april 30, 2024, 03:59:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Jeg blir irritert når......  (Lest 48107 ganger)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #150 på: mai 09, 2011, 14:37:57 pm »

Jeg tror nok at en SCANIA på bakfangeren hadde påvirket pulsen også. Men heldigvis har yrkessjåfører hørt om bremselengde.

Er Audi eiere værre enn andre... eneste jeg vet er at den eneste bilen jeg noengang HAR blitt presset fysisk av veien av var en Toyota... så vikar matematikk lærere sitter også i glasshus.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sander
Seniormedlem
****
Innlegg: 284
Bosted: stavenger


Das Auto...


Vis profil
« Svar #151 på: mai 09, 2011, 15:46:55 pm »

...noen skrur løs hjulmutrene på det ene bakhjulet mens jeg er på jobb... Sint
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #152 på: mai 09, 2011, 17:19:22 pm »

Med våren så kommer MC folket ut på veien, hadde de bare skjønt at de også har en knapp for å justere ned fjernlyset.

Så jæ...g irriterende at det frister å legge seg litt mer over til venstre og "ta'n me døra" i det han passerer...

De gjør det for å bli sett, og jeg for min del er glad til for at de gjør det. Mang en motorsyklist som har gått dukken fordi en bilist ikke så ham/henne.
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #153 på: mai 09, 2011, 21:01:47 pm »

Ikke så veldig irritert men.... når Hamster sier flat 6 på Top Gear, og det er ovarsatt til rekkesekser Sjokkert
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Fredrik S.
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: Mogreina


Vis profil

« Svar #154 på: mai 10, 2011, 00:59:10 am »

Søstra mi er en sånn klimahysteriker (hun kaller meg svin for at jeg kjører bobla Osteaktig ) og hun hater alle SUVer utifra det at de er (i hennes øyne) sterkt forurensende.
Dette er jo forsåvidt noe jeg også har bitt meg merke i, at folk som kjører SUV ikke skrur av motoren når de bør gjøre det. Sist Søndag fylte jeg bensin og da igjen var det en SUV på andre sida av pumpa som stod med motoren på mens føreren fylte tanken og var inne å handlet seg burger. Har også flere ganger stått bak/foran/ved siden av SUVer i fergekø eller på ferga og ser at disse står med motoren i gang mens de venter på at ferga skal komme eller under overfarten. I slike tilfeller er jeg faktisk fullstendig enig med søstra mi om at dette er forurensende og meget unødvendig.

No offence, men jeg irriterer meg over slike som din søster Osteaktig

Å kalle bobleeiere for miljøsvin vitner om total mangel på kunnskap om temaet hun brenner for. Alle henger seg opp i utslipp, men et grovt regnestykke viser at man må kjøre i ca. syv år for å nå samme mengde utslipp som det å produsere en gjennomsnittlig ny bil. Med andre ord kan du kjøpe deg en ny bil hvert sjette år og bare sette den i garasjen uten en gang å starte den. Allikevel forurenser du totalt sett mer enn en som kjører bobla til jobb hver eneste dag. På toppen av det hele er nye biler bygget av masse syntetiske materialer som er dyre og vanskelige å gjenvinne. Jeg skal ikke engang gå inn på hvor miljøskadelige batteriene i en Prius er...

De som tror at vi som privatpersoner påvirker klimaet er i mine øyne ganske naive. All biltrafikk i verden står for noe slikt som 10% av menneskelige utslipp i året. Av dette vil jeg anslå at bortimot 50% er yrkestrafikk som vi er fullstendig avhengige av og som ikke kan erstattes med el-biler. Det mange ikke tenker på er at dersom alle kjørte elektriske biler så ville vi hatt vesentlig større behov for elektrisitet. Siden kinesiske kullkraftverk leverer billigere strøm enn norske vannkraftverk, så kan man jo spørre seg hvor stor gevinst dette egentlig ville gitt. Se http://www.paulchefurka.ca/Electric%20Cars%20and%20CO2.html for mer informasjon om hvor lite forskjell det egentlig er mellom en el-bil og en bensinbil om man ser på totale utslipp. Den største forskjellen er bare at man forurenser et annet sted enn akkurat bak bilen...

De fleste forskere som ikke er kjøpt og betalt av styresmakter er enige om at vi mennesker står for ca. 1-2% av de totale CO2-utslippene i verden. Det betyr at biltrafikk står for 0,1%. Om alle kjørte EL-biler så ville biltrafikken stått for 0.09%. Tomgangskjøring tror jeg ikke engang er målbart, så om du vil stå på tomgang døgnet rundt, så er det helt i orden for meg...

All denne informasjonen er tilgjengelig på internett om man gidder og lete litt, hvilket bringer meg til en annen ting som irriterer meg, og det er at folk ikke kan bruke litt tid hver dag på å sjekke fakta, i stedet for å "tro". Stadig vekk hører jeg folk som "tror" at noe er slik, når selv når fasiten kun er noen tastetrykk unna. Menneskets evne og behov for å tro (enten det gjelder religion eller mengden rust på en bil) er strengt tatt et merkelig og ganske skremmende konsept. Med dagens kunnskapsnivå og teknologi finnes det svar på svært mange av de tingene folk går rundt og tror noe om. Jeg har etterhvert klart å legge fra meg all form for tro. Jeg tror ikke på gud, jeg tror ikke på styresmaktene, jeg tror ikke på miljøaktivister og jeg tror ikke på han som kjørte 1 sek fortere på stripa fordi han fikk 10 hk mer i bilen. På mange måter tror jeg ikke lenger på menneskeheten i det hele tatt, og selv om det kan høres deprimerende ut så har jeg aldri vært så lykkelig som i det sekundet jeg innså at det bare er å lene seg tilbake og flire litt. Vi er uansett fucked. Sit back and enjoy the show! Osteaktig

Beklager lang rant, men jeg tolket det dithen at det var hensikten med denne tråden Glad
« Siste redigering: mai 10, 2011, 01:04:24 am av BugStar » Loggført

Mvh
Fredrik Sørlie

"If it doesn't take me to heaven - I'll drive it straight to hell!"
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #155 på: mai 10, 2011, 02:57:36 am »

Hehe, meget bra innlegg der Bugstar Gliser
Du burde sende det innlegget til de derre "Fremtiden i våre hender" klimapropagandagjengen. De trenger slik info så de kanskje holder kjeft snart. Tror ikke selv at det har noe å si for miljøet å si om en skrur av en motor eller ikke noen minutter men har flere ganger stusset på folk som fyller bensin/diesel med motoren i gang for så å gå inn på stasjonen for å betale å samtidig kjøpe seg en burger med motoren fremdeles i gang og nøklene i tenninga. Er de ikke redde for at bilen skal bli stjålet? Har faktisk sett dette på butikken flere ganger også, noen som bare skal inn en kjapp tur men det er selvsagt mere kø enn de forventer, bilen står å går og ingen som ser. Jeg kunne lett stjålet flere biler i løpet av det siste året på den lokale butikken jeg. Derimot så er det en annen forurensing SUVer og mange andre moderne biler står for å det er visuellforurensing. Jeg synes de er stygge å ser gjerne at de ble byttet ut med biler laget før 1980 Osteaktig
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #156 på: mai 10, 2011, 05:56:42 am »

Søstra mi er en sånn klimahysteriker (hun kaller meg svin for at jeg kjører bobla Osteaktig ) og hun hater alle SUVer utifra det at de er (i hennes øyne) sterkt forurensende.
Dette er jo forsåvidt noe jeg også har bitt meg merke i, at folk som kjører SUV ikke skrur av motoren når de bør gjøre det. Sist Søndag fylte jeg bensin og da igjen var det en SUV på andre sida av pumpa som stod med motoren på mens føreren fylte tanken og var inne å handlet seg burger. Har også flere ganger stått bak/foran/ved siden av SUVer i fergekø eller på ferga og ser at disse står med motoren i gang mens de venter på at ferga skal komme eller under overfarten. I slike tilfeller er jeg faktisk fullstendig enig med søstra mi om at dette er forurensende og meget unødvendig.

No offence, men jeg irriterer meg over slike som din søster Osteaktig

Å kalle bobleeiere for miljøsvin vitner om total mangel på kunnskap om temaet hun brenner for. Alle henger seg opp i utslipp, men et grovt regnestykke viser at man må kjøre i ca. syv år for å nå samme mengde utslipp som det å produsere en gjennomsnittlig ny bil. Med andre ord kan du kjøpe deg en ny bil hvert sjette år og bare sette den i garasjen uten en gang å starte den. Allikevel forurenser du totalt sett mer enn en som kjører bobla til jobb hver eneste dag. På toppen av det hele er nye biler bygget av masse syntetiske materialer som er dyre og vanskelige å gjenvinne. Jeg skal ikke engang gå inn på hvor miljøskadelige batteriene i en Prius er...

De som tror at vi som privatpersoner påvirker klimaet er i mine øyne ganske naive. All biltrafikk i verden står for noe slikt som 10% av menneskelige utslipp i året. Av dette vil jeg anslå at bortimot 50% er yrkestrafikk som vi er fullstendig avhengige av og som ikke kan erstattes med el-biler. Det mange ikke tenker på er at dersom alle kjørte elektriske biler så ville vi hatt vesentlig større behov for elektrisitet. Siden kinesiske kullkraftverk leverer billigere strøm enn norske vannkraftverk, så kan man jo spørre seg hvor stor gevinst dette egentlig ville gitt. Se http://www.paulchefurka.ca/Electric%20Cars%20and%20CO2.html for mer informasjon om hvor lite forskjell det egentlig er mellom en el-bil og en bensinbil om man ser på totale utslipp. Den største forskjellen er bare at man forurenser et annet sted enn akkurat bak bilen...

De fleste forskere som ikke er kjøpt og betalt av styresmakter er enige om at vi mennesker står for ca. 1-2% av de totale CO2-utslippene i verden. Det betyr at biltrafikk står for 0,1%. Om alle kjørte EL-biler så ville biltrafikken stått for 0.09%. Tomgangskjøring tror jeg ikke engang er målbart, så om du vil stå på tomgang døgnet rundt, så er det helt i orden for meg...

All denne informasjonen er tilgjengelig på internett om man gidder og lete litt, hvilket bringer meg til en annen ting som irriterer meg, og det er at folk ikke kan bruke litt tid hver dag på å sjekke fakta, i stedet for å "tro". Stadig vekk hører jeg folk som "tror" at noe er slik, når selv når fasiten kun er noen tastetrykk unna. Menneskets evne og behov for å tro (enten det gjelder religion eller mengden rust på en bil) er strengt tatt et merkelig og ganske skremmende konsept. Med dagens kunnskapsnivå og teknologi finnes det svar på svært mange av de tingene folk går rundt og tror noe om. Jeg har etterhvert klart å legge fra meg all form for tro. Jeg tror ikke på gud, jeg tror ikke på styresmaktene, jeg tror ikke på miljøaktivister og jeg tror ikke på han som kjørte 1 sek fortere på stripa fordi han fikk 10 hk mer i bilen. På mange måter tror jeg ikke lenger på menneskeheten i det hele tatt, og selv om det kan høres deprimerende ut så har jeg aldri vært så lykkelig som i det sekundet jeg innså at det bare er å lene seg tilbake og flire litt. Vi er uansett fucked. Sit back and enjoy the show! Osteaktig

Beklager lang rant, men jeg tolket det dithen at det var hensikten med denne tråden Glad
Akkurat det samme jeg hadde tenkt å si.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #157 på: mai 10, 2011, 10:19:41 am »

Alle henger seg opp i utslipp, men et grovt regnestykke viser at man må kjøre i ca. syv år for å nå samme mengde utslipp som det å produsere en gjennomsnittlig ny bil. Med andre ord kan du kjøpe deg en ny bil hvert sjette år og bare sette den i garasjen uten en gang å starte den. Allikevel forurenser du totalt sett mer enn en som kjører bobla til jobb hver eneste dag. På toppen av det hele er nye biler bygget av masse syntetiske materialer som er dyre og vanskelige å gjenvinne. Jeg skal ikke engang gå inn på hvor miljøskadelige batteriene i en Prius er...

amen!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
HappyT3
Nybegynner
*
Innlegg: 21
Bosted:


Vis profil

« Svar #158 på: mai 10, 2011, 15:05:29 pm »

Amen her også.

Alle med teknisk innsikt vet at en dieselmotor forurenser mer enn en bensinmotor og utslippene fra dieselbiler farligere mennesker (partikler og NOX).
Satt på spissen -  dieselbilutslipp er en betydelig kilde til luftveisproblemer og kreftfare, og en større fare (enn bensin) for plante og dyreliv i nærmiljøet.
Dieselbilsalget lå flatt frem til  år 2000, og etterpå som vi alle vet så eksploderte salget -> “alle” kjører dieselbil.
Utslippskrav (euro-5) sier at en dieselbil kan slippe ut 3 ganger mer NOX og 10 ganger mer partikler en en Bensinidrevet bil Sjokkert

Allright, hele norges befolkning har konvertert til dieseldrift i løpet av de siste 10 årene for å være "miljøvennelige", men samtidig kommer det som et sjokk (hver vinter) om at luftkvaliteten (for eksempel i Bergen) har blitt mye værre de siste 10 årene, det er irriterende, at folk ikke har luktet lunta...
Men, enda mer irriterende er at selve årsaken (Norge i massiv dieseldrift) ikke kommer frem i media, fakta sensureres av Co2 fraksjonen som klubber ned alle som forsøker seg med fakta Øyerulling


« Siste redigering: mai 10, 2011, 15:07:26 pm av HappyT3 » Loggført
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #159 på: mai 10, 2011, 15:19:54 pm »

Og så er det jo noen som tviholder på at det er piggdekk som er årsaken til dårlig luft i byene. De påstår også at piggdekk sliter mere på asfalten enn piggfire men det rare er det at det er veier som saltes mye som får ny asfalt hvert andre år og der det er tunneller så trengs det ikke ny asfalt men på hver ende av tunellen er det store hull. Hvorfor det? Bytter folk til piggfrie dekk når de kjører inn i tunneller?
Nei, veiene saltes ikke så hardt inni der som utafor, så derfor etses asfalten opp. Og veisaltet inneholder arsenikk for at saltet ikke skal klumpe seg. Dette går ned i grunnvannet og til syvende og sist i drikkevannet vårt. Men dette er jo ikke forurensing for dette er jo noen staten gjør for vår trafikksikkerhet.... Øyerulling
Loggført

FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #160 på: mai 11, 2011, 22:53:26 pm »

Jeg tror nok at en SCANIA på bakfangeren hadde påvirket pulsen også. Men heldigvis har yrkessjåfører hørt om bremselengde.

Jassågitt? I så tilfelle er det berre noko dei har HØYRT om, men ikkje praktiserar aktivt.. Eg har i alle fall til gode å ha ein lastebil 1001-1002-1003 bak meg når eg ligg 7-10 over fartsgrensa på E39. Men vi har kanskje meir brautete sjaffisar her i vest..

Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #161 på: mai 11, 2011, 23:13:59 pm »

Jeg tror nok at en SCANIA på bakfangeren hadde påvirket pulsen også. Men heldigvis har yrkessjåfører hørt om bremselengde.

Jassågitt? I så tilfelle er det berre noko dei har HØYRT om, men ikkje praktiserar aktivt.. Eg har i alle fall til gode å ha ein lastebil 1001-1002-1003 bak meg når eg ligg 7-10 over fartsgrensa på E39. Men vi har kanskje meir brautete sjaffisar her i vest..



Spørs det, har selv vært borti lite slikt med lastebiler. De har foresten også ikke bare 1001-1003 men faktisk til 1005. De skal ligge 5 sekunder bak. Men når jeg har nevt BMW og Audi tidligere så kan jeg vel fortelle om en liten hendelse som hendte nå på Mandag. Moholt lia i Trondheim er bratt, opp her går det ikke fort i hverken med boble eller grusbil på 50 tonn. Derimot BMW X5 med middelaldrene stresset mann går fort opp her og denne kom i stor fart i venstre fil. Helt greit det, jeg og grusbilen foran meg lå i høyrefil i ca 50 km/t så det skulle ikke være noe problem. Derimot så ville BMW-mannen det anderledes, for på toppen av bakken skulle han svinge av til høyre og måtte derfor krysse fra venstre fil over i høyre og videre inn på avkjørselen til Moholt. Problemet var jo bare det at på dette tidspunkt så var jo grusbilen på høyde med denne avkjørselen. Så BMW måtte hive seg over rett foran grusbilen som i et stunt i en film. Det gikk jo bra men kanskje ikke særlig smart, det handler om å tenke fremover når en kjører bil og det hadde tydeligvis herr middelaldrende-med-liten-penis-og-må-kjøre-BMW-for-å-kompensere mannen gjort i dette tilfellet Glad
Loggført

Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #162 på: mai 11, 2011, 23:18:19 pm »

Jeg tror nok at en SCANIA på bakfangeren hadde påvirket pulsen også. Men heldigvis har yrkessjåfører hørt om bremselengde.

Jassågitt? I så tilfelle er det berre noko dei har HØYRT om, men ikkje praktiserar aktivt.. Eg har i alle fall til gode å ha ein lastebil 1001-1002-1003 bak meg når eg ligg 7-10 over fartsgrensa på E39. Men vi har kanskje meir brautete sjaffisar her i vest..



Lastebilene har i alle fall ALLTID ordentlige bremser og kvalitetsdeler!!

Jeg for min del hadde nok vert mer skeptisk om det lå en halv dårlig Toyota Corolla fra midten av 80-tallet på støtfangeren med deler fra biltema og rustne bremserør, en en 2 år gammel Scania med service avtaler og Strenge krav til sikkerhet og orden!!
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #163 på: mai 12, 2011, 06:58:28 am »

Lastebilene har i alle fall ALLTID ordentlige bremser og kvalitetsdeler!!

Jeg for min del hadde nok vert mer skeptisk om det lå en halv dårlig Toyota Corolla fra midten av 80-tallet på støtfangeren med deler fra biltema og rustne bremserør, en en 2 år gammel Scania med service avtaler og Strenge krav til sikkerhet og orden!!

Trur det er ein RIMELIG utopisk tanke - men du skal ha for naiviteten..  Øyerulling
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #164 på: mai 12, 2011, 07:13:57 am »

Smellet blir gjerne "litt" kraftigere når en Scania banker inn i hekken på deg, enn en rusten Corolla som kollapser av seg selv...  Blunker
Loggført
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #165 på: mai 12, 2011, 15:16:08 pm »

Jeg mente ikke og være frekk eller naiv!! Om det ble oppfattet slik beklager jeg!, men er det noen av dere som har sett en lastebil under noen gang?  Eller bremsenne for den dels skyld?

Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #166 på: mai 12, 2011, 15:36:58 pm »

Jeg mente ikke og være frekk eller naiv!! Om det ble oppfattet slik beklager jeg!, men er det noen av dere som har sett en lastebil under noen gang?  Eller bremsenne for den dels skyld?

Ja, og ikke ta for gitt at alle vogntog er nye og har ting i orden..  Blunker
Bare et eks.. http://www.helgeland-arbeiderblad.no/nyheter/article1774235.ece
..og det finnes mange flere.  Rekker tunge
Loggført
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #167 på: mai 12, 2011, 18:55:34 pm »

...18-20-årige lastebilsjåfører ligger ca 3 m bak personbilene, gjerne med fullastet bil/vogntog  Tvilende Hjelper ikke så mye med gode bremser da, de har kjørt over tante Olga (eller deg) og personbilen med 50 tonn før de får flyttet foten over til bremsen...

...og hva med polakkene på blankslitte dekk og ditto bremser?
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #168 på: mai 13, 2011, 08:28:06 am »

...18-20-årige lastebilsjåfører ligger ca 3 m bak personbilene

Likevel er det de i suv "vi" ikke liker...  sikkert pga at ingen ønsker seg lastebil... Osteaktig
Loggført

Speed is no substitute for direction
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #169 på: mai 13, 2011, 15:45:51 pm »

...18-20-årige lastebilsjåfører ligger ca 3 m bak personbilene

Likevel er det de i suv "vi" ikke liker...  sikkert pga at ingen ønsker seg lastebil... Osteaktig

18-åringene som kjører lastebil blir vel ofte mere voksne med alderen mens de middelaldrene i SUV blir ofte bare værre. De ender opp som såkalte "sølvhuggu" som kjører på gal side av veien, kjører på rødt lys osv...
Loggført

SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #170 på: mai 13, 2011, 17:49:34 pm »


...og hva med polakkene på blankslitte dekk og ditto bremser?

Veldig moro å sitte bak rattet i et av Postens vogntog på glatte vinterveier og bli møtt av en halvsliten overlasta polskregistrert DAF utstyrt med sommerdekk, som kommer mer eller mindre sidelengs rundt en sving ned Romsdalen..  Øyerulling Skal love dere jeg fikk merke at blodpumpa virka  Rekker tunge

Ikke alle utenlandske vogntog er utstyrt med fartssperre heller har jeg funnet ut...
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
Mette
Juniormedlem
**
Innlegg: 68
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #171 på: mai 18, 2011, 21:27:33 pm »

Jeg blir irritert når .....folk som legger ut ting til salg ikke inkluderer telefonnummeret sitt, kun mailadresse.
Så må man sende mail og vente i timesvis på svar, og da har det blitt for sent å reise og hente det man ville kjøpe.
Loggført

1953 Zwitter
1958 T2 panel
1966 T1 1300 - rat

All life is an experiment. The more experiments you make the better.
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #172 på: mai 20, 2011, 12:10:47 pm »

Jeg blir irritert når.. Jeg alltid glemmer huskelappen til biltema hjemme.

Da er det tilbake igjen... Bahhhh
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #173 på: mai 20, 2011, 12:19:21 pm »

Folk legger ut noe på ebay som skal være 48 IDF, men får det tilbake fra USA og er 40IDF.. tallene er ikke så like nei, og heller ikke slipt vekk..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #174 på: mai 20, 2011, 13:15:39 pm »

Når det du vil købe på Ebay ligger i Australien og du ikke får svar på om de vil sende til Norge mens auktionen løber ud om 1 time og 43 minutter  Tvilende
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #175 på: mai 20, 2011, 13:23:43 pm »

Når det du vil købe på Ebay ligger i Australien og du ikke får svar på om de vil sende til Norge mens auktionen løber ud om 1 time og 43 minutter  Tvilende

Er det ikke natta der nede nå da?  Gliser
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #176 på: mai 20, 2011, 14:33:59 pm »

Når det du vil købe på Ebay ligger i Australien og du ikke får svar på om de vil sende til Norge mens auktionen løber ud om 1 time og 43 minutter  Tvilende

Skjønner den, synes selv det er irriterende med Amerikanere som nekter å sende "overseas" og tyskere som nekter å ta Paypal.
Loggført

Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #177 på: mai 20, 2011, 19:44:38 pm »

Når det du vil købe på Ebay ligger i Australien og du ikke får svar på om de vil sende til Norge mens auktionen løber ud om 1 time og 43 minutter  Tvilende

Sendte spørgsmål for 2 dage siden..

Er det ikke natta der nede nå da?  Gliser
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #178 på: mai 20, 2011, 19:48:03 pm »

Når det du vil købe på Ebay ligger i Australien og du ikke får svar på om de vil sende til Norge mens auktionen løber ud om 1 time og 43 minutter  Tvilende

Sendte spørgsmål for 2 dage siden..

Er det ikke natta der nede nå da?  Gliser

DA er jeg med Glad Fullt forstålig!
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #179 på: mai 21, 2011, 06:03:22 am »

Jeg blir irritert når...... alle skal på treff, mens jeg må være hjemme å pusse opp  Sint
Loggført

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!