avvisere" på vindusviskerne, tepper til å dekke til dekkene for sollys ved parkering...og slike andre "tekniske sannheter".

Faktisk 50 år IDAG at det ble fri bil-import i Norge.
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #31 på: oktober 01, 2010, 13:36:51 pm »

Ein kjenning sa han hadde hatt ei boble som var så fin på bensin at han ville melde seg på eit PO løp som skule gå ein varm sommardadg...der det vistnok skulle premierest den som brukte minst. Som sagt så gjort...Tanken på bilane som skulle vere med vart fyldt heilt upp, (skulle etterfyllast  og målast når turen var over) Turen gjekk opp på fjellet og etter noken sætervegar, å retur til bygde att og kunne vel vere slik fem seks mil lang...
"Eg slo tå motoren å trilla i alle nedoverbakka, kjøyrde berre på høgt gir og trødde nesten ikkje på gassen på flatvegen...  denne sommardagen var det i tilleg så jekligt varmt, at når me skulle etterfylle etter løpet så tok eg tå bensinloket å då rant det tå 2 og ein halv liter bensin..."

haaa ha ha jeg topper den !!
http://boble69.blogspot.com/2010/09/mkka-bil-jeg-mener-det-ikke-men-jeg-ma.html#comments
Var ganske frustrert og uvitende når dette skjedde...
Du er litt unnskyldt  Blunker verre med dem som hardnakka påberoper seg hele vettet på bil!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #32 på: oktober 01, 2010, 20:38:31 pm »

Har hørt mye rart når det gjelder bil, men...

En lokal helt sto og skrøt av Ascona´en sin (for ca. 15-20 år siden) om hvor sprek motoren i bilens hans var etter den var trimmet. (det var vel dobble gassere og 2" simons-anelgg i hvertfall)
Saken var at han hadde skrudde Revolution-felger på kjærra si og forklarte det på denne måten : " Joa, je hadde først vanlige revolution-felger, men dem tålte ikke så mye hester som det blei etter je trimma motor´n , så dom ble skeive når je ga på, så da måtte je kjøpe skrudde´ felger....   Øyerulling   Osteaktig
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
vwmann
Seniormedlem
****
Innlegg: 271
Bosted: Trondheim


Ranheim


Vis profil
« Svar #33 på: oktober 01, 2010, 20:47:47 pm »



hvor har du fått tak i skiltet "er det du eller jeg som kjører"?
[/quote]

Det lurer jeg også på. Kunne virkelig tenkt meg et slikt i fastbacken.     Øyerulling
Loggført

08 Passat stv 4 motion individual
72 Fastback, red rat
65 Notchback, orginal
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #34 på: oktober 01, 2010, 21:52:31 pm »

Har en kompis i gjengen som for endel år siden drev og borret hull i eksosen for å få flere hester...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #35 på: oktober 01, 2010, 22:12:48 pm »

her var det mye tøft:)
Loggført

Mvh

Marius
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #36 på: oktober 01, 2010, 22:15:38 pm »

Har dere hørt den om det landet oppe i Nord?.... som ville holde penger innenfor landet for å bygge seg opp etter krigen?

Ved å innføre myndighets-begrenset salg av automobiler til folket (foruten de som kom fra Russland (som forøvrig var designet til så dårlig bensin at man måtte tynne ut norsk bensin med parafin for å få dem til å gå rent (det er en annen historie))) .... så begrenset man altså både folks mobilitet og penge-eksporten. Ikke dumt - men så til poenget:

En vakker høst-dag i 1960 innførte man til stor glede for folket: Frislipp av bilsalget... Hvem som helst kunne kjøpe bil til hva som helst... Og bil var noe nytt og skummelt og annerledes for dette folket i nord, og i de tidlige, glade 60-årene ble det bygget opp uendelig mange myter og "sannheter" om hva og hvordan man skulle forholde seg til denne automobilen.

En av de beste tekniske innretningene (og her kommer det egentlige poenget i historien).... var jo han som fant på at man kunne kurere bilsyke med ei lita skinnreim som hang ned fra bilen og slepet langs asfalten. En fantastisk "avleder for statisk elektrisitet" som altså førte til at Mor Åse forholdt seg u-kvalm under hele kjøreturen. Ikke bare var dette en god ide for denne ene oppfinneren - en hel nasjon med bilister gikk på denne "tekniske sannheten". Ganske spesielt...

Men forsåvidt..... en slik innretning er jo på linje med "vind-avvisere" på vindusviskerne, tepper til å dekke til dekkene for sollys ved parkering...og slike andre "tekniske sannheter".

Er langt fra bare landet i nord hvor den reima er populær. De har jeg oftest observert i Europa og i Sør-Amerika Glad Noe for resto-folket? http://www.mizter.com/
Loggført

1969 Militær-buss
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #37 på: oktober 02, 2010, 07:41:46 am »

Har dere hørt den om det landet oppe i Nord?.... som ville holde penger innenfor landet for å bygge seg opp etter krigen?

Ved å innføre myndighets-begrenset salg av automobiler til folket (foruten de som kom fra Russland (som forøvrig var designet til så dårlig bensin at man måtte tynne ut norsk bensin med parafin for å få dem til å gå rent (det er en annen historie))) .... så begrenset man altså både folks mobilitet og penge-eksporten. Ikke dumt - men så til poenget:

En vakker høst-dag i 1960 innførte man til stor glede for folket: Frislipp av bilsalget... Hvem som helst kunne kjøpe bil til hva som helst... Og bil var noe nytt og skummelt og annerledes for dette folket i nord, og i de tidlige, glade 60-årene ble det bygget opp uendelig mange myter og "sannheter" om hva og hvordan man skulle forholde seg til denne automobilen.

En av de beste tekniske innretningene (og her kommer det egentlige poenget i historien).... var jo han som fant på at man kunne kurere bilsyke med ei lita skinnreim som hang ned fra bilen og slepet langs asfalten. En fantastisk "avleder for statisk elektrisitet" som altså førte til at Mor Åse forholdt seg u-kvalm under hele kjøreturen. Ikke bare var dette en god ide for denne ene oppfinneren - en hel nasjon med bilister gikk på denne "tekniske sannheten". Ganske spesielt...

Men forsåvidt..... en slik innretning er jo på linje med "vind-avvisere" på vindusviskerne, tepper til å dekke til dekkene for sollys ved parkering...og slike andre "tekniske sannheter".

Er langt fra bare landet i nord hvor den reima er populær. De har jeg oftest observert i Europa og i Sør-Amerika Glad Noe for resto-folket? http://www.mizter.com/
Alle som blir trøtte og slitne av å kjøre bil, bør investere kr. 200.- i en slik innreting.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #38 på: oktober 02, 2010, 08:21:35 am »

Har en kompis i gjengen som for endel år siden drev og borret hull i eksosen for å få flere hester...
det gjorde jeg også på MT5`en men det var mest for lyden!
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #39 på: oktober 02, 2010, 08:31:55 am »

Det er faktisk veldig effektivt hvis du har rygget i en stein og klemt enderøret flatt  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #40 på: oktober 02, 2010, 09:30:03 am »


Men forsåvidt..... en slik innretning er jo på linje med "vind-avvisere" på vindusviskerne, tepper til å dekke til dekkene for sollys ved parkering...og slike andre "tekniske sannheter".

Det med vind-avvisere på vindusviskere er faktisk ikke bare tull. Tar du feks. Golf mk1 , så har en std. golf ikke disse, mens GTI´en har. Dette er ikke uten grunn. Kjører du fort nok vil vindusviskerarmen løftes delvis opp pga. luftmotstand og trykke dårligere mot vindu. Ergo er det faktsik 2 grunner til nettopp dette.  Det at du ikke finner dette så mye på nyere biler er pga. viskerarmene ligger "under" panseret på nyere biler.

Mens kanskje det eksteriøret på en bil som folk flest har mest misoppfatninger om er nettopp spoilere. En generell oppfatning blant "ukynidige" folk er at en bil går fortere med spoiler. Dette er jo HELT motsatt (som sikkert de fleste på forumet her vet) Oppgaven er jo selvsagt å få mere downforce, slik at bilen ligger bedre påveien. Feks. en Porsche 911 Carrera (med 231 hk) var å få som "werks-turbo-look" ,dvs med bredere skjermer og spoiler på bakluka. Denne har i følge fabrikk 10 km/t lavere toppfart enn en "vanlig" carrera med samme girkasse og motor. Downforce er med andre ord ikke akkurat gratis.

Ikke uten grunn at RUF baserte sin CTR på et vanlig "smalt" kaross, når dem bygget i 1987 verdens raskeste serieproduserte bil med toppfart på 342 km/t, som er ganske imponerende med "bare" 469 hk.
« Siste redigering: oktober 02, 2010, 09:32:12 am av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #41 på: oktober 03, 2010, 12:13:20 pm »

Har dere hørt den om det landet oppe i Nord?.... som ville holde penger innenfor landet for å bygge seg opp etter krigen?

Ved å innføre myndighets-begrenset salg av automobiler til folket (foruten de som kom fra Russland (som forøvrig var designet til så dårlig bensin at man måtte tynne ut norsk bensin med parafin for å få dem til å gå rent (det er en annen historie))) .... så begrenset man altså både folks mobilitet og penge-eksporten. Ikke dumt - men så til poenget:

En vakker høst-dag i 1960 innførte man til stor glede for folket: Frislipp av bilsalget... Hvem som helst kunne kjøpe bil til hva som helst... Og bil var noe nytt og skummelt og annerledes for dette folket i nord, og i de tidlige, glade 60-årene ble det bygget opp uendelig mange myter og "sannheter" om hva og hvordan man skulle forholde seg til denne automobilen.

En av de beste tekniske innretningene (og her kommer det egentlige poenget i historien).... var jo han som fant på at man kunne kurere bilsyke med ei lita skinnreim som hang ned fra bilen og slepet langs asfalten. En fantastisk "avleder for statisk elektrisitet" som altså førte til at Mor Åse forholdt seg u-kvalm under hele kjøreturen. Ikke bare var dette en god ide for denne ene oppfinneren - en hel nasjon med bilister gikk på denne "tekniske sannheten". Ganske spesielt...

Men forsåvidt..... en slik innretning er jo på linje med "vind-avvisere" på vindusviskerne, tepper til å dekke til dekkene for sollys ved parkering...og slike andre "tekniske sannheter".

Er langt fra bare landet i nord hvor den reima er populær. De har jeg oftest observert i Europa og i Sør-Amerika Glad Noe for resto-folket? http://www.mizter.com/
Alle som blir trøtte og slitne av å kjøre bil, bør investere kr. 200.- i en slik innreting.

Mine foreldre kjøpte bladgrønn Volvo 245 GL, i 1975.
Den hadde denne gummiremsa med streng/wire i, og med eit lyn prega inn i gummien. Ein stille svisjelyd på grusveg, for oss som sat i baksetet.
Syntes å huske at me spydde som griser...... Osteaktig Osteaktig

Vil ikkje sette penger på om denne innretningen virka som den var tiltenkt. Trur den knakk ein gong på 80-tallet.
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #42 på: oktober 03, 2010, 12:37:59 pm »

en kamerat av bestefar hadde sittet på med en fyr og bilen gikk så fort at den gikk fra 0 til 100.... Blunker
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #43 på: oktober 04, 2010, 06:02:57 am »

En gammal drosjesjåfør fra Egersund haffe kjøpt den første moderne MB 230 (rundt 1990?) og sa den var så sprek.
-"Den ligge fysste i køen heil te Stavanger"
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #44 på: oktober 04, 2010, 09:36:49 am »

Jeg har alltid vært fasinert av de som lurer på hvor de "setter på" trimsettet på moped og bil.....

Eller Odd Gryte i NRK som spurte den utenlandske rallysjåføren om han hadde "pigs in the dekks".
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #45 på: oktober 04, 2010, 10:31:24 am »

..og en gammal fisker på Egersund Fryseri: -" det går så ei kula når de e automatgir vettu"
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #46 på: oktober 04, 2010, 12:49:33 pm »

Failbook vil gjerne bidra i tråden:


* iddiot.jpg (32 KB. 499x215 - vist 414 ganger.)


Denne er også fin:

My friend gets his first car, a nissan micra , couple of 100K km's, payed pocket change for it.
So naturally he was all exited, and decided he should do his own maintenance on the car and all, and after a few days he decided to change his oil, wich wasent a bad thing in itself.........
So he askes me how to chance his oil, to wich I respond that's its a simple question of opening up at the bottom, let drain, close back up and fill at the top, I even show him were everything is on the micra, and to wich level on the dipstick he has to fill back up again.
"Ok ! no problem!", so I leave him to it......

1 hour later I get a call:

'my car broke down'
'what happende?'
'it just broke down, I wasent even out of the street yet, then it started to make lots of noise, it shutterde and stopped, now the engine wont turn over'
'did you do the oil change?'
'I was in the proces yes'
'waddayamean in the proces?HæHæ'
'I let the old oil out, closed the bottom back up, and now I was on my way to the store for fresh oil'
'..........'

Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #47 på: oktober 04, 2010, 12:51:13 pm »

Deilig tråd!

Det var en dude som en gang fortalte om kompisens BMW ett eller annet ( uvesentlig ) var så skamsenka, at det ikke gikk an å smyge under et barberblad under sideskjørta en gang!  Øyerulling
Jeg spurte hvordan det da gikk når han satt seg inn i bilen. "Han har jo progressive racing fjærer, og dobble støtdempere, så den synker ikke en mm"
I tillegg var den blodtrimmet, med tre interkuler i motoren Hæ

Jeg bare gikk da, for å si det slik, hehe.

Opplevde forøvrig veldig mange "har en kompis som har greie på dette, og han sa..." fra mc og mopedfolk spesielt, etter 12 år på mc verksted.
Som f.eks:

"Du får lengre slaglengde å mer hester ved å legge på tre toppakninger på moppen"
"Lengre råde gir lengre slaglende og da mer kubikk og hk, og ingen andre deler enn denne må byttes for å oppnå det".
"Ved å lede eksosen direkte inn i luftfilterboksen på moppen, så får du turboeffekt og den går dobbelt så fort, minst!"
"Ved å borre et 10mm hull i toppen av stempelet, så får du dobbelt så høyt turtall pga. liten luftmotstand og da naturligvis dobbel så mye hester" Øyerulling

Det var en som hadde en Yamaha XV125 ( tosylindra firtakter ), og far hans hadde sagt at det var en totakter, for han kunne jo se to tennplugger på motoren. Bilen til faren var derimot firtakter, for den motoren hadde jo fire tennplugger. Alt dette ifølge faren Øyerulling

En hadde en gang montert et roterende blålys oppunder bakskjermen på en scooter, og lurte på hvorfor den brukte så mye bensin etter det. Gutten hadde satt i fire karosseriskruer rett oppgjennom bensintanken som er av plast og ligger i hekken på scooteren. Det lakk litt, kan en vel trygt si.

En annen kom inn og klagde på skrapelyd fra forbremsa, samt dårlig bremsevirkning. Ikke hadde han slitt ut bremsebelegget på klossene og slitt bort stålet på dem i tillegg, men halve bremsestempelet var også bremset bort!
"ja, syns det skrapte litt "

Så også eksempler på mange rare tyveriforsøk på sykler som ble levert inn for rep. av dette. På en sykkel hadde dem "tjuvkobla" ledningene til varmehåndtaka Gliser

Kunne skrevet ei tjukk bok! Gliser

ellers, så synes jeg den aller dummeste tekniske kommentaren i forumverden ( ikke bare her ) er der noen spør om noe teknisk, f.eks "passer det på den" og der noen alltid må svare med et spørsmål om "hvorfor vil du det" uten å hjelpe fyren noe videre i sitt søken om svar på sitt spørsmål.
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
VegarSkjulestad
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Froland!


Alltid jillt au! :D


Vis profil
« Svar #48 på: oktober 04, 2010, 12:51:46 pm »

håhåhå!! ordentlig fail!
Loggført

BMW 316i 1.8l 04 special edition
VW Boble 1303S
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #49 på: oktober 04, 2010, 12:52:48 pm »

Eller hu venninna til ei jeg kjenner som fikk motorstopp langs veien og kunne fortelle faren at " jeg har sjekket spylevæska og all ting!"
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #50 på: oktober 04, 2010, 12:57:40 pm »

Min kjære x hadde en utrolig iriterende vane og tute på ALLE hu kjente når vi var ute og kjørte. og i en liten by som holmestrand så er det STØTT! etter en dag med masse tuting bryter jeg ut og lurte på om hu viste hvor dyrt det er og fylle på tut? "nei beklager det viste jeg ikke" jeg lover og fylle den opp for deg når jeg får lønn  Osteaktig måtte flire litt av hu da. Rekker tunge
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #51 på: oktober 04, 2010, 13:04:28 pm »

he he.. eller hva med hun som hadde bil på verksted, og faren hennes lurte henne via et tulle-radio-program.. ringte og lurte på om hun visste at hun hadde mistet girkassen og hun ville ha ny med reversj etc...
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #52 på: oktober 04, 2010, 13:25:25 pm »

Husker at Hans-Willhelm Steinfeld og Sylfest Lomheim var på radioen og beklaget seg over hvordan engelske ord lurte seg inn i språket vårt.
Steinfeld stilte spørsmålet hvorfor man for tiden gikk rundt å sa "Coil" når det norske "fordeler" var så mye bedre...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #53 på: oktober 04, 2010, 13:31:07 pm »

åååhh jeg humrer og ler  Osteaktig
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

JChE
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Søgne


Vis profil WWW

« Svar #54 på: oktober 04, 2010, 15:26:46 pm »

En bekjent insisterte på at han hadde trippelpotter på sin tosylindrede Polaris snøskuter...

Da jeg spurte hva han skulle med trippelpotter på en twin? Svaret var at joda, det ga dobbelt så mye hester...og da jeg spurte om den tredje potta bare lå løst, ble han sur og dro sin vei.  Gliser
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #55 på: oktober 04, 2010, 22:36:49 pm »

Lignende den med tuta, men fikk brodern til å lete (og spørre) på biltema etter blinklysolje.. han ringte til slutt og spurte hvordan flasken så ut, jeg sa den selvfølgelig var oransje (hva ellers).. tok litt tid før han kom hjem Blunker
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

vwmann
Seniormedlem
****
Innlegg: 271
Bosted: Trondheim


Ranheim


Vis profil
« Svar #56 på: oktober 04, 2010, 22:46:02 pm »

Lignende den med tuta, men fikk brodern til å lete (og spørre) på biltema etter blinklysolje.. han ringte til slutt og spurte hvordan flasken så ut, jeg sa den selvfølgelig var oransje (hva ellers).. tok litt tid før han kom hjem Blunker

Hehehe...... Gliser
Loggført

08 Passat stv 4 motion individual
72 Fastback, red rat
65 Notchback, orginal
DRIFTER
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted: Tomter


Follo VW-klubb, veteran vw-klubben, LP


Vis profil
« Svar #57 på: oktober 04, 2010, 22:50:28 pm »

Da jeg gikk på grunnkurs elektro lurte vi en klassekamerat til å gå på lageret og hente gul overledning...  Øyerulling
Loggført

you`ll never walk alone

Biler:Type 1 1956
       Type 2 1971
VegarSkjulestad
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Froland!


Alltid jillt au! :D


Vis profil
« Svar #58 på: oktober 05, 2010, 08:06:33 am »

hørte om en lakklærling som fikk beskjed om å å gå på bilxtra å få tak på rød klarlakk Rekker tunge
Loggført

BMW 316i 1.8l 04 special edition
VW Boble 1303S
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #59 på: oktober 05, 2010, 09:50:27 am »

For mange mange år siden, da vi kjørte rundt på trimma X, Enduro, GT, GP oag ikke minst 3-kanalers AC med klipt dreiventil,
fikk jeg høre en historie om at man kunne, på 2-taktere, fylle stemplet med en slags masse innvendig.
Da ville stemplet skyve bensin/luftblandingen raskere inn i tennkammeret vist nok..

Dengang syntes jeg det hørtes snodig ut, å prøvde aldri på noe i den stil..
Og med fare for å bli ledd ut , har  jeg lurt på noen ganger om det var noe i den historien, eller om jeg har gått fem på?

Men andre klassiske kommentarer er jo å få lærlingen/nykommeren til å hente/kjøpe:
En eske med kjørnemerker eller en tube med sleggefett.
Har jobba i en jernvare og hørt begge deler.. Glad
Loggført
Sider: 1 [2] 3 4 ... 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!