april 29, 2024, 12:57:41 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 20
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Putte (Extreme Makeover Beetle Edition)  (Lest 143282 ganger)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #60 på: november 22, 2010, 17:52:20 pm »

Anabol er juks, dette er jo ekte! hehe
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #61 på: november 22, 2010, 17:56:40 pm »

Anabol er juks, dette er jo ekte! hehe

Høydetrening er kanskje et bedre uttrykk
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #62 på: november 22, 2010, 18:12:35 pm »

Kanskje det. Går det fremover da? Må snart ut å sladde veitu Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #63 på: november 22, 2010, 18:29:50 pm »

Baby steps vettu.
Coiloversene er montert. Skal innom Kåre om litt. Skal få tatt noen nye bilder. Er spent på å høre dyret våkner til livet.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #64 på: november 22, 2010, 18:31:08 pm »

hehe. Spenningne stiger da ja. Hadde vært fett med en videosnutt om du får til det. Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #65 på: november 22, 2010, 18:32:10 pm »

hehe. Spenningne stiger da ja. Hadde vært fett med en videosnutt om du får til det. Blunker

Tror ikke motoren er ferdig til helgen. Men jeg skal filme oppstarten så raskt som mulig  Osteaktig
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #66 på: november 26, 2010, 17:52:36 pm »

I morgen tar jeg turen til Andersen Racing. Har med en pose med deler fra Hot Shop og pepperkaker som Kåre skal få kose seg med :-)
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #67 på: november 26, 2010, 22:26:04 pm »

Hoho! Jeg er spent på fremgangen. Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #68 på: november 26, 2010, 23:11:31 pm »

Hoho! Jeg er spent på fremgangen. Gliser

Stay tuned
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #69 på: november 27, 2010, 19:39:23 pm »

Da har jeg vært en liten tur innom garasjen til Andersen Racing.
Putte har fått på seg coilovers, skivebremser, uniball adapter, nye porsche 930 akslinger og stabstag. Det er også blitt montert noen mere snaks på motoren.

* 1.jpg (58.11 KB. 600x800 - vist 413 ganger.)


Kerscher ventilerte skiver

* 2.jpg (69.54 KB. 800x600 - vist 1272 ganger.)


KW Variant 2 Inox Coilovers

* 3.jpg (63.65 KB. 600x800 - vist 321 ganger.)



* 4.jpg (76.18 KB. 800x600 - vist 415 ganger.)



* 5.jpg (72.96 KB. 600x800 - vist 376 ganger.)


KW Variant 2 Inox Coilovers på bakakselen

* 6.jpg (66.8 KB. 600x800 - vist 395 ganger.)


Red 9 Design Uniball adapters (prøvemontert)

* 7.jpg (68.12 KB. 800x600 - vist 993 ganger.)



* 8.jpg (89.38 KB. 800x600 - vist 467 ganger.)


« Siste redigering: november 30, 2010, 16:09:59 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #70 på: november 27, 2010, 19:42:05 pm »

Noen bilder til


* 9.jpg (98.96 KB. 800x600 - vist 422 ganger.)


Standard og Porsche 930 akslinger

* 10.jpg (72.2 KB. 800x600 - vist 420 ganger.)



* 11.jpg (76.57 KB. 800x600 - vist 331 ganger.)



« Siste redigering: november 27, 2010, 19:51:37 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #71 på: november 28, 2010, 12:43:35 pm »

Hoho! Ser ut til at det blir glatt på "svartisen" til sommern. Ventilerte skiver på boble er bøllete altså. må nesten ha sånne selv Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #72 på: november 28, 2010, 14:44:11 pm »

Blir bra detta her ja.  Gråter

jeg skal prøve å race deg til sommeren
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #73 på: november 28, 2010, 14:57:35 pm »

Frekke de KW coiloversene. Blir morro å få testet bilen når den er klar!
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #74 på: november 28, 2010, 17:27:22 pm »

åj åj dette ser bra ut gitt, blir sikkert morsom å prøve denne på rudskogen tenker jeg Blunker
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #75 på: november 29, 2010, 18:55:08 pm »

åj åj dette ser bra ut gitt, blir sikkert morsom å prøve denne på rudskogen tenker jeg Blunker

Håper på noen runder på Rudskogen neste sesong. Hadde vært morro å kjørt fra disse riskokerene ;-)
I dag fikk Putte et nytt hjem. Ny garasje med tilhørende hybel ;-)


* 01.jpg (24.04 KB. 340x220 - vist 375 ganger.)




« Siste redigering: november 29, 2010, 20:25:36 pm av Eivind (Putte) » Loggført
billit1
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Tromsø, men av og til Kongsvinger.



Vis profil
« Svar #76 på: november 29, 2010, 22:42:24 pm »

Mitt første innlegg.. Glad Den motoren ser dritlekker ut..
Loggført

VW 1300S -74 Automat
Volvo 740 -89
Suzuki GSF 600n
Er det godt nok for VW, så er det godt nok for meg..
Speedy67
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Ålesund


Vis profil

« Svar #77 på: november 29, 2010, 22:47:39 pm »

Blitt flott dette,kommer vel etter etterhvert her og.Om enn ikke like heftig,men Rudskogen er målet.
Heftig bil:)
Loggført
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #78 på: november 30, 2010, 13:20:43 pm »

Jeg håper du monterer alt med hensyn og ikke bare for å ha "fensi" deler på Putte:) Har du kommet så langt så må du ut på bane! spent på kjøringegenskaper... Morro å følge deg her!

Skulle du ikke montere ventilerte framskiver for å få bilen godkjent for 160 hester  av BT eller misforsto jeg noe?
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
VegarSkjulestad
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Froland!


Alltid jillt au! :D


Vis profil
« Svar #79 på: november 30, 2010, 13:32:56 pm »

fyttikatta!! er jo sånn jeg å vil ha det.. hadde jeg bare hatt tid og penger!
en god inspirasjonskilde Glad
Loggført

BMW 316i 1.8l 04 special edition
VW Boble 1303S
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #80 på: november 30, 2010, 13:49:37 pm »

Alt som monteres på Putte har en hensikt. Å ja. Putte skal på bane neste sesong.
Ventilerte skiver er monter for å få bilen godkjent med opptil 160 hk.
Har en veldig god dialog med BT vedr. ombygging av bilen. Så bilen skal vises så snart den er blitt klar, og snøen er smeltet.


Jeg håper du monterer alt med hensyn og ikke bare for å ha "fensi" deler på Putte:) Har du kommet så langt så må du ut på bane! spent på kjøringegenskaper... Morro å følge deg her!

Skulle du ikke montere ventilerte framskiver for å få bilen godkjent for 160 hester  av BT eller misforsto jeg noe?
« Siste redigering: november 30, 2010, 13:51:10 pm av Eivind (Putte) » Loggført
1959 Ragtop
Supermedlem
*****
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal


Ny motor :-)


Vis profil WWW
« Svar #81 på: november 30, 2010, 14:02:40 pm »

Gleder meg til å se/høre bilen din til våren Eivind.

Mvwh Alf
Loggført

Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand
Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb
Mitt tlf nr er : 94 54 19 72
Don`t drink the water, fishes fuck in it
http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #82 på: november 30, 2010, 14:08:28 pm »

Ok, ta er det enda mer spennende! Men ut i fra bilder så ser det ut at framskiver er ikke ventilerte, men det er de ikke bare enda, kanskje...? (ventilerte er jo gjennomboret for bedre ventilasjon ikke sant?)
 Får flere spørsmål når jeg ser på delene/planene dine...

Du monterer stabstag forran med urethane foring. Har du vurdert å montere slike foringer over alt? Jeg har spurt om noen har erfaring med de her i Norge og om det fins noen som selger de kanskje men har ikke fått noe respons:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,29900.0.html

Det som gjelder "uniball torsion converter adapter". Hva er mening med justering av armen på den? Kun finjustering som gjøres kun en gang eller skal den justeres i forhold til typekjøring du skal ha til en hver race?

Det er mye erfaring du får og jeg håper du er ikke noe i mot at jeg (og andre på forum ikke minst) få "låne" noe av det Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #83 på: november 30, 2010, 14:32:57 pm »

Ventilerte skivebremser er det på bilen.
Du kan se at det er to skiver som ligger mot hverandre som gir bedre kjøling enn enkel fast skive. Se bilde:


Hulla eller perforerte skiver er de ikke.

Det blir også montert stabstag og triangel stag (torque bar) bak. Samt at alle foringer blir av urethane og girkassefestet blir byttet ut til gule Rhino.

Bilen blir en del stivere med urethane foringer. Men jeg synes ikke det er noe problem, slik jeg bruker bilen.
Unneberg Bil, Hot Shop, og VW Veterandeler selger dette.

Vedr. uniball adapterene så er disse i bruk for å fjerne torsjonsstaven ved bruk av coilovers. Justeringsmutteren er å kunne justere lengden til festet. Skal ikke justeres mer enn ved installasjon.

Det er bare å låne ;-)



Ok, ta er det enda mer spennende! Men ut i fra bilder så ser det ut at framskiver er ikke ventilerte, men det er de ikke bare enda, kanskje...? (ventilerte er jo gjennomboret for bedre ventilasjon ikke sant?)
 Får flere spørsmål når jeg ser på delene/planene dine...

Du monterer stabstag forran med urethane foring. Har du vurdert å montere slike foringer over alt? Jeg har spurt om noen har erfaring med de her i Norge og om det fins noen som selger de kanskje men har ikke fått noe respons:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,29900.0.html

Det som gjelder "uniball torsion converter adapter". Hva er mening med justering av armen på den? Kun finjustering som gjøres kun en gang eller skal den justeres i forhold til typekjøring du skal ha til en hver race?

Det er mye erfaring du får og jeg håper du er ikke noe i mot at jeg (og andre på forum ikke minst) få "låne" noe av det Glad
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #84 på: november 30, 2010, 16:07:00 pm »

Gleder meg til å se/høre bilen din til våren Eivind.

Mvwh Alf

Vi også!!!
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #85 på: november 30, 2010, 16:10:53 pm »

Mitt første innlegg.. Glad Den motoren ser dritlekker ut..

Hyggelig at Putte fikk æren   Gliser
Loggført
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #86 på: desember 06, 2010, 14:39:06 pm »

Ser veldig bra ut Eivind!

Regner med at jeg får sitte på en tur når den er ferdigbygd??? Blunker
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #87 på: desember 06, 2010, 17:06:01 pm »

Ser veldig bra ut Eivind!

Regner med at jeg får sitte på en tur når den er ferdigbygd??? Blunker


selvfølgelig skal du få sitte på med en tur. ;-)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #88 på: desember 16, 2010, 17:39:08 pm »

Siste update: De siste delene er i hus. Så oppstart av motoren til Putte vil skje i uke 1/2011.


Breaking News!
Andersen Racing ringte å fortalte at de siste delene hadde ankommet verkstedet.
Oljekjøler, kjøleblekk og SACO pulleys. Så da blir det oppstart i romjulen. Beklaglighvis så er jeg bortreist sammen med familien,  men Andersen lovet å sende meg en filmsnutt eller to :-)
« Siste redigering: desember 18, 2010, 21:53:37 pm av Eivind (Putte) » Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #89 på: desember 18, 2010, 20:12:17 pm »

Ikke mye 1302 "L" lenger dette, Eivind! Her er det "RSL"! Kommer til å gå som en kule dette her, veldig bra!
Loggført
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 20
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!