august 20, 2019, 14:44:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Willy Thorkildsen's Biler. Ekte Norsk KitCar, ETTERLYSNING!  (Lest 14885 ganger)
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1159
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« på: november 19, 2010, 01:17:39 am »

Sitter her med en reportasje fra ViMenn Bil 34/00 om bilene Willy Thorkildsen fra Maridalen bygget sammen med Karl Johan Måseide.
En meget utfyllende historie om en pioner i Norsk bilbygging og ikke minst karosseribytte på VW bunnplater og kampen mot byråkratiet.
"Bilene fikk tilnavnet: S-Te og Ne, etter navna til de 3 mest fremtredende byråkratene hos Statens bilsakkyndige på Adamstuen i Oslo"
Willy laget 5 karosserier, og bygget 2 biler sammen med Karl johan.
Den gule #1, 1957 modell.
Den røde #2, og en til som trolig ikke ble godkjent
Fortsatt så gjenstår det 2 karosserier?

Den røde var på Bug In på Sandstangen, Trøgstad i 1988.
Jeg tok selv dette bildet der, det viser ikke mye....erindrer at bilen ble kjørt på prøveskilter.

Så da kommer spørsmåla:
Hvem kjørte den på Sandstangen?
Hvem eier den røde idag?
Hvor er det røde karosseriet blitt av?
Hvor er de andre Karosseriene?
Hvem vet hva?

Willy Thorkildsen døde i 1984, og tok med seg historien på reisen.
Karl Johan Måseide har jeg prata med, fikk tak i mye fin informasjon, men jeg mangler mye enda..

Er det noen som kan fortelle mer....?


* Post-1-68545-variantforfra.jpg (49.96 KB, 582x437 - vist 858 ganger.)

* Post-1-68546-variantbak.jpg (49.82 KB, 582x411 - vist 805 ganger.)

*  (113.71 KB, 1024x571 - vist 678 ganger.)

*  (86.58 KB, 1001x768 - vist 620 ganger.)
« Siste redigering: juni 29, 2019, 20:11:42 pm av Knut Andersen » Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
1993, Rover 216i Cabriolet
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3666
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #1 på: november 19, 2010, 10:35:53 am »

Veldig artig Knut! Dette burde du samle til en liten artikkel i Vet Klubbens blad, eller evt Motorveteran - slik at det er dokumentert for evigheten..

Hvem eier den gule i dag da?
Loggført

SCREWDRIVER #2
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1159
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #2 på: november 19, 2010, 11:44:26 am »

Veldig artig Knut! Dette burde du samle til en liten artikkel i Vet Klubbens blad, eller evt Motorveteran - slik at det er dokumentert for evigheten..

Hvem eier den gule i dag da?
Karl Johan Måseide eier den gule. Bil nr. 1,
Han har hatt bilen fra dag 1. Og vært med på å sluttføre design og løsninger på karosseriene, samt hjulpet til med å bygge de andre 2.
Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
1993, Rover 216i Cabriolet
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4485
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: november 19, 2010, 11:51:28 am »

Synes å huske den gule lå på finn.no for noen år tilbake. Betyr det at den aldri ble solgt?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5346
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #4 på: november 19, 2010, 11:56:58 am »

Synes å huske den gule lå på finn.no for noen år tilbake. Betyr det at den aldri ble solgt?

Du har helt rett.

Han Willy skal ha for at han bygget og utfordret. Men formsans.....tja.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1159
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #5 på: november 19, 2010, 11:58:41 am »

Synes å huske den gule lå på finn.no for noen år tilbake. Betyr det at den aldri ble solgt?
Ikke godt å si om den har ligget ute til salgs eller ikke. Jeg har ikke registrert det i arkivet...det må jeg sjekke opp.
Pr. idag så er det Karl Johan som eier den gule enda..
Kan ha vært en av de "tapte" bilene eller karosseriene.. ?
Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
1993, Rover 216i Cabriolet
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #6 på: november 19, 2010, 12:05:14 pm »

Nei var den samme bilen som på bildene.
Loggført
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 522
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: november 19, 2010, 19:21:57 pm »

Veldig artig Knut! Dette burde du samle til en liten artikkel i Vet Klubbens blad, eller evt Motorveteran - slik at det er dokumentert for evigheten..

Hvem eier den gule i dag da?
Karl Johan Måseide eier den gule. Bil nr. 1,
Han har hatt bilen fra dag 1. Og vært med på å sluttføre design og løsninger på karosseriene, samt hjulpet til med å bygge de andre 2.
En hyggelig kar, jeg var hos ham og så på denne gule for noen få år siden. Spennende løsning med frontlyktene bl.a. de må sveives opp og ned. Min gamle jungelgrønne oval ble reddet fra skrotdøden av samme kar for mange, mange år siden..
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1766
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #8 på: november 19, 2010, 23:18:55 pm »

Jeg har et sett med 356A bremser som troligvis har sittet på en av disse bilene. Når jeg kjøpte bilen de står på ble jeg fortalt at bremsene kom fra en norskbygget kitcar som ble funnet i en grøftekant på Nesodden. "Akkurat maken til den gule som har vært i Vi Menn, men rød"
Om det er snakk om den røde fra Sandstangen eller en av bilene som aldri ble ferdig/registrert vet jeg ikke. De tok med seg hele bilen og tok av bremsene, mulig den eksisterer enda.. Kan godt sjekke litt  Glad
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1159
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #9 på: november 19, 2010, 23:28:31 pm »

Jeg har et sett med 356A bremser som troligvis har sittet på en av disse bilene. Når jeg kjøpte bilen de står på ble jeg fortalt at bremsene kom fra en norskbygget kitcar som ble funnet i en grøftekant på Nesodden. "Akkurat maken til den gule som har vært i Vi Menn, men rød"
Om det er snakk om den røde fra Sandstangen eller en av bilene som aldri ble ferdig/registrert vet jeg ikke. De tok med seg hele bilen og tok av bremsene, mulig den eksisterer enda.. Kan godt sjekke litt  Glad

Flott, sjekk opp er du snill. Er nok samme bil vi snakker om her, har selv hørt at bilen ble "frarøvet" bremsene på Nesodden, (Christian Berthau fortalte dette engang)

Har også hørt at det røde karosseriet sto i Danskeveien på vålerenga en gang for ca 20 år siden, med eller uten bunnplate vites ikke.
« Siste redigering: mai 25, 2012, 00:40:27 am av Knut Andersen » Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
1993, Rover 216i Cabriolet
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1766
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #10 på: november 20, 2010, 01:45:40 am »

Flott, skjekk opp er du snill. Er nok samme bil vi snakker om her, har selv hørt at bilen ble "frarøvet" bremsene på Nesodden, (Christian Berthau fortalte dette engang)

Har også hørt at det røde karosseriet sto i Danskeveien på vålerenga en gang for ca 20 år siden, med eller uten bunnplate vites ikke.

Høres ut som vi snakker om samme bil ja.. Jeg kjøpte nemlig 53'n min (med bremsene) av nevnte Bertheau Blunker At samme bil/karosseri sto i Oslo senere kan også stemme, mener de tok med seg hele bilen.
Skal se hva jeg kan finne ut  Glad
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1159
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #11 på: november 03, 2011, 01:12:57 am »

Den som leter han finner!
Bildene er tilsendt fra Willy's familie, trolig tatt en gang på 70 tallet.


* wt2_aa.jpg (124.75 KB, 754x431 - vist 650 ganger.)

* wt2_bb.jpg (96.91 KB, 603x460 - vist 895 ganger.)
Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
1993, Rover 216i Cabriolet
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1159
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #12 på: november 03, 2011, 13:07:05 pm »

Så da kommer spørsmåla:
Hvem kjørte den på Sandstangen?
Hvem eier den røde idag?
Hvor er det røde karosseriet blitt av?
Hvor er de andre Karosseriene?
Hvem vet hva?

Har også fått svar på noen av spørsmåla mine:

Hvem kjørte den på Sandstangen?
Både eier og sjåfør i 1988 er lokalisert og de har jeg pratet med!

Hvem eier den røde idag?
Bunnplata er lokalisert, dialog er i gang med eier, og det er ikke karosseri på den!

Hvor er det røde karosseriet blitt av?
Karosseriet er skrotet og gravd ned etter en sidekollisjon, bunnen fikk da et annet karosseri som også er skrotet.

Hvor er de andre Karosseriene?
Ja det lurer jeg fortsatt på, skal etter mye leting ha funnet ut at det er 3 gule og 2 røde karosserier som er produsert, Bil nr. 1 og 2 fikk skilter. En Gul ble ferdigbygget (bil nr 3) men ikke godkjent av BT, de to andre karosseriene vet vi ingenting om!
Oppdatert: Har fått bekreftet at et Gult karosseri er skrotet i 1985, (den som 356A bremsene kommer fra)
Hva med den siste Røde?

Hvem vet hva?
Ja si det?.. Fler opplysninger ønskes....
« Siste redigering: april 30, 2014, 23:36:06 pm av Knut Andersen » Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
1993, Rover 216i Cabriolet
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1159
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #13 på: november 06, 2011, 14:06:59 pm »

Etterlyser en av de ikke godkjente GULE bilene som ble solgt videre fra Fåvang til Gausdal i 1980-82.
Denne var kjørbar med ikke godkjent.. er det noen som bor i Gausdal som vet noe her.

ALLE opplysninger er av interesse!

Vet du noe eller vet om noen som trolig vet noe? Send meg en mail til: rpm@aircooled.no eller en PM.
Kan ringe meg også på 41668466
« Siste redigering: september 26, 2013, 19:28:28 pm av Knut Andersen » Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
1993, Rover 216i Cabriolet
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1159
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #14 på: november 13, 2011, 13:14:56 pm »

Bilde av bilene med et nytt karosseri i bakgrunn..


* wt_2.jpg (142.78 KB, 1024x690 - vist 662 ganger.)
Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
1993, Rover 216i Cabriolet
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1159
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #15 på: oktober 14, 2012, 10:41:54 am »

Alt har sin historie.
Dette bildet er tatt av meg 13.10.2012
Viser førerplassen i bil nr 1, 42 år med høy trivselsfaktor og en meget artig historie ligger bakom...


* 100_5054.jpg (118.94 KB, 1024x768 - vist 653 ganger.)

* wi100_507Wi.jpg (37.5 KB, 800x380 - vist 399 ganger.)
« Siste redigering: mars 26, 2013, 16:05:03 pm av Knut Andersen » Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
1993, Rover 216i Cabriolet
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3359
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #16 på: oktober 14, 2012, 17:44:03 pm »

vært hos stig idag eller ?  Blunker
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #17 på: oktober 14, 2012, 19:17:01 pm »

Den var vel noget spesiell.
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1159
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #18 på: oktober 21, 2012, 16:04:49 pm »

På bukker for en årlig service...


* 100_5154.jpg (44.13 KB, 1004x350 - vist 680 ganger.)
Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
1993, Rover 216i Cabriolet
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1159
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #19 på: januar 16, 2013, 12:25:51 pm »

Nytt tak under tilpassing.


* 100_5066.jpg (85.18 KB, 1024x654 - vist 511 ganger.)
Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
1993, Rover 216i Cabriolet
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1159
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #20 på: september 06, 2013, 09:32:12 am »

Ut på tur!


* 100_7919.jpg (37.66 KB, 450x600 - vist 357 ganger.)
Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
1993, Rover 216i Cabriolet
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1159
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #21 på: september 26, 2013, 20:41:54 pm »

Lufting, 24 August 2013


* 100_7929Kopi.jpg (61.65 KB, 800x306 - vist 491 ganger.)
Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
1993, Rover 216i Cabriolet
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3666
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #22 på: november 28, 2013, 00:41:32 am »


Willy var iherdig og med gjennomføringskraft .... men ikke nyskapende når det gjelder design.... se bare her:



* Bizzarini.jpg (100.85 KB, 486x474 - vist 531 ganger.)
Loggført

SCREWDRIVER #2
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #23 på: november 28, 2013, 22:20:36 pm »

Har aldri vært noen stor "fan" av kitcar, men må nok si at disse her er rimelig amatørmessig bygget i forhold til den bilen under her. HVIS noen har vært Pioneer på "boble-basert" kitcar i norge, så må det være Stranden sin Scorpione. Den er ikke etterlignet noen annen bil og ser faktisk ganske så bra ut den dag i dag. Ble ferdig og registrert i 1972! Med tanke på deletilgang osv. i 1972 så er det ikke annet enn imponerende hva Stranden fikk til den gang.  

http://www.strandenscorpione.com/diverse/diverse.htm

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/232544/


* Scorpione1.jpg (66.48 KB, 500x265 - vist 394 ganger.)
« Siste redigering: november 28, 2013, 22:27:16 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Lee.C
Supermedlem
*****
Innlegg: 792
Bosted: Fredrikstad


You either "Get It" or you don't.....


Vis profil WWW
« Svar #24 på: november 30, 2013, 01:10:43 am »

I'm kinda diggin this little car  Gliser
Loggført
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1159
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #25 på: august 06, 2015, 23:58:48 pm »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,66097.0.html
Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
1993, Rover 216i Cabriolet
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1159
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #26 på: oktober 14, 2015, 10:42:51 am »

2015


* 100_2859.jpg (73.1 KB, 800x600 - vist 250 ganger.)

* 100_2855.jpg (95.12 KB, 800x600 - vist 207 ganger.)

* 100_2883.jpg (62.6 KB, 800x600 - vist 202 ganger.)

* 100_2890.jpg (62.29 KB, 800x600 - vist 269 ganger.)
« Siste redigering: oktober 14, 2015, 10:46:14 am av Knut Andersen » Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
1993, Rover 216i Cabriolet
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 5489
Bosted: Ski i AKERSHUS



Vis profil WWW
« Svar #27 på: juni 15, 2019, 23:49:23 pm »

Heisann!

Helt tilfeldig fikk jeg øye på den gule i Oslo i dag.


* DSC_5253.jpg (37.8 KB, 800x450 - vist 77 ganger.)

* DSC_5243.jpg (40.37 KB, 800x450 - vist 79 ganger.)
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1159
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #28 på: juni 29, 2019, 20:20:25 pm »

Her er den røde, bil nr. 2, som Willy Thorkildsen bygget og kjørte.
Bildet er fra 1975, fotografen er Tore Kolstad, Bragernes Strand, Drammen.
og pjokken er Erik Kolstad.


* VW Willy 1975 DA-20544_ 2019.jpg (37.61 KB, 600x400 - vist 52 ganger.)
Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
1993, Rover 216i Cabriolet
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!