mai 05, 2025, 11:38:14 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Renovere bensinkran oval  (Lest 1456 ganger)
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« på: november 12, 2010, 20:42:07 pm »

Noen som har tips her. Bør det brukes noe superstoff for å få det tett Hæ
Loggført

1974 Type 13GT03
1967 Type 365
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1972 Type 365

Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #1 på: november 12, 2010, 21:42:53 pm »

Hadde akkurat detta problemet selv!

Ble til at jeg la den pent til side og sveiset på en ny nippel.

+ er at det er potte tett
- er at org.looken og mulighet for "reservetank" er vekk. (men who cares, jeg kjører ræserbil!)
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #2 på: november 12, 2010, 23:32:22 pm »

Her er delene du trenger, hvis du har original kran (men det har du kanskje ikke?).

http://www.wolfsburgwest.com/cart/DetailsList.cfm?ID=111209113A

Skal ikke trenge noe superstoff, bare friske deler.

 Glad
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #3 på: november 12, 2010, 23:48:06 pm »

eller ne ny kran  Gliser

denne har vi på hylla, 695,-

http://www.unneberg-bil.no/webshop/?p=i&id=1542
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #4 på: november 13, 2010, 00:21:51 am »

Tror ikke denne kranen er så veldig gammel, men gjengene var så som så. Har fått tak i noe pakning på tube som skal tåle bensin. Legger denne i et tynt lag på gjengene og prøver......ellers takker eg for tilbud og vet at dette finnes Blunker
Loggført

1974 Type 13GT03
1967 Type 365
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1972 Type 365

Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #5 på: november 13, 2010, 00:34:12 am »

Er det gjengene på krana eller mutteren som er dårlig?
Har en ny mutter liggende.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #6 på: november 13, 2010, 01:07:39 am »

Begge faktisk. Så ut som om forrige operasjon hadde truffet litt feil i starten. Men en gjengefil fikset den biffen. Nå er det gjort så får vi se.....I verste fall må det gjøres en gang til med friske deler...
Loggført

1974 Type 13GT03
1967 Type 365
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1972 Type 365

Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #7 på: november 13, 2010, 12:45:54 pm »

Selve tettinga er vel mot pakningen, mens det du i tilfelle trenger på gjengene, er en eller annen form for gjengelåsing?
Er jo litt spesiell den mutteren, med M18 fingjenger (1,5 husker jeg rett), og links/rechts-kombinasjon i hver sin ende, altså 2 muttere i ett for å kunne skru krana rett opp. Kan fort bli litt krøll med gjengene hvis noen ikke veit det.
« Siste redigering: november 13, 2010, 12:51:01 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #8 på: november 13, 2010, 16:01:10 pm »

Stemmer det. Fin patent på den mutteren. Pakningen er på plass, så vi får se når det kommer bensin på plass.
Loggført

1974 Type 13GT03
1967 Type 365
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1972 Type 365

Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #9 på: november 16, 2010, 12:32:14 pm »

 Glad
« Siste redigering: november 16, 2010, 12:38:20 pm av flatfour » Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!