mars 28, 2024, 19:35:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva kan gjøres med en 1500 motor?  (Lest 2375 ganger)
67356
Nybegynner
*
Innlegg: 12
Bosted: Langesund


Vis profil

« på: desember 01, 2007, 17:30:54 pm »

Lurer på hva som kan gjøres på en 1500 H motor.
Ønsker å trimme den litt, etter mønster av "how To" til Bråthen på de tekniske sidene til vw2you.com.

Det store spørsmålet mitt er om jeg kan bytte ut toppene til dobbel portede? Og i så fall kan jeg bestille av de typene hvor det står "passer alle 13-1600"?
Hva slags topper er å anbefale til en moderat trimmet motor av denne typen?
Hva slags stempler/sylinder mål er å anbefale? (Gjelder fremdeles 1641ccm, iht artikkel nenvt over?)

Evt hva er forskjell på en H motor kontra en AS/AD motor (utenom sylinderene!), hva må jeg forholde meg til hvis jeg skal gjøre noe med den?
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: desember 01, 2007, 18:06:09 pm »

H blokka er ikke et godt utgangspunkt sies det pga legering og manglende "case-savers", dvs løsgjenger i blokka.

Bruk som er og bygg med basis i en AB, AD eller AS motor. Da har du en bra blokk å bygge på.
Loggført
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #2 på: desember 01, 2007, 18:15:31 pm »

Her er spec på Empi sin utgave av 1500 motoren.


* juni 014 (Large).jpg (66.32 KB, 576x768 - vist 336 ganger.)
Loggført

Patina er for fattigfolk.
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #3 på: desember 01, 2007, 19:15:30 pm »

Hva er det du har tenkt å gjøre?
Hvis du bare har tenkt å bytte sylindere og topper holder H blokka helt fint.
Skal du til med høy komp, dobble gassere, annen kam osv. er det nok bedre å finne et annet utganspunkt.
Det er også større oljekanaler i de nyere blokkene.
Loggført
67356
Nybegynner
*
Innlegg: 12
Bosted: Langesund


Vis profil

« Svar #4 på: desember 01, 2007, 20:15:04 pm »

Det var vel dette jeg fryktet!

Jeg hadde tenkt å bytte topper, sylindere, stempler og muligens dobble gassere. Hadde tenkt å installere et full flow system også, så større oljekanaler hadde passet bedre.

Da må jeg heller se meg om etter en ny blokk tenker jeg.

Takk for gode svar.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!