mars 29, 2024, 01:30:22 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvor bør man handle sveisedeler?  (Lest 3717 ganger)
-ESPEN-
Medlem
***
Innlegg: 105
Bosted: Finnsnes


Vis profil

« på: mars 19, 2008, 22:28:26 pm »

Jeg er usikker på hvor jeg bør bestille fra. Er det noen som har erfaringer/anbefalinger angående kjøp av sveisedeler? Pris, kvalitet, levering osv. Skal ta fatt på bayen (78-mod).

mvh
Loggført
1302R
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Stord



Vis profil
« Svar #1 på: mars 20, 2008, 00:59:32 am »

eg handlet ein del sveise deler hos dalhems, ingenting vondt om dalhems, men kvaliteten kunne/burde vert bedre. kreves ein god del banking for å ligne på orginalt... men men...

vegar
Loggført
tom ivar t2
Seniormedlem
****
Innlegg: 316
Bosted: sola


Det går beire i mårræ


Vis profil
« Svar #2 på: mars 20, 2008, 09:48:59 am »

jeg har gjennom årenes løp handlet mye med alan schofield i england, der får du nok det meste du trenger.
har gode deler.du får hva du betaler for som oftest.de lager også spesielle ting som ikke produseres lenger.
har veldig god peiling da de har holdt på lenge.
veldig god service,
mvh tom ivar schei
Loggført

T1 1949
T1 1952
Type 1 1500 1967.
Type 2 Ambulanse 1961.
Type 2 15 Vindu deluxe 1962.
porsche 911 carrera 1988.
Barndoor panel 1953
T3 syncro pick up
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #3 på: mars 20, 2008, 11:57:48 am »

Tror ikke dalheims er noe dårligere enn andre, det er generelt bare mye dårlige sveisedeler.

eg handlet ein del sveise deler hos dalhems, ingenting vondt om dalhems, men kvaliteten kunne/burde vert bedre. kreves ein god del banking for å ligne på orginalt... men men...

vegar
Loggført

Mvh

Marius
1302R
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Stord



Vis profil
« Svar #4 på: mars 23, 2008, 11:15:17 am »

ok, eg har kun handle sveisedeler hos dalhems, (bestilte stor pakke for ei tid tilbake) og ein del hos hotshop, når eg tenker meg om... var vel itte heilt i hundre den heller.... ikkje ute etter å slenge dritt om verken dalhems eller hotshop... men dette var min erfaring ang delene...

vegar
Loggført
-ESPEN-
Medlem
***
Innlegg: 105
Bosted: Finnsnes


Vis profil

« Svar #5 på: mars 23, 2008, 12:40:50 pm »

Hva med cip eller justkampers? Tenker jo litt på pris... men legger man til frakt og toll (?) blir det kanskje like lurt å handle fra gode gamle Unneberg? Skal ikke sveise så mye utvendig karosseri hvor passform er avgjørende. Blir mest kanaler, jekkfester o.lign. Jeg har gode erfaringer med hotshop når det gjelder bobla, men de fører dessverre nesten ingenting til buss. Blunker
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #6 på: mars 23, 2008, 13:04:04 pm »

Det du må velge er å få biter som passer = koster, eller deler du må bruke tid og frustrasjon på = billig.

Veng/Klokkerholm som selges er ofte generelle for flere årsmodeller og dessuten virker det som pressene blir mer og mer slarkete med årene. Du ser det på pressinger som er ruklete og mål som ikke stemmer med originaldelene. Dessverre virker det som at de sjelden bryr seg om å kontrollere maskinparken i forhold til originaldeler!

Men heldivis er det en nisje i markedet for småskala-produsenter (Gerson, Autocraft, Hooky´s og Wolfparts - folk som har gått lei!) som lager biter korrekt for de som vil ha det skikkelig. Men det er da mest til eldre Type 1 og 2.

Situasjonen for Bay-modellene er vel at det fortsatt produseres masse original VW, fra de sydamerikanske fabrikkene der de fortsatt finnes i store antall, derfor får du nok mye brukbart. I tillegg til VWHeritage http://www.vwheritage.com/vwh/Bus-Parts-1968-79%5CBody%5CLoad-Floor-Lower%5C?templateID=vwh er vel også JustKampers http://shop.justkampers.com/index.php/cPath/1_29 verdt å sjekke ut.

Toll finnes ikke på bildeler, bare mva på 25% av faktura+frakt.
Loggført
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #7 på: mars 23, 2008, 15:22:11 pm »

justkampers kjøper sine karsseri deler stortsett fra VWHeritage  Glad   akkurat som som vi gjør

de beste Bay delene er jo selfølgelig det vi kan få fra VW brazil, resten er jo repro. i varierende kalitet

men vi har forolds vis mye på lager og da har du muligheten til å komme å kikke før du handler ! blir litt andeledes en å handle på post ordere fra usa eller uk
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!